Onze tangelo mag vandaag finale springen in het M, op een groot concour hier in de buurt. Jumping Etten-Leur ! Daar mag hij vanavond ook teamspringen, door het bedrijf die de ruiter die op ons paard rijd sponsort
Het basisparcour was best netjes, had 2 balkjes af, iets of wat schuld van de ruiter. Teamspringen was echt mega vriendschappelijk, met losrijden al, iedereen had lol met elkaar en met de paarden. Tijdens het parcour pakte zanzibar goed aan ! hij was fris en wakker, maar goed ook want het was direct op tijd. De ruiter ging íets te gek rijden waardoor hij de laatste eraf sprong, maar het was een mooi rondje!
Dit weekend weer nieuwe kansen En hoe gaat het met jullie tangelo's ?
Karennnn
Geplaatst: 09-06-11 23:40
Die van ons is nu dik twee jaar en heel hengst! Echt geen simpele, heel dominant en tegelijkertijd iets té speels naar mensen toe. Moeten echt wel opletten wat er mee te doen. Wel een stuk groter als andere nakomeling uit dezelfde moeder en echt suuuuper fijn bewegen. In vrijheid met heel erg veel vermogen springen en apart in de achterhand. Vooraan sprong hij wat wisselend, inieder geval toch minder als moeder of halfbroer. Zal binnekort nog eens foto's maken
Leuke foto Corellaa en fijn dat hij zo goed aannam in het parcours!
Winferno
Geplaatst: 10-06-11 10:07
Cartier is nu 4 en doet het heel goed in dressuur. Tot en met wijken voor de kuit zit alles al goed. Was van niets bang, tot op training een gigantisch (in zijn ogen dan toch) paard (loopt St George en beweegt enorm) van iets schrok en op hem afsprong. Sindsdien is hij bang als hij paarden moet kruisen, niet volgens de regels van de rijbaan. In de piste valt dit enorm mee, maar op concours is het nog even moeilijk. Heb er ondertussen 3 wedstrijden opzitten in de cyclus jonge paarden, maar dit mag je niet te letterlijk nemen, de laatste was niet opzitten, dan ben ik er stevig afgevallen en 4 weken niet mogen rijden. Ik neem hem in het begin even apart tot hij goed aan de hulpen staat en dan breng ik hem stilletjes aan tussen de andere paarden en alles ging goed, er waren al een paar paarden langs de "verkeerde" kant gekomen, zelfs al in galop, maar met de buitenteugel goed aan, bleef hij netjes op zijn plaats, je voelde hem wel reageren, maar hij sprong niet weg, dus ik dacht dat we er door waren, tot plots achter ons er eentje begon te bokken, ik heb hem dan even voorwaarts gezet zodat hij geen tijd had om hiermee bezig te zijn, als op dat moment het paard dat voorlangs passeert begint te steigeren, en Cartier had zoiets van "achter mij EN voor mij ??? Hier moet ik als de bliksem van tussen" en dat heeft hij dan ook gedaan, en ik was dus niet zo snel meegedraaid Gelukkig is mijn man ook ruiter en die heeft hem dan overgenomen en nog wat op het inrij terrein gereden, want ik kon niet meer staan of zitten. Ondertussen hebben we ook thuis in de bak de regels van de rijbaan omgegooid en iedereen heeft voorrang en hoefslag, behalve Cartier. In het begin wat het enorme stress voor hem, maar nu gaat het toch al weer beter. Maar verder is hij echt super, neemt alles heel makelijk aan, wil enorm werken is netjes voorwaarts, maar je moet hem echt wel heel correct rijden, als hij een keer met iets weggeraakt, dan probeert hij dit toch een paar dagen opnieuw, tot hij weet van ok, eigenlijk lukt dit niet, we doen het dan maar weer zoals het hoort. Het is wel een stresskonijn, maar als je zelf rustig blijft, is het heel snel over. Maar een heel erg fijn paard
urobi
Geplaatst: 10-06-11 10:55
wij hebben nog een jonge Tangelo het is nu een jaarling en groeit ontzettend hard. Ze was als veulen 4de van Overijssel dus hoop dat als ze 3 is het op de keuring ook goed gaat doen. Ik heb hier nog een paar foto's van toen ze net geboren was
Winferno
Geplaatst: 10-06-11 14:17
ook weer die typische witte voetbalsokken
urobi
Geplaatst: 10-06-11 14:43
ja we zeiden het gelijk hij heeft alleen 1 voetbalsok vergeten aan te doen
xxFlienxx
Geplaatst: 19-02-12 20:42
Dinsdag met mijn Tangelo merrie naar de aankoopskeuring! hopen op goednieuws!
xxFlienxx
Geplaatst: 18-03-12 11:36
xxFlienxx schreef:
Dinsdag met mijn Tangelo merrie naar de aankoopskeuring! hopen op goednieuws!
hier is ze dan! ze mag blijven:D. Tangelo v/d zuuthoeve x michelangelo x burggraaf!
mijn vader heeft er geen klik mee en gaat dus niet met plezier op concour. Omdat wij beide plezier het belangrijkste vinden doen we hem met pijn in ons hart weg. We hebben hem zelf gefokt en hij is nu 8 jaar. Alhoewel ik er wel heeel fijn mee kan rijden hebben we uiteindelijk na lang wikken en wegen deze keuze gemaakt. Ik heb geen tijd en geld voor 2 paarden, helaas !
Hij staat in mijn onderschrift voor de mensen met misschien interesse ?
urobi
Geplaatst: 04-05-12 15:54
he corellaa heb je de Tangelo al verkocht? Mocht je hem nog niet verkocht hebben dan zou je contact op kunnen nemen met hengstenhouderij Radstake waar Tangelo van is. Misschien hebben die wel klanten voor je tangelo.IK weet dat er heel veel vraag is naar Tangelo's vooral vanuit het buitenland.
We hebben vanmiddag weer kijkers en hebben nog potentiele mensen uit china.. de tussenpersoon is film materiaal aan het doorsturen etc. maar bedankt voor de tip!!
leuk om te weten. heb vorige week op zijn volle zus gereden en er komt weer een volle borer of zus aan want zn mama is weer drachtig!!
urobi
Geplaatst: 15-05-12 16:46
nou hier een foto van onze tangelo als veulen en zoals ze nu is als 2 jarige. Het is in iedergeval een echte tangelo met dat vele witte
Ik heb thuis een Tangelo x Burggraaf x Le Mexico merrie rond lopen. Ze is maar 1,65 en heeft wat vlakke gangen, waarop je wel heerlijk kunt doorzitten, uren achter elkaar. Ze is bruin en heeft maar weinig wit en een grijze/zwarte staart, dus hier geen vos met veel wit.
EVstables
Geplaatst: 23-06-12 15:55
Ik heb twee Tangelo's. Geweldige beesten vind ik het over het algemeen. Ik heb op concours nog geen 1 slechte Tangelo gezien.
Zelf heb ik een 9-jarige Tangelo x IDS x Wagenaar die 1.30 en CSI ** loopt.
en een 3-jarige Tangelo x Calvados x Amor. Die zijn we nu aan het beleren.
Ik zou iedereen die een veulen wilt fokken Tangelo aanraden!
NinaCantara
Geplaatst: 21-07-13 20:00
Ik heb hier in Limburg een 6 jarige merrie van tangelo van de zuuthoeve staan ook een vos en houd super veel van springen ze heeft wel pit maar is een echte knuffelbeer haar moeder is een renpaard maar heeft een ongeluk gehad op de renbaan en is toen maar dressuur gaan rijden en soms een sprongetje maar in de loop van mijn paardje zie je tangelo v/d zuuthoeve heel goed terug en in de hogere sprongen ook. grtjs
Willemijn_x
Geplaatst: 24-11-16 20:14
sorry voor een hele late reactie maar ik heb ook mijn merrie van tangelo is Z springen