Mijn Rhodium merrie verwacht haar Charmeur veulen snel. Ze is dit weekend uitgeteld maar het zou me niets verbazen als ze het veulen nog iets langer ga afbakken .
Dankjullie wel, ja ik moet natuurlijk donderdag nog even laten kijken of het ei weg is, maar daar ga ik wel vanuit. Maar ja je weet maar nooit he. Mijn veearts kijkt graag al op 16 dagen, mij maakt het niet uit, hoe eerder de spanning eraf is hoe beter
Spannend he die laatste dagen van de dracht. Ik mis het echt hoor dat wachten. Misschien kan ik volgend jaar weer meepraten. Ik ga er twee met Charmeur proberen dit jaar.
Mauve7
Geplaatst: 26-02-13 21:33
Wij checken ook altijd op 16 dagen .
Ik heb de camera al een week 's avonds aan maar tot nu toe is het rustig. Als ze iets meer gaat tonen gaat het halsteralarm erop.
Was er vers sperma van Charmeur? Ik zag in een ander topic iemand vragen waarom hij op dv stond dit jaar maar ik zag dit niet terug op de website van Van Uytert.
Het was even spannend toen ik belde, ik heb niet doorgevraagd, maar begreep dat hij niet thuis stond. Binnen een half uur werd ik terug gebeld dat het ging lukken. Het sperma heb ik gezien en was niet zo levendig als de vorige keren. Volgens de veearts zag het eruit als sperma dat van een van de eerste sprongen van het jaar is. Dat lijkt me ook wel logisch. En ach, ik heb maar 1 zo'n zwemmertje nodig. Er waren wel twee buisjes gestuurd. Ik heb er een goed gevoel bij en vertrouw daar maar op.
De tweede merrie van mij wordt denk ik vrijdag of zaterdag geinsemineerd. Niet door Charmeur want zij is een Jazz, ik hoop dat dat gaat lukken en dat ze dan beide drachtig zijn, dat zou volgend jaar leuk zijn voor de veulens.
Mauve7
Geplaatst: 27-02-13 14:52
De merries hebben inderdaad meer rust als het veulen vriendjes heeft om mee te spelen . Ik heb een keer een merrie met hengstveulen alleen gehad maar dat was niet zo'n succes, de merrie werd geterroriseerd en was na 4 maanden total loss.
Normaal had ik 3 veulens binnen een maand maar ik heb vorige week mijn Jazz merrie, drachtig van Bon Bravour, verkocht. Waar wordt jouw 2e merrie mee gedekt Sjarett?
Ik heb haar vorig jaar dragend gehad van Negro maar na 6 weken was het eruit en is het niet meer gelukt. Ik wilde een vroeg veulen en ben niet koste wat kost doorgegaan. Nu is Netto goedgekeurd en die vind ik geweldig. Ook denk ik dat hij beter bij de merrie past qua bloedvoering. Variant zit wat verder weg en ik ben niet zo gek van dat bloed en Purioso past mij beter. Dekgeld is wel behoorlijk, Negro nu 1500,- en Netto 1750,- Ik heb nog een paar dagen om te beslissen welke van de twee het wordt.
Sjarett mijn merrie was ook opgebroken van Negro, met 4 maanden pas. Vind het nog jammer. Heb nu een Negro merrie bijgekocht van 12 jaar. Gezien het dekgeld en de rest van de kosten... Ze is niet zo groot, ga iets meer voorbeen in het lopen daar zou Charmeur ook prima een keer oppassen
Negro / Netto gezien het dekgeld versus bewezen ging ik voor de bewezen preferente vader Negro Maar mocht je het veulen willen verkopen of veilen dan is Netto wellicht commerciëler
pullaar
Geplaatst: 01-03-13 13:49
We duimen mee Sjarett !
Onze Charmeur doet het heel goed, goed aan de maat en super bewegen. Misschien dat we haar wel gaan verkopen, we verwachten in mei een veulentje en dan hebben we van het najaar te weinig stallen. En dan nog een dochter die toch zo graag een ponytje wil
@[***] Ik vind de moederlijn van Netto zo goed, daarom denk ik dat ik daar voor ga. Die 250 euro meer is natuurlijk veel geld, maar daar ga ik het niet voor laten. Leuk dat je ook een Negro hebt gekocht. We hebben wel dezelfde smaak qua paarden geloof ik. Ik heb ook nog een Spielberg lopen, jij ook geloof ik.
Mijn Charmeur groeit ook heel goed, ik verkoop haar voorlopig niet. Eerst groot laten worden en als het lukt een merrie eruit, dan zou ze heel heel misschien wel weg mogen. WIj hebben boxen genoeg, maar het houdt een keer op he met opsparen van paarden. Ik ga nu serieus werk maken van de verkoop van de ondertussen al 5 jarige OOSeven en de drie jarige Jazz uit de Gribaldi moet ook weg. Ze is me te klein gebleven en haar half zus van Tango is wel goed aan de maat dus dan hou ik die liever. Hihih en dan heb ik ook nog vijf pony's lopen, gewoon voor de lol. En we hebben niet eens kinderen. Wel jammer hoor, dan zouden die leuk met de pony's kunnen omtutten.
Ik heb net 2 kindjes voor de pony's gekregen Nee grapje heb er leuke bijrijdsters voor maar zou het leuk vinden als de kids straks mee op buitenrit gaan
De Spielberg is drachtig van Charmeur nu. Fijne merrie
Jonge paarden verkopen is lastig op het moment
Thora
Geplaatst: 04-03-13 17:42
Mijn nog steeds naarling (over 2 maanden officieel 2 jaar) Charmeurtje (x Goodtimes) Ze heeft meer haar dan de gemiddelde fries....... Inmiddels ongeveer 1.62
Met de iPhone gemaakt, dus simpele kwaliteit foto's
Aansprekend hoofd Thora! Mijn bijna 2 jarige, maar ook nog erg naarling, van Chippendale is ook zo'n pak haar, hopelijk over een poos weer strak in zomervacht .
Ik hoop over niet al te lang mijn Charmeur veulen te begroeten, de merrie was vannacht erg onrustig en alles begint goed op gang te komen, spannend!
Hier geen veulens dit jaar, maar twijfel nog steeds of ik mijn elitemerrie van Voice X Ferro X Weyden door hem moet laten dekken. Hij is nu nog betaalbaar. Na de hengstenkeuring kan dat zomaar anders zijn....