Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:28

Hahahaha ik heb met je te doen, om dat wilde ding in het gareel te houden :))

rockey

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:29

klopt dat is veronique!

ik mis mn clown nu al hihi wat een stilte zo op stal!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:59

smeetjoew schreef:
Hahahaha ik heb met je te doen, om dat wilde ding in het gareel te houden :))

Nou, heel af en toe krijg ik ook wel medelijden met mezelf hoor. :o
Maar zodra ze weer in training is bel ik die stal van die Australier in Leur, hij runt hem met nog een jongen hoorde ik, die heel goed was. Dan laat ik Emma op de wachtlijst zetten en dan hoor ik het wel. Al komt ze er maar iets normaler van terug dan is het al mooi. Al ben ik bang dat ze daar een hartaanval krijgt van de vlaggen, zeiltjes en paraplu's. :')

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:01

Hahaha, Emma de ogen op steeltjes van al het engs _O-

De 3jarige Wynton (Fakira, oudste dochter van Bakira die ik nu M start) is voor stamboekkeuring geweest vandaag. Stond een aantal weken al bij degene die haar keuringsklaar zou maken. Dat het een apart paard was wist de eigenaar al, maar ze werd vandaag keuringstopper met 90 voor exterieur en 85 voor beweging. Echt supergaaf dus!
Ik was er niet bij dus heb geen beeldmateriaal, maar zodra dat er is zal ik wat plaatsen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:06

Wauw super zeg, ben benieuwd naar beeldmateriaal!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:19

Haha wow klinkt ruig Suzanne, maar wel vervelend joh dat het zo lang blijft aanhouden.. Maar misschien knapt ze wel op daar. Want het lijkt me verder wel echt een fijn paard!

En wow Royaltjuh, wat een punten zeg!! Supervet! Ben ook heel benieuwd naar beeld!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:24

smeetjoew schreef:
Haha wow klinkt ruig Suzanne, maar wel vervelend joh dat het zo lang blijft aanhouden.. Maar misschien knapt ze wel op daar. Want het lijkt me verder wel echt een fijn paard!

En wow Royaltjuh, wat een punten zeg!! Supervet! Ben ook heel benieuwd naar beeld!

Volgende week gaan we daar een keer een sessie volgen dus ben heel benieuwd. Hoop niet dat ze er in blijft daar van de schrik. :')
Het is het zeker waard want het is echt een waanzinnig goed paard. Het komt er alleen maar zelden uit omdat ze zoveel spanning heeft. Met zo eentje ben je kampioen in je eigen achtertuin en dat is doodzonde. Al wordt ze maar ietsje normaler. :')

Royaltjuh: Jeetje wat een gave punten!!! 90 exterieur, nu ben ik benieuwd naar foto's! Wauwie.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:30

Quote van www.kwpn.nl
Citaat:
De smaakmaker van de dag was de Wynton-dochter Fakira (uit Bakira elite IBOP-dres v.Sandreo) van fokker M. Elzinga uit Jonkersvaart en mede-geregistreerde Erik Veenstra uit Nuis. Inspecteur Bart Henstra, die tezamen met Marijke Kool de paarden beoordeelde, is heel enthousiast over de merrie. “De Wynton is een heel opvallend paard van 1.75m groot, die echt het gewenste dressuurmodel heeft. Ze heeft jeugduitstraling, is bergopwaarts gebouwd en heeft goede verhoudingen en correct fundament. Ze heeft een hele goede galop, waarvoor we haar 90 punten hebben gegeven, met veel houding en afdruk. In stap en draf laat ze ook een hele goede beentechniek en zelfhouding zien.”

Als ik plaatjes heb volgen die!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:48

Zoo, netjes zeg! Mag je trots op zijn!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:06

Wat een geweldige resultaten! Fotos?

Onze Glucksklee gaat op 15 juli naar de veulenkeuring bij Oldenburg. Ik weet niet of we iets kunnen voor bereiden. Tips? Ze volgt moeder niet zo goed.. Ik hoop ook dat ze beter uit veulenhaar komt. Ze ziet er nog niet uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:42

Ah ja 1.75 m vinden ze mooi bij het KWPN. :j
Gelukkig een keer een Wynton met veel maat. Anders krijgt ie zo'n naam.

Mooi stuk zeg! Goede reclame voor Wynton.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:20

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:20

prachtig paard heb je daar.Lijkt ook wel op erg veel op de sandreo.Een hele mooie mix

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:47

Nog een fotootje van Emma van de keuring:

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:34

Ik ben met Emma naar de eerste schrikles geweest. :D
Echt een geweldige ervaring. Hele kundige en aardige mensen, ze weten echt precies wat ze doen. Emma was geen hopeloos geval en het gaat goed komen. Haar instincten zijn gewoon heel sterk en ze zou een superstar in the wild zijn vertelde hij. Ze zou niet opgegeten worden. :')
Ik blijf daar voorlopig regelmatig komen en ga daar lessen. Over een paar keer kan ik waarschijnlijk ook onder het zadel daar rijden. Ik ben heel benieuwd. Ik ben heel blij en positief, dit is precies wat Emma en ik nodig hebben.
Aan het einde van het assessment gisteren heeft Emma vlaggen over haar heen gehad en onder een paraplu gestaan. _/-\o_ *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:25

Wat leuk! Ik ben erg nieuwsgierig hoe het gaat verlopen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:52

Oh super dat je nu al succes had! Ik ben ook benieuwd :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:12

Ah fijn dat je een oplossing hebt gevonden!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:35

Mijn wynton gister. Hij groeit hard!

Afbeelding
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:04

Wat super Suzanne!
En mooi paard poesnoes! Tof kleurtje ook!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:36

@Suzanne Fijn dat de schrikles is bevallen. Een vriendin van me lest af en toe bij hem, dus ik zie regelmatig filmpjes van hem op FB voorbij komen.
@Royaltjuh Wat een topresultaat. Gefeliciteerd.
@Poesnoes Leuk dier!

gblover schreef:
Onze Glucksklee gaat op 15 juli naar de veulenkeuring bij Oldenburg. Ik weet niet of we iets kunnen voor bereiden. Tips? Ze volgt moeder niet zo goed.. Ik hoop ook dat ze beter uit veulenhaar komt. Ze ziet er nog niet uit.

Ik ben naar de veulenkeuring in Neuss geweest met Linda en Dave. Op vreemd terrein volgen ze meestal wel en er zijn genoeg handige jongens die even kunnen helpen. Ik was bang dat ik het halster niet meer om zou krijgen, maar dat ging prima met wat hulp. Veulenhaar kunnen ze doorheen kijken, die van mij is er ook nog niet doorheen. De enige voorbereiding die ik heb gedaan was een aantal keer oefenen met de merrie. Die was nog niet heel veel gewend. Succes!

Mijn Whinny heeft inmiddels ook een eigen topic: [KS-ITP] Wynton x Londonderry

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:52

Anoeska27 schreef:
@Suzanne Fijn dat de schrikles is bevallen. Een vriendin van me lest af en toe bij hem, dus ik zie regelmatig filmpjes van hem op FB voorbij komen.

Oke, leuk! Wie is zij?
Ik ga vanmiddag weer, ben benieuwd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:02

Er reed nog iemand met een Wynton toen ik kwam. Leuk om te zien! Ze reden door hangende linten heen en over zeiltjes. Dat moet Emma ook nog gaan doen. :')

We zijn lang bezig geweest vandaag. Ze maakte een big issue van een plastic zak tegen haar neus. Verder kon die zak overal maar niet tegen de neus. Ze werd echt een beetje vuil en maakte een groot drama. Zijn we best lang mee bezig geweest. De vlag, de paraplu en de klapperhandjes waren geen probleem. Tussen de groene zakken doorlopen ook niet.
Ik mag nu zelf thuis oefenen met het grondwerk en volgende keer gaan we met de zeiltjes op de grond aan de gang. Het is nog best moeilijk trouwens. En dat consequent zijn valt ook nog niet zo mee.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 01:22

Het is stil hier. GB lover, hoe is het gegaan op de keuring?

Ik heb vandaag nog een fotootje van onze Wynton op de keuring in Duitsland gekregen (ik krijg hem niet rechtgezet). Volgende week komt Yvonne Termeer foto's van de veulens maken, dus dan heb ik betere.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:26

Nou hier had Em eerst een wond aan haar been gehad na de keuring. Had ze 3 weken stil gestaan. Daarna weer begonnen maar ze werd heel stijf en sloom, bleek ze licht spierbevangen. Waarschijnlijk door de combinatie van teveel suikerrijk gras door de droogte van de laatste tijd, krachtvoer en te weinig beweging. Nu gaat het weer ietsje beter, ga kijken of ik van het weekend er weer op kan en weer heel rustig kan gaan opbouwen. Maar ze heeft een klap gehad hoor, zo afgenomen in de spiermassa. Herken haar even niet meer.