Nakomelingen Cardento

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Nakomelingen Cardento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:22

Bedankt :) we zijn zeker trots, ze kunnen niet allemaal perfect zijn natuurlijk maar dit maal stond ik niet achteraan dus daar ben ik tevreden om :)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:31

Meld me ook :-)

Heb ook een 3 jarige Cardento ohz, uit een Ahorn moeder, en was wel benieuwd naar Cardento's vandaar dat ik hier uit kwam.. Kom veel op keuringen e.d. en wat me opviel is dat Cardento's vrijwel allemaal heel 'koel' id kop zijn..

Ik heb geen typische Cardento, maar een hele chique d.bruine merrie van 1.66.. Ze is op de stamboekkeuring ster geworden afgelopen zomer en op de CK keuring helemaal niet gepromoveerd naar voorlopig keur.. Het verhaaltje bij haar was; 'jullie zullen het allemaal met me eens zijn dat deze merrie exterieurmatig veel hoger geplaatst had moeten worden, maar daarvoor ze moet op beweging te veel toegeven', heel jammer maar ik kon ze geen ongelijk geven..

De merrie is érg lief in karakter, heb haar zelf zadelmak gemaakt, en is heel eerlijk.. Ben haar nu ah klaarmaken voor de VSN troffee deze winter.. :-)

Afbeelding

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:53

Leuke merrie. Ik moet zeggen dat onze cardento ook zeer koel is in alles. Zal zich nergens druk in maken enz. Ik hoop alleen dat hij wel voldoende pit heeft en niet te lauw is later
Wat me weer opvalt is dat het weer een bruine cardento is.
Ik zie enkel maar bruine of schimmel versies! Jullie al een andere kleur gespot?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:25

Nee, enkel inderdaad bruine of schimmels, zwart nog niet. :)

Hele knappe merrie hoor! vind ze inderdaad een ander type maar wel héél mooi!!!
Veel succes ermee!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:21

Leuke merrie ook! Lijkt me een leuk sporttype...

Ook ik heb nog geen andre kleuren van cardento gezien dan bruin en schimmel.
Mijn Cardento is samen met zijn mama verhuisd naar een nieuwe stal op 5 minuten van onze deur. Ik vind het zalig! Ga er 2 X per dag naartoe ipv 2 X per week.
Hij wordt alweer een echte lastpak :)
Nog enkele weken en hij zal richting tsjechië moeten vertrekken |(
(al denk ik niet dat hij me echt zal missen :) )

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:50

Grappig Zarena, ik heb ook een Cardento uit een Ahorn moeder :D

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:58

Ik zie ook idd heeel veel bruine, en wat schimmels, maar verder geen vossen of zwart idd! Apart haha! Leuk dat iedereen zo te spreken is over het brave karakter wat Cardento schijnbaar goed vererft :-)

@ Rensju, haha wat leuk! Is ie btje te vergelijken met mijne?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:03

Nou heb even naar de jouwe gekeken, maar het is wel moeilijk vergelijken hoor! Die van mij is namelijk schimmel en al behoorlijk wit. Ze is 10 cm groter en wat groffer gebouwd. Zie jij overeenkomsten? ;)
Afbeelding

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:32

Haha nee weinig duidelijke overeenkomsten! Wel een leuk type! Wat doe je met haar :)?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:17

Dankje, vind de jouwe ook leuk hoor!
Ik heb haar met 4 jaar pas ingereden, ze heeft echt géén stap fout gedaan! Ben nu wat bezig met onderlinge B proefjes en begin langzaamaan wat springlesjes te doen. Ze vind het wel moeilijk met dat grote, lange lichaam, maar je merkt dat ze echt voor het springen gefokt is! Ik zou daar zelf ook graag verder in willen, maar we doen het rustig aan.
Heb jij haar al eens een sprong laten doen?

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:58

Super dat ze ook zo braaf was met inrijden!!
Ja ze heeft op de stamboekkeuring al vrij moeten springen, en dat leek zeer netjes.. Ohz heeft ze nog niet gesprongen, maar dat zal niet zo lang meer duren voordat we dat gaan proberen...

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:52

Hoi Allemaal,
Hoe is het ondertussen met jullie cardento's. :)
Ik had een vraag ivm hun stokmaat.
Hoe groot waren die van jullie op 2jarige leeftijd en hoe zijn ze uiteindelijk uitgegroeid?
Die onze is momenteel 158 (2j) en lijkte me +/- 165 te worden.
In het najaar zal hij overigens gecastreerd worden.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:40

Hoi Dorien,

De mijne is nu 1 jaar en 4 maand en meet nu al 1.51... Hij is echt gigantisch tegenover zijn moeder en een andere 12-jarige ruin op de wei... Ik ben heel blij over zijn bouw en manieren... Ook heel braaf karakter.
Omdat hij momenteel terug samen staat met zijn moeder op de wei (ivm verhuizing van stal), zal de mijne dit jaar in oktober of november gecastreerd worden... Mama maakt het hem wel heel duidelijk dat zij er niet mee gediend is, maar we willen toch geen risico's lopen... :)
Hoe is het karakter van jouw Cardento? Komt hij ook dagelijks in de hand of loopt hij in de opfok?

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:44

_Antikana_ schreef:
Hoi Dorien,

De mijne is nu 1 jaar en 4 maand en meet nu al 1.51... Hij is echt gigantisch tegenover zijn moeder en een andere 12-jarige ruin op de wei... Ik ben heel blij over zijn bouw en manieren... Ook heel braaf karakter.
Omdat hij momenteel terug samen staat met zijn moeder op de wei (ivm verhuizing van stal), zal de mijne dit jaar in oktober of november gecastreerd worden... Mama maakt het hem wel heel duidelijk dat zij er niet mee gediend is, maar we willen toch geen risico's lopen... :)
Hoe is het karakter van jouw Cardento? Komt hij ook dagelijks in de hand of loopt hij in de opfok?

De jouwe is inderdaad best groot. Nog steeds donker of al volledig wit? :)
Onze Cardento komt niet dagelijks maar wel regelmatig in de hand. Hij loopt hier iets verderop in de weide samen met een leeftijdsgenootje. In de hand is hij gemakkelijk, laden gaat al goed, hij kan al vast staan en afgespoten worden. Echter begint hij wel henstenmanieren te krijgen dus we gaan hem in het najaar laten castreren. (In de winter komt hij hier terug op stal en met de merries die hier staan, willen we problemen trachten te vermijden). Een tijdje terug hebben we hem laten vrijspringen, wat hij zeker niet selcht deed *\o/*
Afbeelding

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:27

Amaaaaaaaaaai nogal een mooi ruggebruik zeg!!!

Onze is ondertussen geruind :)

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:40

waaaauw!! Niet verkeerd... :) Mijne springt nu voornamelijk nog over staldeuren :/
vorige week deed ie het weer toen mams niet snel genoeg van de wei kwam en hij dacht dat hij 'alleen' ging achterblijven (samen met de andere paarden die wel normaal op stal staan :D). Gevolg: alweer 2 wonden aan zijn benen...
Vast staan en benen afspuiten lukt hier nog niet... Ik heb namelijk een echte schijterd!
Mijne is nog redelijk grijs... Zal eens kijken of ik hier binnenkort eens een foto kan plaatsen...

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:01

Ik zou me ook graag even in dit topic melden,
Ik heb net een 4jarige cardento merrie gekocht ;)
Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo een werkwillig en braaf paard heb gereden

Franssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:35

Ik weet niet of dit topic nog actief is, maar ik heb een vierjarige cardento. Heel lief paard, maar een echte schijterd. Kan volledig in paniek raken in een nieuwe situatie. Heeft zich op die manier al een paar keer geblesseerd.
Wil echt wel werken hoor, loopt al een net L dressuurproefje, springt een BB parcoursje, maar blijft thuis achter in de bak paniekerig als er een windvlaagje door het riet gaat. Ik heb er al veel zadelmak gemaakt, maar dit was de eerste waar ik iets mee brak... Nogmaals: géén onwelwillendheid, maar wat een angsthaas!

Franssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:51

Hij meet trouwens 1,74m

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:21

Leuk leuk Franssie!
Heb je geen foto?
Onze Cardento is geen schijterd, beetje te zelfzeker denk ik dan.
Grappig hoe die karakters verschillen.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:23

Mooi aan de maat franssie... Ik zou ook wel een foto willen zien. :)
De onze is ook absoluut geen schijterd. Hij is heel nieuwsgierig en ook wel wat zelfzeker.
De moeder is er natuurlijk ook nog dus er zullen altijd verschillen zijn

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:09

Onze Cardento is 2,5 en meet ook al 1.74m en dat schijterige herken ik ook wel.
Ik ken meerdere Cardento's die wat bangig zijn.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:11

Die van Dorien springt goed in de manieren 8-)

Franssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:02

Ik heb alleen een foto van toen hij 2,5 was. Niet meer zo fanatiek met foto's maken tegenwoordig.
Kan iemand me vertellen hoe ik een foto plaats in een bericht? Als ik probeer met kopieeren en plakken lukt het niet.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:41

Franssie schreef:
Ik heb alleen een foto van toen hij 2,5 was. Niet meer zo fanatiek met foto's maken tegenwoordig.
Kan iemand me vertellen hoe ik een foto plaats in een bericht? Als ik probeer met kopieeren en plakken lukt het niet.

zie info in onderstaande link :)
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F