holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:58

Ja ondertussen staat hij weer op stal. Hij was iets te snel met opstaan, dus ze hebben hem flink omhoog moeten houden, maar dat is gelukkig goed gegaan.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:10

Fijn dat het allemaal goed verlopen is collendoorn, dat hij snel terug de oude mag zijn.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:47

Zeker weten!! We duimen dat alles goed blijft verlopen. En we hem maandag op mogen halen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:16

Super fijn Collendoorn? En maandag lekker knuffelen en thuis zetten!

Ik heb vandaag voor de 3de keer sinds zijn langs wintervakantie les gehad en hij liep echt ZOOO goed. Helaas geen film of fotos :(. Maar dit gaf wel echt een goed gevoel en vertrouwen voor straks in mei :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:26

Jammer dat er geen beeld van is! Maar super fijn gevoel is dat.

Vanmiddag even op ziekenbezoek geweest. Helaas had hij vandaag een koortspiek van 39,8. En hij wilt amper eten en drinken maar hij probeert wel iets. Maarja doet natuurlijk ook hardstikke zeer dat snap ik ook. Wel superrrrr schattig ik kom daar aan en zeg "hee man" en hij begint te hinneken!! Super lief, daar was die verzorgster wel blij mee!! Een goeie reactie.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:51

Collendoorn, dat is best een groot stuk wat ze weg hebben gehaald, gelukkig alles goed gegaan, logisch dat het eten en drinken pijnlijk is, hopelijk knapt hij daar ook snel van op.

Leonie87, heerlijk dat het zo goed gaat.

Het wedstrijdseizoen komt er weer aan en ik zie dat er al veel plannen hebben. Bij Kim kriebelt het ook en gisteren hebben ze voor het eerst de l2 proef geoefend en dat viel niet eens tegen. Dus misschien toch maar weer aan inschrijven gaan denken. Oohhh en wij brengen 1 paard weg om even op zijn nummer te zetten en komen waarschijnlijk met twee paarden thuis, als deze merrie dinsdag goedgekeurd wordt. Tja kan raar gaan.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:32

Spannend kosta!! Wat is dat er voor eentje??

Cuba is vandaag in een isoleerbox gezet omdat de koorts aanhoud en hij neusvloeiing heeft... Dus waarschijnlijk een virusje. Die hij misschien al bij zich droeg of daar gekregen heeft dat weet je niet.
Maar we mochten er gelukkig wel bij! Maar als marsmannetjes helemaal in wit pakje en rubberen laarzen.
Gelukkig zat hij wel lekker van z'n kuil te eten wat hij ook af en toe heel slim door z'n waterbak haalde zodat hij niet hoeft te drinken.
Hopelijk zakt de koorts snel want zo schiet het niet op! Maandag naar huis gaat m zo niet worden.....

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:40

Arme Cuba! Hopen dat de koorts snel zakt zeg.

Caramba vandaag met zo'n longeerhulp gelogeerd en hij ging echt lekker ontspannen. Morgen ook nog even zo longeren en even 10 minuutjes proberen te rijden, zonder dat meneer z'n rug erg gaat aanspannen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:38

Hoe is het nu met Cuba, begint hij al op te knappen?

Die longeerhulp laat ze zo lekker over hun rug lopen, makkelijk zijn die.

De merrie is dus goedgekeurd en we gaan haar dit weekend halen. Het is een 5 jarige merrie van San Schufero x Flemmingh, ze moet nog beter in de bespiering komen, maar is onwijs lief en aanhankelijk, met rijden werkwillig, voorwaarts, maar niet stout.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:43

Spannend!! Wel foto's showen hoor....

Helaas nog steeds koorts..... Morgen gaan ze scopie bekijken de arts en chirurg... Ik hoop zo dat hun het beeld wel goed vinden! Afwachten allemaal....

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:47

Pfff spannende tijd Collendoorn, ik ga voor je duimen dat het er allemaal prima uit ziet en dat ze zo weer hersteld is.

Als ze eenmaal thuis is ga ik foto's maken, het is om te zien niet zo mijn type paard, maar met rijden schijnt ze een heel fijn gevoel te geven.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:05

Gister ons debuut gemaakt! Begon al goed, hij ging de trailer niet in. dus ik kon met een noodgang richting de manege. Arme dier was al moe voordat hij er was. Nou daar de hele happening was ook heel spannend.

Eerste proef gediskwalifiseerd, omdat hij zo tegen mijn buiten een aan liep dat hij over de hekjes heen ging. 2e proef erg veel spanning wel uitgereden. Ik was ondanks alles zo ontzettend trots dat ik helemaal moest huilen, haha.

Toch terug gegaan naar de manege nadat ik Cay naar huis heb gebracht omdat ik mn protocol wou hebben. En dan krijg je te horen dat je 3e bent geworden met 185 punten!!!!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:51

Collendoorn hoe gaat het nu?

Leuk Kosta,kom maar op met die fotos ook al is net geen dayano haha.

Spannend allemaal dus Rochelle. Maar toch een winstpunt netjes.

Hier is Empi verplaatst naar heel veel gras. De rijbak is nu wel wat verder en meer werk maar we mogen van de burgemeester op de parkeerplaats rijden als we geen gaten in de bodem maken. Dus wat stapen draf oefeningen daar zodat we niet iedere keer op en neer hoeven. Heb er nu 1 x gereden en we vonden het allebei best spannend dus al te best ging het niet maar dat komt wel haha. Zelf wat meer er aan rijden en probleem is weer gefixt als het goed is. :D

Hoe gaat het met de andere Dayano's? Selecties weer begonnen overal?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:05

jaaa ik wil de nieuwe dame ook zien!!

super toch Rochelle !! heb je ook beeld??

wauw leonie87 helemaal toestemming van de burgermeester!! haha geweldig toch.

Helaas nog niet zo goed... hij staat er nog steeds en nog steeds met koorts. Maar ze denken toch niet meer over een virus want dan had het wel al over moeten zijn. Maar wat het dan wel is......... wil je dat uit laten zoeken kost dat aardig wat. En hij lijkt er geen last van te hebben want hij eet weer volledig rantsoen.
Maar morgen is z'n eigen arts er weer en dan gaan we scopen! dus ik heb afgesproken en ik ben erbij. Want ik wil nu wel meer weten, hij verveelt zich te pletter. En hij krijgt mega dikke stalpoten

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:34

Jeetje wat balen collendoorn! Hopen dat ze morgen te weten komen waar de koorts vandaan komt.. succes alvast!

ik ben ook benieuwd naar foto's kosta! Is ze inmiddels al thuis?

Jammer dat het wat tegen zat met laden rochelle! Mooi dat je bij de 2e proef nog zo'n nette punten had! Welke klasse was je nou gestart?

Leonie, haha altijd spannend op wat onbekender terrein he! Heb je nog wedstrijden opgegeven?

wij hebben ons m2 debuut erop zitten! Waren al een hele poos niet weg geweest, het laden en trailerreis gingen super, daar was ik echt blij mee! Losrijden ging ook heel fijn, in de proeven werd ze wat strak waardoor ze wat teveel op de hand kwam, verder in de eerste proef verkeerd gereden, haha! Hier en daar wat kleine dingetjes, de keertwendingen moeten nog kleiner worden.. maar verder dik tevreden voor nu. Had in beide proeven een winspunt! Was nog geen selectie, die beginnen bij ons in mei pas.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:36

Wauw mooie wedstrijdresultaten en ik snap ook dat je zo trots bent Rochelle, zo'n eerste keer is ontzettend spannend.

Collendoorn, wat balen dat hij koorts blijft houden en ik zou er ook bij willen zijn en eindelijk willen weten waar dat vandaan komt, succes morgen !!!

Erena is inmiddels thuis en zit nog in de ikmoetwennen fase, hahahaha. Verder hebben wij slecht nieuws in de familie gehad, waardoor wij de paardjes even een paar weken naar tweede plan schuiven, dit gaat voor.
Ik heb wel een filmpje, veel spanning want het natuurlijk wel reuze eng zo'n onbekende bak, hahahahaha.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:37

@rochelle: toch gefeliciteerd met je winstpunt! De kop is er af moet je maar denken, goed hoor!

@collendoorn: jeetje wat ontzettend balen! Hopelijk komen ze er snel achter wat er nu met hem aan de hand is, want dit is niks zo. Hopelijk snel beter nieuws.

@annutjuuh: gefeliciteerd met je 2 winst! Goed hoor. En dingetjes blijf je altijd wel houden.

@kosta; ziet er inderdaad erg gespannen uit, maar dat komt vast wel weer goed.

Hier zo langzaamaan Diva weer aan het oppakken. Dat doet ze gewoon echt heel erg goed, dus weer langzaam toewerken richting de selecties. We rijden verder geen wedstrijden, dus nog tot 1 juni de tijd, dan is onze 1e selectie pas, nog tijd zat! Kan ze lekker nog wat beter worden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:10

Ow dat is ook laat Linda! Maar idd lekker doortrainen dan. Zal vast weer knallen worden jullie kennende! Z1 neem ik aan?

Haha Kosta, spanning overal, maar idd, even laten wennen en dan komt het wel goed. Vind het wel leuk dier!

Ow wat onwijs vervelend collendoorn. Succes vandaag! Hopelijk vinden ze wat!

Goed bezig hoor annuh! Ben benieuwd naar jullie selecties.

Ik heb 18 mei weer ingeschreven. Die ga ik even afkijken voor ik verder plan.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:21

@Leonie87: nee nog een seizoen M2! We hebben geen haast en zo kunnen we echt rustig door gaan trainen richting Z1! Enne jij alvast succes met je westrijd! Wat ga je starten?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:13

Nou hèhè!! Vandaag eindelijk het verlossende telefoontje dat hij naar huis mag. Eindelijk koortsvrij de officiële uitslag van het bloed heeft ze nog niet maar het is nu wel tijd om naar huis te gaan.

En dan heel rustig aan bijkomen thuis!! Want het heeft allemaal iets meer impact op hem gehad dan normaal is.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:20

Collendoorn, wat een goed bericht, fijn dat hij weer thuis is.

Hier hebben we even de paardjes naar tweede plan geschoven, ze worden natuurlijk wel gereden, maar ze zijn even geen prioriteit, aangezien we vorige week slecht nieuws in de familie hebben gehad en dat gaat nu voor.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:26

Jeetje Kosta sterkte!
Heb je andere mensen die je helpen met de paarden?

Cuba gaat goed nog steeds zonder koorts in de baan wandelen gaat super, heel relext maar buiten word meneer toch wat groter! En dan mogen we nog 3,5 week haha.
Wel even los gehad in de kleine paddock! Gister was even een wild momentje (wat dus eigenlijk niet mag) maar vandaag gelukkig rustig van het zonnetje en vriendje genoten! Dat is wel fijn, anders word het ook maar zo sneu op stal staan...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:23

Super nieuws Collendoorn! En mooi dat hij op zich zo rustig blijft!

Oe jee sterkte Kosta.

Die van mij is momenteel zo gek als een deur, ik denk door het gras :D. Nou ja ik laat hem van te voren even uitrazen en ga dan pas rijden. Dan is alles in orde.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:33

Super Collendoorn, wat een goed nieuws!

Sterkte Kosta

Caramba is lekker heel de dag aan het spelen geweest op de wei, heerlijk heeft hij het op z'n nieuwe stal! Morgen gaan we weer lekker beginnen met oppakken van het rijden

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:22

Sterkte Kosta

Collendoorn super dat het terug goed gaat nu.