Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:24

Ik heb op 11 sept. pas weer wedstrijd en dat is dan ook gelijk mijn L2 debuut! Spannend.......

@Pasje: ik had alleen het idee dat het niet expres was maar dat hij echt gewoon zenuwachtig was ofzo, dus hem een keer aanpakken heeft denk ik weinig zin. het gaat namelijk bij de gewone wedstrijdjes al beter alleen dit was wel ineens weer heel groot.
Nette punten hoor van afgelopen weekend, je zou niet zeggen dat ze stil valt!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

Laatst bijgewerkt door EL4a1990 op 23-08-11 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:07

el4a1990 ik kan je filmpje niet bekijken hoor.... weet niet of het aan mij ligt?

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:23

Leuk filmpje heb je gemaakt hoor el4a1990. Je ziet dat hij zich steeds verder ontwikkeld. :D

Pasjee jij ook nog gefeliciteerd met je mooie punten en prijzen. Super gedaan!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:48

paard weet natuurlijk niet of het voor de kampioenschappen is of zomaar een dagje uit.. kan natuurlijk ook dat je onbewust door je eigen spanning je schouders strakker zet of je polsen. Ik weet het niet hoor, maar iets om aan te denken :)

Je hebt er een mooi filmpje van gemaakt! Ziet er super uit! :D Komt wel goed met jullie!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:52

Mooi filmpje El4a! :j wat heeft je paard trouwens een chique naam haha!

Zag het een paar keer voorbij komen, onze Florencio is ook aardig lui, moet echt even doorpakken hoor met het been..
Maar ach er is nog weinig over te zeggen, heb er in totaal nog maar een keer of 6 opgezeten ;)

Wat vinden jullie trouwens van de naam Dior voor haar? Ze heet eigenlijk Diantha-linde maar dat vinden wij niet echt wat.. :=

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:49

Dat had mijn flo de eerste 6 keer ook toen ze bij de zadelmakmaker stond, toen ze naar huis kwam en weer paar dagen rust had gehad was het helemaal over :) ze had denk ik gewoon even tijd nodig het te verwerken.

Hier op stal heet ook een paard Dior, vind het altijd wel makkelijke naam om te roepen en het staat ook wel leuk!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:07

Vandaag verenigingskampioenschappen gehad voor selectie voor de nederlandse, en we mogen door van de vereniging!!! Mijn topper deed het weer super 212p :) O mijn Florencio was helemaal niet lui met zadelmak maken, hij was heel erg kriebelig op het been en wilde erg graag lopen :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:24

Karen kon zijn dat ze in NL een ander woord voor hakselaar hebben he :P

Pasje pfieuw ook weer nette punten!

Condesa ik vind haar naam wel leuk, vind ook dat je dat gewoon zo moet laten, mijn echte naam is ook gewoon Titsia vind ik ook niet zo :+ maar laat hem wel gewoon en ga dat niet zitten aanpassen :P

Romygic zo! Ook weer erg nette punten! Ben jaloers op jullie jullie gaan hier allen zo snel!

Gisteren fotoshoot gehad en pfieuw hinnikje laten afspelen bij Benthe was geen goede optie :+ die werd even gek! Heb alvast voorsmaakje gekregen, alleen jammer dat ik geen hengstenketting bijhad, maar ach
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:50

Leuke foto! Maar die lijn kan de fotograve toch weghalen als je dat wil ;) en anders wil ik het wel voor je doen!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:55

Wil ze wel doen hoor, is gewoon nog een onafgewerkte foto, hengstenketting is makkelijker weg te werken schijnt.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:49

wat een gave foto!

bij mijn fotoshoot hielp dat hinninkje wek :) maar uiteindelijk ook niet meer en moest mijn vriend gaan staan springen als een gek, haha je zag mijn flo van binnen lachen ;)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:52

Benthe was enkel geinteresseerd in andere paarden en die zag ze in de verte wel (eerst niet en toen hoorde ze die hinnik en ontplofte ze even), en daar werd ze dus echt gek van! Kon ze soms met moeite houden, probeer dan een paard maar netjes te laten stilstaan :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:03

haha ja dat wordt helaas lastig!
ik ging met mijn shoot ff zonder zadel rijden (was vorig jaar april) daar is ook een hele gave foto uit gekomen, vriendin van mij lacht me nu nog uit :P ik kwam er 4 weken geleden na wedstrijd pas achter dat hij dat gewoon niet gewend is, ik ging hem naar de wei brengen en vriendlief liep mee dus ik erop ging hij ineens heel hard lopen :P toen wist ik wel genoeg hij is gewoon nooit zonder zadel gereden!

Afbeelding

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:32

mooie foto titsia!! echt cool, ik moet ook nog steeds mijn fotoshoot laten doen.. wachte op een beetj mooi weer maar dat valt wel tegen hier in nl haha

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:06

ik heb ook al 3x een shoot afgesproken en hem moeten verzetten. nu staat hij voor volgende week zondag maar weet niet of dat het gaat worden :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:31

bij mij is het dan weer anders om...Ik heb volgende week 3 shoots op de planning staan haha :+

Dadelijk maar eens even wat wedstrijden gaan inschrijven voor de winter :D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:48

ik heb al 3 wedstrijden gepland voor de winter, maar op startlijsten staan er nog niet zo heel veel.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:16

:Z :Z :Z
Heeft niemand iets te melden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:22

als iemand zin heeft om even te lezen? Heb ik wel wat te melden: [ITP] knappe knul ITP, zouden we toch nog een team worden?

Mijn Flo en ik hebben dus een slechte start gehad en ik ben nu bezig om te proberen om onze band weer in orde te krijgen na lange tijd niets. Het enige waar ik bang voor ben, is dat ie zo verrekte lenig is in zijn bokken en dat hij ook niet vies is van steigeren (lang hengst geweest en vrij dominant), terwijl ik vroeger met een ander paard (een Jazz) een keer achterover geklapt ben met steigeren, daardoor zwaar gekneusde nekwervels, whiplash heb gehad en sindsdien doodsbang ben voor steigeren. Tja, hoe los je dat op?

Jullie Flo's zijn allemaal niet zo uhm.. speels? En hoe ga je ermee om?

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:27

Florencio is echt een plaatje, als ik t mij kon veroorloven...dan zou ik er best een veulen van willen. :9

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:29

@leorah. Mooi paardje, hoor! :) mijn flo is gwn super braaf, dus kan je geen tips geven... Succes met het opbouwen een goede band, kost wel wat tijd wss.

@kaaaren. Nog steeds niets gehoord van Emmelie? :l

Vandaag is eindelijk de zadelmaker geweest en BellA (boktnaam) met haar zadel. Even proefgereden, beetje opgevult en nu heb ik een heerlijk zadel! Hier nog meer mensen met een prestige doge? :)

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:42

@Leorah, leuk beestje hoor. Mijn flo is eigenlijk ook heel braaf. Ik heb hiervoor wel een vrij lastig paard gehad en dan komt het toch op doorzettingsvermogen en vertrouwen aan. Als angst een rol gaat spelen vind ik het wel heel moeilijk, daar kan ik je geen advies over geven. Misschien kun je hem eerst door iemand anders goed laten aanrijden/doorrijden.
@AJM, ik rij met een MSFC Pofessional

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:59

El4a1990 haha zonder zadel durf ik ook niet op Benthe, denk dat ik net dezelfde foto zou krijgen :+

Leorah moeilijk als er angst bij komt kijken, paardrijden moet je toch nog steeds met plezier doen. Bij mijn 1ste paard had ik ook echt schrik en dat dier nam ook een loopje met me, heb hem na 2jaar ook verkocht omdat de fun er echt af was…
Dominant is Benthe zeker niet, maar lenig ohja! Maar ze gebruikt dat echt niet tegen me :n ze doet het enkel als ze echt serieus van iets verschiet.

AJM ik rij met een passier GG extra..

Mijn wedstrijd zondag ging niet erg goed, te laat aangekomen dus te weinig tijd om in te rijden, en ze was erg plat voor mijn been.. Gek want als ik het filmpje achteraf bekijk zag het er zeker zo niet uit :n rechtergalop geen hupsels maar wel foute aansprong die ik wel kon corrigeren..
9de plek dus geen winstpunten maar ook geen plus uiteraard..
Vriendin is foto’s komen maken, ze was zelf niet tevreden over haar foto’s (nieuwe lens uittesten) maar foert :P
Afbeelding
Afbeelding
Hop hop in verkeerde galop
Afbeelding
Tsjaaa als je ook nog verkeerde hulpen geeft kan ze niet goed aanspringen natuurlijk
Afbeelding

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:04

Mooie merrie hoor Titsia! Vind dat ze behoorlijk op die van mij lijkt :D Wel jammer van je wedstrijd!

Leorah, mijn florencio is opzich heel braaf. In het begin heeft ze nog wel redelijk vaak een bok gegeven. Echter is dat nu helemaal over! Speels is ze wel heel erg, als ze een beetje teveel energie heeft gaat ze de hele tijd met d'r hoofd slaan tijdens het rijden :P
Verder heb ik ook geen tips, hoop wel voor je dat het goed komt!