nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:05

dit is hem! filmpje is nog van het voorjaar en inmiddels begint hij al mooi volwassen eruit te zien en te ontwikkelen
maar alvast een beeld van hoe hij is

eldora1

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:26

Het filmpje doet het niet :/

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:37

Jammer dat het filmpje niet werkt, ben ook benieuwd nu!

Ik denk dat Winchester nog wel kan veranderen qua kleur, veulens die uit hun veulenvacht komen hebben vaak nog niet de kleur die ze later gaan houden.

Lilith is alweer bijna 5 maanden oud. Haar blesje zie je nog steeds als je goed kijkt en ze is al redelijk groot vind ik. Ze zit nu aan de 1.20, dus volgens groeitabellen zou ze wel over die 1.40 moeten gaan. En dat zou ik wel erg cool vinden :):) . Marieke is 1.35 uit een grote vader en kleine moeder, hoop dat ze wat groeigenen van haar papa heeft meegegeven!
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:53

Dotan is nu 3 maanden oud en heb ik zaterdag even gemeten. Hij is ook 1.20! Maar die heeft natuurlijk een grote mamma.

Ben jij met Lilith nog naar de keuring geweest, Ine23 ?

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:03

Nee geen keuring hier, ik heb zelf geen vervoer en hadden het ook erg druk hier afgelopen maanden dus dat zou allemaal wat teveel zijn geweest. Eventueel kan ze later altijd nog naar de keuring als we daar zin in hebben, zeker als het een D-maatje zou worden zou ik dat misschien wel leuk vinden om te doen.
Lilith bedacht zich van de week ineens dat ze toch écht niet meer door die plas kan waar ze altijd door gaat :n
:')

Dotan is ook erg groot, die moet ook wel 15cm groter dan Lilith uitgroeien uiteindelijk denk ik he? :D Hoe groot is zijn moeder ook alweer?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:20

Jazzy is 1.69. Ik gok dat hij de 160 zeker gaat halen. Zus Phoebe is nu 4 en 1.58, maar Dotan is veel groter dan haar toen ze zo oud was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:46

Ik ben ook benieuwd hoe groot cookie gaat worden naar ik denk toch ook wel rond de 1.58 1.60m als we hem zo ineens groot zien groeien.

Ben op vakantie en kreeg deze foto's door gestuurd. Vind hem hier echt joekelig tonen.

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:08

Ine, plassen zijn ook heel eng. Zelfs Liberty vind dat na 21 jaar nog. De ene dag zijn ze enger dan de andere dag.

Cookie lijkt op die foto's inderdaad gigantisch Share!

Winchester begint inmiddels heel langzaamaan terug te kleuren. Hij wordt dus gelukkig wel licht(er).
Ik vind Winchester juist heel klein ogen terwijl hij toch ook al 1.18-1.20 is. Zijn veulenhalster past hij ook nog op een van de kleinste gaatjes..

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:13

Wanneer gaan jullie de veulens afspenen? Sunshine is volgende week 4 maanden oud en inmiddels begint Indiena behoorlijk in te vallen, dus ik wil dat eigenlijk wel op korte termijn gaan doen

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:47

Ik ga proberen in december af te spenen als Winchester 6 maanden oud is. Mits Liberty in deze conditie blijft. Als ze erg af gaat vallen speen ik hem eerder af.

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:00

Lilith zal waarschijnlijk 8 maanden zijn, maar Marieke heeft er ook totaal geen last van. Je moet een beetje kijken naar veulen en merrie, dat is per combi toch verschillend.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:05

Liefst zou ik Winchester ook langer bij Liby laten. Helaas gaat in december de box plat voor een verbouwing. Heb dus weinig keuze. Ga ze namelijk niet verhuizen oid.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 00:00

Dotan gaat 17 oktober naar z'n nieuwe baasje. Hij is dan 4,5 maand. Dan is ie er ook wel echt aan toe. Lekker spelen met andere hengstveulens, die ook mee willen spelen. 's Morgens rent ie als eerste naar Phoebe toe (dan heeft ze net 1 stap in de wei gezet) en dan wordt ze eerst in haar billen gebeten, dan wordt ze gedekt, nog maar eens in de billen gebeten, pfff. Phoebe laat wel duidelijk merken dat ze er niet van gediend is hoor. Maar hij is wel heel vasthoudend. Draakje }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:57

Cookie, zou eigenlijk de 27e naar zijn nieuwe plekje gaan maar we hebben vanavond te horen gekregen dat de koop door vervelende en verdrietige omstandigheden, niet meer kon doorgaan..

Mocht er nog iemand op zoek zijn?? Hij is dus weer te koop!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:13

Heel vervelend Share! Hoop dat hij alsnog snel naar een nieuw huisje kan!

Winchester gaat toch echt pas in december ondanks dat Liby het nu al zwaarder krijgt. Hij is nog heel erg een mamakindje. Dus denk dat hij zijn tijd extra bij moeders wel kan gebruiken.
Verder wordt hij echt al heel groot. Ik denk dat hij Liberty voorbij gaat..
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:19

wat balen Share. Ik hoop dat je gauw een ander plekje voor hem kan vinden.

Hij wordt echt groot Myrthe! Op de keuring vond ik hem nog zo'n kleine frummel, maar hij is echt gegroeid!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 04:18

Balen share....

Hier is vandaag (oké, gisteren voor jullie) mijn Dazzle Me verhuisd van Harlingen naar Brabant... Hij staat nu op n pensionstalling waar hij als alles goed gaat 24/7 op de wei gaat in n kudde bestaande uit merries (wie droomt daar als ruin zijnde nu niet van ;) ) en n vriendin van mij gaat m verzorgen/licht trainen tot ik weer terug in NL ben.

Dazzle is gemeten op 1.50m n maand of 2 geleden dus n mooi maatje :)

Foto van vandaag, net aangekomen na n trailerrit van ruim 3,5u.
Afbeelding

Hij was superbraaf op de trailer, liep er zo op en bewoog alleen als er n touringcar voorbij geraasd kwam of ze onder n tunnel doorreden...

Zodra ik meer foto's heb zal ik er nog wat posten :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:57

Setteli klopt helemaal. Ondanks dat hij steeds maar een centimeter of 2 onder Dotan of Cookie zit met de groei lijkt hij kleiner. Veel meer pony. Hoop dus dat hij of pony blijft of nog een beetje paard gaat lijken :=

Wat braaf is Dazzle zeg! Tussen de merries zal hem waarschijnlijk wel bevallen ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:54

Ja heel erg balen.. Voor alle bij de partijen. Het leven kan soms rare wendingen aannemen.
Ik hoop iig dat er minstens zulke lieve mensen voor hem komen.

Hun hadden bij hem nog de touwtjes methode gemeten en dan kwam hij toch wel op 1.63m uit. Zelf denk ik dat hij wel paard wordt maar dan rond de 1.58/1.60m
Maar uiteindelijk is het afwachten geblazen hahaha!

Hij oogt toch al wel groot nu hoor. Hij ontwikkeld zich mooi myrthe!

Wat zal Dazzle genieten op zijn nieuwe plekje.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:26

Tja het leven kan raar lopen.
Ik heb Reedhills Fast 'n Furios gekocht en kreeg een maand later te horen dat ik kanker heb.
Zondag brengen we hem naar de opfok. Ik hoop dat ik hem straks zelf kan beleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:31

Jeetje Belker... Sterkte..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:33

Bah Belker, dat zijn geen fijne berichten. Heel veel sterkte!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:00

Jeetje belker. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:07

Mochten jullie iemand horen die op zoek zijn naar een don cremello veulen, willen jullie dan aan Cookie denken?
Morgen gaan we naar een opfok kijken..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:01

Ligt Welberg in Brabant? Ik weet dat bij de opfok van Dunja nog wel plaats is. Pensionstal 't Arve in Ruurlo. Ben er zelf wezen kijken en ben best pietluttig, omdat ik mijn paarden zelf aan huis heb staan en alles dus in eigen hand heb. Maar deze stal is mooi kleinschalig, nette prijs en je mag altijd komen kijken.