Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:52

Dat hoop ik niet Condesa dat het pas goed weer wordt als jij moet werken.

ik hoop echt dat het gras zaterdag droog wil zijn :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:31

Eerst fokken en dan pas sport was bij mij geen optie, heb ze ook pas sinds een jaartje natuurlijk :D Was het al te laat op het seizoen :D

Borencio en Charmeur worden natuurlijk ook niet door de minste gereden :D

Pasje proficiat met het resultaat! Toch knap gereden :j

Romygic wow ook jij proficiat! Hoe is de finale gegaan?

El4a1990 woops was weer geen schitterend weer voor fotoshoot..

Zondag ook wedstrijd gehad, terreinen lagen er echt super bij! Ze maakte een foutje in de middendraf (sprong aan in galop) en in de rechtergalop viel ze er even uit (logica hoor :D).
Toch nog een (gedeelde) 4de plek weten te behalen, dus weer 3winstpuntjes jipie!
Erna prijsuitreiking (moeten) meegereden, schrik dat ze had, hele hoop paarden kris kras door elkaar, mensen die applaus aan het geven waren en aan het roepen, ja ik had even mini vosse Totilas onder mij, zitten gaan en smijten met die voorbenen :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:49

denk ook niet dat mijn flo heel vrolijk zou worden van een parade :P en ik trouwens ook niet! als hij gek gaat doe trekt hij kei hard zijn hoofd naar beneden!!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:55

Oh zij ook, hoofd naar beneden en op en neer beginnen hupsen en in een passage achtige draf het terrein af gaan :Y) dacht ik dat het gewoon 1rondje rond het springterrein was, ja doei... Slangenvoltes moesten er gereden worden :Y) twee keer voorbij een waterbak, twee keer voorbij de jurytoren (zitten op grote vrachtwagen), maar soit we hebben het overleefd :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:10

Hahah naja ze zal er vast wel weer veel van die parade hebben geleerd! Volgende keer weer beetje beter +:)+

Heb er gister een nieuw bitje in gedaan, een Bustrens want haar vel bleef de hele tijd tussen een watertrens hangen, hoop dat het nu beter gaat :)
Ook nieuwe teugels gekocht! :D De oude waren bijna in tweeën dus het mocht haha.
En nieuwe handschoenen, maar nu heb ik ze 1 keer aan gehad en zit er al een gaatje in! :(

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:13

Knap Titsia! :D hahah gelukkig dat het verder goed gegaan is, die van mij zou het ook niet echt leuk vinden.. := wel goed voor de ervaring idd. ;)

Dat hoor je vaak he Kaaaren, met die velletjes tussen de watertrens.. hebben onze paarden ook wel. Als het echt helpt haal ik ook even zo'n bitje denk ik.

Onze Flo gaat inmiddels echt super.. laatste tijd niet zoveel tijd meer gehad, maar deze week weer 3x er op gezeten en we rijden al los! En vandaag het eerste galopje los gedaan! Echt super, wat een onwijs relaxed paard is het.. ze heeft echt nog geen stap verkeerd gezet *trots.. :o*
Stiekem even wat foto's spammen :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:23

Ik groom een Florencio nakomeling! Lekker eigenwijs, hihi :+
Dit weekend hadden we selectie voor de hippiade, en hij is toch door! Ondanks dat hij stil stond tijdens de proef omdat een een groepje mensen stond... :')

Hij heet overigs Bonaparte, maar we noemen hem gewoon Floris hihi

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:21

Nou die foto's hoef je niet stiekem te plaatsen hoor! Ziet er heerlijk ontspannen uit!

Leuk lovesUrban!! foto? :P

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:08

Titsia nog gefeliciteerd!
Condesa dat ziet er al heel netjes uit. Heel ontspannen inderdaad :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:36

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:49

Welkom Romanoff!! Wat een leuk been gebruik heeft jou flo!
En wat fijn dat hij braaf is! :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:20

Welkom Romanoff!

grmfff hier kan ik echt boos om worden! We krijgen de paarden niet te pakken... nu lopen ze met halster en touw te rennen, want ik had ze allebei beet, en ja hoor ik hou ze niet meer...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:42

...en staan ze al binnen!? :P
Als ze bij ons niet willen dan.. maar niet, alles alles binnen staat voelen ze zich alleen en tegen de tijd dat het donker word staan ze echt wel bij het hek en wil het o zo graag haha... is het meeteen de laatste keer geweest :D

Zag je op de startlijst staan Elvira! Ga kijken of ik even kan komen kijken!! :D
5--10:36 174 Elvira Deijkers Anthonie De La Vigne Florencio

Ben je er al helemaal klaar voor? :):)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:51

Nu staan ze alweer buiten :')
Maar ze hadden halsters+touw om dus is dan een beetje link om ze te laten lopen!
Mijn ouders hebben ze gepakt :p

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:08

oohw ja met halsters en touw is het niet echt geschikt :P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:12

ja hoor denk dat ik er wel klaar voor ben :P of mijn flo dat ook is weet ik niet ;) maarja dat zien we zaterdag wel. ben toch wel al een beetje zenuwachtig hoor!!

Welkom Romanoff, eindelijk een flo die een beetje op de mijne lijkt :P

P.S. Karen, als je zin hebt mag je ook wel wat foto's maken als je komt kijken ;) dan moet je wel even wachten tot ik klaar ben met mijn proef he, dan weet ik ook wie jij bent!!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:52

ego post :o
Hier wat schade, water in huis (gebeurd echt NOOIT) stallen onder water, weide ligt VOL bomen, naar de weide moet je klimmen en klauteren weg ligt bezaaid met bomen, en dan spreek ik niet over kleine takken, maar echt oude massieve bomen...

Vader en ik waren net op het veld om stro binnen te halen als het wat begon te donderen en regenen, begon steeds harder maar toch verder gedaan. Zeil over zitten trekken en toen zagen we ineens in de verte bomen gewoon plat gaan door de wind. En toen begon het te gieten dat je echt geen halve meter ver meer zag. Zeil proberen vast te houden.. Kon mijn ogen niet meer open houden die pikten en branden echt super hard? Zeil na een tijd gewoon los gelaten konden we niet meer vast houden, botten stro gingen gewoon vliegen. Jeep en trailer vast gereden, trailer afgepikt, jeep bleef nog staan... Daarnet schade gaan opmeten, rondom dat veld, lagen alle bomen omver, botten stro lagen 50meter verder... Jeep met tractor eruit gereden... Stro foetsie... Veld van 10ha stro...

Paardjes gelukkig "binnen" gehaald voor het noodweer omdat de hoefsmid kwam, die stonden ipv in hun stal te schuilen gewoon op de piste en het stukje gras ervoor rustig te knabbelen :+

echt nog nooit in mijn leven zoveel schrik gehad...

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:01

Jeetje Titsia wat eng :oo is het zo'n nootweer bij jullie? hier helemaal niet, af en toe een buitje..

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:05

enorm noodweer hier gehad, maar ook weer plaatselijk. Zo is er groot festival aan de gang in Hasselt, nl Pukkelpop en daar zouden zelfs doden gevallen zijn, podia ingestort en weet ik veel, weet er het fijne niet van want ben zelf nog niet zo lang binnen...

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:28

Jeeetje! dat is echt erg! Pukkelpop? :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:32

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:13

Wat een ellende titsia! Zag het net op de tv! Hier thuis regende en donderde het ook hard. We zagen zelfs de bliksem in slaan hier in de wei! Wat een geweld, een hele rook walm steeg op de grond.gelukkig stonden ook hier paarden al binnen.buiten dat de aard lek er uit sprong niks ergs.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:22

Jeetje Titsia dat is wel schrikken, moet wel heel heftig zijn geweest.
Ik was gisteravond op concours. Bij ons regende het alleen een beetje, verder geen heftige toestanden.
Ik was 3e en 2e met 184 en 187 punten. Persoonlijk vond ik mijn eerste proef veel beter maar de jury wilde haar graag met meer power door de baan zien gaan. Dus ik heb weer wat huiswerk meegekregen. 2e proef zaten echt wat fouten in. Ze viel uit de contra en de schouderbinnenwaarts ging niet goed. Bij het terugkomen uit de middengalop maakte ze een paar drafpassen. Kortom dit kon echt beter.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:40

Nette punten hoor Janniek! En zeker voor de 2e proef die niet zo goed ging.
Ik ben nu lekker aan het werk en moet vanavond alles klaar maken voor morgen :p

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:55

Gefeliciteerd Janniek!!
Mijn les ging gisteren echt niet zo goed.. hij was de hele tijd aan het kleven bij andere paarden.. dus niet vooruit te branden! hebben jullie daar ook last van? die van mij is echt super sociaal!