Rex Magna nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:39

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:22

Zijn er nog bokkers in het bezit van een rex magna??

Ik heb 3 weken geleden afscheid moeten nemen van mijn rex magna genaamd Highnoon. Ze zou dit jaar 26 worden. Ze had een flinke trap gehad van een ander paard en zes weken later had ze dit been totaal doorgebroken, als gevolg van. Ondanks de revalidatie die we er dagelijks aan hebben besteed, heeft het niet zo mogen zijn....

fransg

Re: Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:27

Ach, spijtig. Mooie leeftijd evengoed, maar enorm jammer van dat ongeluk. Heb je een foto om hier te plaatsen?

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:48

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:17

Firstofjuly schreef:
Owww wat verdrietig, Il Tigretto z'n volle zus :-( onze Ti wordt dit jaar 25 en is nog in blakende gezondheid! https://ranchowashikemba.wordpress.com/ ... -tigretto/

Mooie foto's doet me denken aan Highnoon. Zit met tranen in mijn ogen naar haar broer te kijken, wauw wat lijken ze sprekend op elkaar.
Wij hebben domme pech gehad. Ze heeft een trap gehad van een ander paard met western sliding ijzers, en het ijzer is bij het spronggewricht door de huid gegaan en heeft oa het botvlies beschadigd. Er was op de foto's een klein haarscheurtje te zien, dus boxrust en revalideren. Ze was hiervoor nog helemaal gezond, liep nog gewoon een aantal keren in de week onder het zadel.

En wat betreft een foto, mijn profiel staat vol met foto's :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:31

Gecondoleerd Knijn, 26 jaar is mooie leeftijd maar zo'n vervelend ongeluk is wel jammer.

Mijn Rex Magna, Kafka wordt 7 juli 23 jaar. Hij doet het nog prima, wel wat grijze haren maar goed hersteld van zijn blessure van al bijna 2 jaar geleden. Beetje buitenritjes en wat dressuur in de bak maar ook niet meer super fanatiek gewoon wat seniorengym.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:43

Haha seniorengym ken ik. Ondanks dat reden we nog wel 3 keer per week onder het zadel en soms ook nog eens longeren. Of soms een buitenritje, wat overigens op het laatst best gevaarlijk was af en toe. Had het gevoel dat ze minder ging zien en dan met name in de schemer.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 06:17

Knijn7 schreef:
Zijn er nog bokkers in het bezit van een rex magna??

Ik heb 3 weken geleden afscheid moeten nemen van mijn rex magna genaamd Highnoon. Ze zou dit jaar 26 worden. Ze had een flinke trap gehad van een ander paard en zes weken later had ze dit been totaal doorgebroken, als gevolg van. Ondanks de revalidatie die we er dagelijks aan hebben besteed, heeft het niet zo mogen zijn....

Ach wat een akelig bericht, heel veel sterkte..... ;(

Iowa is ook 25 en heeft een moeilijke periode achter de rug, 2 vriendjes verloren de afgelopen jaren.
Vooral de laatste was natuurlijk een klap. Vorige jaar september een nieuw paard gekocht en dat was wennen. Echter, sinds een maand leeft ze helemaal weer op!!! En dat is ook goed aan haar te zien, vrolijk, glimt weer..... en probeert mee te doen met de capriolen van de nieuweling.

Wel hele leeftijden toch lees ik hier!

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 02:29

Ik heb ook nog een rex magna, Ilina wordt in juli 24. Sinds dit jaar moet ik behoorlijk bijvoeren om haar op gewicht te houden, daarvoor kom je aan niks merken dat ze een dagje ouder werd.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 02:33

lando2 schreef:
Ik heb ook nog een rex magna, Ilina wordt in juli 24. Sinds dit jaar moet ik behoorlijk bijvoeren om haar op gewicht te houden, daarvoor kom je aan niks merken dat ze een dagje ouder werd.

Wat voer je bij? Onze Rex Magna van bijna 25 krijgt nu onbeperkt Compact Gras, hooi en 3kg basisbrok op een dag

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:46

Hier ook nog een 26-jarige Rex Magna, officiële naam Hamarrex, normaal Henshem of Hans. Hij heeft cushing en krijgt sinds een maand of 8 3/4 pil Prascend per dag. Verder krijgt hij sinds ca 2 maanden cush care condition van Dodson & Horrell. Hij doet het er super op, is weer mooi op gewicht en loopt nog 2 x per week met mijn bijrijdsters in de clubles, 2 x rijden ze zelf en hij gaat nog regelmatig mee op een strandritje!

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 02:00

@ firstofjuly, ilina krijgt voordroog van hippo fourage (s nachts op stal) onbeperkt. Overdag staat ze met haar 2 vriendinnen op de wei en is er een goed gevulde slowfeeder. Ze krijgt s ochtends en s avonds 2 scheppen mais (cornflakes). En ook krijgt ze dan 1 schep muesli, daarbij doe ik een halve schep marstall sinfonie.
Ze is al heel haar leven erg gevoelig aan stof.
Ik geef normaal altijd grasmix van Hartog bij, maar helaas begon ze ook hier erg door te hoesten en ben ik op advies van de dierenarts overgegaan op de maïsvlokken. Ik moet zeggen dat het verschil spectaculair, ik hoor haar niet meer hoesten.
Ze loopt gemiddeld 4 keer per week nog een half uurtje met een verzorgstertje, dit doet ze met de hoeven in de neus. Ook maken we soms nog een wandeling.
Sinds dit jaar geef ik dagelijks Movicur van st hippolyt bij, daar ben ik ook erg tevreden van.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:05

@ lando2 Interessant! Die ouwe beer van ons is juist de laatste jaren erg koliekgevoelig geworden em hij krijgt dan ook geen voordroog meer maar alleen de hele dag door onbeperkt compact gras van hartog uit voerbox, 3 kg basis brok per dag hier overheen (in 2 keer) en daarbij wat stug hooi voor de afwisseling. Tot dusver gaat dit goed!