Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:26

Clinici is echt een top idee :)
Ik wil zeker mee doen, maar wat vragen ze in Ermelo voor bakhuur?
Waar staat Zhivago nu? Is het niet handig het daar op stal te doen (als dat mogelijk is)?

Ik heb trouwens voor mijn verjaardag echt een top cadeau gehad! Mag 3 kwartier gaan lessen bij Danielle Heijkoop :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 08:39

jvdberg; knappe merrie, zo te zien al aardig wat body
Lets; jij komt ergens uit het oosten toch? Centraler als Ermelo gaat het denk ik niet worden.
El4a; dat is nog eens een leuk cadeau!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:07

Misschien is het leuk om de clinici te doen van Danielle Heijkoop? Ik kan je na mijn les vertellen hoe dat is ;)

Als we eerst kijken wie er allemaal mee willen doen, en dan een locatie kiezen (als er alleen maar mensen uit het zuiden mee willen doen is een locatie dichterbij ook wel te vinden denk ik)

Bokker - Naam - Provincie - Niveau:
El4a1990 - Elvira - Brabant - B/L1

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:22

wie mee zal willen doen, zal ook afhankelijk zijn van de datum denk ik.

EL4a1990 schreef:
Frenka - Ella - Brabant - L2

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:08

Groningen Frenka, dus voor mij is alles ver ;) Geeft ook niet hoor, centraler dan Ermelo kan haast niet inderdaad.
Stond hij niet bij Anky tegenwoordig? Zei iemand dat hier niet? Als we allemaal bij Anky gaan rijden kom ik ook hoor :D

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:52

Wow jvdberg, wat een beauty die Fanirma!! Ik zie ook heel veel echte Zhivago trekken terug.

Clinic lijkt mij ook erg leuk afhankelijk van de datum en kosten. Ik kom zelf uit de omgeving Breda maar het maakt me niet zo gek veel uit als dat in Ermelo zou zijn.
Ik zet mezelf erbij op het lijstje.

Verder weet ik niet of er nog meer kandidaten zijn om de clinic te doen, maar naast Danielle Heijkoop lijkt me Johan Hamminga ook heel erg tof. Heb wat toffe dingen gezien in jonge paarden clinics met hem.

EL4a1990 schreef:
Frenka - Ella - Brabant - L2
deCent - Yentl - Brabant - B
[/quote]

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:17

Maar voor datum zullen we er eerst uit moeten zijn wie we vragen, ik doe trouwens ook alleen mee als het betaalbaar blijft!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:39

Hey op zich lijkt een clinic ofzo me wel leuk maar hangt wel een beetje af van de kosten en datum etc.
We hebben wat zadelproblemen gehad en last van het wisselen en heb haar vorige week wat opgepakt.
Nu staat ze vandaag ineens heel ziek met hoge koorts dus ik kijk het allemaal even aan want anders krijgt ze even lekker vakantie,het is allemaal niet niks voor zon jong beest en ik heb gewoon echt geen haast met haar.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:04

Helaas zo naar Utrecht :(

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:22

Jeetje, hoop dat het meevalt! Succes en sterkte ermee!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:14

Heel veel sterkte! Hopen dat het meevalt

MaximEnMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:38

Sterkte

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:48

ajesca123 schreef:
Helaas zo naar Utrecht :(

He bah wat naar, sterkte en ik hoop ook dat het mee gaat vallen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:31

Nou we zijn weer thuis en heb mn guppie daar achter gelaten.
Blegh wat voelt dat rot zeg.
Toen we aankwamen had ze echt weer een opleving door de spanning natuurlijk en heeft ze zich even van dr trotse kant laten zien.
Maar toen de spanning wat weg ging werdt ze weer heel boos en mocht je echt niet aan dr zitten.
Bloeduitslag was verder in orde geen rare dingen eigenlijk maar de koorts zat toch weer op 40.4
Ook ging ze weer in de plashouding staan en schrapen en flemen dus ze voelt zich echt niet fijn.
Darmgeluid en blaas etc zijn wel gewoon in orde dus wat het nu wel is is nog even een raadsel.
Ze verwachten geen rhino of droes maar wel een virus.
Wel een raadsel hoe ze dat opgelopen heeft want dat overleeft in de lucht bijna niet en ze staat aan huis en de paarden die er staan komen niet van het erf af dus hebben ook geen contact met andere paarden gehad.
Nou ja al met al staat ze daar nu dus nog en gaan ze hard hun best doen die koorts omlaag te krijgen.
Kreeg een hele verbaasde blik en een hinnik toen ik weg ging...zo sneu :(

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:24

he bah wat naar Ajesca, heel veel beterschap voor je meisje

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:58

Heel veel beterschap voor je paardje Ajesca! Hopen dat ze snel opknapt

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:13

Pff baal echt zo enorm nu.
We waren vanavond in utrecht om haar op te halen omdat de behandelend arts van vanmiddag vond dat ze er weer beter bij stond.
Helaas laat ze zich door hen niet pakken en hebben ze dus verder geen temperatuur meer opgenomen vanavond.
Nu pakte ik haar net en ze gloeide helemaal.
Heb gezegd dat ik haar zelf wel even wilde temperaturen voordat ik haar mee zou nemen omdat ik het niet vertrouwde en ja hoor weer 39.8
Al met al moet ze dus nog blijven en hebben ze weer bloed afgenomen en op kweek gezet.
Morgen ochtend vroeg weer die kant op om haar te pakken en te temperaturen en ik ben wel heel benieuwd wat ze nu verder nog met haar gaan doen.
Vond het echt heel erg sneu om haar weer achter te laten en ze was ook best overstuur toen ik weg liep.
Wat kan een paard dan toch aan je gehecht zijn, aan de ene kant heel mooi maar nu echt wel hartverscheurend :((

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:26

Wat balen dat de artsen haar niet kunnen pakken, en dat je daar aankomt met de gedachte dat ze mee naar huis ging en dan toch nog koorts blijkt te hebben. Heel veel sterkte er nog mee Ajesca, hopen dat ze dan vandaag naar huis kan.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 08:38

Kunnen ze haar niet pakken? Staat ze niet in een box dan?
Met een lege trailer naar huis is alles behalve leuk, hopelijk knapt ze snel op

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:00

Ze is echt enorm boos en bang tegelijk op het moment.
Het is ook wel een beetje haar karakter hoor.
Als je eenmaal iets gedaan hebt om haar vertrouwen te beschadigen zoals dus spuiten dan is dit wel een reactie die kan geven.
Nu moet ik zeggen dat ik dit zo extreem niet van haar ken maar ze staat natuurlijk op een vreemde plek bij vreemde mensen die als ze in haar buurt zijn dingen doen die pijn doen.
De combinatie daarvan zorgt dus dat ze er niet bij kunnen komen.
Zodra ik er dan ben dan kan ik haar met wat moeite wel zover krijgen dat ik haar kan pakken maar als ze haar dan bvb aan raken om hartslag te meten etc dan schiet ze echt opzij.
Ze is zo enorm gespannen en argwanend het is gewoon echt sneu.
Zal vast een combi zijn van eenkennig en gewoon echt ziek zijn en je rot voelen waardoor ze nu zo doet.
Ik ken haar in ieder geval niet zo en vind het ook voor hun heel rot maar vooral van mn paard dat ze zich blijkbaar zo ellendig voelt.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:41

Ben je vanmorgen geweest en hoe stond ze erbij?
Had haar moeder ook die karaktertrekken? Dat komt toch niet van Zhivago vandaan volgens mij. Hopelijk heb je positief nieuws ontvangen vanmorgen

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:12

@frenka, ja haar karakter heeft ze zeker grotendeels van haar moeder meegekregen.
Maar ik kan echt met mijn hand op mijn hart zeggen dat het een goudeerlijk dier is.
Haar moeder was ook echt een eenmans paard en ik kon er dan ook mee lezen en schrijven.
Maar kende ze je niet en deed je dan ook nog eens iets waar ze angst voor had dan kon ze je wel heel duidelijk laten blijken dat ze daar niet van gediend was.
Ik heb er zelf geen moeite mee ik heb nog nooit zulke fijne paarden gehad die echt voor me door het vuur gingen als deze en haar moeder.
Ben vanmorgen daar geweest en ze hebben haar gelukkig kunnen temperaturen zonder dat ik er bij was.
Ze gaven wel zelf al aan dat het een heel sensibel paard is en dat ze het natuurlijk gelijk voelt als je wat angstig of twijfelend op haar af stapt.
Maar als je gewoon met zelfvertrouwen op haar afstapt en haar geruststeld is er eigenlijk weinig meer aan de hand.
Ze hebben toen ik er was even bloed afgenomen en dat ging met mij erbij eigenlijk heel goed.
Temperatuur was vanmorgen weer gezakt naar 38.2 net zoals de afgelopen dagen dus we zijn heel benieuwd of hij vanavond weer zo enorm omhoog schiet.
Ze was nu ook eigenlijk best vrolijk en de arts en ik konden haar nu eigenlijk ook op haar gehele lichaam goed aanraken.
Er staat nu bloed op kweek van het piekmoment en er wordt gekeken naar het algeheel bloedbeeld van vanmorgen.
Ze eet wel nog slecht dus we sluiten een fikse maagzweer ook niet uit maar dat verklaart nog niet die hoge koortspieken.
Even afwachten dus nog en ik word als het goed is straks weer even gebeld met de uitslag van het bloed van vanmorgen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:32

Helaas weer een hoge koortspiek.
Ze toont overdag wel fris en fruitig dus dat is positief maar savonds zakt ze steeds weer in en schiet die koorts omhoog naar de 40 graden.
Bloedbeeld gaf aan dat de witte bloedcellen verlaagt zijn dus toch ergens een ontsteking?
Morgen uitslag van de bloedkweek en dan hopen dat we stappen kunnen gaan zetten en ze snel toch nog mee naar huis kan.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 06:38

Pfff echt vervelens Ajesca! Hopen dat ze snel weten waar het probleem zit zodat ze er gericht iets aan kunen gaan doen. En dan hopen dat ze snel op knapt.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 09:38

Hopelijk kunnen ze vandaag aan de hand van de bloedkweek meer zeggen.
Fijn dat ze overdag goed is, maar nu de rest nog.