nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:53

Nou, het probleem was eigenlijk dat ik me van geen kwaad bewust was. Had dit zadel 3 jaar en is netjes ieder jaar nakeken en aangepast.

Ik was me bewust dat Bin in bespiering flink veranderd was en wist dat het tzt tijd was voor een nieuw zadel, maar volgens de zadelmaker konden we nog wel even verder met dit zadel.

Toen ik Bin afzadelde na mijn laatste wedstrijd zag ik van die droge plekken naast haar schoft omdat ze best gezweet had (wat eerder niet opgevallen was omdat ze amper zweet) Toen zijn bij mij de alarmbelletjes gaan rinkelen en is de longeermarathon van 2 maanden begonnen.

Ik kan echt niet wachten tot maandag :D

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:32

Wel een fotootje sturen hè als je zadel er is :D

Vandaag weer eens dressuurfotos gemaakt :) wat we normaal nooit doen haha. We zijn meer van het springen :Y)
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:09

Ziet er goed uit jesss_amigo! Heeft Amigo nou een Adidas teken op z'n bil? Wat grappig :D

Ik heb nu een week mijn nieuwe zadel, en ben er echt heel blij mee. Mevrouw vond de rij-vakantie wel prettig geloof ik, want is nog best even stoeien in het begin. Maar ik voel nu al verbetering!

Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:45

Wat fijn Evita van het nieuwe zadel!!! wat voor 1 is het?

Afgelopen vrijdagmiddag heb ik met die van mij meegedaan aan de fries kampioenschappen B dressuur. Voor de gein heb ik ze indoor een keertje gestart, had ik meteen beste punten dus ook selectie gedaan. Met beide geplaatst. Dus hun derde dressuur wedstrijd was het FK :+
Beide hebben hun netjes gedragen en nette proef, niet hele hoge punten gekregen. Bij het ene paard viel het mij iets tegen de punten. Maar ach in de middel moot geëindigd en leuke middag gehad. Alleen werd mijn springzadel look niet zo gewaardeerd. Stond op het briefje, jammer van het zadel.. dusss.. tja ik heb alleen maar een springzadel omdat ik voornamelijk spring. Maar ja het zij zo :)
Zaterdagmiddag springwedstrijd met 1 en sprong foutloos, ze was wel wat onstuimig maar verder fijne sprongen :) die mag aankomende vrijdagavond meedoen aan de springen FK.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:06

Marijkeeee schreef:
Zaterdagmiddag springwedstrijd met 1 en sprong foutloos, ze was wel wat onstuimig maar verder fijne sprongen :) die mag aankomende vrijdagavond meedoen aan de springen FK.

He das leuk, komen we je effe aanmoedigen ;-)
Welke start je mee vrijdag ? / edit: Gucci ella +:)+

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:50

Haha ja klopt :) Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Ze is nog jong natuurlijk en nog niet zo stabiel.
Andere G mag outdoor weer mee te springen, die heeft een pauze gehad.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:47

@evita: ja dat klopt. Wilde iets totaal anders. Niet een standaard sterretje of hartje of wat dan ook haha.

Hier nog een close-up (van net na het scheren)
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:43

ik heb as zondag met universal onderling concours. ben benieuwd of ik mn wedstrijdspanning eens onder controle kan krijgen.

heb er namelijk heel veel last van.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:05

Ik heb met dressuur nooit stress maar met springen wel. Op concours lijken die sprongen altijd veel groter en hoger en dan tijdens het parcours lopen zakt de moed me al in de schoenen :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:47

jesss_amigo schreef:
Ik heb met dressuur nooit stress maar met springen wel. Op concours lijken die sprongen altijd veel groter en hoger en dan tijdens het parcours lopen zakt de moed me al in de schoenen :+

ik durf niet meer te springen, zowiezo angst voor de hindernissen, maar ook omdat ik rugklachten heb en dus bij een fysiotherapeut loop, dat ik een heel harde klap in mn rug krijg. :o :o :o

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:41

Marijkeeee schreef:

Het is een Wow geworden!

Wat banketstaaf dat je afgerekend bent op je springzadel! Dat moet (helemaal in de B) niets uitmaken.

Succes morgen met het springen!

Jij zondag ook succes Ketaki! Niet te druk maken, het is uiteindelijk voor de lol! Al weet ik als geen ander hoe vervelend wedstrijdstress kan zijn...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:17

@jesss_amigo: wou nog even zeggen, leuk en mooi gedaan! de addidas op zijn bil ;) vind het knap hoor dat je zoiets kunt doen met het scheren. Ik ben altijd al lang blij als ik ze wat netjes kaal heb gekregen :P

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:31

Marijkeeee schreef:
@jesss_amigo: wou nog even zeggen, leuk en mooi gedaan! de addidas op zijn bil ;) vind het knap hoor dat je zoiets kunt doen met het scheren. Ik ben altijd al lang blij als ik ze wat netjes kaal heb gekregen :P

Dank je wel! Maar ik heb het niet zelf gedaan haha. Had iemand ingehuurd (wel een bekende) die hem heeft geschoren :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:02

Evita_3 schreef:
Marijkeeee schreef:

Het is een Wow geworden!

Wat banketstaaf dat je afgerekend bent op je springzadel! Dat moet (helemaal in de B) niets uitmaken.

Succes morgen met het springen!

Jij zondag ook succes Ketaki! Niet te druk maken, het is uiteindelijk voor de lol! Al weet ik als geen ander hoe vervelend wedstrijdstress kan zijn...

dank je wel.

ja het moet idd leuk zijn en blijven.

helaas lijkt het op onderling concours wel, alsof ik een blackout krijg en ineens niet meer normaal kan rijden, terwijl het in de les juist zo goed gaat.

daar kan ik dan achteraf zo flink van balen ;( ;( :( :(

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:22

Ik ken het gevoel! Kijk je zo uit naar je wedstrijd (in mijn geval springen) heb je bij je eerste parcours 3 weigeringen: uitgebeld. Dan is bij mij het vertrouwen al weg en rijd ik het tweede parcours al niet eens.. Daar gaat je wedstrijd dan.. En je geld :+

Ik moet zaterdag weer maar heb zo nu en dan toch alweer zenuwen.. Terwijl Amigo het makkelijk kan maar zodra ik twijfel gaat hij ook twijfelen. Kon je je gedachtes soms maar gewoon eens uitzetten haha!

Nog wat fotootjes dan maar van mijn trainingen deze week :p
Afbeelding
Afbeelding
Deze stond op 1.20 :p (ja mijn benen gaan hier alleen de verkeerde kant op..)
Afbeelding
En een kleine triple bar :)
Afbeelding

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:11

Hoi allemaal!
Ik dacht ik laat jullie nog even weten hoe mijn wedstrijd is gegaan :)
Het eerste parcours was er helaas nog erg veel spanning. Had een weigering en een balk. Maar was wel blij dat ik het parcours heb kunnen uitrijden. (Voorheen lukte het niet meer na een weigering)
Tweede parcours alleen een balk door een stomme fout van mij maar wel een eerste plaats en 1 winstpunt :D
Volgende maand weer *\o/*

Hier een stukje film van het tweede parcours
View My Video

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:50

Leuk JA!

De kampioenschappen ben ik wel tevreden over. Ze sprong goed en liet haar goed rijden. Jammer van de balk op de laatste in het eerste parcours. Het tweede parcours werden we beide wat slordig dat zorgde voor twee balken. Maar erg tevreden over de jonge meid! Ze was best wel nuchter!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:39

Tijdje stil al weer hier!
Bin-update'tje hier. Vorige week hebben we weer 2 winstpunten gehaald wat de teller nu op 9 zet. 3 april gaan we nog een keer B en hopelijk kunnen we dan in mei de overstap naar de L1 maken :)

Vandaag was er ivm de nieuwe proeven een proefgerichte clinic bij ons op stal, L1 proefje gereden. We moeten nog erg sleutelen aan de middengalop (dat is de standaard versnelling van Bin) en het wijken. Ook moet ze nu wat hoger ingesteld worden. We hadden 185 punten.

Duss.. genoeg weer om aan te werken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:12

Evita, dat ziet er toch wel heel fijn uit.

ik heb de afgelopen 2 weken ziek in bed gelegen, ( fikse oogontsteking / voorhoofdholte ontsteking en griep) dat ik bijna niets meer kon.

ik ga morgen weer rijden, heb er zin in :j :j :j :j {:} {:} {:}

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:27

Ik ben een tijdje erg druk geweest, dus ik heb hier even niet gereageerd.

Goed om te lezen dat jullie lekker op dreef zijn met de wedstrijden jesss-amigo, marijkeee en Evita_3, dat belooft nog wat voor het zomerseizoen. Lekker doorgaan zo!

Leuke foto's, ladies.

Vandaag heb ik met de hakken over de sloot nog een puntje in de L2 gereden. De tweede proef had Twister een uiterst ongelukkig mest-moment. We moesten in draf afwenden en halthouden op de A-C lijn. Maar tijdens het afwenden viel Twister terug omdat hij moest. Ik moest hem nog een schop geven op op de A-C lijn te komen en daar ging hij lekker wijdbeens halthouden om van zijn ongemak af te komen. Vervolgens moesten we achterwaarts en dat was ineens een groot probleem om zo terug over de verse mest te stappen dus hij kwam flink tegen de hand. Ik kon het niet helpen om mijn lachen in te houden, wat een figuur... En daarna moesten we voorwaarts in draf, weer over die verse warme hoop en dat zag Twister niet zitten. Weer tegen de hand, een paar stapjes op zij en toen konden we eindelijk door. Uiteindelijk goed voor 176 punten, een letterlijk oliebol-momentje dus.

We gaan straks ook meedoen aan een Trally en in april staat onze eerste WE wedstrijd gepland.
Ik heb me opgegeven voor het Texelweekend, gaan jullie daar ook naar toe?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:26

Vervelend Ketaki, hopelijk voel je je nu weer wat beter :)

Jij bent ook lekker bezig Myca! L2 alweer! Je hebt ook leuke dingen gepland komende tijd :)

Ik kan me voorstellen dat je moest lachen om Twisters slecht geplande poepmoment! Dat kan de beste gebeuren. :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:42

Ik heb gisteren weer gereden.

Helaas maar een half uur, mn lichaam werkt me nog flink tegen.

Meneer was wel heel fijn te rijden.

MYCA volgende keer zal het vast beter gaan.
Hoeveel wp moet je nog hebben om een niveau hoger tr mofen starten?

Dreamy mooi topic heb jij aangemaakt van jouw knappe schimpie

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:07

@Ketaki, je moet je focussen op de positieve dingen.
Dus niet, helaas maar een half uur, maar Yes weer een half uur.
Soms zit het gewoon even niet mee, maar je instelling, of het glas half vol of half leeg is, daar kan je wel wat aan doen. Het is maar een tip hoor, ook al staat er 'moeten'.

Wij moeten nog 7 winstpunten voor de M, nog een heel eind te gaan want dressuur is niet onze sterke kant. En aan de andere kant... Begin vorig jaar waren we nog maar B met 1 winstpunt en we doen nog allerlei andere leuke dingen, TREC, Trally, WE, enz.

Het belangrijkste is dat wij er plezier aan beleven en dat we 'heel' blijven.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:44

Hebben jullie nog wat leuks gedaan met de paasdagen?
Wij hebben een paar drukke dagen gehad.

Vrijdag dressuurles, zaterdag springles, gister een trally en vandaag lekker rustig alleen even gelongeerd.

Die trally was erg leuk om te doen, een combinatie van wat TREC obstakels een orientatieroute met opdrachten (soort puzzelrit) en daarna weer een paar TREC hindernissen.
De meest hilarische was een bak water met drijvende eendjes en nep-borsten, daar heb ik helaas geen foto van.

Wij zijn ruim 2,5 uur onderweg geweest vanaf Heiloo richting Egmond aan zee, langs het stand en door de duinen weer terug. Het weer zat gelukkig mee, de voorspellingen waren niet zo gunstig. Er stond alleen een stevig windje. Na afloop mochten we een paddock opzetten waar Twister heerlijk van zijn eerste grassprietjes van dit jaar heeft genoten.

Afbeelding
Fikse tegenwind, kaartenhoes bolde op, zadeltas en cap wilden opstijgen en mijn jas als windvanger.

Afbeelding
In de duinen zaten zware stukken, maar wel heel mooi.

Afbeelding
Na afloop genieten in de paddock met op de achtergrond ons witte arabische equipemaatje.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:18

Klinkt wel als een leuk paasweekend! :D
Lekker zo het stand op!
Wij hadden afgelopen zaterdag weer springwedstrijd. Helaas in beide parcoursen niet foutloos kunnen blijven maar toch nog een puntje kunnen rijden :)

Afbeelding