Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:25

Meneer heeft t touw van de ander alweer vast hahaha!

Zou ie dan toch door kleuren? Ben erg benieuwd!

Travellust

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:15

Haha ja altijd als ik ze met z'n 2en meeneem en dat gaat prima heerlijk om die 2 samen te zien dan moet en zal hij Prince meenemen :D
Parti meet nu ruim 1.65 en Prince schat ik rond de 1.48 (deze foto is wel 3maanden terug genomen)
Gister liep ik in de bak en als hij dan gaat showen Lin echt waaanzinnig :D Gister zei een stalgenoot wat een prachtbeest en hij wordt zo te zien aardig aan de maat!
Ja ik ben erg benieuwd of hij nu zal gaan verkleuren!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:47

1,65m?? Wow, met 2 jaar?? Dat is wel groot he?!

Ik dacht van het voorjaar dat Roos nog verder zou gaan doorkleuren omdat ze op d'r koppie en de boeg allemaal witte haren kreeg. Maar nu in de winter is dat weer helemaal weg en is ze weer gewoon bruin met een blanket.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 09:04

Ach ja de moeder was dik 1,70 en de vader zit ook op 1,75.. Dan wil dat wel he! hihi!

Nou ik wil wel heel graag mooie bewegingsfoto's van hem zien hoor.. Dan wordt ik trots!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:16

Haha ja dat wil wel ja, als hij het hetzelfde karakter houd/krijgt als die van zijn ouders!
Hihi zal snel nieuwe foto's maken, knap paard <3

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:34

@Linda: heb je Annabel nog met Scen Tao ergens zien rijden laatstelijk? Ik ben wel benieuwd hoe het gaat!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:00

@Femski: Nee ik heb haar niet niet met hem zien rijden. Weet alleen dat ze toen die onderlinge wedstrijd startten in Oenkerk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:55

ik heb haar laatst zien trainen bij rudolf thuis;)
rudolf heeft nu zelf een startkaart voor scen tao

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:08

Oh ja, en is hij al gestart met hem??

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:45

Wat een stilte hier.
Morgen komt de da opnieuw, wordt er weer een uithoudingsvermogen test gedaan en hij wordt gekeurd (rontgen), ben erg benieuwd en hoop dat we nu een uitsluitsel kunnen krijgen!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:53

Is idd stil hier.
Laat je even weten wat eruit komt?

Ik heb laatst Queen weer even aan de longe gehad (had eindelijk weer wat tijd), maar de grond is nu weer bevroren dus dat heeft ook niet veel zin gehad...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:13

Dat doe ik, moet zeggen dat hij gister uit zijn eigen gek ging doen dus ben erg positief eigenlijk, maja een keer gek doen hoeft nog niets te zeggen... even spannend nog!

Huhm dat is zonde dat het dan weer stil ligt met dit weer! Hoe oud is ze nu?
Beschik gelukkig over 2binnenbakken maar longeren mag ik nog niet, kan eigenlijk niet wachten want hij is erg werklustig en reageert al goed op stem wat ik erg belangrijk vind.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:36

@Gribaldi: spannend hoor.. ben erg benieuwd wat de da ervan zegt.

Er is ook niet zoveel te vertellen momenteel, he? Roos is wel mee uit wandelen geweest en ze leert om apart van mijn oude paard te fungeren. Heb haar al weer eens kennis laten maken met de trailer, even erin staan en er weer uit. Dat soort dingetjes. En straks heb ik weer een weitje waar ze lekker even de benen kan strekken. Nu alleen een paddock met schuilstal. Is toch net te klein voor een vliegpartijtje.
Verder heb ik gemerkt dat ze wat bultjes heeft op de rug en op de bilpartij. Nu had haar moeder dat ook maar ik heb geen idee wat het is. Zijn een soort korstjes met daaronder normale huid...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:41

Ze is nu 4. Ik heb haar vorig jaar beleerd en daarna, doordat wij een eigen bedraf zijn begonnen in januari, heeft ze stilgestaan. Heb haar wel laten dekken dit jaar. Maar laatst had ik wat meer tijd, dus wilde haar weer oppakken, maar ja, nu met dit weer... En ik heb alleen een buitenbak/paddock..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:46

femskie schreef:
@Gribaldi: spannend hoor.. ben erg benieuwd wat de da ervan zegt.

Er is ook niet zoveel te vertellen momenteel, he? Roos is wel mee uit wandelen geweest en ze leert om apart van mijn oude paard te fungeren. Heb haar al weer eens kennis laten maken met de trailer, even erin staan en er weer uit. Dat soort dingetjes. En straks heb ik weer een weitje waar ze lekker even de benen kan strekken. Nu alleen een paddock met schuilstal. Is toch net te klein voor een vliegpartijtje.
Verder heb ik gemerkt dat ze wat bultjes heeft op de rug en op de bilpartij. Nu had haar moeder dat ook maar ik heb geen idee wat het is. Zijn een soort korstjes met daaronder normale huid...

kan wat regenschurft (rainrot) zijn

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:11

Rainrot.. pfff.. dat ziet er dacht ik toch anders uit. Ga even googlen!;-)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:31

@ femskie, ja ik ook! Nou dat klinkt goed toch! Trailer oefenen kun je nooit vroeg genoeg mee beginnen ;) Parti is ook al aardig wat keer in geweest en gereden de eerste rit duurde bijna 6uur :+

@ donje, ik snap het, dan schiet er inderdaad even bij in ja, is ze daarna wel gemakkelijk op te pakken?

Heb vanmiddag parti voor het eerst aan de longe gehad, ging aardig moet ik zeggen!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:29

Parti is ook nog jong toch? Was ie braaf?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:06

Uhm 20maandjes is hij nu, bijna 2 ;). Ja hij snapt het aardig maar linksom gaat beter dan rechtsom dan draait hij steeds om maar hij is nog jong dus langzaam opbouwen.
Begin nu wel te merken dat hij echt hengst gaat worden haha dus wordt opletten nu met andere paarden in de buurt!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:09

Ze is ontzettend makkelijk om weer op de pakken. Ze leerde vorig jaar ook heel erg snel.
Ik ben nooit zo bang om een paard na het beleren enige tijd stil te zetten, dan hebben ze mooi de tijd om alles te verwerken, overvraag je ze niet en kan je daarna veel makkelijker door.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:25

Dat rainrot hea, zit dat in het appaloosa ofzo?? Mijn beide hebben het en de rest niet, en ik wordt er helemaal gek van want de vos kan gewoon geen moment zonder deken in de regen staan, vorig jaar had ze het zelfs van een half uurtje lek in de stal... Nu heeft mn zwarte het :S Vind het echt heel erg vervelent....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:01

Donja schreef:
Ze is ontzettend makkelijk om weer op de pakken. Ze leerde vorig jaar ook heel erg snel.
Ik ben nooit zo bang om een paard na het beleren enige tijd stil te zetten, dan hebben ze mooi de tijd om alles te verwerken, overvraag je ze niet en kan je daarna veel makkelijker door.

Dat is wel fijn! Nee inderdaad is een goede methode, vind het nu eigenlijk te vroeg om hem te longeren wil daar met 2,5 pas doorzetten dan weer terug op het land langzaam oppakken onder het zadel en dan lekker nog een half jaartje spelen wil hem niet te vroeg aan het werk zetten wil hem ook zolang mogelijk hengst houden dus hoop dat ik dit plan een beetje aan kan houden ;)
Maar erg werklustig is hij wel zeg, is dat bij alle appie's?

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 22:15

Nou vooral zijn moeder was erg werklustig. Scen Tao is een tikkeltje flegmatiek.
Hoe is t nu afgelopen met het onderzoek van parti?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:16

Dan heeft hij het van zijn moeder, denk dat hij best veel van zijn moeder weg heeft!!
Hoor van de week positief of negatief nog even spannend, hij hoorde wel duidelijk een extra toon, maar hij zei dat ik me maar niet te veel zorgen moest maken ;)
Hij vroeg of het altijd al zo'n makkelijk paard is je kan echt letterlijk alles bij hem doen, uhh ja eigenlijk wel :+
Maar het wordt een topper hoor! Kleine parti wordt groot en mooi <3

Celectic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:22

gribaldi schreef:
Dan heeft hij het van zijn moeder, denk dat hij best veel van zijn moeder weg heeft!!
Hoor van de week positief of negatief nog even spannend, hij hoorde wel duidelijk een extra toon, maar hij zei dat ik me maar niet te veel zorgen moest maken ;)
Hij vroeg of het altijd al zo'n makkelijk paard is je kan echt letterlijk alles bij hem doen, uhh ja eigenlijk wel :+
Maar het wordt een topper hoor! Kleine parti wordt groot en mooi <3

Lijkt er wel op dat ie dat van zijn moeder heeft