Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Esmeeappie schreef:Diarado zelf is een fantastische hengst met zeer veel uitstraling , alleen het is nog maar de vraag of zijn nakomelingen het ook goed gaan doen in de sport/fokkerij etc. Zelf zou ik nog niet met deze hengst fokken, omdat er dus nog weinig bekend is, pas als de eerste jaargang naar de keuring is geweest kun je eigenlijk zeggen of de nakomelingen ook zo goed presteren als hun vader..

just2see schreef:Zo'n hengst is altijd controversieel. Ik snap soms sommige reacties niet hoor : beknopt, klein enz... Net zoals hier iemand schreef is de rek en het gebruik van de rug misschien wel veel belangrijker en die hengst doet het prima vind ik. De veulens zijn allemaal mooi en mocht het zo makkelijk zijn om zo'n pasgeboren veulen te beoordelen, dan hebben vele op dit forum hun "roeping" gemist... Wie kan er nu van een pasgeboren veulen al zeggen dat het top is enz... Ik zit al meer dan 30 jaar in de paarden maar ik durf dat niet. Je kunt natuurlijk wel wat zien maar heel weinig, volgens mij.
Te klein ? Zo'n hengst kan makkelijk nog 4cm groeien. Een vriend van mij had een driejarige verkocht omdat hij te klein was (1.61cm). Nu is hij er vijf en 1.68cm ! Bovendien : if they are good enough, they are big enough.
Je mag mij die hengst altijd brengen hoor. Ik vind het een juweeltje ! Zijn karakter valt mij overigens best mee als ik zo de videootjes zie. Ik dacht dat hij moeilijker ging zijn.
PrimaDonna schreef:Gefeliciteerd!!!! Wat een mooi stevig veulen zeg!!! Ik vind je merrie ook erg mooi moet ik zeggen, ze ziet er erg goed uit!
Toch lijken de veulens wel op elkaar...waar zou die kol vandaan komen vraag ik me af.
Ik moet wel bekennen dat ik dit jaar niet voor Diarado gekozen heb. Ondanks dat ik wel erg tevreden ben over zijn fokproduct heb ik dit jaar een andere jonge dressuur hengst er op gezet. ( Ampere). Maar wie weet dat ik volgend jaar het toch weer overweeg om met Diarado te dekken.
gr. Primadonna
. 
en daar was mijn oplossing Diarado