Hoe gaat het met de drachtige dames. Volgens mij moeten de eerste veulens in dit topic zo langzamerhand gaan komen.
Mijn merrie is nu twee keer gescand en nog steeds mooi drachtig. Pffff nog negen maandjes wachten.
Tooske
Geplaatst: 15-04-13 17:14
Hier slaap ik er al 1,5 week bij s'nachts harst al 2 weken maar het wil niet echt doorzetten. Ze is het al aardig beu loopt moeilijk flinke plaat zucht onder haar buik. Officieel pas volgend weekend uitgerekend dus geduld hebben.. Kan niet wachten! Fijn dat de jouwe nog zo mooi drachtig is!
Hier een merrie met grote buik als vorig jaar (ook Charmeur), ze moet nog een maand en ik hoop alleen dat het niet weer een maand over de tijd gaat want het buik is al zo groot.
Spannend al die merrie's die bijna uitgerekend zijn.
Mijne heeft het vruchtje verworpen ( ze was wel drachtig ) vorige maand door een ontsteking in de baarmoeder. Gelukkig ging het om een onschuldige bacterie ( we hebben het op kweek laten zetten ) en is ze inmiddels weer geinsemineerd en gespoeld met AB, Volgende week kunnen we scannen, ik hoop dat het toch gelukt is, ze is al een paar dagen ontzettend relaxed en braaf (een beetje hetzelfde gedrag als dat ze op de regumate stond )
Wat een pech ullaatje, het is gelukkig nog vroeg in het jaar, maar ik hoop echt voor je dat het nog gaat lukken. Mijn Jazz was de vrucht vorig jaar ook kwijt en ik weet niet wat het is, maar ook dit jaar krijg ik haar niet goed aan de gang. Ze is pas vier, dan verwacht je toch dat het allemaal simpel zou moeten gaan.
Volgende week hebben we hier dus als het meezit een heleboel foto's te bekijken van pasgeboren Charmeurtjes. Ik verheug me erop.
Mauve7
Geplaatst: 16-04-13 07:35
Jammer ullaatje, gelukkig vroeg in het seizoen dus nog kansen genoeg!
Mijn bonte had ook ruim anderhalve week geharst, slecht voor de nachtrust, maar dat ben je snel weer vergeten als het veulen er gezond en wel naast ligt .
Mijn Charmeur is al weer ruim 5 weken! Weinig updates gepost hier omdat ik zo druk ben, zelfs nog een kraamtopic . Ze doet het erg goed, krijg veel positieve reacties en qua karakter ben ik tot dusver ook dik tevreden. Ik zal proberen hier snel weer een nieuwe foto te plaatsen!
Die van mij harst al 2.5 week maar nog niets. Ze is over 8 dagen uitgerekend, maar haar veulens zijn normaal tussen de 8 en 14 dagen te vroeg. Dus geduld bewaren.... Eergisten wel een ander veulen bij ons geboren (geen Charmeur) dus we kunnen al genieten van 1 jong ding. Tot snel.
Spannend Jaap!!! Wil graag foto's tzt van Rubini dr kleinkind natuurlijk!!!
Hier nog 23 dagen voor ze uitgerekend is, verandert wel heel erg met t warmere weer. Ligt ook meer, maar dat doet ze altijd veel in de laatste periode van dr dracht. Wil ook maar heel even de wei op, als ze iemand van ons ziet lopen moet ze naar binnen, ze begint dan te rennen en te vliegen.Eens op stal weer heeeeeeeel tevreden. Eet ook wat minder enz enz, allemaal de gewone gang van zaken voor Rubini.