Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet_Pam

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:00

@_Sharon Haha ja het is me dr eentje, maar komt vanzelf goed :)
@Norton84 Ja volgende keer gaan we er gewoon weer voor! Gezinsuitbreiding? Leuk!! gefeliciteerd!
@heleeniets Ja in de training gaat het al weer stukken beter, volgende week maar weer een keer kijken wat ze van ons vinden, bedankt! :)
Hier even rustig van de week een leuke paas-bosrit gemaakt en ondanks de regen was het zeer geslaagd!

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:20

Hee @ MonteKarlo jij gaat ook naar de zomerinstructieweken las ik? Welke week ga je?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:18

JARS schreef:
Hee @ MonteKarlo jij gaat ook naar de zomerinstructieweken las ik? Welke week ga je?

Hoooi,
Klopt ja! Ik ga week 5, jij dan ?

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:55

Ah wat leuk, ik ook in week 5!
Heb er al zin in, hoop dat we er beiden veel van opsteken, al die indrukken zullen heel goed zijn voor m'n paard.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:18

Ik heb weer mooie foto's voorbij zien komen. Ik ben zelf even niet zo actief geweest. Druk met afstuderen en de paarden. Ad doet het echt super de laatste tijd. Hij is L+7, springt in de L als een trein. En ook nog regelmatig prijs. Daarnaast druk met het crossen. Dressuur zijn we helemaal mee gestopt, wel trainen maar breng hem niet meer uit.
Helaas door het stomme weer zijn hier een aantal mooie concoursen afgelast, dat was wel even zuur. Maar zaterdag en zondag mogen we weer dus ik ben benieuwd.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:00

Hooi!
Hoe is het met iedereen ?
Stil hier al een tijdje..
Ik lig al een week in het ziekenhuis en verveel me eigen nogal :Y)
Iemand nog iets leuks meegemaakt met zijn of haar Haarlem? :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:49

Mijn Haarlem gaat helaas de verkoop in :(

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:41

_sharonnn schreef:
Mijn Haarlem gaat helaas de verkoop in :(

Oh echt? Waarom dan ?
Sterkte ermee...

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:04

Hoezo lig je in zh monte carlo.
Hoezo verkopen van je Haarlem sharonn

Hier is het beetje dubbel met diego.
Hij hoeste laatst en dap laten komen uit onderzoek is gebleken dat hij reageert op huisstof mijt schimmels mijten en antibiotica. Heeft hiervoor kuur prednisolon gehad. Daarnaast ondanks recent ontwormen toch nog wormen. Dus gelijk weer gedaan. Advies is hooi weken stro vervangen voor iets anders. Gelukkig staan ze voorlopig dag nacht buiten. Alleen als het slecht weer is echt op stal nu hebben we normaal graszaad hooi. Terwijl de periode dat hij ging hoesten er ander hooi was.wat is nu slim alles omgooien. Houd in extra stal kosten. Afwachten wat het tzt gaat doen als ze weer meer op stal komen.

Nu zat il ook te denken hij heeft eczeem plus allergie mijm gevoel zegt dan immuniteit is te laag dat moet opgekrikt worden.

Iemand ander idee

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:46

Ongeluk gehad en onder een paard terecht gekomen, heb een breuk in m'n schedel en flink wat blauwe plekken en schaafplekken.

Lastig verhaal Norton, zolang het kan buiten laten staan inderdaad en hooi goed natweken.
Probeer in tussen dan wat aan zijn weerstand te doen en naar vervangende dingen te kijken kwa stro enzo.
Misschien knapt ie nu ook wat op als de wormen goed weg zijn.
Wat zegt de dierenarts verder ?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:42

Hooi moet 12 uur weken. Denk dat stomen dan beter past bij mijn situatie als ouder vab 2 jonge kinderen

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:58

Hey iedereen, het is idd een poosje stil geweest hier!
@MonteKarlo Jeetje dat is niet niks!! Heel veel beterschap! flinke klap geweest dan!
@_sharonnn Sterkte ermee, hoezo moet je die van jou verkopen?
@norton84 Wat vervelend dat Diego daar allergisch voor is, lijkt me idd niet echt een makkelijk probleem.
Als hij er nu niet zo'n last van heeft zou ik voorlopig alleen zn hooi weken en zn weerstand gaan vergroten.
Ik geef die van mij ook standaard wat meer vitaminen en mineralen. Geef hem nu een brokje ernaast wat equilin basic heet, zit van alles in, is wel wat prijzig. Die van mij is daar heel erg van opgeknapt, hij had ook altijd een wat mindere weerstand, nu helemaal nergens meer last van. Je kan hem ook een vitamine spuit geven, knappen ze ook meestal erg van op.
Hier alles een beetje rustig aan, laatst nog wel gestart en mn eerste 2 wp in het M1 gehaald :).
Nu gewoon een beetje dressuurmatig aan het trainen en 1x in de week springen. Maar met dat warme weer mag hij van mij lekker op het land blijven, even onder de douche en dan weer naar buiten veeelste warm om te trainen haha! Heeft hij gelijk ook een beetje vakantie :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:19

Ik ga in september studeren en vind dat m'n paard iemand verdient die alle aandacht voor haar heeft en ik ben bang dat ik dat straks niet meer heb als ik ga studeren.. :n

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:48

En alweer een half jaar verder! /3 :P

Hoe gaat het met jullie paarden ?
De mijne heeft op dit moment een ontzettend hoge ontstekingswaarde in zijn bloed, dus ben benieuwd wat er uit gaat komen verder, wel sneu voor hem.. :(:)

Heb je de jouwe al verkocht ondertussen Sharon ?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:58

Hee inderdaad lang geleden alweer!

Vervelend zeg.. Hoop dat het niet ernstig is! :(:)

Nee ze is in bruikleen sinds augustus! Beste en slechtste beslissing ooit, ik mis d'r heel erg, maar het gaat daar beter dan bij mij...

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:23

He dames. Inderdaad lang geleden. Ook hier veel twijfels en verander.de laatste half jaar

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:31

Oh vertel!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:36

Mn zus is onder tussen bevallen van haar tweede kind .een jongen.
Dit heeft nog al wat veranderd.

Heel veel gebeurd op onze stalling.
Plus Diego is wat onstuimig

Hutch gaat gewoon goed

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:36

Okee, klinkt niet fijn..
Ik ben een vreemde voor je, maar als er wat is mag je pb'en :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:36

Heb topic geopend met wat bokt zou doen.

Maar idd heb nu 2 jonge kinderen.
diego heeft me er voor oud en nieuw weer afgegooid. Nu dus andere enkel last.

Nu zit ik kort samen gevat te twijfelen ga ik voor soort van gezinspaard waarop ik naar buiten kan. Met storm etc kan rijden. En waar dochter eventueel op kan rond stappen. Relatief veilig. En waar ook nog leuk op in bak te rijden is.

Of toch investeren in diego mbt rijden buiten in bak. En duimen dat die ooit rustig er word.

Echt fanatiek in sport gaat voorlopig niets worden. En elke dag actief rijden in zin van door gaan tot iets echt opgelost is ook niet.

Diego verveelt zich de pletter. Kan nu niet rijden en longeren ook bijna niet alles is zwembad

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:21

:( wat vervelend, ik snap wel wat je bedoeld! Ik kan helaas niet voor je beslissen wat goed is, maar ik wil je wel heel veel succes wensen met je beslissing :(:)

Ik ben trouwens zelf op zoek naar een bruikleen paard, want ik heb tijd genoeg, iets wat ik niet verwacht had..
Ik denk dat ik Babs dan ook aan die mensen wil verkopen, omdat het daar zo goed gaat :)
28 februari gaat ze onderling starten en dan ga ik kijken.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:07

Wil je dan babs aan hun verkopen. En dan zelf een ander paard kopen????

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:11

Babs wil ik inderdaad verkopen, het gaat zo goed, dat t egoïstisch zou zijn haar terug te halen eigenlijk.. en dan zelf eerst een paard in bruikleen om het te proberen alvorens ik weer een ander koop :)

angela198901

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:59

Hallo ,

Wat leuk dat er een topic is over de nakomelingen van de hengst Haarlem.
Ik heb ongeveer 1,5 jaar ook een Haarlem. Wij hebben er alleen niet zoveel geluk mee gehad.
Al 3x een blessure mee gehad. Echt balen. We zijn nu lekker aan het opbouwen met hem. Ben ook nu extra voorzichtig met hem. En nu maar hopen dat de laatste blessure niet meer terug komt en nu lekker kan genieten van mijn Puk.

Zijn echte naam is eigenlijk Wizard vd bameerhoeve .
Maar noemen hem Puk.
Puk is echt een schatje, super lief in de omgang. Echt een heerlijk paard om op te rijden.
Puk is 12 jaar geworden dit jaar.

Wil graag foto's toevoegen maar dit lukt niet. :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:42

angela198901 schreef:
Hallo ,

Wat leuk dat er een topic is over de nakomelingen van de hengst Haarlem.
Ik heb ongeveer 1,5 jaar ook een Haarlem. Wij hebben er alleen niet zoveel geluk mee gehad.
Al 3x een blessure mee gehad. Echt balen. We zijn nu lekker aan het opbouwen met hem. Ben ook nu extra voorzichtig met hem. En nu maar hopen dat de laatste blessure niet meer terug komt en nu lekker kan genieten van mijn Puk.

Zijn echte naam is eigenlijk Wizard vd bameerhoeve .
Maar noemen hem Puk.
Puk is echt een schatje, super lief in de omgang. Echt een heerlijk paard om op te rijden.
Puk is 12 jaar geworden dit jaar.

Wil graag foto's toevoegen maar dit lukt niet. :P

Hoi en welkom! :wave:
Zoals je misschien al gezien had ligt het topic een beetje stil :=
Desalniettemin leuk dat jij je Haarlem voor komt stellen!
Jammer dat het niet lukt om foto's toe te voegen.
Je kan naar tinypic.com gaan en daar een foto uploaden, verkleinen naar message board en vervolgens de link die tussen [img ] staat kopiëren en hier plakken.
Dan kunnen wij als het goed is de foto zien :D
Balen van de blessures zeg, gaat het nu weer aardig ?