Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaximEnMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:55

Welkom jvdberg.
Gister met Enjoy een clinic van Emmelie Scholtens gereden tijdens de bit trainingsdagen. Enjoy vond het publiek wel heel spannend. Dat had ik niet echt verwacht van hem, op wedstrijd is hij nooit zo gespannen.
Mijn vader heeft de clinic gefilmd. Dus hier ook een filmpje van de tweede helft van de clinic:

Verder hebben we een super outdoor seizoen achter de rug. Zo hebben we de B afgesloten door fries kampioen te worden *\o/* . En in het L1 doet hij het ook super. Zo hebben we ook alweer de punten voor het L2 binnen.
En verder zijn we ook begonnen met het volgens van spring lessen bij de club te volgen. Het is geen spring talent, maar hij vind het wel heel leuk. Misschien kunnen we ooit een parcoursje springen :) .

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:30

Ik heb je zien rijden Marit en hij vond het echt heel eng maar later werd het gelukkig veel beter en je leert er zelf weer snel van worden :D

Onze Zhivago heeft s'morgens mee gereden bij Adelinde en die was echt superbraaf en keek nergens naar ik was zo trots *\o/*

Frenka

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 09:52

wat leuk dames en wat fijn dat ze het zo goed deden.
Kon je hiervoor via het magazine opgeven of zo? Niks van meegekregen namelijk.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:24

Volgens mij wel en ook nog wat via FB voorbij zien komen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 09:36

aha nu zie ik wel waarom het me niet is opgevallen. Dat werd in Drachten georganiseerd. Dat is vanuit hier bijna n wereldreis :+
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling, hopelijk hebben de paarden (en andere beestjes) niet teveel last van het vuurwerk

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:48

pff wat heb ik weinig tijd om bokt bij te houden zeg :(

Mijn Zhivago doet het nu weer erg goed, we zijn verhuisd van stal en toen een periode van dagelijks bokken gehad maar gaat nu gelukkig weer veel beter!
De eerste winstpuntjes in de B zijn ook binnen!

Leuk om te zien dat het met jullie paardjes ook allemaal goed gaat.
Fijne jaarwisseling allemaal....

En misschien in het nieuwe jaar een Zhivago meeting?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 10:11

In 2014 moet er echt een meeting komen hoor! Niet misschien, dat gaan we gewoon doen! :j
Gaan we proberen The..o Han..zon daarvoor te strikken? Dat zou mijn inziens wel heel leuk zijn, maar andere ideeen zijn ook welkom.
En dan moeten we nog even kijken waar we het gaan organiseren, want we komen volgens mij uit alle windstreken :)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:36

Ja leuk gaan we doen en met de Flemmingh meeting hebben we een keer de bak en stallen bij Ermelo gehuurd dat is denk ik wel het centraalste punt voor iedereen!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:43

Of we moeten even een lijstje maken uit welke provincie iedereen komt en dan bepalen waar we het doen.
Mijn vriendin heeft gewerkt voor Theo kan wel eens vragen of ze nog contact met hem heeft en ze is wil vragen wat een clinici kost...
En dan ergens in de zomer plannen of zo?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:17

Het is in ieder geval handig om te weten met hoeveel combinaties we zijn. Ook voor het kostenplaatje.
Ik doe in ieder geval mee. Ergens in mei-juni misschien?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:19

Lijst je met provincies kan ook:
Frenka - Noord-Brabant

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:45

Frenka schreef:
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant

Ergens mei/juni lijkt me erg leuk!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:15

EL4a1990 schreef:
Frenka schreef:
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland

Ergens mei/juni lijkt me erg leuk!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:32

Citaat:
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland
Laurie - Gelderland

MaximEnMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Citaat:
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland
Laurie - Gelderland
Marit - Friesland

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:59

mychamp - Noord-Brabant
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland
Laurie - Gelderland
Marit - Friesland

Ik weet niet of ons Gio dan al helemaal klaar is want die moet natuurlijk nog drie worden.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:51

Anders kom je gezellig mee zonder paard! Is ook altijd leuk..

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:02

Jeetje wat ben ik hier lang niet langsgeweest. Wat een leuke berichtjes allemaal!

Voor mij ligt het er heel erg aan wanneer de clinic zou plaatsvinden, aangezien ik mei/juni extreem druk ben, maar voor nu zet ik mezelf op het lijstje aangezien ik het wel heel leuk vind.

mychamp - Noord-Brabant
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland
Laurie - Gelderland
Marit - Friesland
deCent - Nooord Brabant

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 09:49

hebben we hier zoveel Brabo's, dat wist ik niet. Leuk!
Zonder paard kan natuurlijk ook, is altijd leuk om iedereen een keer in t echie te zien.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:13

Leuk!

Weet nog niet of ik lichamelijk ook weer in staat ben om met mn gup mee te gaan maar wil het zeker gaan proberen.
En als het niet gaat met rijden neem ik haar wel mee om gewoon op vreemd terein te kijken :)

mychamp - Noord-Brabant
Frenka - Noord-Brabant
Elvira - Noord-Brabant
Kajanus- Friesland
Laurie - Gelderland
Marit - Friesland
deCent - Nooord Brabant
Ajesca123- Gelderland

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:13

Het is stil hier zeg!
We zijn weer rustig bezig met Fidelity en van de week is ze mee geweest naar de rijhal.
Over de weg ernaartoe deed ze echt heel braaf!
In de rijhal was het vooral snurken maar daar bleef het wel bij ze was onder het zadel heet maar braaf.
Ze plakt alleen nog enorm aan mij maar wilde toch in de buurt blijven voor als ze wel ineens rare truken uit ging halen.
Volgende keer ga ik wel buiten de bak staan en dan is het aan mn bijrijdster om haar rond te sturen.
Laatste keer de teugels even aan het neusriempje vast gemaakt en dat werkt een stuk beter.
Ze is nog zo enorm iebelig in haar mond dat ik dat straks liever zelf op los ipv dat mn bijrijdster daar mee moet stoeien.
En op de neusriem is ze super te sturen dus dan maar even zo de rest komt laten wel als ik er zelf weer op kan.
Verder enorm druk met kijkers hier voor mn andere ruin.
Heb hem vorige week te koop gezet en al 4 bezichtigingen gehad en nog 3 te gaan.
Nu maar hopen dat er ook een keer een koper tussen zit ;)
Een vroeg of ik Fidelity niet wilde verkopen omdat dat toch net meer hun type was.
Maar die gaat toch echt niet weg vind haar zelf veel te speciaal.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:44

Ja rustig hier! Ben ook al een poosje niet geweest.

Wb clinic, ik kom uit Drenthe, uithoek.. Waarschijnlijk rij ik dus niet mee, maar wie weet.

Fijn dat het goed gaat ajesca! Hier ook alles goed, Zhivago doet het fijn. Binnenkort gaan we maar weer eens op concours want vreemde plekken zijn nogal een uitdaging.. Ze is dan niet zo makkelijk te rijden. Maar als je het nooit oefent lukt het zeker niet ;) Verder doen we ook wat andere dingen, zo zijn we begonnen met springles. Ze blijkt een verborgen talent te hebben, en ze vindt het nog eens heel erg leuk ook. Afgelopen weekend zelfs een oefenparcoursje gereden. Springen jullie wel eens met de Zhivago's?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:15

Ajesca; Ga je je andere paard verkopen ivm je gezondheid? Schijnbaar is de markt dus nog niet zo slecht als je zoveel belangstelling hebt.

Lets; Is die van jou kijkerig of wat doet ze op ander terrein? Leuk zeg dat je ook springt met je merrie. Ik heb alleen nog balkjes gelopen met mn dame, maar dat interesseerde dr zo weinig dat dat ook al niet vlekkeloos ging. :P

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:12

Frenka schreef:
Ajesca; Ga je je andere paard verkopen ivm je gezondheid? Schijnbaar is de markt dus nog niet zo slecht als je zoveel belangstelling hebt.

Lets; Is die van jou kijkerig of wat doet ze op ander terrein? Leuk zeg dat je ook springt met je merrie. Ik heb alleen nog balkjes gelopen met mn dame, maar dat interesseerde dr zo weinig dat dat ook al niet vlekkeloos ging. :P

@lets:

Het zat er al een tijdje aan te komen dat ik van een van de paarden afscheid moest gaan nemen aangezien we beiden vorig jaar ons baan verloren zijn.
Inmiddels wel weer aan het werk maar financieel echt goed in moeten leveren helaas.
Heb het eigenlijk al die tijd nog voor me uit geschoven maar nu kwam mn been erbij en dan ga je wel nadenken.
Aan de ene kant baalde ik dat ik niet meer kon rijden maar aan de andere kant ben ik ook enorm gaan genieten van de tijd die ik nu overheb om met mn dochtertje door te brengen.

Vanuit daar hebben we in goed overleg besloten om voor 1 van de paarden een ander huis te zoeken en omdat mn merrie voor mij echt heel speciaal is staat mn ruin nu te koop.
Wel moeilijk hoor heb zo enorm getwijfeld want hij is echt zn gewicht in goud waard zon super braaf eerlijk en werkwillig karakter.
Aangezien ik van mn merrie echt nog niet weet hoe ze het gaat doen.

Mn ruin kan ik een kind op weg sturen dan sjokt hij zn rondje maar als ik hem zelf rij kan ik hem zo heet maken als ik zelf wil zonder dat hij spooky wordt.
Denk ook dat dat de reden is dat er veel reacties zijn.
Zoek ze maar eens zo braaf en dan ook nog eens het talent en uiterlijk om het zeer goed te doen in de sport.
Helaas zijn kijkers nog geen kopers en komen er toch ook mensen met een hoop poeha waar ik zelf echt geen paard aan wil verkopen dus we wachten het rustig af ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:42

Zulke paarden moet je hebben Ajesca, daar komt vast wel een koper voor. Vervelend maar wel verstandig dat je hem verkoopt.

Frenka, ze is niet echt kijkerig, maar heel erg 'arie bombarie'. Kop erop, sterk maken, en dan rennen. Heel moeilijk bij de les te krijgen. Maar dat moeten we gewoon oefenen, als ze eenmaal loopt loopt ze echt heel fijn. Ze moet gewoon leren dat ze niet op alles in haar omgeving reageert, en bij mij blijft.
De mijne gaf eerst ook niks om balkjes, maar nu ze weet dat die ook omhoog kunnen, dat je er dan overheen mag springen en dat dat best wel grappig is is ze niet meer te houden als er balkjes liggen. Het enthousiasme is er wel, enige vorm van talent ook wel, maar het gaat nog een beetje ongecontroleerd haha.