holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:02

Ah, Collendoorn wat naar! Hoop dat het goed komt, en dat je snel weet hoe en wat!

Fijn dat je weer door kan trainen Leonie, ben ook benieuwd naar nou wedstrijdfoto's! *\o/*

Hier een filmpje van mijn les van vandaag. We waren alleen maar bezig met recht zetten en voor mij los laten en het rijden op de buiten teugel met in de bochten contra stelling. Ik rij altijd erg op de binnenteugel en die houdt ik dan ook goed vast.. _-:(
Vandaag ging het los laten voor mij redelijk, en Cay deed goed zijn best. Normaal loopt hij wat meer in de oprichting, alleen dat kwam vandaag even niet aan bod.

Sorry voor de bagger kwaliteit, komt door Facebook.
https://www.facebook.com/photo.php?v=628819593839640&set=vb.100001348162089&type=2&theater&notif_t=like

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:47

Knap Rochellex, beter zo, puur vanuit ontspanning, aanspanning komt dan vanzelf wel weer. Eerst recht maken en aan je eigen losgelatenheid werken. Je zult zien dat je paard dan met sprongen vooruit gaat en dat al dat dwarse gedoe snel over is. Als ze zo scheef zijn dan gaat het allemaal wrikken in het lijf. En als jij dan ook nog vasthoudt aan zijn slechte kant dan wordt het er niet beter van. Je ziet hem in het filmpje vanzelf los gaan laten en ontspannen door zijn lijf. Dan maar even niet spectaculair, dit ziet er veel sympathieker uit!!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:57

Zo he, wat zien de paardjes er allemaal top uit zeg. Ik zie mooie filmpjes voorbij komen van de knappe Dayano's.

Collendoorn, wat klote dat het niet minder is geworden, ik ga voor je duimen dat het snel opgelost wordt.

Ik zag op marktplaats ook dayano's voorbij komen, knappe paarden zijn het allemaal.

Bij ons zit inmiddels onder begeleiding Kim zelf weer op Cay, dit gaat nu al stukken beter. Ze heeft hem op een andere manier moeten leren rijden en zit nog echt in die leer fase. Ze moet hem met veel minder druk rijden, losser in haar armen zijn, dus gewoon vanuit een losse pols rijden. Hij moet wel gewoon luisteren en nageven, maar dan wel snel weer los zijn. Ook niet meer met spoor, maar heel consequent zijn met het zweepje als hij niet direct naar haar been luistert en direct de achterhand eronder. Best veel dingen, hahahahaa, maar het werkt en daar zijn wij blij mee. Kim hoopt deze zomer hem weer mee te kunnen nemen op wedstrijd, maar ik wil niet te ver vooruit lopen, eerst eens kijken of ze zo vooruit blijven gaan. Ze rijdt hem nu een maand onder begeleiding, zodat ze niet in haar oude rijden terug valt en hij dan voor niks op strafkamp is geweest, daarna komt hij weer lekker naar huis.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:12

Ik ga helemaal met Diane mee rochelle!! Zo gaat het wel weer goed komen met jullie!!

Voor de geïnteresseerde ik heb een screenshot van het filmpje gemaakt. Wil je het zien stuur even een pbtje, wil het liever nog niet zo online zetten tot ik meer weet.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:34

Collendoorn, hoe is het? Gaat het al wat beter en weet je al wat meer?

Hier gaat het super met Cay, hij is nog in het opvoedkamp, maar Kim rijdt hem zelf en geniet echt van hem. Ze rijdt hem op een heel andere manier en is zondag zelfs met een groep naar de Veerse Meren geweest en heeft daar heerlijk gereden en genoten. Eind van de maand komt hij naar huis, maar we zijn zo blij met het resultaat. Het is nu gewoon voor beide veel ontspannender om te trainen.

Hoe is het met de andere Dayano's???

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:42

Fijn dat het zoveel beter gaat Kosta!

Gilly krijgt deze maand trailertraining en gaat rond 1 mei naar Stal Vodde om zadelmak te worden gemaakt en te worden ingereden en verkocht. Ze is mij iets te heftig en momenteel heb ik teveel last van de reuma om zo'n groot en heftig jong paard aan te pakken. Dat mag Davey gaan doen. ;-)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:35

Wat super kosta!! Klinkt heerlijk allemaal

Spannend hoor Diane! Hou je ons opknip de hoogte ??

Met Cuba is nog niks veranderd ik wacht nog steeds op telefoon van de arts.... Heel heel heel irritant!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:32

Bah Collendoorn, ik kan zo niet tegen wachten, ik hoop dat ze snel bellen.

Diane65, gelijk heb je hoor dat je haar door een ander laat doen, die zijn zo handig. Cay staat nu ook bij een stal waar veel paarden zadelmak gemaakt worden, hij had hun aanpak even nodig, hahahaha. Maar het heeft zijn vruchten afgeworpen gelukkig.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:32

Jaa! Bericht.... Update!

Hij heeft een cyste op z'n epiglottis (strottenhoofd/klep) dit kunnen ze weglaseren, vrijdag naar Utrecht en daar hoor ik meer.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:39

Ik ga heel hard duimen dat het snel goed komt Collendoorn!!

Morgen komt de DA ook weer voor Bamba, maar die heb ik vandaag even los gegooid, en ik gelood dat de pijn weg is :+
Waar hij 2 weken geleden niet wilde springen, deed hij dat nu vol lente vreugde. Hij is ook al een aantal dagen van de pijnstilling af, dus hij is gelukkig niet door de pijn heen gesprongen :)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:05

Super dat alles terug in orde (gaat komen) is met de paardjes :D

Met I-Jana gaat alles zen gangetje, mevrouwtje staat deze week 24/24 buiten en daar kan ze wel mee leven :P

Sfeerbeeldje
Afbeelding

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:37

Collendoorn, ik ga duimen, fijn dat ze het weg kunnen halen.

Renateeee_, gelukkig dat lijkt prima te gaan dan, hahahahaha.

Leenbeesje, leuke foto.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:18

Owjee collendoorn. Er is hier toen een heel lang topic geweest over een veulen die bijan niet kon ademhalen. Die hebben ze ook moeten laseren. Misschien eens doorlezen? Veulen heette Fay. MOet terug te vinden zijn.
In ieder geval, heel veel sterkte!

Ah dat klinkt goed renate!

Lekkere foto hoor leen.

Hier ga ik na een weekje vakantie er vandaag weer opkruipen en dan gaan we opbouwen naar ons eerste concour weer in mei! Heb hem dinsdag al wel heel even aan de longe gehad en hij was zo gek als een schup dus even kijken hoe hij het vandaag doet :D
Zaterdag eens kijken of de instructrice niet even een foto kan maken.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:34

Na een week neem ik ze ook eerst even aan de longe hoor leonie :D

Hier komen best drukke tijden aan, zondag wedstrijdje, volgende week vrij, dan 19 en 21 wedstrijd, 27ste wedstrijd, 4 mei wedstrijd en 11 mei wedstrijd, dan een weekje rust om er terug in te vliegen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:06

Mwah hij is echt heel vriendelijk dus zou me er niet afgegooid hebben ofzo. Maar dan heeft hij zoveel energie dat het rijden toch niet fijn zou zijn geweest. Dus liever even laten uitbarsten :D

Een hoop wedstrijden zeg! Succes

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:09

Wat fijn dat je weet wat er aan de hand is Collendoorn en dat het te behandelen is. Hopelijk is hij na de behandeling ook snel weer opgeknapt!
Leenbeesje, leuke foto van een leuk paard!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:11

ooh nee i-jana is echt niet vriendelijk :P het is ook zo'n heethoofdje :D
Toch was ik de voorbije 2 weken super trots, het vriendje was van zen paard gevallen en paardje volle galop door de piste natuurlijk, 2 keer recht op mij af en ze bleef rustig onder mij staan, heb ze dan als het paard gevangen was en ik terug vertrok wel eventjes gerust moeten stellen, maar ik was zo blij dat ze rustig bij mij bleef :D vorig jaar was een klein bokkensprongetje van een ander paard al genoeg om mee te ontploffen :P

Dankje Diane

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:13

Wat is I-Jana een knapperd zeg! Heel mooi koppie.

Leuk leoni! Het zal vast goed komen in mei

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:02

Ow haha nee Empaier is een lekkere nuchtere dodo! Die zal me er ook echt niet moedwillig af mikken. Hij kan wel ooit een showtje geven, maar nooit echt gemeen anders had ik er al heel wat keren naast gelegen :P

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:14

Gilly-Gail heeft vandaag haar eerste sessie trailertraining gehad. Ik stond tegelijkertijd haar mams te longeren, dus heb niets gezien, af en toe een kont als ik door de opfokstal heen keek. Met een kwartiertje stond ze er op. Toch wel knap voor een merrie met een behoorlijke kop er op!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:46

Leuke foto!

Net terug uit de kliniek, Cuba staat daar nog, met mazzel word hij vandaag nog geholpen en anders maandag. Want helaas kan het niet staand maar moet hij dus plat...
Ben echt vol van zenuwen....heel irritant

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:25

Oh, dat is vervelend Collendoorn. Je hoopt toch altijd dat het iets is wat staand kan worden gedaan. Dan maar duimen dat hij vandaag wordt gedaan, anders zitten jullie het weekend er zo tegen aan te hikken.
Sterkte in elk geval!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:47

Update! Met gierende gympies terug naar Utrecht want hij word nog geholpen! Super fijn, maar nu wel een beetje zenuwachtig haha

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:19

Afbeelding
Daar ligt ie dan!

Afbeelding
En dit hebben ze weg gehaald.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:32

Zo Collendoorn! Snap wel dat hij daar onwijs last van had!! Is hij alweer op de been??