Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:37

Hij krijgt volop voer op 't moment, doe er ook niet zo heel veel mee hoor. Die keren dat ik 'm longeer is ook max. 10 minuutjes.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:31

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:02

Goed zeg! Gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:11

Gefeliciteerd! Super!! Mooi voorbeentje ook :D

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:37

Gefeliciteerd!
Onze Kleo wordt steeds brutaler. Ik kan haar halstertje bijna niet meer om doen. Ze rent door de stal. Slaat haar voorbenen naar me uit en ook krijg ik als ik niet oppas rake klappen van de achterbenen. Moeder zit me precies uit te lachen met haar dolle kind.

Iemand advies?

Ik hoop dat het binnenkort betert als de zomer weides opengaan en ze 24 u op het land kan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:42

Die van mij deed precies hetzelfde. Gericht schoppen.. Ik doe haar 's ochtends het halster nu om en dan ga ik er een paar keer per dag heen, houdt haar vast en kriebel haar overal. Ik til de beentjes net zo vaak op tot dat ze normaal doet. Als ze mept, mep ik terug, hoe zielig het ook is. Maar gelukkig is ze er nu mee opgehouden en komt ze nu naar me toe en kriebeld ze me terug :) Alleen met buitenzetten is het nog een probleem, dan wil ze de stal niet uit. Wat je ook probeerd, het gaat raar! Enige wat helpt is haar letterlijk bij kop en kont te pakken en tillen :Y) Al moet ik zeggen dat ze vandaag zelf de stal uit ging :) Aanpakken en vol houden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:53

Ook dit hoor je vaker bij Wynton's helaas. Die van mij heeft wel losse achterbeentjes maar niet zozeer tegen de mens. Eerder tegen andere paarden en tegen dingen die ze eng vindt.
Heb wel verhalen gehoord van Wynton's die echt heel erg sloegen, ook op stal.

Ik zou een halster omlaten (eventueel kort stukje touw eraan) en streng aanpakken. Veel oefenen en consequent zijn. Niet accepteren dat gedrag.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:56

Jeetje, als ik dit zo lees dan zou ik bijna denken dat er bij mij een rietje verwisseld is. Mijn veulen is heel erg lief en aanhankelijk. Komt zodra ik aan kom lopen met haar hoofd over de boxdeur om kusjes te geven. Ze probeerde dat van de week ook bij de hh, maar die was niet zo van de kusjes :+ .

Ze loopt keurig mee naar buiten, halster is ook geen probleem. Ontwormen (doe ik altijd tussen de 6e en 10e dag) was ook een eitje. Het enige waar ik mee zit is dat ze tussen de balken van mijn hek door springt naar de andere paarden. Dus we zijn bezig met een lijntje ertussen omdat moeders dat niet zo geslaagd vindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:58

Anoeska27 schreef:
Mijn veulen is heel erg lief en aanhankelijk.

Emma is ook heel lief en aanhankelijk hoor. :)
Wil het liefste de hele dag knuffen en kussen en kriebelen. Heel mensvriendelijk dier.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:58

Ik doe wel altijd 's nachts het halster af.. Mijn vriend is gelukkig beslist niet bang, die pakt haar wel goed aan. Hij tilt haar als het moet gewoon :+ Maar ze doet wel wat wij willen, maar daar zit wel al heel wat werk in! Zo sta ik nu meerdere keren per dag met mijn hand op haar kont, omdat ze daar eerst ook op sloeg. Nu niet meer.. Als ze met het voorbeen slaan, probeer ik altijd het voorbeen vast te pakken, schrikken ze vaak erg van!

Ze staan hier trouwens met andere veulens bij elkaar, dat vind ik ook erg helpen! Ze leren elkaar nu al heel wat!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:00

Hier ook geen slaande Wyntons. Zowel de merrie als de hengst niet. Beide mooie, lieve maar wel sensibele dieren, ben benieuwd hoe ze in het werk zijn. Merrie wordt keuringsklaar gemaakt en is drachtig, hengst mag nog een jaartje groeien (is 2).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:12

Ach, in die 3 jaar kan nog heel wat gebeuren! En zoals ik al zei: Ze vind kriebelen nu heerlijk!

We hebben een opfok aan huis. Soms zie je de gekste paarden komen, die gaan als lammetjes weer naar huis! Zonder dat wij er iets aan hebben gedaan..

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:16

Ze is echt ook normaal lief en schattig. Het spelletje begint van zodra halstertje om moet. En we nemen haar ook altijd aan het halster mee naar buiten en terug, want anders loopt ze overal zo maar heen en krijg je haar niet in de juiste stal. Ook dat vind ze niet zo leuk, maar lukt wel al beter dan halstertje om doen. Het is een echt draakje als ze iets niet leuk vindt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:47

Ik had net bijna haar moeder in mijn nek. We hebben rubberen tegels in de stal gelegd omdat de merrie steeds graaft tot het beton. Ze vertikte het om haar box in te gaan. Gelukkig ging haar kind er wel mak in, dus kwam ze alsnog (hoe ze de tegels zag onder het vlas en de laag stro is me nog een raadsel).

@Gblover, ik ben benieuwd, het wordt een opfokmaatje van de mijne als ik het goed begreep?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:27

@Gblover, ik ben benieuwd, het wordt een opfokmaatje van de mijne als ik het goed begreep?[/quote]

Ja ze gaat naar Eifelopfok. Ze zullen wat meer werk hebben aan haar dan aan haar half broertje. Die was heel gemakkelijk in het aanleren van alles. Maar ik ben wel heel erg fan van haar beweging en uitstraling.

En heb je ook een merrie? Dat zoubleuk zijn om ze dan samen te zien en vergelijken :D .

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:26

Je moet de mijne zien als ze op de wasplaats staat en er komt wat water op d'r achterbenen, mept de tegels nog net niet uit de muur, en snel..
Maargoed gaat elke dag beter dus dat zal er uiteindelijk wel uitgaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:43

gblover schreef:
En heb je ook een merrie? Dat zoubleuk zijn om ze dan samen te zien en vergelijken :D .

Ja, de mijne is ook een merrie. Moet nodig weereens nieuwe foto's maken. In welk stamboek komt die van jou? Omdat de naam met de letter G begint?

@Arielle Het zal er inderdaad uiteindelijk wel uit gaan, maar fijn is het niet lijkt me.
@Royaltjuh Heb je ook foto's? Of hebben die al hier gestaan en heb ik eroverheen gekeken?
@Suzanne F. Heb je nog actuele foto's van haar? Ze is helemaal mijn type als ik in je profiel kijk.
@Rokey Gefeliciteerd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:16

Arielle_ schreef:
Je moet de mijne zien als ze op de wasplaats staat en er komt wat water op d'r achterbenen, mept de tegels nog net niet uit de muur, en snel..

Deed die van mij ook. :')
Gewoon blijven spuiten, komt helemaal goed. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:17

Anoeska27 schreef:
@Suzanne F. Heb je nog actuele foto's van haar? Ze is helemaal mijn type als ik in je profiel kijk.

Zal weer eens maken. :j
Ze wordt steeds mooier. Gespierder en meer paard.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:31

Anoeska27 schreef:
[@Royaltjuh Heb je ook foto's? Of hebben die al hier gestaan en heb ik eroverheen gekeken?

Denk niet dat er hier foto's hebben gestaan. Van de driejarige geen foto's, die staat nu niet thuis. De hengst zal ik es kijken of ik die fatsoenlijk op de foto krijg binnenkort.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:43

Suzanne F. schreef:
Arielle_ schreef:

Deed die van mij ook. :')
Gewoon blijven spuiten, komt helemaal goed. :')

Ja vandaag ging het alweer beter, ze mepte alleen nog maar een beetje in de lucht haha.
En vandaag voor 't eerst gehangen, ze was echt heel braaf.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:10

@ Anoeska27: Stamboek Oldenburg. Voor merrie komt letter van de moeder. Je kan ook altijd letter van de vader kiezen. En eigenlijk hebben ze geen officiële naam totdat ze op 3 jaar gekeurd zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:19

Vandaar. De mijne komt in het Hannover stamboek, beetje hetzelfde verhaal. Naam begint met de 1e letter van de vader. Moet jij ook naar de keuring binnenkort om er papier/paspoort bij te krijgen? En wordt die van jouw dan ook gebrand?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:33

Gebrand? Doen ze dat nog?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:36

In Duitsland wel ja. Paarden reageren daar een stuk minder op dan op het chippen (in Duitsland dan, de KWPN chipper vorig jaar was wel heel handig.)