Nakomelingen van Cantos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgy

Re: Nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:36

ik denk dat hij een beetje te uitbundig is geweest in de losgooi bak, maar zeker weten doe ik het niet omdat we in een kwakkel tijd zitten. Hij heeft eerst een virus gehad met dikke benen en na het virus liep hij niet lekker, maar in de bak kon hij toch aardig te keer gaan.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:21

Wat vervelend Georgy, hopen dat deze herstelperiode zijn werk goed doet, en hij er snel weer bovenop is.
Fijn dat je je merrie weer op stal hebt staan Urobi, als ze net zo'n karakter heeft als mijn Cantos denk ik dat je haar vast gemist hebt!
Reeskees, klinkt goed allemaal zeg, gefeliciteerd:)

Met mijn Cantosje gaat het prima, we gaan lekker relaxed door, ben nogal druk met mijn studie dus ik heb niet altijd genoeg tijd, maar het gaat lekker. We hebben ons eerste 'echte' bosritje gemaakt (lees met een ander paard en ruiter, zonder wandelaar aan een touwtje) en dat vonden we allebei erg leuk. We hebben even een kleine wedstrijdstop (voor zover je dat kunt zeggen na 2 wedstrijden), om nog even wat meer de puntjes op de i te kunnen zetten en we gaan vanaf half januari weer lekker volop aan de slag!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:41

Bedankt allemaal :o

@Georgy, denk je dat het nog lang duurt met de kreupelheid?
@Urobi, onze Cantos is net 9 jaar geworden :P
@Fleur, studie gaat voor ~~}> :P

Hieronder een foto van onze Cantosfamilie:

Helemaal rechts: dé Cantos: Willeminka (Cantos x Indoctro)
Midden: Doutzenminka (ook wel Zapje)= is docher van rechtse Cantos
Links: Gheminka (beeb Cantos) = Cantos x Indoctro ( is dus een volle zus van de rechtse Cantos)

Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:28

wat een beeld zo van je paarden reeskees.
Je kunt aan de hoofden vindt ik wel zien dat het cantossen zijn.
Van welke hengst de middelste eigenlijk of heb je dat al gemeld gehad?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:45

@Urobi, owja, dat is per ongeluk weggepoetst :o
die middelste is van Zapatero en is nu drachtig van Crespo

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 17:12

nee ik bedoelde het goed dat ik de foto mooi vindt zoals je die laat zien ik zou dat zelf zo nooit kunnen maken.Ik heb gisteren trouwens voor het eerst op onze Cantos gezeten(ik moest van mijn man aangezien ik al lang niet meer gereden heb,ben mn vertrouwen in de paarden kwijt nadat ik er vorig jaar afgevallen ben en mn rug gebroken had).Ze was kwa beweging vooral haar galop zalig om te rijden zo galoppeerd heel mooi bergop en dat voel je ook, maar zoooo stug in de mond.Ik ga haar voorzichtig aan proberen naar mn hand te zetten als dat lukt totdat ze moet veulenen en dan zien we wel verder.

reeskees de hengst Crespo van welke hengstenhouder is die eigenlijk(ken de hengst eigenlijk niet maar zie dat hij van dezelfde jaargang is als Charisma)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:17

leuke foto's zitten ertussen :D

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:04

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:28

Onze merrie is fris en ziet graag alles maar ze zal geen gekke dingen doen.
Mijn probleem is dat ik heel snel de kracht uit mn armen verlies(dat is nog van een andere lichamelijke kwaal) en als een paard wat stug in de mond is en zich niet makkelijk geeft is het voor mij niet ideaal maar ik wil het met haar toch gaan proberen om haar losser te krijgen.Zij is redelijk langgelijnd en vanaf de eerste dag dat ze getraind wordt wil ze zelf teveel op de voorhand gaan lopen, bij mijn zwager hebben ze haar de laatste tijd met het neusje eruit laten lopen want zodra ze haar nageeflijk wilde rijden zag je dat ze niet zo goed sprong en zodra ze met het neusje eruit loopt springt ze super.Maar ja met de dressuur zal dat toch wel moeten en ik ga het rustig opbouwen en eerst mn vertrouwen weer terug krijgen om wat meer lef te krijgen.
Met mn rug gaat het eigenlijk wel maar ik heb er zo'n psychische knauw mee opgelopen dat ik het paardrijden eigenlijk steeds verder voor me uitschuif met smoesjes.Ik weet nu wel en daar kom je pas achter wanneer je ontzettend veel geluk gehad heb na een val(als mn wervel naar binnen was gebroken had ik nu in een rolstoel gezeten en dat met 3 kleine kinderen)dat niet alles voor mij meer draait om de paarden en ik geen paarden meer wil die lopen te draaien,steigeren of ontzettend onrustig zijn.
Ik heb vroeger met mijn man vele paarden zadelmak gemaakt ik had heel veel lef maar dat is helemaal verdwenen en ik zoek het nu bij de rustigere paarden, een bokje vindt ik niet erg maar ik ga het gevaar niet meer opzoeken.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:59

Heftig Urobi; kan me voorstellen dat je dan toch wat voorzichtig wordt!

Ik de dames net even de bak in gedaan, ben zelf niet fit en zij hebben meer dan genoeg energie! Nog wat foto's gemaakt, maar alles is bewogen...

Afbeelding
Ze stijgt bijna op! :-)
Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:12

zijn die van jou ook altijd ze fris als ze buiten komen.Onze cantos als je die los laat in de wei gaat ze eerst een paar rondjes met haar staart erop lopen showen voordat ze gaat eten.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:59

Ja deze moet altijd eerst even een paar sprintjes trekken!! Dat bokken en springen is vooral reactie op de honden; die vonden dat ze zich er ook mee moesten bemoeien!! De Matterhorn kan ik buiten zetten, die kijkt om zich heen en zet direct d'r snuit aan de grond...

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:17

Leuke foto's Rebble! :)
Inderdaad heftig Urobi, maar hopen dat je het rijden weer lekker wat kan oppakken en het vertrouwen weer wat meer kan vinden.

Mijn merrie heeft is met buitenzetten meestal wel gewoon rustig, al wil ze nog wel is een sprintje trekken, maar daar hebben haar 3 weidegenootjes ook wel is last van. Wel kan ze spontaan op een dag ineens een paar minuten uit haar plaat gaan. Ze staat trouwens hele dagen buiten, ik weet niet hoe dat bij jullie paarden is?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:59

Ja ik heb ze ook de hele dag buiten. Ze zijn binnen niet te genieten. En geef ze geen ongelijk! Al weet ik ook wel dat ze snel genoeg wennen als ze wel op stal moeten blijven...

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:32

onze paarden staan normaal gesproken ook hele dagen buiten.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:03

een vraagje wij hebben onze cantos met mok terug op stal gekregen, nou hebben wij zelf nog nooit een paard met mok op stal gehad en er wordt van alles aanbevolen zoals tandpasta,sudocreme etc.Hebben jullie misschien ervaringen met mok en wat goed helpt

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:20

@Urobi: voor hardnekkige mokpoten (oa. bij Friezen) gebruiken we wel sebacil. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of het nog te krijgen is...
Ook wil het wel helpen om er droogzetters (soort antibiotica wat in de melkveehouderij wordt gebruikt) er op te smeren.

Echter mok is vaak erg lastig. Bij het ene paard helpt het ene middel het best terwijl dit bij een ander paard totaal niet helpt.
Ik blijf het altijd erg moeilijk vinden.
en anders maar naar zee :D

zie filmpje: (sorry het is wel in het fries... ;) )
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... E0dfRf1uCU

geinspireerd door het filmpje zijn wij afgelopen week ook maar met een hopeloos mokgeval naar zee geweest (bij Harlingen)
Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 08:11

dat is mooi om te zien zo in het water (moet je paard natuurlijk ook wel willen)
Volgens mij hebben wij nog sebacil staan ergens dat is toch voor paarden die schimmel/schurft hebben.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:36

Die van mij kreeg het ook voor het eerst vorig jaar toen hij naar binnen werd gehaald en ik heb billetjescreme met zwavel gebruikt 2x daags na 14 dagen was het weg.
Stalgenoot gebruikt de kruidenthee van huppa
Veel succes ermee!!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:08

Donna Belia vorig weekend weer wat gaan longeren en vanaf donderdag er weer op.
Als beloning vandaag, voor het eerst, het bos in geweest. Vriendje wel mee geweest om haar te begeleiden. Maar ging zo goed dat ik heerlijk heb kunnen rijden en hij onderstaand filmpje heeft gemaakt!

http://www.youtube.com/watch?v=lLmGfg75 ... AAAAAAAAAA

Hoe gaat het met jullie Cantosjes?

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:52

gaaf zeg lekker in de bossen crossen, benijd je wel!!

Die van mij is uit de running, hij heeft een blessure, maar helaas weten we niet wat het precies is, op de scan is wel iets te zien maar daar kan hij niet zo kreupel van lopen.
Hij staat nu in Drenthe bij een revalidatie kliniek om te zwemmen.
Over 2 weken gaan we kijken hoe hij loopt, ben erg benieuwd.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:06

Ja, was helemaal geweldig. En bos hier tegenover...
Wat een eind van huis! Duim voor je dat het snel beter gaat!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:25

Met Burana gaat het ook erg goed, met de vorst etc niet kunnen rijden, maar nu sinds 1.5 week weer hard aan de slag, en ze gaat beter dan ooit tevoren, veel sterker en soepeler is ze geworden! Als het goed is zaterdag wedstrijd, maar nou te horen gekregen dat m'n vader een crematie heeft, dus nog even hard op zoek naar vervoer! Net als rebble ben ik ook lekker naar het bos geweest, heb een nieuw stalgenootje die lekker fanatiek aan het boscrossen is, dus dat komt me niet verkeerd uit! :)
Ah wat vervelend Georgy, hopen dat hij snel opknapt dan, ik ben ook benieuwd voor je hoe het over 2 weken is!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:11

wat is het hier rustig zeg nou onze merrie is lekker rond en het uier begint nu al iets te veranderen.
Hoe gaat het hier met de cantossen?
Ik zal van de week is een foto maken van die van ons hoe de aanstaande moeder erbij loopt

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:37

ha, weer wat leven in de brouwerij :P

Spannend Urobi, wanneer is je merrie uitgerekend?

Onze Cantos is 2 weken terug oma geworden. := :+ Oeps, klinkt net alsof het al een bejaard paard is, terwijl oma nog maar 9 jaartjes oud is. Dochter Zapje heeft een mooi hengstveulen van Crespo op de wereld gezet.

Inmiddels is oma Cantos ook met succes ZZ springen gestart op de eerste buitenwedstrijd *\o/*
http://www.youtube.com/watch?list=UU4Wg ... YNMZf-3xCo