nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:36

Super lekker gesprongen op wedstrijd vandaag! Amigo ging er met 200% tegen aan ! Hij nam me zo makkelijk mee door het parcours! Twee keer foutloos gesprongen. Helaas een balkje in de barrage maar dat mag de pret niet drukken. Kijk nu al uit naar volgend weekend *\o/*
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:29

Wat fijn Jess_Amigo, goed bezig!

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:31

Geeft Indoctro nuchtere karakters door?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:04

Mijn Indoctro is in ieder geval wel nuchter.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:44

Top Jesss_amigo! Wat voor bril heb jij nou op? Lijkt wel of je 1 donkerglas hebt.

Indoctro geeft over het algemeen nuchtere karakters Bellerise. Maar een veulen krijgt natuurlijk ook een hoop mee van mams ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:24

Hier een indoctro x Engels volbloed. Die kan wel echt van ene op andere seconde ineens volledig stressen/en blijft daar vaak wel even in hangen. Machines heeft ie niks van, maar lintjes, stoelen ed wel.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:45

Evita_3 schreef:
Top Jesss_amigo! Wat voor bril heb jij nou op? Lijkt wel of je 1 donkerglas hebt.

Indoctro geeft over het algemeen nuchtere karakters Bellerise. Maar een veulen krijgt natuurlijk ook een hoop mee van mams ;)

Klopt hoor. Ik heb een gemeen virus in mijn oog gehad die mijn hoornvlies 'blijvend' heeft beschadigd. Ik moet nu wachten op een hoornvliestransplantatie. Het donkere glas is ter bescherming van licht -> oog is zeer lichtgevoelig hierdoor.

Hier nog meer foto's te zien :D [SPR-ITP] Amigo bewijst zich wederom als super springpaard!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:26

Hierbij een foto van mijn Quite Easy x Indoctro. Deze foto hebben we laatst gemaakt tussen de tulpenvelden. Super blij met deze topper!

Afbeelding

Verder zijn we nu L2 met winst en trainen we hard door voor de selectie wedstrijden voor de kampioenschappen! :) Ondanks het springtalent van zijn opa (en papa) heeft hij ook genoeg talent om door te gaan als dressuurpaard! Erg leuk!

Afbeelding

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:53

Evita.. ging lekker met de paardjes. Waren stuk minder. Mijn nieuwe baan wende wat.

Heel fit en dacht leuk met kids van vriend en vriendin en haar kids hier in het dorp meedoen aan de mudrun (survival). Viel dat even tegen.
Ik ging bij een brug naar beneden en bleef ongelukkig haken met mijn enkel in een autoband. Én ik ging wel naar beneden en toen hoorde ik het wel enkelbanden gescheurd.
Ziekenhuis, onder de modder.. twee weken gips. Had een enkelbrace. Gister onderuit gegaan en pootje weer in verband. Deed gister nog meer zeer dan eerste keer geloof ik. Damn.

Leuke foto's. Mooie sprong ook zeg. Ziet er mooi uit. Tuig en alles sportief.
(Lijkt idd op één donker glas)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:36

Wat balen jesss_amigo, lijkt me erg lastig. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten voor een transplantatie!

Mooie foto zo tussen de tulpen Clauwwie1803! Rijden ziet er fijn uit.

Sterkte met het herstel Elan_GV, hele vervelende blessure. Ik heb ook een spierscheuring opgelopen in mijn dijbeen tijdens het inrijden van Bin. Ze heeft me heel wat keren bodemonderzoek laten doen. Ik heb 6 weken met krukken gelopen en voel het nu na zo'n 6 jaar nog steeds wel eens als het koud is.

Bin was afgelopen woensdag trouwens jarig. 10 jaar alweer.

Hier even een dipje, Bin heeft vermoedelijk last van haar gebit. Met rijden is ze de laatste tijd erg opstandig, zo pittig zelfs dat ze meer op haar achterbenen staat dan op alle 4. Tandarts kan pas over 3 weken -O-

Moet nog even kijken of ik volgende week zondag ga starten ja of nee. Lijkt me ook wel grappig om het eens bitloos te proberen eigenlijk. Vandaag zo gereden en ze was in ieder geval braaf :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:56

jeetje clauwwie, wat ziet jouw paard er gaaf uit zeg :~ :~ :~ :~ O:) O:) O:) O:)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:00

Oefenen met springen voor onderlinge wedstrijd komend weekend met mn Indotro.
Hij werd beetje overfanatiek haha

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:36

@darkadia: ik ben zo jaloers op jouw springbak!

Ik heb een nieuw springzadel en ben er zo blij mee <3
Afbeelding

Gelijk even getest natuurlijk :Y)
Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:47

@Jesss_amigo Ja ik ben er ook heel blij mee. Al was ie nu iets te goed gevloed ;) Hadden wel meteen aquatraining erbij hihi en gelukkig heeft meneer niet echt watervrees.

Gaaf zadel! Merk/type? En had je hiervoor al springzadel ook? Wij vooralsnog geen ambitie voor het hogere werk (ook ivm bokvoet van meneer), maar toch zou ik wel een keer met springzadel nog willen springen, ivm meer steun. Heb nu vzh.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:10

darkadia schreef:
@Jesss_amigo Ja ik ben er ook heel blij mee. Al was ie nu iets te goed gevloed ;) Hadden wel meteen aquatraining erbij hihi en gelukkig heeft meneer niet echt watervrees.

Gaaf zadel! Merk/type? En had je hiervoor al springzadel ook? Wij vooralsnog geen ambitie voor het hogere werk (ook ivm bokvoet van meneer), maar toch zou ik wel een keer met springzadel nog willen springen, ivm meer steun. Heb nu vzh.

Ik had hiervoor een wintec vzh zadel. Dit is een Kieffer. Type weet ik ff niet uit mijn hoofd. Maar het is een hele verbetering haha! Wilde al een tijdje een nieuwe maar met zijn hoge schoft en mijn kleureis was het even wat langer zoeken. Maar nu dus eindelijk gevonden! :D

Oude zadel;
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:34

Mooi zadel jesss_amigo, is het geen Kentaur?

Succes dit weekend darkadia!

Wat vervelend dat Bin zoveel last van haar gebit heeft Evita.

Beterschap Elan-GV!

Leuk paard heb je daar Clauwwie1803.

Hopelijk ben ik niemand vergeten.
Wij zijn nu weer bijna op ons oude niveau. Ik denk dat ik me weer eens voor een wedstrijd ga opgeven.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:57

Oh ja ik bedoel Kentaur idd :+

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:29

Jeetje het is wel heel lang stil hier..

Hoe gaat het met iedereen? Ik heb helaas slecht nieuws te melden..
Amigo staat al ruim 6 weken stil.. Het begon met onregelmatig lopen, naar beter lopen, naar kreupel..
Na veel aangekeken te hebben toch maar besloten naar de kliniek te gaan (2 weken geleden)
Daar foto's gemaakt en en echo gehad. (ging om linkervoorbeen)

Daar zat (zoals ik al wist) een verbening van het hoefkraakbeen. Afijn daar liep hij al 3 jaar mee dus dat vermoeden was nu enkel bevestigd, maar alleen daardoor kunnen ze niet kreupel lopen. Bleek dat hij een geïrriteerde gewrichtsband heeft, mede door de verbening maar ook door een wat "verkeerde" voetstand. Band is ingespoten en hij heeft nu ander beslag gekregen. Hij loopt alweer bijna helemaal goed. Volgende week moet ik de kliniek weer bellen over hoe het gaat.

Nu is de kans zeer groot dat ik niet meer met hem kan springen.. (Heeft de DA nog niet opgenoemd, maar ik voel de bui wel een beetje hangen) Mijn smid staat er nog wel positief in, maar de tijd zal het leren. Ik zal in ieder geval wel kapot zijn als het helemaal niet meer kan. |( We zaten echt op een piekmoment net voordat dit gebeurde. Laten we hopen op een wonder

Hier zie je de verbening van voor:
Afbeelding
Van onder
Afbeelding
Zijkant
Afbeelding
En het verschil van de gewrichtband links en rechts (zelfde voet) Links normaal, rechts geïrriteerd
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:09

Jeetje das balen zeg! Hier gaat t goed met de indoctro, al zijn we momenteel niet heel fanatiek aan het trainen ivm verhuizing en werk. Ga 14/8 eerste rondje BB springen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:11

Jess_ amigo dat is balen zeg.

hoop dat je indoctro er goed overheen komt.

ik heb weinig meer fijn gereden met universal, hij heeft 2 weken op stal gestaan met een ontstoken koker, ;( ;(

en afgelopen maandag heb ik er weer op gereden, blijkbaar was hij nog niet goed, want nu liep hij dus onregelmatig / kreupel.
gelukkig heeft hij nu 3 weken vakantie en hoop ik dat ie weer goed herstelt. :j :j :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:11

Ik ben op vakantie geweest, dus even niet gereageerd in dit topic.
We hebben net weer 2x gereden en Twister loopt fijn dus ik heb me ook weer voor een wedstrijd opgegeven en we gaan volgende week weer een WE clinic doen.

Jeetje jesss-amigo wat een domper, hoe gaat het nou met Amigo?

Gaat het springen lekker Darkadia? Klaar voor de 14e?

En hoe gaat het met Universal, Ketaki? Doet de vakantie hem goed?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:43

Hallotjes! kom ook weer even langs :)

@jesss_amigo: jeetje wat zuur zeg! hoe lijkt het nu met hem? Echt zonde zeg want jullie gingen zo goed toch?
@Myca: Fijne vakantie gehad? Ga je weer dressuur starten?

Die van mij zijn inmiddels weer een paar keer mee geweest op wedstrijd. De ene moet er echt weer inkomen, maar toch al een paar fijne foutloze rondjes. De kleindochter van indoctro doet het goed, de laatste wedstrijden foutloos of net 1 pechbalk. Inmiddels heeft ze al 25 winstpunten in het L springen. Na de kampioenschappen verder trainen richting het M.

De grote indoctro ;)
Afbeelding

de baltic x indoctro
Afbeelding

Afbeelding

en haar eigenwijze hoofdje ;) ze had die dag wat een brul bui :P
Afbeelding

Oh ja mijn broek is niet meer echt wit geworden na deze wedstrijd :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:02

Jullie zijn lekker bezig Marijkeeee, als ik het zo zie heb je ruimte genoeg over voor de M ;-)
Heb je bodemonderzoek gedaan in je witte rijbroek?

Wij gaan inderdaad weer dressuur starten. Ik wil graag de puntjes voor de M binnen halen. Mijn hart ligt niet bij dressuur, maar Twister is al 16 en nog puntgaaf. Zo wil ik hem ook graag houden en ik geloof toch dat ik zonder die wedstrijddruk meer op zijn Janboerenfluitjes door het bos/duinen ga toeren. Het is juist goed dat Twister ook meer met zijn achterhand gaat dragen, dan houden we zijn voorbenen en zijn rug goed.
We springen ook, alleen geen wedstrijden. Twister vindt springen (vooral eventing) veel leuker (ik ook) maar ik ben bang dat ik hem sneller verslijt als we dat teveel doen. Het liefst maakt hij zich lang, recht en gas op de plank. Weigeren doet hij eigenlijk nooit, tempocontrole is onze grote uitdaging.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:07

Nee geen bodemonderzoek, maar het regende toen heel erg (was het eerste weekend van juli) en mijn nieuwe zadel gaf nogal bruin af :+ dus dat zie je nog wel iets aan de broek. Maar ben ook wel toe aan een nieuwe :P goed excuus haha.

Mooi doel toch om de puntjes voor de M binnen te halen en als hij zo fit blijft kunnen jullie vast nog wel M starten. Doe je niet zo af en toe een SGW wedstrijd? van zo af en toe 1 of 2 slijt hij vast niet te veel toch. Hij heeft er in ieder geval plezier in zo te lezen.

Heel misschien dat ik volgend jaar wel wat SGW trainingen ga doen voor de afwisseling. De Baltic is wel brutaal en kan ook wel hard als het moet :+ en voor de andere is het vast ook wel goed om misschien te leren wat simpeler te springen. Zij springt graag wat te hoog met het risico dat ze haar overspringt en met haar grote lijf moet ze wel wat meer tijd hebben anders ben ik ook bang op blessures. Ach ze zijn 5 jaar hebben nog alle tijd :)

Oh ja de 3 jarige klein dochter van Indoctro wordt momenteel beleerd. Dus over een tijdje 3 om te rijden naast een full time baan.. valt niet altijd mee maar vind het ook te mooi om te minderen haha :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:20

Springen ging laatste x niet helemaal lekker. Controle tussen sprongen blijft lastig met zijn fanatisme. Maar hebben nu wel springzadel tot onze beschikking. Enige is alleen dat ik ws alsnog zonder vervoer zit dus het is nog even de vraag of ik kan starten... :(