Vandaag fotograaf langs geweest voor Uviet. Elke drie weken komt ze foto’s maken. Deze vind ik heel mooi. Uviet met zijn moeder Amber Vrouwe. Helaas is Amber niet meer drachtig van One Million, we hopen dat de laatste poging van dit jaar toch nog mag lukken.
Mooie foto! Leuk is dat hè die veranderingen. Cover is al 30cm gegroeid en begint nu zijn veulenvacht los te laten.. zijn hoofdje is bijna klaar. Nu begint hij op zijn hals en benen. Hij is sowieso donkerbruin maar op zijn hals komt bijna zwart eronder vandaan. Dus ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt: donkerbruin of zwartbruin. Balen dat ze niet meer drachtig is. Hopelijk lukt het toch nog.
Mooi he die kleuren. Uviet is inmiddels al gechipt en zijn paspoort is binnen. Volgens de chipper is hij zwartbruin. Heel apart voor ons. De merrie heeft alleen nog maar oranje visveulens gehad.
kiko
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-24 23:12
Mer1980 schreef:
Wat een heerlijk veulen zo op schoot super karakter al die One Millions Balen dat ze niet meer drachtig is. Ik duim voor de volgende ronde.
Jaa het is volop genieten met hem.. al kan ik hem met buitenzetten wel achter het behang plakken momenteel. Vanmiddag ging hij als een malle door de wei toen ik de shet had gepakt. Had al ingespannen en wilde net opstappen en toen ik ineens moeders en zoon voorbij rennen.. kon ik die eerst weer gaan vangen in de tuin.. was hij door het draad gegaan. Dus toen maar in een ander stuk gezet en morgen dan maar alles repareren.. soms kun je je ze wel..
Liberia op de foto lijkt Uviet wel zwart(bruin). Ik denk dat Cover donkerbruin is al lijkt hij op sommige plekken ook zwart te hebben. Zijn hoofdje is in iedergeval donkerbruin. Ik heb nog geen oproep gehad dus ben benieuwd wanneer ze langskomen. Ze hebben nog 2,5 maand de tijd
Ze zijn zo leuk de veulens van One Million. Leuk dat sommige ook met hem teruggedekt hebben. Is voor half juli uitgerekend en sinds vandaag veilig. Dus het aftellen is begonnen.
Oh spannend Anoushka!! Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten. Die van mij is met 329 dagen geboren. Inderdaad leuk dat sommige weer gedekt met hem hebben. En je ziet op fb ook mensen die nu gedekt met hem hebben. Hij geeft mooie en lieve veulens!
anoushka
Geplaatst: 22-07-24 09:29
Hier is vannacht om 2:30 ons One Million veulen geboren. Een groot zwart merrieveulen. Alleen twee witte hoefjes. Helemaal perfect.
Die van jou is nog stukje jonger. Die van mij is vandaag 5 maanden. Hij kan heel lief en knuffelig zijn maar het is echt een mannetje. Heel brutaal als hem iets niet zint en als hij zijn zin niet krijgt dan is hij niet zo leuk meer. Dus was zeer benieuwd of meer daar last van hem hebben of dat hij het drammerige van zijn moeder heeft gekregen.
Onze Uviet is zo makkelijk. Hij krijgt van zijn moeder een hele strenge opvoeding (is echt een topmerrie voor het opvoeden van haar veulen) en wij hoeven alleen maar aan te vullen. Hij is niet opdringerig of drammerig. Nog twee weken, dan gaat hij naar de opfok. We zullen hem echt missen, want het is een echte clown.
Wat fijn zeg. Dit is voor mij en mijn merrie het eerste veulen dus beide geen ervaring. Ze is veel te lief voor hem maar als ze het zat is hoeft ze alleen maar te dreigen en dan stopt hij dus hij weet het dondersgoed. Hij heeft nu 2 nachten apart van zijn moeder gestaan. Dat gaat gelukkig goed. Moeders vindt dat volgens mij wel lekker dat ze op stal rust heeft. In de wei staat hij vaak bij mijn shet . Volgende week komt er een ander hengstveulen en worden ze gescheiden. Ga proberen de merrie thuis te houden en anders moet ik voor 6-8 weken een plek voor haar zoeken. Ik kan de wei opsplitsen met tussenstuk
Liberia die van jou is ook super knap! Cover is al bijna 1,40 en is inderdaad fijner.. heeft de bouw van zijn vader en totaal niet van zijn moeder. Moest daar wel even aan wennen want ik houd wel van body maar hij krijgt steeds meer spieren.
Ik was benieuwd hoe het met de veulens gaat.. hoe zijn ze kwa karakter momenteel?
Hier is ze opzich wel makkelijk maar ze gedraagt zich wel als een dametje. Snel gepikeerd als ik haar corrigeer met dingen. Ze doet het wel heel goed gelukkig.