Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:36

Vind hem ietsje te snel gaan in draf. Komt zo net niet harmonisch over voor mij en ook in zn wijken zou het makkelijker gaan voor hem denk ik als je tempo ietsje lager zou liggen! Maar galop en stap zijn echt puntenpakkers volgens mij! Maar ziet er goed uit hoor! Moeten jullie niet doorzitten in L2 proeven?

__PrinCes

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:44

Nee je mag in het L2 nog zelf kiezen of je wilt lichtrijden of doorzitten :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:14

Hij gaat ook snel in draf klopt .. we zijn bezig met grotere passen imdat hij echt een pony draf had .. daardoor gaat hij nu zo snel ;) stap en galop zijn zn beste gangen idd .. die draf komt wel ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:25

Ziet er goed uit hoor! Puntjes zijn al gezegt ;) maar verder toppie lekker doortrainen en het komt allemaal goed !

Adjudant is weer terug op stal :) heeft nog een watje in het gat zitten maar hij loopt weer goed :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:50

Super Remke dat hij er weer is +:)+
Ik ga vrijdag nog rijden , zaterdag lessen en dan zondag knallen ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 07:29

Ziet er netjes uit moniek! Gaat vast goed komen :D

Blij dat adje weer terug is remke!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:30

Fijn dat hij weer terug is Remke!

Pff ik zou willen dat ik zo door de bak zou gaan Moniek.. vind het er heel goed uit zien en die draf dat komt inderdaad vanzelf, ze moeten ook gewoon sterker worden daarin.

Gina is zo onzeker, als ze net lekker wil ontspannen lijkt het wel alsof ze dat eng vind en dan dus weer op zoek gaat naar negatieve bevestiging. Dat blijft maar zo doorgaan. Loopt ze lekker, hoef ik maar iets in mijn lijf te veranderen (lees, m'n grote teen te bewegen) en hup dag ontspanning. Het komt vast wel goed, ooit, maar geduld is soms lastig #)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:17

Jeetje Jeska dat is lastig ..dat had ik dus met mijn vorige ook Haydn , die was ook zo gevoelig , weet helaas dus precies wat je bedoelt.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:25

Jeska, [***] kon in begin ook niet ontspannen... En zelfs nu heeft hij nog elke keer bevestiging nodig van mij of hij krijgt weer stress.. Denk echt dat die van jou zo hard op de mijne lijkt ook qua karakter!! Ze zijn de beste leermeetsters hoor, als ze zo gevoelig zijn! Gewoon volhouden en geduld hebben hoe lastig het ook kan zijn!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:10

Leuk filmpje moniek!! Fijne galop heeft ie :)

Het enige leuke aan de sneeuw, sneeuwfoto's :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn grote liefde! Hij wordt dit jaar alweer 20 <3
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:21

Knappe jongens heb je essie <3

Vandaag weer gereden, hij was heel fijn. we hebben veel aan de buiging gewerkt en wat dingetjes mee gepakt uit de proef, veel stilgestaan want jullie raden het al.... hij wil alleen maar achteruit :')
Maar de overgangen waren zuiver en het terug komen in galop was ook weer top :+:
Morgen nog even lessen en dan knallen *\%/*

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:14

Dat is ook de enige reden dat ik sneeuw wil... een keer sneeuwfoto's van Fancy -O- maar hier beperkt het zich wederom tot vieze natte koude regen/hagel die niet blijft liggen en een hoop storm. Heb serieus 1 sneeuwfoto van mijn paard uit het eerste jaar in een bagger paddock met een klein laagje sneeuw (telefoon kwaliteit haha) :')

Maar fly ziet er erg knap uit in de sneeuw!

Pfff moniek dat herken ik , ben met fancy ook wel eens bezig met een pasje achterwaarts erin te krijgen. Dit gebruikt ze alleen te pas en te onpas zodra we halt gaan houden en ze hier geen zin in heeft :')

Gaat vast goed komen met knappe hudson! Nog even een lesje knallen en dan op naar de kring finale!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:39

Dank je shark, ja stinkerds zijn het haha dus vandaag alleen maar stilgestaan.. wordt ie een soort van boos haha gaat hij dreigen met omhoog komen hahaha ,alles om maar niet stil te hoeven staan.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:39

Geweldige foto's Essie!! Bij ons ligt er ook zoveel sneeuw niet hoor!

Klinkt alsof je er echt zin in hebt Moniek :D komt goed he!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:10

O dat is heel herkenbaar! Dat probleem heb ik ook met achteruit.

Over dat onzeker herken ik dan weer totaal niet! Dier is daar te arrogant voor. Die hoef je eigenlijk niet eens te belonen als ze iets goed doet. NAtuurlijk doet ze het goed :') ze vind zichzelf ook heel goed :')

Gister nog even lekker met sprongetjes gespeeld, morgen longeren en zondag knallen!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:16

Vind het toch wel grappig, verdiepen in het karakter van een paard. Ik heb van de week iemand laten komen die een paard kan lezen, oftewel mee kan praten. Geloofde er nooit zo in maar vanwege de moeite waarmee dingen af en toe gaan , en dipje van een tijdje terug. Wilde ik toch erg graag wat meer weten. Een vriendin van me wilde voor haar paard sowieso al dus gecombineerd een afspraak gemaakt , voor mij meer baat het niet dan schaad het ook niet.

Maar moet zeggen dat het toch wel erg interessant was. Fancy heeft namelijk een totaal ander karakter en trekken dan ik zelf had verwacht. Ze verbloemt alleen alles achter haar zachtaardigheid.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:17

Bijzonder is dat he Sharkj!

Die van mij is heel erg een binnenvetter, zo op het eerste gezicht komt hij super braaf en chill over maar hij kropt heel erg op en ineens is het dan klaar en is er geen land meer met hem te bezeilen.. zijn we nu heel erg mee bezig om steeds weer die ontspanning op te zoeken. Is soms wel heel erg moeilijk maar uiteindelijk vindt hij het dan toch wel heel erg fijn. :j

Moniek en Vibabu heel veel succes morgen! +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:09

Dank je wel princes,

Vibabu ... heel veel succes , we zien elkaar op de regio ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:33

Fancy blijkt dus een aardig dominant , onzeker en eigenzinnig karakter te hebben. Maar doordat ze wel heel zachtaardig en werkwillig is valt dat niet zo op. Verklaart wel een hoop discussies :') Er is ook aan het licht gekomen dat ze iedereen wel tolereert maar wel degelijk heel selectief is in wie ze wel en niet mot. (Zowel mens en paard) Ook niet iedereen kan haar rijden , wel op haar zitten , maar echt rijden is een ander verhaal.

Ik vond het interessant, verklaart een hoop waarvan ik voorheen niet wist waar het vandaan kwam.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:37

Ik probeer alles elke keer bij te houden, maar dat lukt me maar niet! Ik ga vanaf vandaag elke dag meelezen.

Ik las al wat over een clinic, als iets terug gemaild gekregen?

Mijn doel voor dit jaar is minimaal 1 keer en het liefst 2 keer per maand op wedstrijd. En ik hoop heel erg in augustus M1 te mogen starten. Mijn instructrice wilt me al begeleiden naar een 2e draf, maar dat lijkt me fijner om aan te beginnen als ik eenmal M1 ben.

Hier ook een sneeuwfoto gemaakt! (Nee m'n paard vond dat uitglijden in de sneeuw dood eng, dus iemand moest haar vasthouden voor de foto en die persoon heb ik weg gewerkt) Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:43

Wauw wel een super mooie foto!

Haha Sharkj wat toevallig. Mijn instructeur begon daar dus over van de week. Of ik daar in geloofde en of ik dat niet eens zou willen doen omdat hij denkt dat haar onzekerheid uit het verleden komt. Ik weet het niet hoor, het klinkt allemaal zo zweverig.. :Y)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:01

Het is ook heel erg zweverig jeska :') ik weet ook nog steeds niet wat ik wel en niet geloof. Weet alleen wel dat er veel rake feiten uit voort kwamen. Een hoop wist ik al omdat het natuurlijk mijn paard is , maar heb die man 0,0 informatie gegeven en hij wist het me wel te vertellen. Af en toe een verrassend element ertussen maar heb wel alles gehoord wat ik wilde horen.

Vroeg mij ook af of er vroeger iets met fancy gebeurd is omdat de gene die haar behandeld heeft gezegd dat ze vroeger flink in de kreukels moet hebben gelegen. Maar die man kon daar niks op vinden , geen negatieve energie uit het verleden. En die bult op haar zij was volgens hem een talg/vet ophoping en zou met een behandeling met zouten moeten verdwijnen of flink minder worden. Dus ga dat eerders eens even uitproberen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:10

Mooie foto Duchess! Altijd leuk om doelen te stellen.. Eens je ze bereikt heb je het vaak nog niet eens door :D heb ik wel es.. Als ik er dan aan terug denk is het van, oh ja sh*t dat ging echt moeilijk toen :')

Doen ze dan ook iets met je paard Sharkje? Hoe beoordelen ze dat?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:50

Doelen stellen... haha tja heb er nog geen 1 bereikt. :') ja het zadelmak krijgen van mijn paard. Maar verder gaat deze weg een stuk moeilijker als gepland. Maar ik heb een grote lummel volgens de instructies en dat kost gewoon zwaar veel moeite. We gaan gewoon door haha.

Nee deze man doet niks anders als met het paard praten door middel van energievelden/aura's en het geen dat het paard aan hem laat zien. Geen apparatuur of iets dergelijks. Hij geeft enkel wat adviezen over eventuele aroma's, kruiden, zouten of supplementen die het paard zouden kunnen helpen.

Dat deel vond ik wel leuk. Want hij begon bij fancy over citrus aroma's zoals bergamot , sinaasappel en mandarijntjes. En laat fancy nou echt helemaal verzot zijn op mandarijn.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:10

Ja klinkt interessant!! [***] at onlangs een bananenschil maar heeft ze terug uitgespuwd, was nu al de 2de x dat ie dat deed :') echt grappig om te zien hoor.. Maar ik geef mij paard eigenlijk nooit opzettelijk menselijk eten en ook geen snoepjes, alleen als ik rijd.. Heb geen idee wat hij wel of niet lekker vindt..
Tegenwoordig doet hij soms lastig in de stal, mijn tante geeft hem snoepjes als ze op les komt maar ik kan dat eigenlijk niet verdragen.. Wil zelf weten wat hij binnenkrijgt. En hij wordt er lastig van pff heb het ook even gedaan maar voelde al snel de negatieve neveneffecten :')
Maar supplementen zijn altijd interessant!