Detroit schreef:Mooie punten hoor!
De mijne is ook meestal wel vrolijk, maar hij was echt boos op me omdat ie in de regen moest werken van me xD
Haha, Franco wordt er niet boos van, maar leuk vindt hij het ook niet! Hij probeert dan de hele tijd tijdens het rijden zijn kont in de richting van de windrichting te draaien, met als resultaat dat je soms wel hele gekke bochten maakt haha. Maar na verloop van tijd gaat hij gewoon goed lopen en loopt hij soms beter dan als het niet regent!
Maar ik ga nu begin december met Franco verhuizen naar Stal Vos van Joyce de Vos in Wadenoijen. Daar hebben ze een 20x40m binnenbak, een 20x60m buitenbak, 2 paddocks, een longeerbak buiten, een wasplaats met koud/warm water en een grote kantine MET verwarming, haha. Maar gelukkig is dat pas na de clinic en niet ervoor, anders heb ik hem die dag helemaal van het padje XD Ben benieuwd hoe Franco het op de nieuwe stal gaat vinden.... en ik ook!
Maar met 3,5 kan hij nog aardig groeien hoor!
haha!
Al ben ik wel erg nerveus; ben ik weer "de nieuwe" op de stal. Ach ja, ik hoop dat Franco en ik het er allebei naar ons zin hebben. Dat is het voornaamst...
Maar het fijne van een training is, is dat de instructrice meekijkt haha. Franco had geen schijn van kans
En ik ook niet haha! Na even 5 tot 10 minuten ploeteren, had ik hem precies daar waar ik hem hebben wilde! 

Doe ik hem voor het rijden nog enkele rondjes longeren, zo mak als een lammetje. Ga ik erop zitten en moet meneer aan het werk, dan is het *YIIIHHHAAAAA!!!* en dan is het voor mij weer super super super ploeteren tot ik hem weer goed heb. En dit gaat goed totdat ik klaar ben met galopperen, want daarna nog normaal draven is SUPER moeilijk... XD
Echt verschrikkelijk... Mensen staan wel eens te kijken langs de kant.... o0 En dan tijdens de training, gaat het echt veel beter en kan ik er wel doorheen prikken. Als ik alleen rijd, mis ik iemand die tegen me zeg wat ik moet doen als ik ergens tegenaan loop.

:
Bitloos is helemaal niet zo ingewikkeld en is JUIST bij jonge paarden heel nuttig omdat je basishulpen duidelijk zijn en je ze niet in hun zere bekkie zit te rommelen. Juist het bit is iets voor later, als hij "groot" is, met bit kun je heel subtiel aanwijzingen geven, maar als hij nu daar slechte ervaringen mee opdoet heb je daar straks behoorlijk last van.