Nakomelingen van charmeur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jvdberg

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:08

Ik kan ook niet wachten tot mijn Charmeurtje er is. Onze tweejarige Charmeur doet het goed in de opfok. Ik schrok laatst wel. Kreeg de rekening van het KPWN met daarop de dekkingsafdracht (of zoiets). Staat daarop dat mijn merrie die door Charmeur zou moeten zijn gedekt door een andere hengst is gedekt. Ik direct bellen met mijn hengstenhouder, maar die verzekerde mij dat er echt een Charmeur in zat en dat er waarschijnlijk ergens een registratiefoutje was gemaakt. Moest volgens het KPWN checken of het straks op het geboortebericht wel goed staat.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:32

Ohwjee dan zou ik ook in de stress schieten zeg, bij zo'n bericht.

Peet, jou merrie geeft alleen maar überhaupt knapperds dus dan kun je iig weer een veiling poging doen.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:02

Helemaal meer eens Ullaatje, mijn fokmerrie komt ook uit de merrie van Peetje (was haar eerste veulen). Moeder en dochter allebei drachtig van Charmeur. Ben benieuwd.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:25

Pff dat is schrikken jvdberg.
Nu maar hopen dat het gewoon een Charmeur is en anders het DNA laten controleren. Maar ja dat kost dan weer geld he. Leuk he paarden :D

Wij hebben vandaag het duplikaat papier van de "nieuwe" Gribaldi merrie binnen gekregen. Ik ben er zo blij mee. Het is door omstandigheden het tweede duplikaat en normaal gesproken geven ze dat maar één keer uit. We hebben een heel pak papier opgestuurd, compleet met alle papieren van de advocaat en rechtbank en ook nog een uitleg van ons en de veearts en gelukkig is het gelukt. Nu kan ze de voor de stamboekopname (en misschien wel ster) en krijgt het veulen volgend jaar een stamboek mama inplaats van een veulenboeker.
Ben er toch wel heel blij mee, voor eventuele verkoop is een veulenboek merrie niet echt gunstig.
Ze is nu hengstig en ik ga de volgende keer langs bij de veearts om een staal te laten nemen en te kijken of alles in orde is.
En dan kan Charmeur weer voor ons aan het werk *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 07:22

Sjarett schreef:
Pff dat is schrikken jvdberg.
Nu maar hopen dat het gewoon een Charmeur is en anders het DNA laten controleren. Maar ja dat kost dan weer geld he. Leuk he paarden :D

Wij hebben vandaag het duplikaat papier van de "nieuwe" Gribaldi merrie binnen gekregen. Ik ben er zo blij mee. Het is door omstandigheden het tweede duplikaat en normaal gesproken geven ze dat maar één keer uit. We hebben een heel pak papier opgestuurd, compleet met alle papieren van de advocaat en rechtbank en ook nog een uitleg van ons en de veearts en gelukkig is het gelukt. Nu kan ze de voor de stamboekopname (en misschien wel ster) en krijgt het veulen volgend jaar een stamboek mama inplaats van een veulenboeker.
Ben er toch wel heel blij mee, voor eventuele verkoop is een veulenboek merrie niet echt gunstig.
Ze is nu hengstig en ik ga de volgende keer langs bij de veearts om een staal te laten nemen en te kijken of alles in orde is.
En dan kan Charmeur weer voor ons aan het werk *\o/*

schrikken? waarom? omdat moeder en dochter allebei van de zelfde hengst gedekt zijn?
Lijkt me niks bijzonders....

Ja leuk he Jan, ben ook zooooo benieuwd!
Komen als jullie veulen er is "even" kijken, heb de oudste dochter van RUubs nog nooit LIVE gezien!

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:03

Het schrikken gaat over mijn vorige bericht. Maak er maar een dagje van, van Zeeland naar het Oosten, duurt wel een paar uurtjes, maar je bent natuurlijk van harte welkom.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:35

ik zie geen vorig bericht Jan? wel rare tekens?! :? :? :?
T zal dat zijn dan!

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:45

Bericht staat bovenaan deze pagina (over de dek nota van het KWPN). Groet, Jaap

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:43

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:55

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:23

Omdat ik mijn Charmeur merrie Hayfa aan de kleine kant vind, ben ik erg benieuwd naar de schofthoogte van Hayfa dr halfbroertjes en zusjes. Dus hoe groot zijn jullie Charmeurtjes? En hoe oud zijn ze? Hoe groot is hun moeder?

Hayfa is nu 11 maanden en meet 141,5 cm. Moeder is ongeveer 164cm. Dus ik hoop stiekem dat ze nog een groeispurtje of 3 krijgt!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:27

mijne leek eerst ook best groot alleen dat viel af toen we haar meten, is nu 19 maanden en meet nu ongeveer 150

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:04

Leoniieke90 schreef:
Omdat ik mijn Charmeur merrie Hayfa aan de kleine kant vind, ben ik erg benieuwd naar de schofthoogte van Hayfa dr halfbroertjes en zusjes. Dus hoe groot zijn jullie Charmeurtjes? En hoe oud zijn ze? Hoe groot is hun moeder?

Hayfa is nu 11 maanden en meet 141,5 cm. Moeder is ongeveer 164cm. Dus ik hoop stiekem dat ze nog een groeispurtje of 3 krijgt!

Ik heb die van mij nog nooit gemeten, maar is ook zeker niet te grootste. Ik hoop ook op nog wat groeispurten. De moeder is 1.67, dus opzich zal het goed moeten komen. Misschien zijn het laat bloeiers.. Laten we het hopen! Ik zal dit weekend even een foto maken, hij is van 11 mei. Dus 9 maanden.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:41

Mijn Charmeurtje meet ongeveer 1.62 op 19 maanden, dus groot genoeg. De moeder is 1.67.....
Ik zal eens foto's maken als de grond weer ontdooid is.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:03

De onze is ook 19 maaanden, ik denk ook rond de 1.60m. Ze is de jongste en de grootste van het koppel.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:37

Ik meld me hier ook. Ik heb afgelopen zomer een hengstveulen van Charmeur gekocht en die is wel aardig aan de maat, zal eens kijken of ik hem binnenkort kan meten.

En misschien een beetje hoop voor diegene die zich zorgen maken over de grootte van de charmeurtjes, de maat zegt niet alles. Ik heb zelfs een keer een merrie gehad die met ruim een jaar slecht 1.33 meette, ik dacht dat wordt een pony, is een paard van 1.68 geworden. Je ziet vaak meer aan het model dan aan de hoogte.
Wat me wel positief opvalt is het karakter, Klikoo haar veulen staat bij die van mijn in, ik breng zonder problemen drie veulens in mn eentje naar het land, hoefsmid/wormenkuren/dierenartsen geen probleem. Dus dat belooft wat voor de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:59

Die van mij was enorm
Maat zit ik niet zo over in

Bovendien nu een merrie van 1.74 drachtig van hem. Nog krap 2 maandjes

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:40

Ook ik maakte me zorgen, gelukkig is ze nu weer redelijk overbouwd, dus ze zal nog wel wat groeien. Ik schat haar (nooit echt gemeten) nu op de 1.57 en ze is 19 maanden. Haar moeder was op die leeftijd al 1.74 dus stiekem verwacht je dan ook zeker omdatpaps ook groot is, dat ze wel aan de maat zou zijn, maar niet dus. Ik hoop dat ze rond de 1.69 gaat worden, maar ik moet het nog zien.
Als ik het trucje doe met het touwtje moet ze nog 10 cm.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:42

Wel leuk om te lezen dat iedereen de zelfde gedachte heeft over de maat hahaha.
Inderdaad Prada, de karakters zijn super!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:53

Ik weet niet wat normaal is, die van mij is denk ik dik 1.60m nu, hij heeft echt lange benen maar het is wel echt een popje, zal ook wel te maken hebben met het ongeluk dat hij gehad heeft toen.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:17

Die van ons is groot genoeg, wordt in mei 2 jaar en meet nu ruim 1.60 m.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:19

heb het idee dat die van mij nu begint te groeien moet zeggen dat ze enorm breed geworden is

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:49

Mijn merrie is drachtig van hem nog een krappe 2 maanden kan niet wachten! Mijn merrie is maar1.63 dus benieuwd wat het bij mij gaat worden. Ik ben zelf niet zo groot dus mega hoeft niet.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:19

de moeder van mijn charmeur was ook niet groot, ik ben zelf ook niet groot maar ben al blij als ze 162 wordt

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:45

Het is een "beetje" vroeg, maar vandaag is bij mij de eerste merrie geinsemineerd met Charmeur.
Na twee jaar pech hoop ik dat het dit jaar weer eens meezit. Het kan er maar inzitten heb ik gedacht.
De merrie was nu voor de 3e keer dit jaar hengstig, 1 mooi ei, geen vocht, gewoon zoals het zou moeten zijn.
Duimen jullie mee?