holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:49

Nou Rochelle, als er een witte plek onder het zadel komt, heb ik geleerd dat dat een drukplek is van een slechtliggend zadel. En als ik dan ook lees over je problemen met oprichting enz...... tja, misschien eens een andere zadelmaker vragen om na te kijken? En in de tussentijd misschien een gelpadje eronder?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:13

We zijn ook net pas begonnen met de oprichting hoor, dus daardoor zal het vast ook komen dat het niet makkelijk gaat. Ja, er zit een bontje onder en ik ga van de week even bellen :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:45

Helemaal mee eens Rochelle, ik was met Bridie bezig op te rijden (voordat ze 6 weken ziek werd van de enting....), maar de eerste weken is dat best lastig. En als je er dan eentje hebt die duidelijk laat merken er last van te krijgen (zo is Bridie dus ook) is dat dubbel vervelend. Maar goed, het is een fase moet je maar denken en niet te lang achter elkaar doen scheelt ook. Steeds meer uitbouwen van een paar minuten naar 5 minuten achter elkaar is ook al pittig. Als Bridie weer terug in conditie is kan ik haar waarschijnlijk rond de 8 minuten oprijden, maar dan moet ik daarna toch weer even lengte geven. Niet erg, tenslotte is het training... succes!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:40

Ik heb idd een nieuwe besteld een hulsebos balance!

Nee word idd krapper dan weer..... Maar toch kan ij er dan nog wel tussendoor met m'n handen. Hij loopt hier al wel beter op dan het andere zadel.
Maar wil gewoon m'n nieuwe haha

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:27

Hahahaa, ja dat kan ik me voorstellen! En dat je dan erin gaat zitten en denkt: dit is nu echt een schommelstoel. Heerlijk! Ik had dat toen ik van de Wintec eindelijk weer over kon stappen op een Euroriding Diamant bij Bridie. Ik heb toen echt een paar keer zitten zuchten van genot. ;-).

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:52

Haha dat geloof ik! Als je zelf beter zit gaat je paard ook beter. Echt wel belangrijk een goed zadel

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:09

Ik heb de euroriding Luxor, heerlijk zadel!!!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:29

Zadelmaker komt binnenkort. Hoop dat het makkelijk aan te passen is als het nodig is en geen nieuw zadel. Daar heb ik echt momenteel geen geld voor..

Heb de afgelopen 2 dagen weer niet kunnen rijden vanwege een natte baan, het schiet echt niet op zo!!! :roll:

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:50

Rochelle, als je een goede zadelmaker treft, kan die best een hoop doen aan een zadel hoor. Ik rijd niet als het regent, dat heb ik vroeger (toen ik nog jong was en onbedorven) te veel gedaan. Ik ben sinds ik de 40 ben gepasseerd een echte mooi weer amazone en tja, het is winter en als je dan alleen een accommodatie met buitenbak hebt, is het gewoon behelpen. Succes met het zadel!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:02

Hahaha dan heb je nog mazzel dat het niet vriest deze winter.

Wat dat betreft ben ik wel heel blij met onze binnenbanen, je kan altijd rijden.

Er kan vaak veel aan gedaan worden idd, maar soms zijn de kosten alsnog hoog mrt bijv een nieuwe boom in het zadel. Maar dan heb je er nog geen nieuwe voor!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:31

Collendoorn, met een binnenbak heb je gewoon mazzel. Het is voor mij kiezen tussen de minst kwaden. Ik heb reuma dus kan in de winter niet zo soepel op mijn paardje zitten. Stalpaardje is ze niet, dat heb ik 3 jaar geleden gemerkt toen ik even op een andere stal moest wachten op een plek op mijn huidige stal. Als Bridie 23 uur per dag stilstaat, wordt ze staatsgevaarlijk om te rijden. Bij de pension- en opfokstal waar mijn meiden nu staan, staat Bridie in de winter 4 uur per dag op de paddock en kan dan toch veel meer energie kwijt dan gedacht. Gilly staat sowieso dan ook minstens 4 uur per dag op de paddock met haar vriendinnen, maar die hoef ik überhaupt (nog) niet te rijden ;-). Als het vriest, ga ik wel gerust drie kwartier in de bak wandelen met het peerd hoor. Ze komt er dan wel uit, tenzij er echt ijzel ligt overal.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:10

Super dan toch! Ik zou het liefste ook wel willen dat Cuba meer buiten komt! Maar er is altijd op elke stal wel iets natuurlijk!

Ik heb met m'n vorige vzpaard altijd buiten gereden en dan weet je niet beter! Ben nu verwend haha, krijg dat er maar uit.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:20

phieuww moest zo eventjes heel veel pagina's bijlezen (krijg geen meldingen meer blijkbaar)

Fijn dat de paardjes het allemaal zo goed doen, I-jana begint heel fijn te lopen met momenten, maar mevrouwtje heeft zo van die trucjes om overal onder uit proberen te komen, dus volledige aandacht is altijd nodig (in de winterperiode) :)

Tandarts en osteopaat zijn geweest en van deze laatste kreeg ik het compliment dat ik goed bezig ben met haar :D

enkele foto's uit een filmpje dat gisteren gemaakt is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu gaan we het hier echt beter in het oog houden, want als je zoveel moet bijlezen weet je op het einde niet meer wat er in het begin geschreven geweest is :o

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:55

Ziet er goed uit leenbeestje. Heb je ook nog een stukje van de video? En altijd fijn om complimenten te krijgen vooral van een osteopaat !! Altijd fijn om te horen.

Cuba is de laatse week weer wat minder te rijden, maar in de longeer is nieuw zand gelegd maar die is mega zwaar!! Dus meneer tovert zich dan om in een tuiger en trekt z'n benen op tot z'n buik haha. En het werd vlieg/ren/turbo zand!! Maar dat heeft zich 3 keer van de week herhaalt dus dat is wss spierpijn!!! Met rijden was het dus weer zeuren gewoon niet loslaten, en dan ook dingen zoeken om van te gaan schrikken!! Een mevr met het opstapkrukje, en die vind hij echt totaal NIET eng! Dus was typisch gedrag om eronder uit te komen haha

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:01

Collendoorn, ik ga proberen om het filmpje er op te krijgen, want er zijn nog wa probleempjes met deze op de pc te krijgen :D nieuwe camera ^^

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:14

http://www.youtube.com/watch?v=W2yyqDauKo0

hier is een stukje van één van de filmpjes, maar ik moet nog wat bijwerken want mijn vader zen film capaciteiten zijn niet altijd even toppie :+ soms zit je precies in een achtbaan

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:09

Vanmiddag Bridie weer eens gereden. De reuma speelt met dit rare weer flink op, dus ik had vreselijk last van mijn onderrug. Toch even gestapt en gedraafd, want ja, paardrijden voor gehandicapten is er ook niet voor niets.... ;-). Bij het uitstappen even Gilly zitten observeren. Er is een merrie uit de groep verdwenen (opgehaald door de eigenaar) dus de machtsverhoudingen liggen even anders. Pfff, wat liep ze zich uit te slopen tegenover de andere driejarigen in het groepje. Maar LOPEN kan ze wel. En dat was nog niet eens voluit omdat de ruimte in die paddock iets beperkt is, maar superruime passen, los ruggetje. En geen kreupelheidje te zien (jaaa, daar blijf ik toch naar kijken maar sinds ze 2 jaar geleden terug is gegaan nog geen kreupel pasje gezien). En ze wordt mega groot. Ik geloof dat ze nu zeker 1.65m is en voorlopig nog niet is uitgegroeid. Er zit al een onwijze hals op (Donnerhal- halsje) en een paar lange benen. Ze is totaal niet slungelig en slap, dat valt me erg op en ze heeft de dikke kont van haar moeder geerfd. Ben zoooo benieuwd hoe ze het over een paar maanden gaat doen....

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:14

Dat snap ik best dat je daar naar blijft kijken Diane65, hier hebben we ook eentje gehad met een wond achteraan aan het spronggewricht, 3 keer zo dik als normaal, het staat nog altijd wat dikker, maar manken doet ze er niet aan.

Ik hoop dat je een mooie nieuwe thuis voor Gilly vindt.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:39

Leenbeesje, dank je wel. Gaat vast lukken want ze kan ook heeeeel charmant zijn. Als ze maar een beetje het karakter van ma heeft (en dat heeft ze wel, wel een beetje dominant), dan vindt ze werken straks ook hartstikke leuk en ze moet gewoon de sport ook in (prognose voor de dressuursport is goed). Die merrie van jou is ook een superknol zeg. Daar kan je nog eens mee binnen komen!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Dankje Diane, ze is het laatste jaar echt paard geworden.
En de trainingen beginnen vruchten af te werpen, ook al heb ik in het begin tegen de muur omhoog gelopen van de miserie.
Het is te hopen dat ze gilly in de sport brengen, het zou zonde zijn om het met zo'n paard niet te doen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:34

Leenbeesje, mooie foto's <3

Wij hebben Cay voor een paar maanden uit handen gegeven. Even kijken of het probleem waar we met rijden tegenaan lopen aan Kim ligt of dat hij gewoon wat bij geschaafd moet worden. Het is verder zo'n lief paard, maar het lijkt net of als hij echt aan de bak moet hij gewoon in protest gaat, ergens begrijp ik dat wel :+ Het schijnt wel een kwaaltje van de Dayano's te zijn werd me verteld op de stal, ze hadden er al een paar gehad die dus allemaal dit deden als ze aan de bak moesten. Het komt vast wel goed.

Hopelijk gaat het bij jullie verder allemaal goed.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:00

Kosta, bij die van jou zit er Farrington-bloed in van moederskant. Dat zijn ook niet de makkelijkste hoor. En bloedpaarden kunnen heel werkwillig zijn, maar soms ook te slim in het werk en zichzelf dan behoorlijk in de weg zitten. In Dayano zit een flinke scheut bloed. Dus dikke kans dat Cay idd van beide deze eigenschappen heeft meegekregen. Maar het zal vast goed komen hoor.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:30

Wat doet Cay dan precies?? Als ze aan het werk wordt gezet?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:13

Dankje Kosta :)

I-jana heeft vorig jaar bij het begin van een nieuwe lesgeefster ook heel hard tegen gedaan hoor. Bij de vorige moesten we de paarden laag en vlot rijden. Bij de huidige lesgeefster moet ik er voor zorgen dat elke pas van mij is (ook al had ik dat gevoel bij de vorige ook, deze gaat verder) dit heeft in het begin zoveel protest gegeven dat ik er op een gegeven moment mee wou stoppen, ik dacht echt dat deze manier niet ging werken voor mij, maar op een gegeven moment hebben we de klik gemaakt. Nu soms bij een nieuwe oefening of als ze NOG iets meer moet laten zien dan krijg ik weer een hoop protest. Ik hoop voor jou dat Cay het toch snel gaat doorhebben en het protest achterwege laat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:55

*leest wel altijd mee maar reageert niet altijd even veel.

Als dat protest bij de dayano's ik heb er over gehoord maar die van mij doet het echt niet! Als hij een keer boos reageert is het vaak omdat ik meer vraag dan hij op dat moment kan verwerken. Als ik dan een stapje terug pak en het nog eens probeer gaat het vaak prima! Hij wil juist heel graag en heeft echt de perfecte mindset.

Momenteel heeft hij vakantie maar binnenkort wil ik hem toch wel graag gaan oppakken!

Wat zadels betreft, idd heel belangrijk dat het past! Kan een wereld van verschil maken.

En gilly te koop ;( dat zal je wel aan het hart gaan denk ik na alles wat je hebt meegemaakt met der!