Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:54

Ben benieuwd hoe het ondertussen met jullie Weltmeyers gaat. Met mijn Weltsieger gaat het heel goed! Hij gaat steeds meer vooruit. Wordt losser in zijn lichaam en gaat steeds beter lopen. Hij wordt ook steeds liever en aanhankelijker.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:57

Na heel wat tegenslagen zijn we nu weer bezig met de Wolkentanz. Gaat goed tot nu toe!

Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:00

die kan ook lekker lopen sjoert! Wel een heel andere bouw dan mijn weltmeyer. Die van mij is veel massaler terwijl die van jou fijner gebouwd is.

Afbeelding
Sorry, mijn mama kan niet zo geweldig foto's maken. Moet al blij zijn als ik en mijn paard er helemaal op staan!
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 21-10-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:01

Dit is een merrie van Wolkentanz (v. weltmeyer). De hele moederlijn van die merrie is bloederig.
Als ik echter de kenners wat vraag over deze merrie, zeggen ze allemaal dat er bloed bij moet. := Ajajaj.

Je rijdt ook een Amsterdam zie ik? Gave paarden zijn dat he! :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:07

Hehe Sjoert onze Weltmeyer merrie, is ook bloederig(hoewel je dat er niet meer aan ziet na al die veulens)
Voordeel blijft wel dat ze ijzersterke nakommelingen geven, en je qua bloedvoering gerust wat kan experimenteren.

In elk geval een mooi paard

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:10

Wat een knappe dieren zie ik hier weer voorbij komen.
Ik ben net terug van 2 weken USA, dus heb haar zondag weer opgepakt. Ging wel even stug, maar vanavond weer les, dus dan gaan we weer verder. Ik moet veel voltes rijden en dergelijke, om haar los en soepeltjes te krijgen.
Voor de rest is het een heerlijk diertje.

8 november hoop ik L1 te gaan starten.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:15

Heb er even een foto bij gezet van vorige week. Tjsah en Weltsieger is een ruintje dus nakomelingen zullen er van hem niet meer komen. Al denkt onze Vivre (v. Hold up premier) van wel. Die wordt helemaal wild van hem als ze hengstig is. Iedere keer als Weltsieger dan in beeld komt begint ze weer te plassen en ze duwt nog net niet dur kont onder hem.

Rij inderdaad ook een Amsterdam. Super werkwillig, maar ook spooky. We zijn nu weer aan het opbouwen na de blessure en hij was de eerste keer er weer op alles behalve braaf. Je ziet eigenlijk weinig amsterdams op wedstrijd maar ze lopen allemaal Z1 of hoger als je ze tegen komt. Mijne kan ook fijn springen, maar is veel te bang om dat op concours te doen (mijn avatar is ook Pancho, de Amsterdam).

Planning is trouwens om met Weltsieger in maart in het L1 te verschijnen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:17

bulck schreef:
Hehe Sjoert onze Weltmeyer merrie, is ook bloederig(hoewel je dat er niet meer aan ziet na al die veulens)
Voordeel blijft wel dat ze ijzersterke nakommelingen geven, en je qua bloedvoering gerust wat kan experimenteren.

In elk geval een mooi paard

Nu ja.. we waren dus ook van mening dat ze bloederig zat was en hebben er een hengst op gezet die toch massa en bot zou meegeven. (Don Frederico)
De schrik was des te groter toen er een onwijs bloederig ding uit kwam. :=
Hier was het hengstveulen al 2 weken.
Afbeelding

Maar wat ik van hem gezien heb, is ie toch flink uitgezwaard. Ben erg benieuwd hoe die er over anderhalf jaar uit ziet. Hij is iig onwijs braaf!
Nu ziet hij er zo uit. (september dit jaar
http://img134.imageshack.us/img134/8426/don2y.jpg

http://img181.imageshack.us/img181/7827/don3.jpg

iig meer bot ( :D ) dan mams. Wel het schitterende hoofd en front behouden :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:17

Sussie85 schreef:
Afbeelding
Sorry, mijn mama kan niet zo geweldig foto's maken. Moet al blij zijn als ik en mijn paard er helemaal op staan!

NOu, als ik die van jou zo zie, is die echt niet massaler als de onze!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:18

Trudy_dJ schreef:
Wat een knappe dieren zie ik hier weer voorbij komen.
Ik ben net terug van 2 weken USA, dus heb haar zondag weer opgepakt. Ging wel even stug, maar vanavond weer les, dus dan gaan we weer verder. Ik moet veel voltes rijden en dergelijke, om haar los en soepeltjes te krijgen.
Voor de rest is het een heerlijk diertje.

8 november hoop ik L1 te gaan starten.

gaaf USA! 8-)

Is nog een jong beest wat je hebt toch?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:19

Sussie85 schreef:
Rij inderdaad ook een Amsterdam. Super werkwillig, maar ook spooky. We zijn nu weer aan het opbouwen na de blessure en hij was de eerste keer er weer op alles behalve braaf. Je ziet eigenlijk weinig amsterdams op wedstrijd maar ze lopen allemaal Z1 of hoger als je ze tegen komt. Mijne kan ook fijn springen, maar is veel te bang om dat op concours te doen (mijn avatar is ook Pancho, de Amsterdam).

De Amsterdam die hier staat is ook super. Binnenkort Z2 debuut. Kan overigens ook goed springen :j.
maar daar ligt de ambitie van mn schoonzusje niet. :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:20

Idd Sjoert, al haar veulens geven ook een mooi hoofd, en chique front. En verder komen er bij haar ook soms kleine ezels uit, tot ze wat ouder worden en dan zijn het echte beren :-)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:23

Echt? Heb je een foto? Hoe is ze verder gefokt?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:27

Het is een elite merrie (weltmeyer x brentano)
Foto's heb ik op mijn thuis pc. Ze is zwart.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:28

Brentano :9

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:28

Trudy: inderdaad gaaf joh USA! Weltsieger wil ook nogal makkelijk zichzelf vastzetten en in zijn eigen houdinkje lopen. Buiging vind hij ook nog moeilijk, maar gaat wel steeds beter. Hij gaat niet meer als een plank door de bocht.

Sjoert: Ik vind hem zelf vrij massaal. Hij is al een stuk chiquer geworden sinds hij bij ons is. Hij had heel veel puppyvet. Ander voer en niet meer een hele dag op stal hebben wonderen gedaan. Hij is al mooi opgedroogd.

Bulck: Vind ook niet dat hij een mooi hoofd heeft. Vooral niet als hij zijn oren niet naar voren heeft. Heeft nu ook nog niet echt front. Maar dat komt meer omdat hij met zijn kop tussen zijn knieen is ingereden (lees getrokken met de slof). Hij moet nu vooral leren op eigen benen van het been naar de hand te lopen zonder meteen te gaan duiken. Dat front gaat straks wel komen denk ik.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:29

Bulck: leuke afstamming zeg!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:32

Sussie85 schreef:
Sjoert: Ik vind hem zelf vrij massaal. Hij is al een stuk chiquer geworden sinds hij bij ons is. Hij had heel veel puppyvet. Ander voer en niet meer een hele dag op stal hebben wonderen gedaan. Hij is al mooi opgedroogd.

Maar dat is dan vet/overgewicht.

Niet bloederigheid in de zin van weinig bot oid

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:40

Ow maar Sussie ik heb toch nergens iets over je paard gezegd. viond het best een leuk dier. Enkel idd de grond ingereden en dat is wel echt lastig om dat er uit te rijden. Maar komt vast goed. Is het een echte weltmeyer in de kop?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:40

Sussie85 schreef:
Bulck: leuke afstamming zeg!

Dank je. We zijn er ook reuze blij mee

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:42

bulck schreef:
Ow maar Sussie ik heb toch nergens iets over je paard gezegd. viond het best een leuk dier. Enkel idd de grond ingereden en dat is wel echt lastig om dat er uit te rijden. Maar komt vast goed. Is het een echte weltmeyer in de kop?

Een echte weltmeyer: die kunnen zo lekker douwen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:44

Dat laatste klopt. Hij wil graag gaan op mijn handen hangen en dan lekker doorduwen ipv op zijn eigen benen lopen. Maar hij is wel erg werkwillig als je ermee bezig bent.
Ik vind hem dus ook echt niet rank/bloederig gebouwd. Want nu hij wat opgedroogd is vind ik het nog steeds een massaal paard. Zeker tegenover die andere twee van ons. Dat zijn wel echt bloedbeesjes.

Bulck: dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat ik dat chique hoofdje niet herkende wat jij zegt van jouw paard.
Dat hij in de grond is ingereden wisten we toen we hem kochten. Was de handelsstal ook heel eerlijk in. Maar dat zorgde er wel voor dat wij hem konden betalen. Er zit nog héél veel werk in, maar ik heb goede begeleiding thuis. Dat scheelt een boel. Heb altijd paarden gehad waar vele anderen niet mee verder zouden kunnen komen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:47

Sussie85 schreef:
Dat laatste klopt. Hij wil graag gaan op mijn handen hangen en dan lekker doorduwen ipv op zijn eigen benen lopen. Maar hij is wel erg werkwillig als je ermee bezig bent.
Ik vind hem dus ook echt niet rank/bloederig gebouwd. Want nu hij wat opgedroogd is vind ik het nog steeds een massaal paard. Zeker tegenover die andere twee van ons. Dat zijn wel echt bloedbeesjes.

Bulck: dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat ik dat chique hoofdje niet herkende wat jij zegt van jouw paard.
Dat hij in de grond is ingereden wisten we toen we hem kochten. Was de handelsstal ook heel eerlijk in. Maar dat zorgde er wel voor dat wij hem konden betalen. Er zit nog héél veel werk in, maar ik heb goede begeleiding thuis. Dat scheelt een boel. Heb altijd paarden gehad waar vele anderen niet mee verder zouden kunnen komen.

Haha ik koop ook altijd dergelijke paarden. En als het lukt heb je voor een mooi bedrag een top paard. Heb nu een Jazz bij op LT niveau en een
6 jarige Don Primero, allebei verkl**t in de africhting. maar nu super opweg

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:48

Een Don Primero? Waar haal je die vandaan?

Daar wilden we de Wolkentanz mee dekken. Onmogelijk..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:49

Tsjah je weet waar je aan begint en er is nog een lange weg te gaan. Maar aangezien het wel een paard is dat het voor je wil doen heb ik er wel vertrouwen in.