Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 01:00

Elise, Haydn blijft bij haar ;) zij gaat lekker met m aan de gang en ik mag langs komen wanneer ik wil ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:52

moniek21 schreef:
Elise, Haydn blijft bij haar ;) zij gaat lekker met m aan de gang en ik mag langs komen wanneer ik wil ;)

Oh dat is helemaal super! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:55

Ik heb vandaag gereden.. Hij vond het wat spannend maar dat mag , we hebben best een kijkerige binnenbak. Maar na een paar rondjes ontspande hij en ik hahaha en hebben we lekker gereden.. Wel nog even aan de lijn ( gewoon voor mijn eigen gevoel ) en later los door de baan , linksom en rechtsom :D
*\o/* wat ben ik blij en trots <3 hij is echt super lief. Niet zeikerig gewoon even kijken en doorgaan <3

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:08

Wat fijn Moniek! Lekker rustig aan doen en van genieten! <3

Onze 3 jarige was ook weer ernstig braaf vandaag, opstappen en wegrijden. Loopt ook al gewoon heel erg fijn.

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:36

Heerlijk essie... Ik was even vergeten dat het ook leuk kn zijn op een 3 jarige ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:13

Leuk dier Moniek.
Is wel het allerbelangrijkste hè met een fijn gevoel erop stappen en er met een grote glimlach vanaf stappen.

Ik doe het jullie niet na met een driejarige.
Mijn driejarige merrie heeft nog niet eens een zadel op gehad, mag blij zijn als ze normaal met een singeltje en bijzetje loopt.
Denk dat dat nog een heel project wordt om zadelmak te krijgen. Ze ziet alles en is mega vlug. Heel anders dan de contango. Ook veel groter... Ben wel benieuwd wat jullie van haar vinden...

Afbeelding

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:28

kara schreef:
Leuk dier Moniek.
Is wel het allerbelangrijkste hè met een fijn gevoel erop stappen en er met een grote glimlach vanaf stappen.

Ik doe het jullie niet na met een driejarige.
Mijn driejarige merrie heeft nog niet eens een zadel op gehad, mag blij zijn als ze normaal met een singeltje en bijzetje loopt.
Denk dat dat nog een heel project wordt om zadelmak te krijgen. Ze ziet alles en is mega vlug. Heel anders dan de contango. Ook veel groter... Ben wel benieuwd wat jullie van haar vinden..

[ Afbeelding ]

Wauww ik vind haar super gaaf! Is het een Dreamboy?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:44

Nee dit is een vivaldi x ferro

Heeft wel onwijs veel bloed, dus is een slungel van nu 1.74 en pas 3 jaar

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:50

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:50

Dit is mijn jaarling dreamboy

Afbeelding

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:54

Moniek, wat een ontzettend fijn beeld. Lijkt zo op de film heerlijk ongecompliceerd. Hoe groot is hij? Haydn leek groter...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:09

Dank je Kara, hij is ook heel ongecompliceerd ;) .. Haydn was langer in z'n lichaam en misschien een cm groter .. Het is niet te zien maar Hudson is gemeten op 169 cm ;) .. Weet niet of dat helemaal klopt , maar gezien hij net gecastreerd is groeit ie nog wel even door ;) .

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:12

Het zou idd wel het langer in z'n lijf kunnen zijn wat er voor zorgt dat haydn groter leek.
Hudson wordt wel groot hoor.
Is een compleet paard om te zien en echt knap.
Kan me je plezier hiermee echt goed voorstellen

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:39

Hier ook een jonge vivaldi! Ook zon draak :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:41

Safrou vertel, wat heb jij voor draak?
Komt toch niet bij vivaldi vandaan?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:29

Ziet er idd uit als een heerlijk braaf dier moniek !!
Denk wel dat haydn iets meer kwaliteit van lopen had maar braafheid en werkwilligheid is zeker zo belangrijk.

Ik hoop ook echt niet dat het moeilijke gedrag van vivaldi komt hoor zocht juist een brave hengst voor mijn merrie die al pit genoeg heeft :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:33

Bij de mijne komt het moeilijke niet van Vivaldi vandaan, maar uit de moederlijn (ferro x farn x doruto)
Moeilijk is het niet eens, het is meer alles zien en daardoor niet opletten wat ze moet doen.
Verder is het een super lief dier. Nu wel voor een jaar terug viel ze me nog met open mond en maaiende voorbenen aan. ( ze was toen bijna dood in het koppel, en uit het zich zo slecht voelen gedroeg ze zich zo)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:37

Bij mijn merrie komt het ook van moeders kant nl gibraldi. Lord leatherdales horen juist heel braaf te zijn.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:43

Ach we gaan het wel beleven

Mijn db is veel minder bloederig dan de Vivaldi, terwijl de db veel meer bloed voert
(dreamboy x Tuschinski x osmium)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:40

Dries, dat klopt helemaal Haydn had meer kwaliteit. Maar dan ga ik toch voor iets minder kwaliteit en meer Braafheid :+ mijn vorige was een Dornenkönig x Formateur.. Hudson doet me heel veel aan hem denken op die leeftijd... Daar is de inter 1 mee gehaald niet op z'n gangen maar op karakter ;) die kon wel goed galloperen .. Dat kan Hudson naar mijn idee ook. Hahaha dus we gaan lekker rijden en net als met de vorige " we zien wel waar het schip strand " ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:19

Ik vind m leuk met die vlek Kara!! Je zwarte is ook een knapperd! Blijft chique zo'n zwarte.

Gaaf moniek! Hij is echt leuk. Leuk ook dat hij je aan je oude topper doet denken. Galop is ook het belangrijkste, net als stap kan je daar maar weinig aan sleutelen.

Karakter is inderdaad het belangrijkst, mijn oudere hengst heeft al helemaal een nietszeggend papier en eigenlijk weinig kwaliteit, kan wel goed stappen. Liep met 14 jaar z2 en werd toen voor mij leerpaard, had toen al jaren geen wedstrijden meer gelopen. Loopt nu zzz en gaan in augustus een psg proef rijden (YR). Allemaal op goed karakter, is een bloedfanatiek paard! En zo braaf.. kan een manegemeisje zo op hem laten wegrijden, moet ik m alleen niet eerst heet gereden hebben :D goud waard zo'n paard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:20

Dat is heel gaaf essie, idd galop en stap moeten goed zijn ;)
Echt een goed karakter is goud waard idd.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:18

Snap het helemaal hoor moniek en vind hudson ook heel leuk.
Ga je vast veel plezier mee hebben!!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:26

kara schreef:
Safrou vertel, wat heb jij voor draak?
Komt toch niet bij vivaldi vandaan?

Ik heb geen id waar t vandaan komt, madame heeft gewoon een steekje los ( lees; meerdere)
Ze is een 5j vivaldi x welt hit ll.
Heeft wss niet de juiste mensen om zich heen gehad.. Waardoor ze enorm beschadigd was en gevaarlijk werd onder t zadel. Heb haar sinds april.
Gelukkig zijn we er nu helemaal doorheen, zaterdag maken we ons debuut *\o/*
Ze zal nooit een makkelijke worden, maat die zocht ik ook niet :D , ben zelf ook hartstikke eigenwijs , misschien klikt het daarom O:)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:30

Luna is gechipt afgelopen week en was super braaf! De chipper dacht dat ze dezelfde kleur als haar moeder zou krijgen, namelijk zwartbruin. Wat denken jullie, is dit mogelijk?
Ik zou het niet erg vinden hoor <3 *D