Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:41

Ja ik doe ook mee hoor!! Schijndel is denk ik 45 min voor me, Hulten anderhalf uur denk ik.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:52

Hulten is voor mij korterbij, Schijndel bijna 2uur rijden, dus niet verwachten dat ik daar hele dag ga blijven ;) meerijden even andere paardjes kijken en hoppa wegwezen :+ Of er moeten stallen, paddocks kunnen voorzien worden

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:23

Het gaat vast ook geen hele dag duren hoor ;-)

Zal ik een mailtje sturen naar emmelie? met de vraag of ze het wil doen en wat ze voorstelt voor 5 of 6 personen. Hoe ze meestal een clinic/les indeelt voor zoveel personen. En wat het verschil in kosten is tussen bij haar of in hulten?

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:05

Poosje niks laten horen :o gaat hard hier! :D
Net Diantha weer even gepakt en als ze zo doorgaat is ze over een paar maandjes wel klaar, dan zou ik wel graag mee willen! Superleuk idee :j

Ben trouwens vorige week zaterdag naar de centrale keuring geweest met mn NF veulen, ben 6e geworden van de 11 (?) veulens!
Beetje in de middenmoot dus, maar ben tevreden :j De 1a premie is tenslotte al binnen.. :))

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:56

Voor mij zijn schijndel en hulten allebij 1 uur rijden ongeveer, dus ik heb niet echt een voorkeur

Het lijkt me erg leuk om mee te gaan, heb alleen zelf me E rijbewijs niet. }:0
Kan daarom ook pas met zekerheid zeggen of ik mee kan als ik de datum weet :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:05

~ El4a1990 - Tilburg
~ AJM - Erichem (bij Tiel)
~ Kaaaren - Waalre (Eindhoven)
~ Titsia - Neerijse (BE)
~ Venetia - (over paar maanden)
~ Pasjee - Ligt aan vervoer

:D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:17

Goed idee Kaaaren om vast een mailtje te doen!
Schijdel is voor mij ongeveer een uur en hulten 5 min :p dus ik ga voor hulten ;)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:45

Ik heb gisteren er voor het eerst weer opgezeten na 8 dagen niet gereden, en ook nog direct les. Jeetje wat was hij braaf zeg! net of ik elke dag had gereden :D .. Vanavond voor het eerst privé les bij Aat van Essen, ben heel benieuwd!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:34

Het hoeft voor mij niet per se over een paar maanden pas hoor, het maakt niet veel uit. Mijn Flo'tje is fit en al verschillende keren op vreemd terrein geweest. Nog voldoende te verbeteren maar wel klaar voor een clinic!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:59

Oke komt goed Venetia!

Gister avond begon het te stort regenen toen ik er net op zat! Vanochtend dacht ik dan maar meteen vroeg te gaan rijden, het was tenslotte droog haha. zat ik er al om 8 uur op, lekker gereden! Daarna nog even mijn andere paardje gereden en mochten ze lekker de wei op :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:22

Pff 8 uur ik wel heeeeeeel vroeg :p ik zal om kwart voor 9 op de eerste en ben net klaar met de laatste, ben wel thuis ff lekker gaan lunchen tussendoor :) ga zo mijn spullen pakken en dan lekker een weekend weg :D

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:59

Mijn Florencio'tjes (met name de vijfjarige) HATEN het als het gaat regenen. Zijn die van jullie ook zulke aanstellers := ?
Mijn vijfjarige gaat altijd de eerste minuten echt naar de regen slaan :') Onder het zadel gedraagt ie zich wel hoor, als het gaat regenen. Maar als ie in de wei staat, dan vindt hij het niet de bedoeling dat het gaat regenen :o
Ook het veulentje wordt erg hangerig als het regent. :Y) Moeder heeft het niet hoor! Die staat gewoon rustig met regen :)
Verder zijn ze lief hoor <3

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:10

haha nee die van mij is echt een droge :P die vindt alles wel prima! haha echt een makkelijk beest

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:00

Leuk dat het waarschijnlijk allemaal door gaat!
Mijn flo tekt zich ook van weinig dingen echt iets aan.
En als er dan iets engs is dan is het maar 10sec eng en daarna weer normaal.
Kaaaren, heb je al gemailt? :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:36

Ja de mail is gister verstuurd! zal nog wel even duren voor we reactie hebben aangezien ze nog in Verden zit! ;)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:55

leuk dat de mail is vertstuurd :D

@AJM: daar herken ik mijn flo ook wel in! haha als die een keer gaat hangen ofzo is het ook meteen weer goed als hij een stap naar voren zet. niet eens meer een keer blazen ofzo :P laatst had hij het voor elkaar om het touw achterzijn oren door over zijn hoofd te doen en toen deed hij zijn hoofd omhoog en trok hij omhoog, toen heb ik hem met een snoepje naar beneden gelokt en was het goed :P

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:06

Ja dat hebben die van mij ook, die zijn wel vlug maar niet kijkerig, en als ze schrikken zijn ze redelijk snel weer bedaard. Alleen die regen haha. Dat haten ze!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:08

haha die van mij geeft er echt niks om hoor :P

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:10

Haha ok, dan heb ik gewoon idioten!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:15

Venetia schreef:
Ja dat hebben die van mij ook, die zijn wel vlug maar niet kijkerig, en als ze schrikken zijn ze redelijk snel weer bedaard. Alleen die regen haha. Dat haten ze!

Hier het zelfde! Raakt nooit in paniek, als ik niet reageer dan denkt ze ook meteen van.. ohw zal wel :)
Maar regen... dan loopt ze echt met tegen zin.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:19

Hmmm in de regen loopt die van mij prima, wel heeft ze een hekel aan wassen en door plassen lopen, dan is ze echt een "mietje". ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:28

Beetje miezer of wat drupjes dan loopt ze ook nog wel hoor.. maar een echte stort bui liever niet.. ik zelf ook niet trouwens haha

Wassen vind ze heerlijk! Alles wat met tutten en frutten te maken heeft vind ze eigenlijk wel goed.. aandacht is alles haha

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:05

Haha onze florencio wordt daar echt chagerijnig van :))

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:06

@Kaaaren: Leuk! Hopelijk antwoordt ze snel, dan weten we waar we aan toe zijn :)

Wanneer mijn flo iets eng vindt dan gaat zeg maar 'de motor' aan.
Als ze dan inademt, hoor je dat zo 'ratelen' zegmaar... Weet niet goed hoe ik het uit kan leggen haha.
Behalve dat doet ze niets en blijft ze heel gehoorzaam en braaf. :)

Dat regenprobleem herken ik ook niet. Maar geen een paard houd toch echt van regen??

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:35

haha ik mocht nog wel zeggen dat mijne altijd alleen heel ff shrok en daarna niet meer over de flos was, gisteren het tegendeel gezien hahaha, hij stak zijn neus tegen het stroomdraad en ik was net zijn benen af aan het spuiten dus ik denk dat hij een goede opdonder heeft gekregen :P naja daar was hij dus wel heel even van aan het springen en blazen :P

die van mij maakt ook dat geluid volgens mij AJM!!