Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:06

Wat vervelend moniek! Ik kan je er helaas ook niet bij helpen... rijd ook nog geen wissels :')

Ziet er goed uit remke! Heerlijk weer ook daar. Hier is het al 2 agenda saai grijs koud en mistig. Geen hol an :(

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:02

Gister was het hier echt prachtig. Vandaag is het echt zó koud! Niks aan.

Wissels zo aanleren kan ik je ook niet mee helpen, ik leer ze altijd met springen....

2e kerstdag op stal gesprongen. Helaas een balkje waardoor we als 2e eindigden. Wel heel veel complimenten gekregen hoe fijn ze op de hindernis aantrok en hoeveel controle er is.

Dinsdag en woensdag dressuurles gehad, we zijn vooral bezig met buiging linksom, daar heeft ze aardige moeite mee. En even proefjes geoefend, ging heel fijn. Als ze zo met de kring loopt ben ik tevreden :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:16

Ach lieve foto van Fancy!

Oh lastig Moniek, helpt het niet om hem op dat moment even heel erg naar voren te rijden? Voordat je naar contra galop gaat dan? Of misschien zelfs wel in de contra? Weet niet hoe stabiel hij daarin is natuurlijk :P zodat hij geen tijd heeft om zelf na te denken of handstanden te maken :Y) lijkt mij ook niet erg fijn zitten trouwens zo'n handstand haha

Wat veel instructeurs hier doen is een balk in het midden van de bak leggen en dan een wissel over de diagonaal over de balk springen, je hulp dan uiteraard geven op het moment dat je boven de balk bent. Geeft soms wel hele explosieve wissels maar vaak begrijpen ze dan beter wat ze met hun benen aanmoeten. Overigens niet eroverheen knallen hoor maar wel eerst zoveel mogelijk terug en op het achterbeen zetten :') vérder heb ik de ballen verstand van wissels maar ik vind het volgen van een les van iemand anders altijd super interessant :+

Vibabu goed bezig, leuk dat je het springen en dresuren zo afwisselt.

Remke, ik ga je filmpjes zo even bekijken, leuk dat je dat steeds post :j

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:30

Thankss moniek en sharkj.. :) haha ik zit netjes ?? Coolw heb ik nooit te horen gekregen.

Vibadu jii bent ook druk druk geweest doen balen van dat balkje!!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:50

Zo die Blitzer is best een tank of ben jij heel klein? :wow: mooi paard is het en ziet er goed uit hoor Remke!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:54

Mhwa nja hij is rond de 170.. valt opzich mee toch ? Ben zelf rond de 167..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:04

Oh wat grappig valt inderdaad mee maar toont zo groot vond ik :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:27

Haha jaa klopt als ik het zo terug kijk idd :p

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:43

Wat leuk remke! Echt een stoere beer die blitzer.

Vervelend moniek.. zou het zo niet weten. Denk ook aan voorwaarts houden en zou de wissels even aan de kant leggen, hij snapt t principe en dan later weer oppakken met rust. Nu komt de nadruk teveel op het maken van mooie handstanden haha.

Had nog wat foto's van Fly! :)
Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:59

Ik denk dat je gelijk hebt Essie, ik heb straks les en denk dat we het even aan de kant moeten schuiven ;)

Knappe Fly, ben je nog blij met je Micklem ?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:46

Succes met de les zo!

Ja ben er zeker tevreden mee :) heel fijn hoofdstel!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:26

Knaptoet Flyyy!! hihi gaaaf dier is het toch ook!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:21

Hij deed het super Mn knappe puppy, we zijn bezig geweest met het doorzitten... pff wat een aanslag is dat toch weer, niet in het rustige draven want hij zit best lekker... nee het moest natuurlijk in de grote draf :') pff ik weet weer waar ik allemaal spieren heb hahaha.. toen de contra links... hij bokte weer zo hoog, nu moest ik hem aanpakken daarop stil zetten en een schop toe.. niet zo netjes maar het is nu wel over...
als hij maar dacht dat Mn linkerbeen eraan kwam ging hij al de lucht in, nu doet hij het niet meer ... heel braaf een aantal rondjes contra galop kunnen rijden :D *\o/*

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:44

Knappe Fly :D

Haha Moniek, soms is het ook gewoon even een zoektocht naar de juiste oplossing. Gelukkig lijk je hem nu gevonden te hebben!

Ik mag vanavond ook weer lessen, ben benieuwd hoe het gaat :Y)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:31

En dan is het fijn als er iemand met je mee kijkt met die zoektocht ;) .
Rij ze vanavond Jeska.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:52

Het is inderdaad fijn als er iemand mee kijkt :D en soms is het.. tja toch echt een kwestie van even aantonen dat ze toch echt wel moeten luisteren. ~~}>

Maar zonder dollen , fijn dat hij nu begrijpt dat een handstand maken niet de bedoeling is! Lijkt mij ook geen pretje om uit te zitten. Mijn pony was daar ook heel goed in , vooral buiten in volle galop. Nou heb me rug regelmatig horen kraken >;)

Ik baal wel een beetje... mijn instructeur is momenteel eventjes uit de running. Denk een griepje opgelopen. Hij heeft vorige week eventjes een kwartiertje op fancy gereden om haar even naar zijn zin te krijgen zodat ik kon voelen wat hij bedoelde. Alleen koste het toch wel ietswat moeite haha... het is alleen zo jammer dat als je het zelf gaat proberen de keer erna dat het toch heel erg moeizaam gaat. Volgende privé les doen we weer beide een kwartier rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:18

Dat is zeker lastig Shark , hahaha mijn instructie gaat niet op Hudson hoor zolang hij bokt := ..
dat had ik bij mijn vorige instructie ook vaak dat als zij hem gereden had ( mijn vorige paard ) dat de keer erna ook moeilijker ging .. komt toch ook denk ik doordat ze er net even anders druk op zetten dan dat wijzelf doen ..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:34

Heel lang ook veel mensen gehad die never nooit op fancy zouden stappen hoor! Zeker niet in het jaar dat ik er zo hard afgegaan ben. Maar hier op stal kennen ze haar niet zo ,dus hebben de mensen hier er niet zo'n problemen mee :P en anders stappen die gasten er wel op. Zou ook niet willen dan mijn instructeur eraf zou vallen , gezien hij al wat op leeftijd is. Maar fancy doet geen gekke dingen meer *even afkloppen*

Volgens hem ben ik gewoon te tolerant. Ze is te lang gewent op haar manier te lopen... en nu moet ze anders gaan lopen en daar komt natuurlijk protest "ik kan het niet" uit voort. Dus aan mij de taak om met zijn Hulp te gaan vertellen dat ze het wel kan, en ook moet! Alleen tja... ik blijf een softie en hij pakt haar wel even flink door.

Maar ik snap ook wel dat instructies niet zomaar op al de paarden stappen, zeker niet als ze rare fratsen uit kunnen halen haha.

Laten we hopen dat hudson zijn handstand niet meer uitvoert! :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:37

Paard heeft geweten dat ik een weekje vakantie had :')

Mijn instructrice zou er ook opgaan maar hebben besloten even te wachten tot de kampioenschappen zijn geweest. Ze is bang dat ze misschien van slag raakt aangezien ze zo sensibel is.

Bij mij op stal is verder maar 1 iemand die er wel eens op wil. Maar braaf is ze niet :D iemand die z'n rits dicht doet of over sn gezicht wrijft kan al aanleiding zijn om 180 graden om te draaien en als een hertje naar de andere kant van de bak te rennen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:15

Moniek, ik doe eerlijk gezegd niet teveel zelf in de week wissels oefenen en enkel in de les.. [***] is ook redelijk bokkerig op mn been vanaf we de wissels oefenen. Is puur acceptatie denk ik en idd stukje gehoorzaamheid. Kan gebeuren, de mijne deed het ook onlangs, zo een voorbeeld van braaf paard maar zag ook effe zen kans en als je dan even zelf twijfelt nemen ze de boel over he :) komt allemaal goed!
Vond het grappig ik wou hem wat meer rechtstellen op de rechterhand en doet ie plots een wissel naar de contra :+ simpel haha, ik vond het grappig maar meneertje ook, hij stopte niet meer met wisselen.. Was effe spannend ook ;)

Heel veel plezier iedereen morgenavond :*

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:19

Vibabu, klinkt herkenbaar.. [***] was ook heel gevoelig in begin vooral met wat je op zn rug deed, dekentje afdoen, jas aan en uit doen was hij echt heel bang voor.. Nu is hij er gelukkig vertrouwd mee geraakt en doet hij niks meer.. Mijn trainster gaat er ook niet op, ze denkt dat hij het niet leuk zou vinden omdat hij zo eenhandig is en klein hartje heeft.. En ik denk eerlijk gezegd ook al rijdt ze top, hij het idd maar raar zou vinden, iemand anders op zn rug..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 07:23

Fancy vind het eigenlijk wel prima iemand anders op haar rug , is ook echt een alleman vriendje. Maar als er iemand anders op gaat moeten ze wel bij de les blijven en de leiding behouden anders dan trekt ze natuurlijk even haar eigen plan.

Meiden ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling! *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 08:40

Gister ook voor het eerst Mn jas uitgedaan op Hutsefluts .. liet hem wel even vast houden .. super braaf ;)
Hudson kan ik wel andere opzetten die past zich gewoon aan als je niks vraagt doet ie ook niks ;)
Maar Mn instructie heeft hem hoog zien bokken hahaha en buiten weleens sprongen zien maken , die wacht er nog even mee ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 08:42

Heel fijn uiteinde vanavond , veel plezier *\o/* Wij vieren vandaag dat onze dochter 2 is geworden Y)(^)
Ik moet ook nog werken tot 21.45 .. :list:

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:13

Gefeliciteerd Moniek!!

Fijne jaarwisseling allemaal! Op naar vele successen en veel plezier met onze krackjes in 2017!