Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Re: Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:48

Magic_Ubaila schreef:
Haha, jaa pittig oog idd! maar zolang je eerlijk bent tegen dr is t echt een schat! Met ups & downs komen we er wel...

Dat is precies hoe mijn paard ook is! Mooi koppie heeft die van jou! Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:10

Doei! Meld me hier ook maar even.
Sinds Juli hebben we 7 jarige Elite merrie van OraméxFarmer.
Ze was zadelmak maar nog erg groen en al anderhalf jaar niet gereden. In de omgang echt superbraaf Haha! Sinds een paar weken wordt ze gereden door een vriendin en het is een erg fijn paard! Ze is erg cool, kijkt nergens naar maar als ze het moeilijk vindt durft ze nog wel eens te gaan rennen (vooral in galop).

Als ik foto's heb zal ik ze hier plaatsen....

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:41

Haar toetje.....

Afbeelding

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:00

Magic_Ubaila schreef:
Haha, jaa pittig oog idd! maar zolang je eerlijk bent tegen dr is t echt een schat! Met ups & downs komen we er wel...

mm dat pittige oog heeft die van mij ook. wel grappig

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:45

Magic_Ubaila schreef:

Haha, 't lijkt erop dat de meesten van ons dat hebben... Knipoog

@ Miriam: ze heeft 'n leuk koppie. Heb je meerdere foto's? Toch lijken de meeste paarden van ons best wel op elkaar he?!
De meesten zijn ook vos of bruin, maar dan alsnog vosrood, haha! Nou ja, Wolf uitgezonderd dan... Clown

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen (schimmel niet meegerekend! Tong uitsteken )

Vandaag trouwens weer gesprongen, ging echt goed! Hyper!

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:35

@ Miriam, mooi luxe paardje (oke, haar hoofd dan Knipoog)

@Nilan, lekker dat het springen goed ging. Rij je ook springwedstrijden?

En Wolf kan er nix aan doen dat ie niet in het rijtje past, z'n mama doet alleen maar aan schimmelveulens helaas.... Wolf z'n veulen is ook al heel erg schimmel aan het worden. Hoop dat Wolf het zelf nog een tijdje uitstelt Lachen Veel te veel werk..

Zo maar weer eens even rijden, hoop dat ie weer wat meegaander is als afgelopen week.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 05:17

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:57

Die ik nu zadelmak aan het maken ben is gitzwart

Afbeelding

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:00

Hoe gaat het Lucas03? Braaf paardje?

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:13

fantastisch gaat het. Nog nooit zo'n makkelijke gehad met inrijden. Alleen in de bak of met anderen die rond rijden/ springen het maakt hem allemaal niets uit. Zondag een blokje om de wei (gedeeltelijk door de woonwijk) gedaan na het rijden aan de hand. Liep aan een lang teugeltje mee. Schapen, op je af rennende grote bouviers, pff wie doet je wat??? Wat een coole bok is dat.

Ik longeer hem 5 minuutjes en dan stap ik op. Beetje stap, draf, galop, beetje sturen en oja, ik heb ook al een balkje gelopen. Haha! Super paard. Ik heb er nu zo'n 15x opgezeten, en nog geen pas verkeerd. Ik rij hem ongeveer 3x in de week 20min.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:17

Hihi, ze hebben vrijwel allemaal een heel typisch Oramé-kontje ook....
Die van mij is trouwens ook voor de duvel niet bang, maar wel een truus de mier! Die wil echt altijd lopen... Na ja, best fijn aangezien ik hoop dat het nog eens een eventer gaat worden.... Haha!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:02

@lucas03 : fijn dat jou orame zo braaf is met inrijden. Echt super als ik het zo lees

Ik heb vanmiddag les gehad. ging best lekker eigenlijk. Alleen schrok ze van sommige dingen waar ze eigenlijk nooit van schrikt. Tja ze moet wat verzinnen denk ik.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:21

Hopelijk is die van ons ook braaf met het inrijden Knipoog

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:44

lucas03 schreef:
Die ik nu zadelmak aan het maken ben is gitzwart

Afbeelding

Die van ons ook!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:54

Even een kleine update

Inmiddels ken ik mijn Oramétje nu ruim een jaar, en ik kan me goed vinden in de meeste beschrijvingen. Die van mij is niet echt dapper, en moet echt aan het handje worden mee genomen. Maar het gaat gelukkig al steeds beter. In een jaar tijd hebben we dressuren geleerd (L2+3), water overwonnen, greppeltje springen, boscrossen en enz. Hij wordt steeds een beetje dapperder, maar een echte held zal het nooit worden.

Springen is echt helemaal zijn ding, zolang het gewonen normale balken zijn, en hij de omgeving kent. Anders liever niet Clown Maar daar zijn we hard mee bezig, en we hebben ook juryhokjes en dressuurringen overwonnen, dus die rare hindernissen komen vanzelf wel.

Ik las bij een paar mensen dat hun paard een beetje achter liep. Dat idee heb ik ook bij Vygho, pas de laatste paar maanden is hij een beetje aan het bij trekken. Ik denk dat hij in zijn hoofd inmiddels vijf is, dus we komen steeds dichter bij zijn werkelijke leeftijd Lachen Hij is ook een beetje een laatbloeier, hij begint nu pas echt een 'kap' te vormen en een beetje kont te krijgen.

Afbeelding
Dit is een foto van toen we hem net hadden rond oktober 2007, hier is hij 5 en nog heel erg arm bespierd

Afbeelding
Dit is BB springen in Soest rond juni dit jaar

Afbeelding
Ook BB springen in Soest

Ik ga waarschijnlijk volgend weekend foto's maken, dan kan je zijn ontwikkeling een beetje zien.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:27

Hier op bokt in de huiskamer ztm-12, jong geleerd is oud gedaan blz 325, staan foto's van mijn Oramé; Victor. En ook foto's van hoe hij was in april van dit jaar tot oktober jl.

(ik weet niet hoe ik een link kan plaatsen)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:23

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:10

Jaaaa....... dank je wel!!! Dat is Victor de vos, ik ben errug trots op hem!!!!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:22

gisteren voor de eerste keer met de jonge een buitenritje wezen maken. Haha, koud 2mnd mee bezig en mijnheer gaat al lekker mee het bos op! Stoere bink is het.

Hij sprong en gilde een keer toen hij het terrein af moest, 200mtr een mooie piaffe laten zien en toen in een heerlijk up-tempo drafje langs de wegrand naar het bos toe. Volgens mijn mede-reizigster had ie een heeeeuul andere uitstraling als in de bak Haha! Hij heeft zich super gedragen, heeft wel natuurlijk gekeken naar dingetjes, en af en toe moest ik de gang naar voren er in houden ipv terug naar stal, maar ik denk dat hij het heel wat beter deed dan menig 'ervaren' paard.

Ach en na 25min was het pijpje leeg en keerden we moe maar voldaan terug naar stal. Lekker in de wei, nadenken over alle dingen die hij nu weer mee gemaakt had. Dromen

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:52

Afbeelding

heb nieuwe foto's van mijn orame.

we zijn ook begonnen met longeren en hij pakt het heel makkelijk op.
Hij vind het ook leuk om aant werk te gaan, leuk om te zien zijn zus vind het pas leuk als je even bezig bent (beentje een diesel, als ze eenmaal op gang is *LOL*

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:56

ik heb op wedstrijd te horen gekregen van de vorige berijder van mijn paard dat het geen makkelijke was met rijden. Heel de bloedlijn van moeders kant geeft moeilijk te rijden paarden af. In karakter prima maar met rijden veelal heethoofden. De mijne is niet echt een heethoofd maar is ook niet makkelijk.

Heb overigens vandaag heeeeerlijk gelest. Ga in februari L1 starten.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:07

bij mijn storm zit ook geen makkelijke achtergrond.
ik heb moeders zelf ook gereden maar nooit meer dan 151 punten mee behaald in de B Bloos
toen maar gestopt met wedstrijden (is ook een hele grote stresskip)
ik rij nu een dochter van haar (5 jaar). die ook niet al te makkelijk is maar zij geeft zich nog wel gewonnen.
Ik ben benieuwd hoe Storm onder het zadel gaat worden. hij is echt super nuchter (die merrie van 5 trouwens ook, maar mams niet ).

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:12

tja het s ook mams die niet de makkelijkste is. Die ging op wedstrijd ook altijd fout dus daar zijn ze ook mee gestopt. Daar stresste ze flink. Nu zie ik moeder wel regelmatig met springen van de club. En dat doet ze wel goed maar ze is het 3 voud in ....van mijn paard. Die is ook ontzettend nuchter.

Mijn paard heeft denk ik dan wat weg van Orame het positieve dan en niet van de Zeoliet. Zeoliet kant is moeilijk denk ik zomaar.
maar ik begreep dat alle paarden die mijn oude buurman fokte moeilijke paarden zijn.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:35

er is niet voor niets het gezegde Zeoliet brengt verdriet.
maar moet ik wel bij zeggen dat er echt paarden van zeoliet rond lopen die super zijn met rijden.

mijn moeders was niet gemaakt om te dressuren. dus dan hoefde ik het ook niet te proberen, ze is wel beter gaan lopen in de loop der jaren maar is altijd een gevecht geweest (heb er zelfs een keer onder gelegen, ze was het er niet mee eens dus liet zich achter overvallen)
nu is ze bijna 20 en drachtig van Emilion. mijn nichtje van bijna 7 rijd er af en toe op en wordt zo nu en dan nog gelongeerd meer niet meer.

Straks proberen op der zoon te kruipen. ben benieuw hij reageerde ook niet op aansingelen e.d.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 04:19

ben ook wel benieuwd wat hij overerft.

Mm leuk die gezegde over zeoliet. Ben er weer zoet mee ghighi.
Ben ook ooit `achterovergeklapt` net niet helemaal meer omhoog en opzij. maar niet met mijn orame.
Wel bijna paar weken geleden met buitenrit dat ze ietwat omhoog kwam na protest en straf. En toen ging ze glijden gelukkig niet gevallen.