wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__AM

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:15

Gefeliciteerd met de mooie punten Renske_W

Uppojono :(:) Sterkte!

Ik ben vandaag voor de 2e keer naar het bos geweest met Angel. Ze was super braaf. Alleen wat me opvalt is dat als ze schrik, en gaat draven dat ik haar dan ook echt niet meer terug krijg! Dan moet ik dr echt omkeren anders zou ze bijvoorbeeld zo een weg oprennen. :=
Hoop dat dat ooit nog over gaat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:16

Dankje Angel___
Dat heb ik met Ace ook :+ Daarom ook dat ik gewacht heb met wedstrijden tot ik naar binnen kon met haar :))
Ik zag ons al helemaal gaan over een groot grasveld zonder rem :=

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:18

Haha, inderdaad!
Al heb ik het liever in een bak ofzo, dan op de weg. Ben er vanmiddag ook afgesprongen omdat ze bijna de rotonde op rende.
Maargoed, is dus al een beetje bekend dat er geen rem op zit als hun dat niet willen? :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:19

Ace heeft het heel erg, die pakt het bit vast en dan gaat ze :+
Moet soms echt aan de noodrem trekken wil ze stoppen.
Wedge heeft ook wel zo'n periode gehad, maar niet zo heftig als Ace heeft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:38

de mijne doet dat ook vooral buiten is het gewoon gevaarlijk,
als hij iets eng vind (vaak onbenullig iets en niet eng maar ja; garanco he ;)) dan draait hij om en gaat vol op de kletter; kop omhoog; hals omhoog en bit vast.
na weer zo gebeurtenis en een zware val rijd ik nu nooit meer buiten zonder slofteugel en altijd samen met een ander paard; dan gaat het wel wat beter.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:09

tamaramt schreef:
de mijne doet dat ook vooral buiten is het gewoon gevaarlijk,
als hij iets eng vind (vaak onbenullig iets en niet eng maar ja; garanco he ;)) dan draait hij om en gaat vol op de kletter; kop omhoog; hals omhoog en bit vast.
na weer zo gebeurtenis en een zware val rijd ik nu nooit meer buiten zonder slofteugel en altijd samen met een ander paard; dan gaat het wel wat beter.

Ben bang dat Adonia me letterlijk om het leven gaat brengen als ik haar een machtegaal of slof aan zou doen :+ .

De mijne loopt weer helemaal goed :P ben er erg tevrede mee, alleen ze heeft totaal geen last van kabouters of zo (klopt voor de zekerheid hard af). Zal de mijne wel een appart geval zijn. Af en toe gek doen enzo dat kan ze wel maar wegschieten van iets niet.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:33

een dergelijke hulpteugel als een slof kan geen kwaad als je die goed gebruikt; dus niet te strak maar ook niet heel los; gewoon boogje erin zodat deze allen inwerkt indien het paard het hoofd extreem hoog omhoog gooit

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:10

Idd, met een juist gebruik van de slof kan het helemaal geen kwaad.

Gisteren hebben ze een beetje een relax dagje gehad, Ace even gelongeerd wat ze wonder boven wonder erg braaf deed :oo
en Wedge heeft 3 kwartier in de molen rondgehuppelt :)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:48

Renske_W schreef:
Idd, met een juist gebruik van de slof kan het helemaal geen kwaad.

Gisteren hebben ze een beetje een relax dagje gehad, Ace even gelongeerd wat ze wonder boven wonder erg braaf deed :oo
en Wedge heeft 3 kwartier in de molen rondgehuppelt :)

Even voor het goede begrip, heb niks tegen een slof (of andere hulpteugel mits goed gebruik), maar de mijne wordt nu eenmaal boos als ie teveel begrenst wordt.

Maar ik ga morgen even kijken of ze een oefenparcours rond kan springen :P (ze moet eind oktober voor het eerst B-springen starten)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:12

de slof begrent alleen als het paard in verzet komt door zijn hoofd omhoog te gooien
mijn paard wordt ook boos als hij teveel begrensd wordt maar dat is zijn probleem zolang hij gewoon luisterd en braaf is merkt hij niks van de slof; pas als hij vervelend word en in het verzet gaat werkt de slof in en dat vind hij niet fijn dus geeft hij het meestal snel weer op.

vandaag weer priveles gehad met mijn garanco; vorige week ging het super; vandaag niet
hij wilde niet ontspannen en hield zijn hele lijf strak ; niet willen nageven en slecht op been reageren ook niet voorwaarts en viel paar keer zelfs stil
zowel ik als mijn instr, en continue hinniken. mijn instructice en ik dachten dat hij niet fit was dus heb hem na de les getemperatuurd maar dat was gewoon goed dus waarschijnlijk gewoon zijn dag niet gehad.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:15

Hier ook weer priveles gehad vandaag.
Was wel een beetje bezorgt om de wind, het waaide namelijk behoorlijk hard :=
Wedge begon af en toe wel een beetje te fiepen, dat hij een beetje heet werd, maar wel redelijk controleerbaar.
Ace daarintegen was behoorlijk braaf! Afgelopen weken ging het rijden al niet zo lekker, doordat ze links vast pakte en dus af en toe stuur en remloos was :+
Vandaag echter liet ze op sommige stukken al best los, en kwam er ook meer stelling en buiging in. Vooral linksom wil ze een plank worden. Galop schoot ze altijd onder me vandaan, maar vandaag ging dat ook super! Ze sprong heel netjes aan.
Hopelijk houden we dit zo vast! Dan komt het volgende week op wedstrijd iig helemaal goed!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:00

Geeft het topic weer een schop omhoog :P

@ lovesherpony: Jij nam ook je Garanco mee naar de ORUN cursus toch?
Ik heb er wel zin in :j ben benieuwt hoe de groep zal zijn! En de instructeur/instructrice natuurlijk!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 05:40

ik heb afgelopen woensdag mijn b e wijbewijs gehaald dus nu kan ik veel gaan oefenen. roviaal vind het namelijk erg spannend op de trailer en op ander terrein dus heb besloten regelmatig naar ander terrein te gaan nu zodat hij op wedstrijden ook makkelijker wordt en meer ontspannen

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:08

Citaat:
ik heb afgelopen woensdag mijn b e wijbewijs gehaald

Tamarant gefeliciteerd! +:)+

Ik had gister weer een super brave Garanco..
Het regende en de binnenbaan was bezet voor manege lessen.
Merrie moest toch beweging hebben dus had ik besloten in de regen in de buitenbak te gaan rijden, wat op zich best een risico is met mijn paardje want je weet nooit of ze het er mee eens is of niet.
Had geen zin in een natte kont van een nat zadel als ik lopend naar de bak ging dus opgestapt in de gang van de stal en daarna vol goeie moed naar de buitenbak. Daar kwam ik dus niet, mevrouw had er geen zin in, dus toch maar afgestapt en lopend erheen. Na wat draaien, snurken en knorren kon ik opstappen en na een rondje protest kon ik daarna gewoon rijden. Ze heeft geen stap verkeerd gezet en braaf gedaan wat van haar gevraagd werd. Was echt super trots en ga deze winter proberen zo veel mogelijk in de buitenbaan te blijven rijden, de eerste stap in de goede richting is nu gezet.... *D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:33

@unonya; jouw merries hoofd lijkt echt veel op het hoofd van mijn garanco
zelfde vorm en zelfd blik en ogen en aftekeningen lijken ook op elkaar
zie voor fotos mijn profiel

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 06:17

Gefeliciteerd Tamarant!
Heerlijk he, om E achter B te hebben :D

Fijn Unonya dat je buiten ook zo lekker hebt gereden!
Ik rij hier ook 's winters nog geregeld met de paarden in de buitenbak, zoiezo omdat wij op stal niet anders hebben.
En ik niet altijd de beschikking heb over trailer en auto om naar de vereniging te kunnen (maar vaak wel :P )
En bij de gene die ik nu les, hebben ze ook alleen een buitenbak, dus daar kan het ook niet veel anders.

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:29

@Tamarant
Heb even gekeken en vindt inderdaadndat die twee wel wat van elkaar weg hebben, die van jou is alleen qua bouw groter en wat langer en die van mij wat steviger.
Zie in bijna elke Garanco wel iets van mijn eigen paardje terug.

@Renske_w
Ik heb wel de beschikking over een binnenbaan maar daar is het s'winters niet leuk rijden.
Alle pension klanten gaan altijd tegelijk rijden, nl direct na de lessen en dan rijdt iedereen ook nog eens door elkaar. Bovendien zitten er volgens mijn paardje verschrikkelijk veel bakkabouters.
Ik kan dus best binnen rijden maar dan in de rustige uurtjes, en dan ben ik meestal aan het werk.
Dus dan blijft de buitenbak en het bos over, alleen vindt ze de eerste paar keer in de regen of de kou nooit leuk, moeten we even doorheen en dat ging dus super van de week.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 15:11

de mijne is idd wat groter en ook langer :o
hij heeft een iets te lange rug ook vind ik :o maar ja
ik vind voornamelijk de hoofden en de uitstraling daarvan veel op elkaar lijken

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:40

@Renske_W : Klopt, het plan is dat zij mee mag. Ze is nu weer braaf dus ik hoop dat dat goed komt. Heb er wel veel zin in ik hoop dat we binnenkort wat meer informatie krijgen.

@tamaramt : Even nog over dat met de slof, al zou ik er een aan hangen die doorhangt dan zou die al flippen ( is gewoon een gek paard) nu ben ik niet zo van de hulpteugels (niet dat ik tegen ben maar probeer het eerst rijtechnisch) dus ik loop er ook niet veel tegen aan. En nog van harte gefeliciteerd met je rijbewijs ;)

Ik vind persoonlijk alle Garanco's wel op elkaar lijken. Het apparte vind ik dat Garanco vooral kleinere, en smaller gebouwde paarden doorgeeft. Terwijl dat Boreas (ook Jasper zoon) veel bredere paarden doorgeeft en ook grotere. Nu zit overal wel een moeder achter, maar ik vind het wel opvallend.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:48

tamaramt schreef:
ik heb afgelopen woensdag mijn b e wijbewijs gehaald

*\o/* gefeliciteerd, fijn is dat, nu kan je lekker overal heen crossen en je paard lekker zelf meenemen!

Er wordt hier over slofjes gepraat, bij goed gebruik kan het best, maar ik ben haast een anti-hulpteugel rijder :o Ik heb mijn garanco nog nooit met een bijzet gelongeerd of met een slof of martingaal gereden en ben het ook niet van plan. Als ze een keer echt gek doet, brul ik een keer en tot nu toe werkt dat het beste.

Puk staat nu een poosje wat vakantie te vieren, vroeg donker en slecht weer weerhoudt me ervan om haar aan het werk te zetten, dus loopt ze lekker met de regenjas aan in het land. Afgelopen zondag nog even een fijn bosritje gemaakt en voor de rest staat ze lekker te niksen ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 09:18

als ik een keer hard schreeuw(brul) tegen mijn paard dan gaat hij helemaal over de zeik en kan ik er niks meer mee
ik longeer altijd met bijzet; ik vind dat longeren anders geen nut heeft
zonder bijzet longeren is gewoon rondjes lopen; dat kunnen ze op de weide ook en vind ik niet echt longeren oftewel trainen
met slof rijden was ik eerst ook geen voorstander van maar wel toen ik het eens had geprobeerd toen mijn garanco ontzettend in het verzet was en ik nog niet eens meer normaal op kon stappen.
Het heeft me heel veel geholpen en nare ongelukken doen voorkomen.
;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:24

Ik longeer idd ook altijd met een bijzet eraan.
Idem als tamaramt, anders word het gewoon rondjes lopen.
Wedge heb ik nooit met slof gereden.
Ace wel, die heeft een periode gehad dat ze continu met haar hoofd aan het gooien was, en die kon behoorlijk hoog komen :=
Dus om hoofdpijn en een gebroken neus te voorkomen, een aantal keer een slof eraan gehad om zo het gooien te kunnen begrensen. En het heeft geholpen :j

Gisteren clubles gehad, met Ace in de dressuurles meegereden, ging erg braaf :j ze gaat het steeds beter doen.
Met Wedge heb ik in de springles meegereden, ben dus weer heel heldhaftig geweest :)) en we hebben de 40 cm weer gehaald! :D
Moest wel eerst even goed moed verzamelen, want wat betreft springen ben ik echt een watje :))

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 17:04

idd, dat verzet heeft de mijne ook gehad; hoofd omhoog en achterover slaan; toen heb ik ook een paar weken met slof gereden en nu alleen nog maar als ik de bossen in ga
gekke garancos ;)
afijn a.s. dinsdag komt een da mijn paard de mond controleren en behandelen aangezien mijn vorige tandarts niet meer in de buurt kan komen want die moet hij niet en die tandarts gebruikt gene verdoving en dat heeft de mijne echt wel nodig want al 2 jaar op een rij heeft de andere tandarts de stuipen op het lijf gejaagd en zijn zijn tanden dus niet optimaal bijgewerkt kunnen worden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:50

Hier gelukkig bijna nooit problemen met de tandarts, voordeel is dat onze tandarts wel mag verdoven.
Vandaag niet gereden, bak was nog erg nat van alle regen die was gevallen woensdag en was bang dat ik een paar ijzers kwijt zou raken in de bak :+
Dus Ace vandaag lekker vrij, wel vast de benen gewassen voor morgen, morgen lekker optijd op stal zijn Ace vlechten en als er nog tijd over is Wedge nog even rijden, want die moet zondag mee op wedstrijd :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:26

net weer even priveles gehad; voordat mijn instructice kwam even lekker losgedraafd en gegalopeerd en hij liep lekker ontspannen en toen de les ging beginnen was hij weer een gespannen blok.
HIj heeft ook weer een nieuw trucje; teugels uit mijn handen trekken door continue te trekken aan de teugels dus mijn handen gaan alle kanten op :(
ik moest mijn handen helemaal stil houden maar dat lukte niet door dat geslinger met zijn hoofd dus moest toen mijn dekje vasthouden zodat mijn handen stil stonden en flink met binnenbeen drijven en ophoudingen maken met buitenteugel; na tijdje ging het gelukkig weer heel stuk beter :D