Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frenka

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 09:38

Ajesca; moeilijke keuze, maar hopelijk vind je een hele fijne plek voor je ruin.
Lets; veel meenemen naar ander terrein dan komt dat wel goed, maar leuk is het niet.
Er is dus nog hoop voor Ella dr springtalenten lees ik. Nu ben ik zelf ook niet zo'n springruiter maar voor de afwisseling is het soms wel fijn.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:27

Gewoon proberen Frenka! Ik heb gisteren een heel BB parcours bedwongen haha.
Een still uit een filmpje...
Afbeelding

MaximEnMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:52

Super leuk zo'n spring foto.
Met Enjoy volg ik ook springlessen. Die vind het ook leuk om te doen alleen hij is niet erg handig met het springen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:13

Gaaf ik hoop dat ik ooit ook weer moed genoeg verzameld heb om tw gaan springen haha.
Vandaag fidelity aan de dubbele longe gehad en een laag neusriempje omgedaan en ze was na een poosje al een stuk rustiger met haar hoofd.
Vandaag 2 berichten gehad van kijkers die vorige week zijn geweest voor mn ruin die nu terug willen komen voor een 2 de bezichtiging.
De eerste die belde heeft een afspraak gemaakt voor komende zaterdag en nu net kreeg ik dus bericht van iemand anders die ook een 2 de keer wil komen.
Vind het wel lastig hoor maar vind het wel netjes om die eerste afspraak nu af te wachten voordat ik die andere laat terugkomen toch?
Ben wel heel blij dat het beide leuke mensen lijken te zijn die hem een goed en vooral veelzijdig leven kunnen bieden.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:21

Gaaf Lets! Zo te zien springt ze nog best netjes ook. Voor zover ik daar dan verstand van heb.
Ajesca; idd wel zo netjes om de mensen die zaterdag komen af te wachten, maar dat is mijn mening.

Ik ben zaterdag even het bos in geweest. Dat was een tijdje geleden en dat was te merken. Ze was een beetje vrolijk. ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:17

Zou het ook even afwachten Ajesca.

Leuke foto LETS! Die van ons springt ook graag.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:56

Wat grappig dat ze het springen allemaal wel leuk lijken te vinden. Veelzijdige paarden ;)

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:14

Ik kwam dit topic tegen en mijn merrie is momenteel drachtig van Zhivago. Zij is een discovery x goodtimes.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:11

Hey,

Even weer een update van mijn gup!
Ze heeft ivm mijn eigen blessure even niet zo veel gedaan maar ik heb nu iemand gevonden die haar bij mij aan huis een poosje door wil rijden.
Vorige week is ze voor het eerst geweest en Fidelity was wakker maar erg braaf *\o/*
Morgen wordt even haar gebit nagekeken want ze maakt wat proppen en wil echt niets van het bitje weten.
De ruin staat inmiddels alweer een paar weken bij zn nieuwe baasjes.
Helaas heeft mn merrie nu geen speelmaatje meer want de merrie die hier in pension staat is een beetje een saaie oude muts volgens Fidelity.
Twijfel nu heel erg of ik misschien toch een jong dier erbij ga zetten desnoods een 2 jarige van iemand die het fijn vind als het paard al wat meer in de hand gaat komen.
Nou ja ik zie wel wat er op mn pad komt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:10

Het was rustig hier..
Jammer dat je nu geen maatje meer hebt Ajesca. Mijn ruin is helaas ingeslapen paar weken terug dus mijn merrie staat nu ook alleen met mijn oude pony van 37. Die heeft ook niet zoveel zin meer om spelletjes te doen in de wei, dus herkenbaar ;) Het is voor jonge paarden wel fijn om samen te lopen, dus als je de kans hebt zou ik er een jong dier bij zetten. Maar het scheelt al dat ze niet helemaal alleen staat. Doet ze het verder goed onder het zadel?
Ik ben gisteren voor het eerst op concours geweest en dat ging erg goed. 201 pt en eerste in het L1. We gaan volgende week direct L2 starten, ik word helemaal gek van dat lichtrijden-doorzitten steeds. En blijkbaar loopt ze wel goed genoeg...:D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:34

Ajesca; dus je ruin heeft een nieuw plekje gevonden. Gefeliciteerd met de verkoop al zal het wel een beetje dubbel voelen. Een speelmaatje voor de jonkies is toch wel erg fijn, dat zou ik zeker overwegen.
Lets; super punten hoor, gefeliciteerd.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:33

En wat een prachtig weertje!!!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:45

Lets; balen van je ruin zeg! Onverwacht of heb ik daar ergens overheen gelezen?
Fidelity doet het eigenlijk erg goed onder het zadel maar het stelt nog niet veel voor hoor we zijn echt spelenderwijs met haar bezig dus als er 10 keer iemand opgezeten heeft is het veel.
Nu ik iemand gevonden heb die haar wat meer kan doorpakken zal ze zon 3 keer in de week onder het zadel gaan lopen.
Vorige week was de eerste keer dat ze erop zat en fidelity pakte het super op dus ik verwacht dat het helemaal goed gaat komen :)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:46

Oja en super punten inderdaad!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:56

Ajesca; Hij had cushing, en dat ging eigenlijk redelijk goed (reed nog een beetje recreatief met hem, hij was 21), maar toen raakte hij begin januari opeens heel hoefbevangen. Was helaas niets meer aan te doen, hij had ontzettend veel pijn en toen hebben we hem laten inslapen. Dus niet helemaal onverwacht, maar het is wel snel gegaan. Merrie was de eerste week heel erg aan het zoeken, zo sneu!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:49

Ik meld me ook weer :-) Mijn Zhivago (x Balzflug) is sinds kort uit de opfok. Ik zie net in de KWPN database dat ze haar prok certificaat heeft. Vandaag voor het eerst een zadeltje op gehad en dat deed ze super. Ook heel braaf in de omgang. Ik zal snel foto's plaatsen!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 09:27

Lets; zo te lezen was er geen andere keus maar wel heftig als het dan ineens in een stroomversnelling gaat.
Kajanus; hoe is het met jou? En met knappe Eclipse?
Rhea; gefeliciteerd met je PROK certificaat, ga je naar de merriekeuring of sla je een andere weg in?

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:16

Zo, dat is allemaal weer lang geleden.
Wat een leuke maar ook verdrietige berichtjes.

Ik heb mijn Flow voor het eerst meegenomen naar het bos (eerst 20.min in de trailer, kwam er drijfnat uit!)
Hij vond het doodeng maar was wel heel braaf, heeft geen pas verkeerd gezet.

Iemand tips tegen de grote stress die hij blijkbaar in de trailer heeft? Ik denk dat hij op een ritje van een kwartier wel 50 kilo lichter is geworden. Moest hem met een zweetmes afdoen bij aankomst! Zo sneu..

Weet iemand trouwens of er nog een Zhivago bijeenkomst ging komen dit jaar of heb ik daar compleet overheen gelezen?

Kajanus, ik was ook wel erg benieuwd hoe het met jouw stoere Eclipse is, nog foto's gemaakt de laatste tijd? :)
Rhea, ik ben ook benieuwd naar jouw jonkie foto's!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:47

deCent; de mijne kwam er de eerste keer ook drijfnat af met bloed op haar schouder en helemaal overstuur. Na een paar keer een kort stukje rijden ging dat al beter. Nu is ze totaal niet bang meer, ze is nog wel wat onrustig als we stil staan (bijv. wachten op concours), maar dat wordt ook al langzaam beter. Die stress is in ieder geval wel weg. Gewoon oefenen dus.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:51

Hm, ok thanks, dat is wel een geruststellend verhaal. Heb nog nooit eerder een paard gehad die zo drijfnat er af kwam, wel wat onrustig ofzo, maar niet zo erg als dit.
Dat wordt dus gewoon wat ritjes maken. Hoop dat ie er snel vanaf is van die stress!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:10

deCent; staat hij zo onrustig of is hij wel rustig maar zweet hij van de stress? Dat is wel vervelend. Kilometers maken is de beste remedie denk ik.

Het is idd wel de bedoeling om een Zhivago bijeenkomst te gaan organiseren bij voldoende belangstelling.
Als we dit in mei/juni willen plannen zullen we op korte termijn een datum moeten plannen en ook moeten weten wie mee wil doen. Anders is het niet meer te realiseren vrees ik

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:57

Ja, ik heb hem inmiddels 2 keer met de trailer meegenomen; de 1e keer ging hij flink tekeer in de trailer, vooral op de snelweg. De laatste keer zijn we binnendoor gereden heel rustig en stond hij mooi stil maar kwam er net zo zeiknat weer af.
In een vrachtwagentje waar hij achterstevoren in stond was er geen probleem. Vinden ze toch prettiger denk ik. Ach, maar gewoon oefenen en hopen dat hij er een beetje aan went.

Wat betreft een bijeenkomst:ik begreep dat T.Hanzon Zhivago niet meer rijdt tegenwoordig? Weet er het fijne ook niet precies van eigenlijk. Waren er al meer ideeën geroepen rondom een meeting?
Ik wil graag mee helpen organiseren, heb er alleen zelf de accommodatie niet voor.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:17

de snelweg kan inderdaad wat enger voor ze zijn in het begin.

Rijdt Theo hem niet meer? Ik heb geen idee eigenlijk, niks van gehoord.
Het idee was om als accommodatie Ermelo te nemen omdat dit vrij centraal ligt en om Theo te vragen de clinic te verzorgen, verder dan dat zijn we nog niet gekomen geloof ik

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:19

Even kijken hoe ze het op pakt. In ieder geval ibop maar wellicht eerst stamboekkeuring.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:21

Super Rhea..
Het meisje wat hem rijdt toen ik gevallen ben die gaat Eclips starten, ik rij hem thuis ook wel bij maar nu kan hij lekker in de B beginnen, ik moet meteen L2 en dat zou hij wel kunnen maar we zitten nog niet echt door op hem omdat hij zo groot is en nog wat sterker in de rug moet worden.
Ik dacht al ik hoor ook niks meer van Zhivago zelf, wat jammer en ik ben benieuwd of hij een blessure heeft of dat iemand anders hem gaat rijden.. of gewoon niet meer gereden.