Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:59

Jeetje Lotte, ze blijft mij iedere keer verbazen. Wat verandert zij zeg, maar dat eigenwijze hoofdje blijft ze houden :)

Ik heb de mijne afgelopen woensdag ook weer gemeten. Nu voor het eerst op het harde, deed het voorgaande keren in stal. Hij meet nu 1.59m. Hij heeft nu net weer een groeispurt, kont staat hoger en je ziet ze ribbetjes weer. Tot nu toe doet hij het nog steeds goed op de wei.

Charlot2000

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:26

Mooi Lotte!
Nog meer mensen foto's?
Vind het maar verdacht stil rondom Bodyguard zelf, iemand enig idee waarom je zo weinig over hem hoort?

Wij gaan morgen middag weer bij onze jaarling kijken, nu al zin in :)

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:06

Leuk zeg Lotte! Je gaat ons toch wel verblijden met foto's he ;-)
Bij mij kunnen de foto's nog wel even duren. Ben zelf geen ster in foto's maken en mijn buurmeisje gaat komende week op vakantie.

De mijne gaat eventjes iets minder. Stond maandagavond met een dik voorbeen en een gat in zijn knie. Dag later de veearts laten komen. Meneer krijgt nu dagelijks Metacam, antibiotica en iets om op de wond te spuiten. Het ziet er nu al beter uit, maar over is het nog zeker niet. Is gelukkig niet kreupel, dus ga er vanuit dat hij er niets aan over houdt. Drie weken geleden was de veearts er ook al voor een wond op zijn hoofd. Hoop dat hij ervan geleerd heeft en het de komende tijd wat rustiger aan doet ;-)

Naar wat ik vandaag van de fokker van Bodyguard heb begrepen, is zijn moeder weer geïnsemineerd. Met welke hengst ben ik even vergeten. Half broertje van hem, eentje van Armani, staat te koop. Liefhebbers? ;-) Begrijp ook nog steeds niet dat je weinig van hoort van Bodyguard. Het lijkt mij toch een talentvol paard en absoluut niet verkeerd om te zien. Ik zou kunnen begrijpen dat ze niet te commercieel willen zijn, maar helemaal niets is weer het andere uiterste.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:21

Ik heb weer wat foto's van Highlight. Foto's van vorige week woensdag :P Ze begint donkerder te worden. Aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Vond dat oranje-achtige bruin wel leuk staan bij haar :P
Afbeelding
Hier met halfbroer (van Trento B) en op de achtergrond mama Nimbly (van Jazz)
Afbeelding

Nimbly is alweer geïnsemineerd, maar weet zo even niet of ze alweer Bodyguard gekozen hebben, of toch weer een andere hengst uitgekozen hebben.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:32

Loveskiara wat wordt ze al groot zeg, en inderdaad ze begint al aardig donkerder te worden.
Die van ons blijft echt een vosje.. met lichte manen en staart.
Ik wilde deze nog even met jullie delen! Het was de eerste kennismaking van ons kindje in mijn buik :)

Afbeelding

Wat me wederom weer opviel is zijn 'coole' karakter. Hij wordt goed geaccepteerd in de groep en maakt zich vooral nergens druk om.
Hij staat mooi wat te kijken en als de groep schrikt van iets dan blijft hij gewoon stil staan en kijkt echt zo met zo'n blik van: moet dat nou?
Hopelijk houdt hij dat gedrag de komende jaren vast en wordt het straks een lekker bomproof rijpaardje voor mij ;)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 11:24

Loveskiara: Ze word al mooi zeg! ze lijkt ook heel vriendelijk.

Charlot2000: Mooi hoor, Heb je nog meer foto's ben benieuwd hoe hij er helemaal uitziet. :)

Wat grappig dat je dat zegt, die van word ook goed in de groep opgenomen maar blijft wel erg op zn eigen.
Als ze allemaal ruzie staan te maken om de drinkbak staat zij vanuit een hoekje mee te kijken en rustig te eten en vervolgens als de rest weer gaat eten gaat zij mooi in dr eentje drinken ha ha best slim. Ook inderdaad als de rest als een gek tekeer gaat sukkelt zij er een beetje achteraan. Maar op somige momenten kan ze ook best dominant zijn als even geen zin heeft in andere jaarlingen om zich heen.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:13

Lotte002: kijk maar op pagina 6, daar staan recente foto's waar hij helemaal op staat

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:31

Highlight is ook enorm vriendelijk en aanhankelijk. En ook erg nieuwsgierig. Ze kan ook niet zo maar meer los achter mama aan lopen, want ze gaat alle kanten op om alles te zien :P Jammer dat mama Nimbly het niet zo heel geweldig vind als zo maar iemand in haar wei komt :P Highlight vind aandacht echt geweldig :P

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 18:19

Charlot2000 : Je hebt gelijk ha ha had over de datum heen gelezen sorry ;).

loveskiara : wel heel fijn dat ie zo aanhankelijk is. Die van mij was in het begin echt wel een beetje een drama!
Toen ze net geboren was en dr veulenprikje moest hebben we haar met 3 man op de grond moeten vasthouden voor het prikkie erin kon. := De weken erna heb ik urenlang in de stal gezeten net zo lang tot ze uitzichzelf naar mij toe kwam. Toen dat allemaal goed ging en meelopen ook, kwam het poetsen dat was ook echt niet leuk! zogauw je haar met een borstel aanraakte begon ze echt heel gemeen en vooral gericht te slaan met dr achterbenen en dat was echt niet mis met dr lange stelten, uiteindelijk heb ik vorige winter echt iedere dag met dingen geoefend, zoals vaststaan poetsen/wassen enz. maar ook wandelen en over zeil lopen ect. Ook al een paar keer een dekje met dekensingel omgedaan enz. en dat heb echt gewerkt ze is nu schaapmak, kan dr nu overal poetsen ook gewoon los in de groep alles is goed. dus ben wel heel blij dat ik er zoveel tijd in gestopt heb.

Hier weer wat foto's van vandaag ze is inmiddels 1 jaar 2 maand.
En gelijk even dr nieuwe halster gepast! *\o/* ( maat cob alweer :oo := )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben ook best trots op dr mooie manen en staart ( op de foto's zijn niet eens gekamt.)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:37

Ja, met Highlight hebben ze echt geluk. Die is zelfs al ruitermak. Zoontje van 2 jaar mag zo op de rug zitten, wel dat de eigenaresse hem vasthoud natuurlijk en met het veulen mee wandelt, en alleen in de stal. Op wei proberen ze maar niet, want daar is meer ruimte en afleiding. Maar Highlight vind tot nu toe alles best. Halster om of af doen, borstelen, 'bereden' worden, geaaid worden door 6 meiden tegelijkertijd :P En totaal niet onder de indruk van tractors, speelgoed, fietsen, etc. Echt fijn als een paard van zichzelf al zo'n koel karakter heeft. Tis alleen oppassen met mama Nimbly, want de eigenaresse moet er bij zijn als je niet gewond wilt raken door mama :P

Vind die van jou ook mooi, er rekening mee houdend dat het een jaarling is natuurlijk. Jaarlingen zien er meestal niet denderend uit door de leeftijd :P Maar vind haar een leuk kleurtje hebben, maken en staart zijn ook leuk en een heel leuk koppie er op. Ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ze zo goed als uitgegroeid is. En fijn dat ze inmiddels wel alle normale zaken accepteert, zoals borstelen, aandacht krijgen en wandelen. Beter dat ze dat nu weet, dan dat je daar met een 3-jarige nog aan moet werken.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 17:05

Hoe gaat het met jullie body's ?
Die van mij doet het nog steeds erg goed en is weer erg veel veranderd *\o/*
ze meet nu presies 1,55 en heeft op het moment een groeispurt volgens mij haha ze is in nog geen 2 maanden bijna 2,5 cm gegroeid. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:13

Wat is een knap ding Lotte! Ze is flink gegroeid en ziet er goed uit. Wat ga je van de winter met haar doen? Komt ze weer bij je op stal of staat ze daar nu ook nog?

Met de mijne gaat het goed. De hormonen beginnen te werken, maar hij blijft erg goed handelbaar. Af toen fleemt hij als naar de merrie tegenover hem, maar daar blijft het ook bij. Hij is binnen de pensionstal van stal veranderd, noodgedwongen, maar ik heb niet de indruk dat hik daar last van heeft gehad. Tot nu een makkelijk paard als je de gebruiksaanwijzing kent;-)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 17:52

xlim : Dankje wel, ben ook echt helemaal weg van dr ze is ook zo leuk <3 .
Ik heb het geluk dat ik op een stal sta die zelf ook fokken en in de zomer land genoeg hebben voor opfok, dus ze staat lekker dichtbij. Van de winter komt ze gewoon naar stal, wel gaat alleen in een box aangezien de jaarlingen die blijven in grote loopbox gaan maar die komen er dan de hele winter niet uit, en dat wil ik gewoon niet voor de die van mij.

Ha ha die van mij heeft ook een flinke gebruiksaanwijzing, ze is heel eenkennig en best heel ril maar toch ook heel brutaal.
Pas is de smid weer geweest en daar was ze nog niet zo braaf. ( terwijl als ik alleen ben ze gewoon zonder halster tussen de andere paarden staat en dan kan ik gewoon alles maar zo gauw er iemand bij is die ze niet goed kent dan is het een flink draakje hoor }> :+

Fijn dat die van jou het ook goed doet, :) komt ie van de winter ook weer bij jou op stal of staat hij in dan in de opfok?

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:28

Wauw wat zien ze er allemaal weer mooi uit.
Onze body is vorige week naar stal gekomen. Hij staat nu op een kleine pensionstal waar hij volgende zomer ook weer de wei in kan.
Ik ben zelf net 3 weken geleden bevallen van een gezonde zoon, dus ik heb nog niet heel veel met hem om kunnen klooien maar die tijd komt nog wel. Vanmiddag zullen we weer eens even bij hem kijken.
Even een vraagje, ik wil hem komende winter een deken op doen maar welke maat zou ik moeten hebben? Hij is nu 1,5 jaar en meet ongeveer 1,55. Zou hij dan 165 dekens moeten hebben?
Hij doet het trouwens heel goed, is lekker makkelijk en was in no time gewend op zijn nieuwe stal en was direct rustig in de nieuwe groep. Heerlijk paard!!!!!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:48

Charlot2000: Gefeliciteert nog met de geboorte van je zoon! Ik zou hem persoonlijk nog geen deken op doen hoor, laat ze nog maar lekker weerstand opbouwen. Ik begin rond 2/2,5 jaar met een dekentje als je ze een beetje laat werken is het beter voor de spieren. Maar nu staat die van mij gewoon tot die tijd lekker zonder deken. ( als het weer een beetje meezit dan blijft ze tot ong. november/december op de wei ook dan doe ik geen dek op.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:40

Lotte002: Dank je wel! Ik wilde inderdaad ook pas een deken op doen als het echt winter wordt en hij te weinig vacht heeft om zichzelf warm te houden. Daar waar hij nu staat staan ze namelijk wel de hele winter overdag buiten.
We zijn net weer even bij hem geweest, hij meet nu 1.55 dus al aardig aan de maat. Verder zo makkelijk en braaf als wat.
Afbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:36

Charlot, gefeliciteerd!!! Heeft die van jou ook zo een dunne vacht in de winter? Die van mij krijgt pas een beetje vacht als het flink vriest. Koud heeft hij het in ieder geval niet, dus zolang hij niet bereden wordt, doe ik geen deken op. Maar op je vraag welke maat je nodig hebt, durf ik je geen antwoord te geven.

Lotte002, de mijne staat nog steeds bij mij op stal. Heeft tot het voorjaar daar in de opfok gestaan en gaat nu met de ruinen mee naar buiten. Gaat tot nu toe super goed. De mijne is ook wat eenkennig en ook een echte eigenheimer. Bij de hoefsmid en veearts is hij gelukkig super braaf. Zolang je rustig met hem omgaat, duidelijk en consequent bent, is hij braaf. Echt 'ril' is hij niet, wel heel kijkerig. Ik kan bijvoorbeeld alleen met hem het kavelpad af en langs de koeienstal waar ze aan het werk zijn.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:54

Wij hebben ook een bodyguard op stal staan, volgens mij x jazz maar weet ik niet zeker..
Is nu een 2,5 jarige merrie, hartstikke lief en laat al een mooie beweging zien!
Volgend jaar of het jaar daarop word deze door Nourejev gedekt

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:57

Bamorka :Welkom, Leuk bloed zeg! Heb je toevallig ook een fototje ben wel benieuwd?

Die van mij mag nog 1 weekje buiten genieten en volgend weekend komt ze weer lekker naar binnen.
Ze is weer erg aan het veranderen. Vandaag haar nieuwe halster gepast. :D

ze is ook weer flink aan het groeien ( ik ben zelf 1,79 cm) :+ :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:50

Dankjewel! Mooi paardje heb je daar hoor

Die bodyguard van ons heeft vorige week een ongeluk gehad.. Gigantisch diepe wond (ong 8 cm) bij de ribbenkast, zon 20 cm breed en 10 hoog.. Dus direct maar naar de kliniek, gelukkig geen botten of spieren oid geraakt maar wel een flinke wond, blijft ook een flink litteken.. ;( Zit voor 4,5 meter aan hechtingen in, stuk of 45 :7

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:45

@ Bamorka Auw. Dat klinkt behoorlijk pijnlijk die wond. Gelukkig dat de schade zo enorm meevalt verder.

@ Lotte. Je hebt echt een leukerd. En idd al flink aan de maat, als jij zelf al zo groot bent.

Ik heb gisteren toevallig nog wat foto's gemaakt van de bodyguard hier op stal, Highlight. Highlight zal ook al flink aan de maat worden, want ze komt nu al aardig dicht in de buurt van de 1.60 van haar moeder. Ze is in ieder geval nu al over de 1.30 heen, want ik kan nog maar net over de schoft heen kijken en ik ben 1.53. En ze is net pas een half jaartje oud. Ze is eind april dit jaar geboren.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 28-10-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:47

Wat een leukerd!

Helaas voor ons is de wond volledig open geknapt en verder uitgescheurd.. morgen weer naar de kliniek..

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 19:30

Bamorka : Wat een naar nieuws zeg :(:) .. Hoe gaat het nu?

loveskiara: Ze ziet er goed uit al, typisch jazz hoofdje heeft ze wel. :o

Mijn body staat sinds zaterdag lekker op stal. Was het begin niet mee eens en kwam boven de stal ui met de voorbenen zo hoog stond ze te steigeren..best eng gezicht..gelukkig werd ze na een kwartier rustig en nu voelt ze zich al helemaal op dr gemak.

Gisteren heb ik dr helemaal gepoets en getoileteerd en wat verschil zeg :D
Ook heb ik er gister gemeten en ze meet nu bij de schoft 158/159 cm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:10

Hoi!
Leuke foto's, die word al aardig groot zeg. Die van ons is nu nog niet zo groot.
Of het lijkt gewoon zo doordat we verder alleen reuzen op stal hebben,
zal morgen of vrijdag even wat foto's maken!

Het gaat nu eigenlijk heel goed met d'r! We zijn maandagochtend bij de kliniek
geweest voor controle, en het heelt allemaal heel super volgens de DA.
We moeten nu 1x daags honingspray (ofzo) erop spuiten zodat het wat sneller heelt.
Ben super blij dus! :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:12

@ Bamorka
Balen dat de wond eerst weer open ging. Maar fijn om te horen dat het nu weer heel goed gaat!

@lotte002
Die manen zien er erg netjes uit :P Al vind ik de foto's dat de manen wat meer door elkaar waaien door het rennen wat natuurlijker uit zien :P Maar goed. Haar groeit vanzelf wel weer aan :P En fijn natuurlijk dat ze de stal inmiddels accepteert. Vind haar een heel leuk hoofd hebben.

Highlight heeft idd een Jazz hoofdje. Ze stond vandaag bij een Jazz-merrie in de wei, een andere Jazz-merrie dan haar moeder. Dat is namelijk ook al een Jazz-merrie :P Toen viel me in dat het hier gezegd was geworden over Highlight's hoofd en heb ik even vergeleken. Maar Highlight en Vip (de merrie waar ze nu mee in de wei staat dus) verschillen qua hoofdbouw idd niet veel. Mama Nimbly heeft een wat fijner hoofdje dan vind ik :P

Maar goed :P Even ontopic blijven. Heb weer een paar fotootjes van Highlight gescoord vandaag. Kwaliteit is niet geweldig.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding