Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:41

Hier een filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=s8OJEfcHUqQ

Mijn Frans is belabberd ik moet de eigenaresse ook nog steeds een bericht terug sturen, maar ze is nog steeds lyrisch over Acodetto. Hij pikt alles super op.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:09

heel fijn paard Acodetto :j

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:23

Springt echt super die Acodetto!! :D

@ Lotte: Jaa soms ben ik ook wel zenuwachtig.. Maar zodra ik gestart ben ben ik alleen nog maar gefocused op het parcour en niet meer zenuwachtig ;) haha!

Ik heb 8 aug nog wedstrijd in Markelo en dan 22 augustus overijsselse kampioenschappen :D (jaja, heb me er als laatste voor weten te selecteren :D) haha! Echt wel veel mazzel gehad maargoed ik mag meedoen! Hopelijk gaat het goed..

Ben er net weer van vakantie.. Maar kon er zo weer opstappen en mee wegrijden.. :D Echt een geweldig karakter heeft die merrie van me :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:39

doet er nog iemand mee straks in september in oldenzaal op het hulsbeek? (toetesdenne)
Daar ga ik aan meedoen...

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:26

Nee, heb me daar nog niet voor opgegeven ;)
Heb nu alleen nog de clubkampioenschappen voor de 26e staan ;) haha..

Verder de andere corlandjes nog wedstrijden gehad?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:18

Ik heb afgelopen week weer even gesprongen op ander terrein! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"waterbak" in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding
Afbeelding

En nog 2 filmpjes!
http://www.youtube.com/watch?v=2cOlrlWy0Bk
http://www.youtube.com/watch?v=2GP1PA3ghZI

Ging echt super! De normale hindernisjes staan wat laag. Maar heb er veel gesprongen en degene die mee was wilde ik het niet aandoen om alles omhoog te doen! De afsprong en de waterbak in enzo heeft hij nog nooit gedaan maar dat ging echt super! Hij laat zich netjes zakken, zonder sprong eigenlijk!

Ik heb ook nog een onderlinge en 1 waar ik voor op de wachtlijst sta. En dan weer naar binnen!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:58

Leuke foto's zeg.. Helemaal die van die cross!! Haha.. ergg gaaf..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:02

leuk zeg Minnie muis *D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:08

Vandaag clubkampioenschappen gehad.. Ze liep met dressuur wel heel lekker.. De eerste proef was de jury ook heel lovend over haar.. Hij vond haar één van de weinige paarden die die in de B proef had zien lopen die niet te diep liep. :D Dus die had ik weer mooi in de pocket (vanavond krijgen we de punten)
De tweede proef was de jury iets minder tevreden, maar zelf was ik wel dik tevreden. Ze liep netjes aan het been en heeft alles braaf gereden. Achteraf hoorde ik dat die jury dus tegen iedereen zowat hetzelfde zei.. Haha.. hoezo dom.. Naja, we hebben in ieder geval weer wat advies om mee te werken.. Goede ronde voltes ipv ovale ;) haha.., iets meer impuls, de schouders iets meer naar achteren en de horizon afkijken.. Eigenlijk meer punten voor mij dan voor het paard ;) haha!

Springen ging wat minder helaas. Het eerste parcour was zeer slecht.. voor bijna elke hindernis stond ze dus heb haar het parcour echt door moeten drukken.. (gelukkig mochten we het parcour afmaken) Daarna 2e parcour.. Toen was ze wel moe.. Op hindernis 2 stond ze een paar x.. dus toen sloeg ik die ff over ging verder.. Verder alles braaf gesprongen zonder te stoppen en uiteindelijk ook weer 2 aangereden en ja hoor mevrouw SPRONG :D
Dus we gaan nog mooi wat oefenparcoursen rijden zodat er nog wat meer regelmaat in komt.. :D Maar dat moet goed komen :D

Hoe is het met de andere corlandjes dan?

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:51

Mijn Zani op les

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:05

wat goed zeg! Mijn eerste concour in oldenzaal 13 september ging
heeel slecht.. mijn corlandje is altijd bom-proof maar echt waar, op het terrein
(eerste concour voor mij en voor hem was de laatste 2 jaar geleden),
werd hij heeel druk en was hij mega happy!! Maar goed, ik had ook al het ongeluk dat een
mens maar kan krijgen. Mijn knopen vielen bij het opsteigen van m'n rijjasje, mijn plastron waaide
overal heen, ik was aan de late kant en toen was ik ook nog eens vergeten om m'n startcoupons te
geven aan de ringmeester, maar goed, uiteindelijk kwam alles goed, en had ik 166 & 167 punten en van de
dag in de B dressuur zaten we uiteindelijk in de middelmoot... dus viel mee.. De jury zei dat ik een heel leuk
paard had en dat hij heel goed liep, alleen liep hij niet aan de teugel (z'n hoofd kon gewoon niet hoger in
de lucht), dus kreeg ik aftrekpunten op bijna elk onderdeel, maar hij liep dus wel lekker verder.

Maar goed, vorige week een nieuw zadel gekocht, een black country zadel, een wexford spring zadel, dus even foto's gemaakt,
natuurlijk ook gewoon van mijn knollie zelf, dus hier eens een fototje van mijn knol!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:40

bij ons op stal staat een merrie van corland

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:06

@ Lotte, wat een leuk paardje én mooi zadel ;) hahah!! Naja, oefening baart kunst zeggen ze ;) haha.. Bij mij gaat het ook nog met up's en down's hahaha.. En idd wat een pech zeg.. zo heb ik met mijn pony ooit is een wedstrijd gehad waarbij ik ook heel veel pech had.. ik was me witte dekje vergeten, singel knapte, met inrijden bleef er een touwtje aan een kalkoen zitten en viel ik met paard en al over de kop.. toen teugel geknapt en jaja.. heb het toen nog wel gepresteerd om daar foutloos het parcours rond te springen met een knoop in mijn teugel ;) haha!!
Maar je baalt dan wel :P
Hopelijk heb je de volgende keer wel een wp :D

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:02

Misschien is dat toch niet zo dom van die jury Sharon. Veel ruiters maken dezelfde fouten en krijgen dan ook hetzelfde commentaar van de jury. Ga maar eens een keer schrijven bij de jury!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:21

Haha.. dat klopt.. Ik zit wel is bij de jury om te schrijven ja.. Handige tips krijg je dan mee.. Maargoed, dacht dat ik mijn voltes wel rond reed ;) Dus dan moeten we nog maar even verder oefenen.. :P Haha.. Met de rest van het commentaar kon ik me wel vinden hoor :P Kraak de jury niet af ofzo :p haha.. Van dat commentaar kan je alleen maar leren.. :D Dus op naar de volgende wedstrijd met mn Corlandje ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:24

Ik meld mij ook :D

Heb sinds kort ( 12 nov) ook een Corland :D
Het is een 5jarige merrie corland x ircolando.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:37

@ ladyzwien; Gefeliciteerd! Wel een heel leuk paardje hoor.. een echt lekker ding!
Leuk dat al die corlandjes er toch weer anders uit zien he?! Mijn paard
is vandaag geschoren en is heel wit geworden.. heel grappig! maar de
jouwe is juist weer heel donkerbruin/ zwart.. wel heel mooi

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:48

Hoi Ilse!
W en ik hebben vandaag voor het eerst een wedstrijd gesprongen! Hij vond het reuze spannend maar in de B hadden we 3 balken.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:24

Hoi hoi, daar ben ik ook weer ;) haha..
Mijn Corlandje is ook geschoren.. Ze heeft nu een heel aparte kleur bruin.. Best mooi :D haha..
Zaterdag hebben we weer een dressuur wedstrijd en volgende week springen :D
Afgelopen woensdag het oefenparcours ging ook lekker :D Geen enkele weigering maar wel een balkje.. maar hé.. ben allang blij dat ze de smaak nu te pakken krijgt :D
Jullie nog concoursen?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:23

Margriet: super zeg! gaat goed komen met jou en W :D
Sha-ron: mooi dat het goed ging. Succes vant weekend!
Lotte-wessel: ja erg grappig! toen ik vertelde dat ik een Corland had gekocht, zeiden ze ook direct een schimmel? haha, maar nee deze is echt bijna zwart.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:45

Dressuur ging niet zo heel bijzonder helaas.. Ze was een beetje kijkerig en daardoor traag aan het been.. De impuls ontbrak.. Maar ben nog netjes in de middenmoot geeindigd :D
Aankomend weekend heb ik springen in Wierden.. Zag dat bij mij in de rubriek nog 2 andere Corlandjes mee doen.. Ben benieuwd hoe die rijden :D

Jullie nog concoursen?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:36

Jammer dat het niet zo heel geweldig ging. Succes vant weekend dan maar!

Mijn startkaart is aangevraagd :D Wij starten in Januarie!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:01

@ Sha_ron - jammer van de dressuur, maar komt wel goed! Veel oefenen..
Bij mij gaat het de laatste tijd met oefenen echt heel goed! Gelukkig! Ik heb sinds september al geen concour meer gehad, moet ik ook maar weer eens doen..

@ ladyzwien - Wat spannend zeg, dat concourrijden! Succes ermee!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:18

hallo :D

ik ben sinds vandaag een super trotse bezitter van een corland merrie :D
een 3 jarige KWPN, paar maandjes onder het zadel.
nog wel wat iellig en moet dus nog wat bij trekken, maar dat komt wel goed en daar hebben we ook zeker de tijd voor :9

ladyzwien schreef:
Margriet: super zeg! gaat goed komen met jou en W :D
Sha-ron: mooi dat het goed ging. Succes vant weekend!
Lotte-wessel: ja erg grappig! toen ik vertelde dat ik een Corland had gekocht, zeiden ze ook direct een schimmel? haha, maar nee deze is echt bijna zwart.

ik moet daarvoor het KWPN opbellen, ze verwachte idd dat het een schimmel zou worden
dus in het paspoort staat: schimmel vos geboren
ze blijft alleen een vos :Y)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:53

Gefeliciteerd!!

En bij die van mij stond dus bruin zonder schimmel! :+ Terwijl hij echt schimmel is nu! :D
Afbeelding
W geschoren!