Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:13

Leuk dier, ziet er toch niet gek uit voor een naarling dacht ik zo!

Ik heb net gebeld met v Uytert, donderdag kan ik sperma ophalen en word Ulla geïnsemineerd thuis, whiehoe heb er echt zo'n zin in!
Die ander word gedekt met Allexandro P, die moet waarschijnlijk vrijdag of zaterdag.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:17

ullaatje schreef:
Leuk dier, ziet er toch niet gek uit voor een naarling dacht ik zo!

Ik heb net gebeld met v Uytert, donderdag kan ik sperma ophalen en word Ulla geïnsemineerd thuis, whiehoe heb er echt zo'n zin in!
Die ander word gedekt met Allexandro P, die moet waarschijnlijk vrijdag of zaterdag.

Ze moet nog wel enigszins bijtrekken haha. Ik vind haar kruis momenteel aan de korte (afhellende) kant. Ik hoop dat dat nog wat gaat bijtrekken. Binnenkort ga ik al het behang maar eens kortwieken, daar worden ze meestal wat luxer van.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:52

Ze is wel mooi aan de maat Thora, mijn Chippendale haalt de 1.62 bij lange na nog niet, dat was wel een laat veulen van juni dus ik verwacht nog wel een groeispurt.

Leuk ullaatje! Duimen dat het pakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:15

Thora schreef:
Hier geen veulens dit jaar, maar twijfel nog steeds of ik mijn elitemerrie van Voice X Ferro X Weyden door hem moet laten dekken.
Hij is nu nog betaalbaar. Na de hengstenkeuring kan dat zomaar anders zijn....

Lijkt me niet verkeerd bedacht. Deze winter komt zijn eerste collectie
Als hij net als bijv. Ampère een goede groep jonge hengsten laat zien kost hij volgend jaar ook 1800 euro

Hangt er vanaf of er merrieveulens geboren worden hier. Zoniet dan wil ik wel zowel de Spielberg als de Flemmingh nog een keer bij hem dekken

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:04

Wauw het voorjaar inspireert wel he om hier weer flink te posten.
Zo snel is het in maanden niet gegaan.

Ik heb er niet naar gevraagd, maar vraag me af of Charmeur dit jaar misschien ook weer wat in prijs omhoog is gegaan.
Ik vind hem geweldig en heb het dekgeld er graag voor over.
Het lukt me nog steeds niet om foto's op bokt te krijgen, ik had een advertentie geplaatst en daar heeft iemand voor mij vanaf een andere computer foto's bij gekregen.
Het ligt dus niet aan mij dat het niet lukt.
Ik ga echt binnenkort eens die van mij op de foto zetten.
Ze is de jongste van het stel en absoluut de grootste. Er zit echt veel maat en lengte in, gewoon de beste die ik heb lopen.

De vraag was waarom ik de moederlijn van Netto zo mooi vind.
Misschien niet eens vanwege de prestaties, maar er staat wel een rijtje onwijs goede bewezen hengsten achter elkaar. Dat vind ik bij Negro minder.
Maar inderdaad Negro is nu al een echte bewezen stempelhengst.
Maarrrrrrrr dan is Netto weer een hengst waar er nog niet zoveel van rond lopen. Dus als ik een hengst krijg misschien weer makkelijker te verkopen. Het blijft dubben en er zijn er nog een paar die ik zou willen proberen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:08

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:04

Aan de ene kant kan ik me de gedachtengang van Thora wel voorstellen of het dekgeld omhoog gaat na de hengstenkeuring. Maar aan de andere kant kan ik me niet indenken dat het torenhoog de lucht in schiet, volgens mij is daar de markt niet naar.

Vorig jaar was het dekgeld in ieder geval € 1250.

Dit jaar wordt er bij mij niets gedekt; bij de Rhodium, die nu dragend is van Charmeur, wil ik heel graag het sportpredikaat en de Jazz is verkocht. Maar de Chippendale wordt volgend jaar 3 jaar dus we hoeven ons niet te vervelen :D. Wel jammer om niet na te hoeven denken over hengstenkeuzes, het is toch op een andere manier door de hengstenbrochures heen bladeren.

Ik hoop snel foto's te kunnen plaatsen van mijn Charmeur, op het eind kan je zo'n veulen er wel uit kijken :Y).
De verbeterpunten voor mijn merrie waren maat, massa en opwaartse beweging en volgens mij komt dat dik in orde!

Have

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:12

Wij hebben ook een veulen van charmeur,

Prachtige zwarte hengst. Met ongeveer dezelfde aftekeningen als jouw merrie veulentje

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:35

mijn charmeur laat me in spanning welke kleur ze nou krijgt, toen ik haar kocht was ze heel donker toen werd ze vos en nu word ze weer donker :Y)

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:38

Moet ook nog 1.5 maand wachten op onze nieuwe Charmeur. Ben weer zo benieuwd naar de 'collectie' van dit jaar. Moet binnenkort maar het lijstje van potentiele hengsten voor mijn 2 merries maar eens updaten. Zit nog te twijfelen of ik mijn 3 jarige merrie (moet nog naar de keuring dit jaar) ook laat dekken. Als je nog een tip hebt (naast Charmeur) dan hoor ik het graag.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:37

Ik ben net terug van de veearts. Ben nog helemaal hyper de pieper.
Amalia is drachtig van Charmeur.
Ik ben zo blij *\%/* *\%/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:28

Gefeliciteerd

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:13

Super, gefeliciteerd.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:56

Super fijn dat het eindelijk is gelukt!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:57

Gefeliciteerd! Ook een lekkere vroege.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:08

Gefeliciteerd! Nu maar hopen dat we volgend jaar niet zo'n lange vorst- en sneeuwperiode hebben...... Het is wel koud voor die kleintjes!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:33

Gefeliciteerd Sjarett!!

Ik kom hier ook nog even mijn nieuwe aanwinst showen <3. Afgelopen vrijdag midden op de dag geboren; Isarola uit mijn Rhodium merrie!

Afbeelding

Het is inderdaad nog wel koud, de eerste dagen is ze dan ook op stal gebleven ivm regen, sneeuw en oostelijke wind maar sinds dinsdag gaat ze een paar keer per dag even naar buiten. Lekker spelen en de benen strekken maar snel weer de stal in als ik denk dat ze moe begint te worden.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:46

Super! Ziet er zo al zeer goed uit :j! Heb je al een foto waar ze op staat?

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:53

Proficiat Sjarett !!

En Mauvestraat ook gefeliciteerd , mooi blesje !

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:43

Ik heb wel een filmpje toen ze begin deze week voor het eerst naar buiten ging. Echt een gevalletje "waar laat ik die benen?!" :D.
Verder was de bodem nog een beetje bevroren dus durfde ik ze ook niet aan te moedigen voor meer actie.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:53

Gefeliciteerd mauvestraat, het was het wachten waard denk ik.
Nu hopen op voorjaarsweer, dan kunnen ze de benen tenminste echt strekken.

Dankjulliewel voor de felicitaties. Ik ben zo blij dat het nu een keertje gewoon in ene is gelukt. Dit is wel een jonge merrie, dat scheelt natuurlijk. Wel zaten er nog een hele tros eieren in de wacht, dus vanaf gisteren geef ik haar Regumate erbij. Het moet tenslotte wel blijven zitten.
Ik heb een binnenbak die overdag eigenlijk de hele dag leeg is, dus dat is super fijn als het veulen net geboren is. Ik zet ze er dan een keer of drie een klein uurtje in. Ik heb liever niet dat het veulen in het koude zand gaat liggen, maar het is toch warmer dan buiten.

De moeder van Amalia is gisteren geinsemineerd met sperma van Johnson, het zag er allemaal super uit van binnen bij haar en de staal die genomen is is negatief. Nu maar hopen dat het lukt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:38

van harte met je knappe veulen, lekker stelten!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:46

Ziet er goed uit Mauvestraat! Lijkt wel een beetje op die van mij. Mist nu nog een beetje lengte, maar moet natuurlijk nog helemaal uitvouwen!

Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:38

Leuk Mauvestreet, knappe merrie ook.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:14

begint hier stilletjes aan toch ook te korten, begin mei is niet zo super lang!
Merrie is echt heel zwaar, ligt veel maar voelt zich wel goed, ziet er blingbling uit en is vrolijk!