nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:02

Wat is cookie dan een makkelijk ding.. kon met 12 dagen al super goed meelopen (maar heb nooit problemen gehad met veulens op dit gebied) kan al heel goed vast staan, voetjes tillen, oren knippen, vlechten, wassen, ontwormen.. Alsof hij al jaren niet anders kent.
Bijten doet hij ook wel, moet alles in zijn mond nemen. Vooral halstertouwen en spullen uit mijn poetskist zijn favoriet. Soms probeert hij mij ook te proeven. Maar dan krijg hij toch echt een flinke lel. Er mag veel maar bijten..... Daar heb ik een bloedhekel aan. Of het nou onderzoekend, speels of bewust is. Sowieso alles waarmee hij me zeer doet, wordt gecorrigeerd, die grapjes moeten we niet hebben hoe ouder, groter en sterker ze worden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:07

Vast staan doet Dotan ook prima en vorige week heb ik hem in m'n eentje gewassen en gevlochten (alleen bij de voorpluk moest mijn vriend even helpen anders draaide die alle kanten op. Ontwormen gaat ook prima, in tegenstelling tot z'n moeder. Die is echt verschrikkelijk daarmee

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:18

Winchester reageert dus echt helemaal niet op een tik. Die kijkt op en hapt terug. Dominant kreng is het.
Hij houdt ook niet van druk op het halster, heb het aan mijn stalbaas over gelaten hem dat te leren. Die bond hem gewoon vast en na 10 minuten snapte uk dat ie geen kans had en het op moest geven. Hij loopt ook super mee.
Mag behalve zijn manen alles. Ontwormen nog niet geprobeerd. Zijn mest is altijd goed. Liby is altijd schoon en extra ontwormd tegen veulenwormen. In september mag ze weer dus neem ik de kleine direct mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:17

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:00

Ik zou de prestaties en predicaten van de ouders er nog bij zetten.

Verder zou ik wellicht kijken naar de titel en daar het woord palomino toevoegen.
Iets als bijvoorbeeld: Palomino NRPS kampioen hengstveulen (v. Don Cremello du Bois)

Daarnaast zal ik het woord rijpaard gebruiken aangezien veel du bois nakomelingen kleiner zullen blijven. Ook mis ik de woorden dressuur springen dressuurpony dressuurpaard sportpony sportpaard. Hoeft er niet allemaal in, je kan wat verwerken of onderaan ook nog wat steekwoorden toevoegen.

Ook vind ik de eerste foto niet de allermooiste van het rijtje. Ik zou de hoofdfoto met nummer 18 erop doen of die tweede draffoto.

Misschien kun je hier wat mee :) Vindt hem heel aansprekend, succes met de verkoop!

edit: Weet niet waar Welberg ligt maar mijn Haflinger heb ik destijds in Duitsland verkocht via http://www.ehorses.de , zij is er ruim 400 km voor komen reizen. Het plaatsen was gratis en het leverde bij mij veel reacties op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:36

stuur je even een pb.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:57

Verkoop, altijd lastig. Ik heb de mijne ook te koop staan, nog geen reactie maar ook nog geen goede foto's.

Ik heb de mijne wel netjes op 10 dagen met ivermectine en daarna met vier weken met pyrantel ontwormt. Geloof me, een flinke besmetting wil je echt niet bij zo een kleintje en de onderzoeken bij het woud zeggen echt niets als ze negatief zijn. Ik doen mest onderzoek zelf, maar kijk ook nog gewoon naar de oude boeren tekenen als vacht vorm buik, afname energie en pik e er vaak zo uit als ze wormen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:01

Hier stromen de reacties ineens flink binnen. Alleen de vraagprijs vinden velen toch wel te hoog. Ondanks de vele adviezen die ik inmiddels gekregen heb, die ik als vraagprijs zou moeten vragen. Maar we zullen zien.

Cookie is ook ontwormd met ivermectine en pyrantel. Heb zoveel veulens gezien die echt heel heel ziek zijn geworden van een wormbesmetting... Dat vind ik toch een btje griezelig altijd.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:28

Super. Prijs is altijd zo wisselend. Mensen vergeten alleen dat je in een gunstig geval toch al op 750 euro kosten zit wat nog flink kan oplopen als het allemaal niet zo vloeiend verloopt. Het is toch wel fijn als je een deel daarvan terug kan krijgen. Want je moet ze ook nog opvoeden, voeren, etc. Leuke hobby en een compleet uurloon eruit halen is het andere uiterste maar toch leuk als je er wel wat voor krijgt. Mits... Je ook kwaliteit aanbied en het een dier is waarvan je verwachtingswaarde boven gemiddeld is.

Daarbij is het natuurlijk altijd maar de vraag wat mensen willen. Soms leggen ze een klap geld neer voor een beest met een mooie kop die verder maar matig is en half wild. Of een met een apart kleurtje waarvan de kwaliteit voor de sport maar erg matig is... Terwijl ik hecht zelf meer waarde aan geschiktheid voor kinderen en sport en een lekker mak dier zou mij eerder trekken als een half wilde. Niet dat ik die niet mak kan krijgen maar meer dat hier veel kinderen komen en het weer veel extra gedoe geeft in het begin.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:35

Ik ben ook als de dood voor wormen. Ik heb Liby nu 2 jaar en ze is altijd schoon geweest. Ik doe 3x per jaar mestonderzoek tegelijk met de hele stal. En in haar dracht is ze preventief ontwormd. Nu staan ze ook op een wei die al jaren leeg is. Geen paarden, geen koeien, oftewel een schone wei. Is altijd gebruikt om te kuilen.
Volgende week wel even een ontworming halen omdat we op ander terrein zijn geweest.

Fijn dat je reacties krijgt nu euforie! De juiste persoon komt vanzelf wel voorbij!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:40

Je vind altijd wel iemand die een correcte prijs wil betalen omdat diegene snapt wat de waarde van kwaliteit is. Kreeg op mijn Haflinger destijds erg veel reacties, ook met 'rare' biedingen, maar na 2 dagen kwamen de 1e kijkers er 400 km enkele reis voor reizen en was hij zo verkocht. Geloof ook zeker dat voor correcte veulens welke maat krijgen zoals deze een passende koper is met het juiste idee qua budget :j

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:56

Inderdaad. Eigenlijk alle Don Cremello veulentjes van onszelf of van klanten worden naar dikke tevredenheid verkocht. En de mensen hebben er allemaal veel plezier van!
Dat is het allermooiste van fokken vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:03

Ik ben toch ook heel blij dat ik even heb rond gevraagd, wat ik voor hem moest vragen... Want ik had echt geen benul. Als ik dat niet had gedaan, had ik hem practisch "weggegeven".
Er haken er wel een heleboel af op de vraagprijs. Had iemand uit BE, die hem echt graag wilde komen bekijken. Zocht een opfok hengst maar uiteindelijk haakte hij toch af op de prijs. Maar nu komen er toch mensen kijken, die het blijkbaar niet teveel geld vinden. Op deze manier mijd je wel al een bepaald publiek. Handelaren en dergelijke.
Diegene die nu het eerste komt kijken (vanavond of morgen) heeft hem ook al op de keuring in Lunteren gezien.
Dat is ook een prettig idee. :j

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:32

Die knappe mannen vinden vast makkelijk een nieuw huis. Is natuurlijk fijn dat de cremello-baby's allemaal relatief makkelijk worden verkocht. Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:17

Hele leuke vrouw. Gun hem haar van harte. Ze is gek op zijn karakter maar twijfelde nog wel wat omdat hij zijn eigen niet zo best liet zien, galoppeert liever aan, dan dat hij zijn mooie draf laat zien. Heb inmiddels meerdere geintresseerde die willen komen kijken.
Pff moet wel eerlijk zeggen, dat ik het er moeilijk mee heb. Het liefste zou ik hem zo uit de verkoop halen en hem zelf houden.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:21

Kan je hem niet in de opfok zetten? Je kan hem maar een keer verkopen he, je moet er geen spijt van krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:30

Heb het goed besproken met mijn vriend. Houden is geen optie op dit moment. Situatie laat het helaas niet toe :\

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:17

Veulens galopperen sowieso vaak veel liever dan draf. Goede stap en galop vind ik belangrijker dat een super draf en een slechte galop en/of stap. Maar dat is slechts mijn mening.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:24

mijn kleine Dotan is verkocht! Leuke mensen, heel goed gevoel bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:16

*\o/* super fijn dat het zo snel ging.
Maar zal ook wel raar zijn!

"Mijn" koper wil woensdag, als hij voor die tijd nog niet verkocht is, langskomen met haar dochter. Dus ik ben benieuwd.

Ik zei ook overzee2, dat iemand mij verteld heeft dat veulens "in het wild" voornamelijk stappen rondom mama en galopperen om te vluchten en maar weinig draven. Maar er zijn natuurlijk nu ook zulke gevalueerde veulens die gelijk perfect kunnen draven. En op de keuring hebben we die maar wat veel gezien. Dan valt t bij het koekje natuurlijk wat tegen. Maar vroeger zeiden de boeren ook al. Wat ze als veulen niet laten zien, wordt de beste gang onder het zadel! Haha daar hou ik me maar aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 00:42

Setteli schreef:
mijn kleine Dotan is verkocht! Leuke mensen, heel goed gevoel bij!

Ons Cookie is ook verkocht.
Ben zo blij met deze kopers. Dat gaf vanaf het begin af aan, al een goed gevoel. Die gaan vast veel plezier beleven aan hem :j

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 01:04

Ik las het op facebook. Super fijn dat beide knappe mannen zo snel een nieuw huis hebben gevonden.
Lijkt me een erg lastig. Geniet beide dus nog maar extra van ze komende weken/maanden!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:31

Iemand hier met een valk die mij hoop kan geven dat meneer weer licht wordt?Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:39

Fijn dat de veulens van iedereen die hiermee bezig was zijn verkocht!

Ik heb een valkje maar die is nooit zo donker. Maar begrijp wel vaker dat het toverballetjes zijn

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:38

jammer dat cookie en dotan verkocht zijn maar fijn dat ze een leuk plekje krijgen!

myrthe, die valkjes he..je weet nooit wat er uitkomt :+