Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:58

Eskalando heeft het helemaal uitgevonden:

Wat moet je doen als je benen te lang zijn waardoor je (bijna) niet bij het gras kan komen, je van mams niet met Tante Shirocco mag spelen, mams meer interesse heeft in het gras dan in jou en je de hele dag buiten moet staan in de warme zon met allemaal vervelende vliegen ???

Juist, dan ga je je moeder pesten }> ~~}> }:)

Afbeelding

Afbeelding

Hij begint eindelijk het draven een beetje te snappen.. valt ook niet mee met zulke lange stelten :(:)
Afbeelding

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:27

Nou was ik vanmorgen aan het werk,
had vroege dienst toen mijn buurvrouw belde.
Hijgend vertelde ze mij dat er een veulen achter zafira lag.
Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte maar het was echt.
Ik als een gek mij omgekleed en met 200 km/uur naar huis gesjeest.
En jaar hoor. Daar lag ie dan. Nog geen half uur oud en verwoede pogingen te doen om zijn lange benen te strekken.
Een prachtig voskleurig (hoe kan het ook anders) hengstveulen.
Een super strakke druipkol heeft mij doen besluiten dat hij de naam
Excellent krijgt (roepnaam excel)
Hij staat wel door gezakt op zijn achtervoetjes maar dat trekt wel recht.
Super nieuwsgierig en levendig en met een uurtje had hij al een melkverslaving.
Moeders is super goed te pas en moedert alsof ze het al jaren doet.
Maar zie hier de foto's:

Afbeelding
Zo trof ik meneer aan.

Afbeelding
zijn mooie koppie

Afbeelding
de eerste keer in de benen!

Afbeelding
lopen naar de uier.

Afbeelding
bijna erbij..

Afbeelding
bijnaaaa...

Afbeelding
en raak..

Tot snel, ga nog even in de stal kijken
ben verliefd! :o

ohja, Zafira is dus een merrie uit Florencio (v. Florestan x weltmeyer) x Obrecht ( x luckyboy)

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:50

Raiza: omdat ik studeer woon ik een eindje bij m'n ouders vandaan, heb hier wel stallen (woon op de Waiboerhoeve voor degenen die het kennen) maar loop momenteel ook stage dus is lastig te combineren om hier dan ook een drachtige merrie die op klappen staat te hebben. M'n ouders vinden het allemaal wel leuk maar die werken overdags ook dus voor onze gemoedsrust is het net zo fijn als ze bij de DA staat, die heeft zomers zo heel veel merries dus dat is een prima oplossing :) Fijn dat Paillet zo braaf is met rijden, heeft ze ook even rust van Eskalando :P ik hoop dat ik die van mij ook zo snel weer op kan pakken.

Susy_Q: Gefeliciteerd, wat een prachtig veulentje!!!!! Ben ook gelijk verliefd :~ Hoop dat die van ons er zo ongeveer en dan in vrouwelijke vorm uit komt rollen, alles wat anders is is natuurlijk ook welkom maar wat een heerlijk koppie heeft die van jou!! :9

Zijn er mensen die hun merrie dit jaar weer laten dekken?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:55

Van harte Suzy_Q, wat een knapperd en hij heeft al net zulke lange benen als Eskalando :D

Ik zou willen dat Eskalando ook zo door zijn benen was gezakt als die van jou. Vorige veulen van Paillet had dat nog erger en die kan zo vreselijk goed lopen, heel veel afdruk. Eskalando stond meteen heel recht op zijn benen en heeft toch wel wat minder souplesse nu als C'est la vie toen. Maar aan de andere kant heeft hij veel langere benen en moet hij er ook nog aan wennen, dus komt allemaal wel goed ga ik vanuit ;)

@Landra; Ok, wel logisch dan. Kan me voorstellen dat je ouders ook niet iedere nacht willen waken als ze overdag moeten werken. Dat wij zo gek zijn :o :D

Ik laat Paillet dit jaar niet dekken, wil eerst weer eens lekker op wedstrijd, even proberen sportpredikaat erbij te rijden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 22:51

Jeeeeeeuj!! Hij is er eindelijk uit! Gefeliciteerd Susy_Q
Ook al een hengst..ZK geeft veel hengstjes en vosjes! Wat een prachtige kol zeg! Heel chique..
Exclusive stond ook wat doorgezakt, maar dat is ook al bijna rechtgetrokken.
Hele mooie naam ook! Heb ik ook aan zitten denken!

Raiza: Mooie foto's weer! Hij is echt heel actief die van jou..
Exclusive krijgt meteen een hap in zn kont als het zsazsa niet bevalt. Beetje een strenge moeder.
Dus heeft ex nu een bal om aan te vallen. En mij ;( Hij liep me toen straks gewoon omver toen hij schrok van een ander paard. Ik hoop er ook aan het eind van deze week op te kunnen gaan zitten.

mywayzidane

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:52

Wat een super mooi veulen en een kaarsrechte streep over z'n neus! Bij de eigenaar van de hengst worden heel mveel merrie's geboren maar wel toevallig dat er hier op bokt veel hengstjes zijn.
De merrie van de mensen van onze stal stal is ook dragend van ZK dit is een Vivaldi merrie dus hier moet ook echt iets moois uitkomen. Hun hopen erg op een hengst veulen dus hopen dat ZK die erin heeft gestopt :D

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 03:58

Morgen komt qimm wat foto's maken.
altijd leuk en zal dan een topic openen als het zover is.
Hopelijk loopt hij dan ook weer wat rechter op de voetjes.
Maar ik wist niet dat ze daar misschien beter van gingen lopen. Zou je toch zo op het eerste gezicht niet zeggen hihi

ohja: dit is de complete afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:37

Hier wordt ook een ZK uit een Linaro merrie verwacht (moeder van Dayano). Volgens mij was ze in juni uitgerekend. Ben wel benieuwd, heb hier al hele mooie gezien :D

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:06

allemaal hele leuke veulentjes van Zjengis khan ja :D

wij hebben inderdaar veel merries maar de afgelopen 2 dagen zijn er 2 hengsten bijgekomen
Heb vandaag weer lekker buiten gereden met hem da vind ie heerlijk *\o/*

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:13

Ik hoop dat ie van mij straks enorm veel op z'n pappie gaat lijken en dan vooral kwa karakter!
Maar nikki, heb je een foto van jou evanti??

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:09

ja ik heb wel foto's maar ik snap niet hoe ik die erop moet zetten :o

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:38

Afbeelding
hier is ze dan het is gelukt haha

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:57

oh ook zo'n mooie kol en lange benen.
Wel dikke knie-en hoor en eindelijk eens GEEN vos haha..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 23:40

Weer zn knapperd! susy_q ik wou juist graag een vos!
Zijn jullie veulens ook zo makkelijk? Exclusive blijft gewoon makkelijk alleen in de stal. kan hem gewoon een dekje op rug leggen als ik zsazsa opzadel en hij loopt weer eens in de weg. Hij gaat ook gewoon mee onder de douche met mama.. Wat een heerlijk makkelijk veulen zeg! En hij eet alles! Appels, mueslie, gras, suikerklontjes. Lekker beest! Binnenkort nieuwe fotos!

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:45

ja ze was een week te vroeg en hier was ze pas 1 dag oud maar ze is nu naar een maand goed bijgetrokken haha

wij hebben trouwens van de 9 veulens maar 1 vosje dus da valt ook niet tegen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:31

Leuk veulen Nikki.

De meeste hebben wel een mooie aftekening op het hoofd, Eskalando heeft helemaal geen aftekeningen op zijn hoofd, maar dat zal wel door moeders komen, haar andere veulens hadden ook geen van alle aftekeningen op het hoofd.

Heb je binnenkort nog wedstrijden met hem Nikki? Wil eigenlijk wel een keer komen kijken als het in de buurt is.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:32

Die van mij is een beetje schuw maar wordt steeds nieuwsgieriger.. echt een beetje voorzichtig zeg maar.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:24

ok, ik heb een heel klein probleempje met excellent. Als hij een halstertje om krijgt dan zakt het gedeelte achter zijn oren bijna op zijn schoft omdat zijn hals zo opgericht is en er nog geen plat stukje achter zijn oren zit. Heb de kleinste halstertjes al geprobeert maar in het begin zitten ze goed totdat hij gaat bewegen. dan zakken ze af.. Iemand een oplossing hiervoor? (hij is trouwens wel erg braaf met het plaatsen van een halster en heeft vandaag wel 3 minuten al alleen op stal gestaan zonder gek te doen, dat deden die andere 2 wel haha)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:10

Geen tip, dat heb ik altijd nog gehad met de veulens dat de halster de eerste weken altijd afzakken. Enige tip is een soort frontriempje maken, dan blijft hij wel zitten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:15

Dat had ik de eerste week ook ja, dat afzakken. maar nu niet meer. Nou had ik ook wel een megaverstelbaar halstertje met goede pasvorm. Hij zakt nu ong met rennen nog 5 cm na achter. Dat kan nog wel.. Exclusive krijgt nu een bakje met muesli die die kan opeten als ik zsazsa rijd. Gaat prima. Moeders hinnikt niet veel, dus dan gaat hij wat anders doen denk ik.

Gaat bij jullie het rijden ook weer goed?

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:08

Dankje!

Zonder aftekeningen kan ook heel mooi zijn toch :D

ja ik moet de 13e of de 14e weer starten in geldrop, heb al een keer gestart toen kwam ik daar aan was mijn ring al afgelopen was ik veel te laat :+ heeel stom haha en toen moest ik natuurlijk meteen de ring in zonder los te rijden en toen was ik toch nog 6e hij deed goed zen best!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:36

Leuk, geldrop is nog wel te doen van hieruit dus zal het eens in de gaten houden, kom ik hem effe van dichtbij bewonderen.

Eskalando zit in de lappenmand |( . Weet niet hoe het precies gebeurd is, maar allebei zijn achterbenen zijn van boven tot onder helemaal onthaard en flink afgeschaafd. Op zijn linkerbeen zit ook een snee op zijn achterknie. We hebben aan de kant van de inrit een opheining van dubbele planken en hij rent wel vaker rond en dan slidingstop voor de omheining en dan steigeren en achteruit meppen. Denk dat hij met het achteruitmeppen tussen de bovenste en onderste plank gegleden is want de onderste plank zat helemaal onder de plukken haar en wat bloed.
Net 15 minuten met de waterslang afgespoten en flink acederm erop gespoten.
Arm kleintje :(:)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:18

he gassie, wat gaat dat snel met die kleintjes he..
die van mij heeft volgens mij ook z'n koppie gestoten want die had een heeel klein korstje op zijn neusje. Gelukkig niets vergleken met jou raiza..
Van dat frontriempje vind ik een goed idee. Ga ik morgen eens proberen!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:31

heb nog een mooi kraamstal picture topic gemaakt waar de foto's van gisteren in staan!
Krijg alleen die link niet hier maar in de zoekfunctie excellent intikken en je komt erbij!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:53