De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marillion
Berichten: 970
Geregistreerd: 27-10-06

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:09

Die van ons is ook zeker dik 1.70, haar moeder is ook niet echt belachelijk groot zo'n 1.65.
Maar haar volle zusje van 2 jaar die is de 1.65 al gepasseerd.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:09

Mooie hoogtes dus :D

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:15

Ik hoop dat de mijne ook zo 1.70 wordt, als het kan zelfs hoger haha

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:25

Nee, ik hoef 'm niet groter.. :n Gewoon een mooie tussenmaatje is genoeg voor mij :D

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:39

Heb ook een kleintje op papier is ze 163 maar werkelijkheid haalt ze het niet wij kwamen niet verder dan 161.9 cm

Moeder is ergens rond de 160 ze staat als een duikboot misschien dat er nog wat bij komt ik twijfel om haar van de zomer vrij te geven dus enkel weidegang beetje longe.

Hoe zijn jullie Unaniems kwa karakter ik schijn een nuchter paard gekocht te hebben maar sinds ze bij mij is, is daar weinig van over ze is extreem heet en af en toe behoorlijk rillerig. Kan de hele stal op stelten zetten of uit niks ineens gaan brullen.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:07

Ik heb mijne nog niet zo lang (sinds zaterdag) maar tot nu toe lijkt die wel vrij nuchter.
Zaterdag gelongeerd toen die aankwam bij ons, veel gerend natuurlijk maar over het algemeen
aardig braaf (vooral voor een hengst), wel hinniken maar (tot nu toe, even afkloppen) nog niet
echt hengstengedrag getoond. Wel zijn we ook erg consequent met 'm (is ook wel nodig met
een hengst vooral). Maandag bij ons voor het eerst gereden, wel van te voren even gelongeerd. Was braaf, wederom wel rennen maar dat is normaal. Tijdens het rijden erg braaf en niet erg kijkerig.
Hij schrok wel een keer toen een kip ging kukelekuu ging doen, en stopte toen. Deed er verder niks op uit want vervolgens liep die er wel weer braaf langs heen.

Vanavond gaat die voor het eerst mee naar de les (niet lang hoor) maar we willen even kijken in hoeverre hij braaf is op ander terrein en met andere paarden.. dus vanavond is voor ons, de ultieme test. :)

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:17

die van mij heeft tot nu toe nog niet gehinnekt, schrikt maar heel af en toe en dan nog niet noemenswaardig, hij heeft een zeer goed karakter.
maar heb hem net 4 weken.....

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:03

Yttel schreef:
Ik heb foto's gemaakt. Zal ze straks even uploaden.

Ben met de foto's langs de da geweest en het verhaal er bij verteld. De da had er ook niet van gehoord en kon zo van de foto's niks zeggen.
Als het lukt haal ik haar maandag op en ga dan langs de da. Eventueel worden er dan foto's gemaakt om te kijken als er niks vergroeid is.



ben benieuwd, hou ons even op de hoogte ! succes !

Yttel

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:59

tita schreef:
Ja die bult heeft mijn merrie ook, ze heeft gewoon sportkeuring gehad en GGK ik weet ook niet of die weg gaat. Er zijn foto's gemaakt van haar rug en heb er niks over gehoord.

Onder het zadel zie het niet zo erg, maar wel als ze opgewonden is.

Nu gaan we maandag naar Laarakkers en neem ik die rug gelijk mee. Ik hoor wel wat de diagnose is.
http://5.media.hyves-static.net/1449086 ... 86276.jpeg

Moet je maar een denkbeeldige lijn trekken vanaf haar rug naar staart dan kom je de bobbel zelf tegen, ik heb wel vermoeden waar het van komt maar ik zal nooit achter de waarheid komen.


Het lijkt wel heel erg op de bult, die mijn merrie heeft!

Heeft jouw merrie er verder in de training ook last van? Ben benieuwd wat Laarakkers er van zegt! Hou je me op de hoogte?
Edit: Waar denk je dat het van komt dan? (val, vastliggen??)

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:08

Ik heb maar een kleine vent hij is 1,64 maar heel stoer!

Heb zo wedstrijd met hem eens kijken hoe meneer zij gedraagt... Hij kan erg explosief
reageren met losrijden..

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 09:29

Annet155, mooi paard !

Melanie_B, hoe ging het tijdens de les ?? Ben benieuwd hoe hij zich als hengst tussen andere paarden en op vreemd terrein gedraagt !

Tita, kleintjes moeten er ook zijn !! :j en als ze verder goed is maakt grootte helemaal niks uit... Qua karakter kan ik zeggen dat onze Unaniem merrie wel af en toe lekker heet kan zijn, maar heel beheersbaar. Ik vind het wel een fijne eigenschap van haar. Verder is ze in de omgang en tijdens het werk heel erg makkelijk. We hebben haar ook al een keer meegenomen tijdens een oefenparcours met andere paarden, muziek en drukte en ook daar was ze zoals ze thuis altijd is. Heel makkelijk !

Yttel ga je met jou Unaniem naar Laarakkers toe om naar de bult te laten kijken ? Houd ons maar op de hoogte van zijn bevindingen !! Kun je me trouwens (via pb) even het adres van Laarakkers doorgeven ?

ArabicQueen 1.64 M is groot genoeg toch ? Succes op de wedstrijd, hopleijk gedraagt meneer zich tijdens het losrijden !!! Ik zie dat je uit Gelderland komt, je hebt gehoord dat er een Rhino uitbraak is ?

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:40

De les was ehhhm....... Erg interessant voor hem! :D
Hij was opzich wel heel braaf, heeft niks aparts gedaan.. maar hij heeft wel even laten weten dat het een echte man is en heeft dit vooral geuit door zijn hals der op te zetten en goed te gaan hinniken.. :D Verder wel goed te rijden hoor, niet gebokt/gestijgert.. Niks aparts gedaan. Alleen het was lastig te rijden omdat het uitgerekend gisteren (zul je altijd zien) erg druk was (pony's zijn vooral erg interessant :)) ) en het stuur zit er nog niet zo goed op dus dat was vooral het probleem. Hij heeft zich wel voorbeeldig gedragen verder maar we moeten nog ff verder trainen zodat die goed te rijden is en dan gaan we het nog 'n keer proberen. (op het laatst was die trouwens heel ontspannen en zakte zn hoofdje alweer fijn *\o/* )

Al met al ben ik heel erg blij met m'n stoere, lieve, leuke vent :+: Hij valt me niks tegen, als die nu al zo goed reageert.. Ken je nagaan als die straks goed te rijden is <3

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 10:03

Melanie_B super dat het zo goed verlopen is !! Je wilt hem dus ook hengst laten ?

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:03

Zolang die zich zo blijft gedragen, blijft hij zeker weten hengst!! :j

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 10:08

Melanie_B schreef:
Zolang die zich zo blijft gedragen, blijft hij zeker weten hengst!! :j

Onze ervaring met jonge hengsten op wedstrijd is dat ze zich eerst helemaal laten overdonderen en je dan eigenlijk nog niet veel reactie krijgt, maar die reactie komt vanzelf een keer...... Vaak door toedoen van anderen op wedstrijd. Die van jou is nu 3 jaar en heeft al wel laten blijken hengst te zijn, door zijn nek erop te zetten en te hinniken. Op wedstrijd zijn er ook zoveel mensen die NIET opletten en zeker geen rekening houden met jou als je op wedstrijd bent met je hengst........
Misschien valt het bij jou wel mee, maar ik weet dat uit eigen ervaring en die van bevriende hengstenhouders dat je er soms je handen meer dan vol aan hebt en dan vaak meer bezig bent met het corrigeren van je paard en je omgeving, dan dat je aan rijden toekomt...

Alleen de dekhengsten zijn bij ons hengst en die zijn al op zo'n leeftijd dat ze alles al gezien en meegemaakt hebben en zich gedragen. Echter in het dekseizoen gaan ook de dekhengsten wat minder mee op drukke wedstrijden omdat ze toch dan door alle "lekkere luchtjes" nog wel eens afgeleid kunnen zijn....... Wat verder op wedstrijd meegaat is allemaal geruind. Ook om gewoon relaaxed op wedstrijd te kunnen gaan en niet altijd op je hoede te moeten zijn !!
Laatst bijgewerkt door andamoon op 23-02-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:11

Klopt, ik zal er ook vast nog wel iets meer werk mee krijgen. Maar we gaan het voorlopig nog even aanzien, en als het echt niet te doen is dan gaat die gewoon als ruin door het leven. :D Maar we wachten het nog even af.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 10:13

Melanie_B schreef:
Klopt, ik zal er ook vast nog wel iets meer werk mee krijgen. Maar we gaan het voorlopig nog even aanzien, en als het echt niet te doen is dan gaat die gewoon als ruin door het leven. :D Maar we wachten het nog even af.


Inderdaad heb je ook nog de tijd en als hij braaf is (en blijft) kun je ook nog wel aanzien. Je merkt snel genoeg als het niet gaat. :j

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:15

Precies. :j We zijn nu ook wel heel consequent met 'm.. :j Hij heeft nu nog de leeftijd dat hij het kán leren allemaal nog. We zullen zien hoe hij zich straks voordoet als hij gaat puberen... ~~}>

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 12:06

Inderdaad even afwachten tot hij gaat puberen......Wij hebben met de halfbroer van onze Unaniem (die ook bij ons geboren is) ook altijd heel consequent omgegaan en hem "strak" gehouden. Echter toen de hormonen door zijn lichaam begonnen te gieren en hij zoals je zo mooi zegt dus begon te puberen, was het echt niet meer te handelen en hebben we hem snel geruind.

Jij ken je paard het beste en als het goed gaat dan is er geen reden om hem te ruinen !!!

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:16

Yttel schreef:
tita schreef:
Ja die bult heeft mijn merrie ook, ze heeft gewoon sportkeuring gehad en GGK ik weet ook niet of die weg gaat. Er zijn foto's gemaakt van haar rug en heb er niks over gehoord.

Onder het zadel zie het niet zo erg, maar wel als ze opgewonden is.

Nu gaan we maandag naar Laarakkers en neem ik die rug gelijk mee. Ik hoor wel wat de diagnose is.
http://5.media.hyves-static.net/1449086 ... 86276.jpeg

Moet je maar een denkbeeldige lijn trekken vanaf haar rug naar staart dan kom je de bobbel zelf tegen, ik heb wel vermoeden waar het van komt maar ik zal nooit achter de waarheid komen.


Het lijkt wel heel erg op de bult, die mijn merrie heeft!

Heeft jouw merrie er verder in de training ook last van? Ben benieuwd wat Laarakkers er van zegt! Hou je me op de hoogte?
Edit: Waar denk je dat het van komt dan? (val, vastliggen??)



Nee zover ik het kan beoordelen heeft ze er geen last van. maar hoe merk je zoiets.
Ik heb haar nog maar kort sinds sept en sinds dec zijn we in "training" we hadden daarvoor gezeik met een been

Dus been en rug... conclusie is dan wel getrokken

Ik hou je wel op de hoogte via pb gaat mijn meelezers niks aan.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 14:26

Tita ik zou ook wel graag een pbtje krijgen. Ben heel benieuwd wat de bevindingen zijn net als bij Yttel !! Meer uit interesse hoor !!

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:30

Ben zelf ook heel nieuwsgierig ik ga niet voor haar rug naar Laarakkers als was ik het wel van plan in de gaten te laten houden. Ik had het al gezien bij de verkoop en heb specifiek rugfoto's laten maken.

Dus ben ik nu niet bang voor botwoekering of KS

Maar haar natte mest wil ik wel eens weten (insuline resistent) en zit puntje op haar nek waar je eigenlijk niet aan mag komen.
Dus dan maar gehele checkup hopelijk vloeit er wel iets positiefs uit.

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:40

Ik meld me ook! Heb sinds november een Unaniem dochter. Ik hoop ook dat het laatbloeiers zijn, want mijne meet ook krap 1.60m. Ze wordt eind juni 4 jaar. Haar mams is een Sydney.

Afbeelding

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:26

Die van ons is ook een joekel! Ik meen dat ze op 3 jarige leeftijd 1.74m was en nu rond de 1.78m (als het niet groter is) uit een klein fokkende moederlijn.

Ze heeft in ieder geval een knap kopje Sneeuw88 ;)

Tita, ik hoop dat het nog te verhelpen is en niet iets kwaadaardigs.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 15:59

Sneeuw88 was een lief, knap hoofdje heeft je merrie en mogelijk behoord jou merrie tot de laatbloeiers en zal ze nog een paar centimeters "pakken".

Mosh 1.78 M. ??? jeemig ik vond die van ons al zo groot met haar 1.73/1.74 M. Die is nu 6 jaar. Nou ben ik niet al te groot dus..... maar 1.78 M. is wel heel behoorlijk aan de maat en dat uit een klein fokkende moederlijn...... Zo zie je dat het met de Unaniems alle kanten op kan. Hij geeft grote EN kleinere nakomelingen !