Rubiquil nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:09

Zwieke hoe gaat het ondertussen,

En Karlijn heeft de medicatie geholpen

wij zijn na een maandje rust terug in de wedstrijden gevlogen en Jebe was één bom energie.....man dat beest wordt echt niet moe hoor :(:)
En in de winter mag haar vriendinnetje mee op wedstrijd en dan wilt ze er steeds bij zijn en durven er wel eens slechte manieren naar boven komen }>.
En omdat ze vorige week zo draakje was, had ik besloten om dit weekend 2 dagen op wedstrijd te gaan en het heeft geholpen ze kon al flink langs onze camion lopen zonder hysterisch te worden.
Ik start ze nu M1 (lrv) en de A en L6 (Vlp) die L6 is best wel een pittige proef vindt ik voor een 5j maar de oefeningen kan ze met gemak aan nu gewoon terug de rust en ontspanning gaan opzoeken, ook zijn we bezig met de wissel aan te leren en dat gaat vrij goed ...ben zo trots op mijn electric :+ Jebe

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:04

Klinkt goed Eike! Lekker bezig en ze wordt al rustiger dus op wedstrijd.
Wat voor oefeningen komen er in L6 voor? Dat kennen wij hier niet namelijk :o

Helaas heeft het niet geholpen. Hij is al op de foto geweest (rug en hals) en dat was goed. Vandaag door de scan, hoor morgen de uitslag.

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:16

hopelijk vinden ze iets dat de oorzaak kan zijn :-(....zodat je eindelijk verder kunt
dit is de L6 proef http://www.vlp.be/userfiles/file/DR_NIV ... -%20L6.pdf toen ik hem las dacht ik ooo valt mee tot ik hem reed op 20x40m is het toch wel heel snel na elkaar vooral de 2de contra vanaf E dan wordt die wending wel heel kort

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:59

Dat hoop ik ook ja.

Dat kan ik mij voorstellen, zitten genoeg moeilijk oefeningen in en dat zeker in een 20x40 baan

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:39

Ik mag nog steeds niet rijden.... Maar vorige week wel stiekem er eens opgekropen, voelde hemels! Het was al een 4 maand dat ik er niet had opgezeten ;( Ik voelde wel dat ik nog niet direct aan het rijden was. Ik kan bv. mijn stijgbeugel nog niet pakken (been draaien) en ik heb nada kracht om ze in draf te zetten of te ondersteunen. Maar kom, dat zal ooit wel terug komen!

Eike, rij je de KR wedstrijden mee? Die L-proeven van de VLP zijn inderdaad niet niets!

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:27

zwieke schreef:
Ik mag nog steeds niet rijden.... Maar vorige week wel stiekem er eens opgekropen, voelde hemels! Het was al een 4 maand dat ik er niet had opgezeten ;( Ik voelde wel dat ik nog niet direct aan het rijden was. Ik kan bv. mijn stijgbeugel nog niet pakken (been draaien) en ik heb nada kracht om ze in draf te zetten of te ondersteunen. Maar kom, dat zal ooit wel terug komen!

Eike, rij je de KR wedstrijden mee? Die L-proeven van de VLP zijn inderdaad niet niets!


Hopelijk kan je snel alles terug normaal gebruiken goh ik zou gek worden, soms rij ik ook wel een Kr de proeven zijn idd dezelfde

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:32

Ik word ook enorm gek hoor! Ik heb in heel mijn leven nog nooit niet zo lang zonder rijden gemoeten ;(

Misschien kom ik jou en je prachtige paardje wel eens tegen op de KR! :) Ik ga vaak supporteren als vrienden meedoen (en zeker als Lady ook start!).

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:58

normaal in de zomer ik zal het hier dan wel melden leuk om elkaar dan eens in het echt te zien

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:27

Zwieke: balen zeg, maar even van dat gevoel genoten hebben is vast heel prettig! ;-)


Ik heb niet echt goed nieuws gekregen over Gugatti, morgen kijken hoe erg het is. Voor de geïnteresseerde, pb anders even. Dan vertel ik het verhaal..

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:05

Zwieke ik heb het denk even gemist, waarom mag je niet rijden?

Karlijn dat klinkt niet goed... ben benieuwd wat er is. Hoop voor je dat hij er bovenop komt, sterkte!

Orenda heeft al ruim 2 maanden bijna alleen maar vakantie. Vanwege verhuizing en bouw van stallen/paddock etc heel weinig tijd gehad. Maar het gaat wel goed met haar :) Hopelijk komend weekend voor het eerst sinds weken eindelijk weer eens wat doen met haar. Ga eerst maar even paar dagen longeren voor ik er op ga. Het rijden is nog niet heel erg bevestigd en ze kan soms haar streken hebben :D

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:34

karlijn1985 schreef:
Ik heb niet echt goed nieuws gekregen over Gugatti, morgen kijken hoe erg het is. Voor de geïnteresseerde, pb anders even. Dan vertel ik het verhaal..

*dikke knuffel!* :(:)


Daan_Ordeal schreef:
Zwieke ik heb het denk even gemist, waarom mag je niet rijden?

Ik ben eind juli van Viola gevallen bij het springen op wedstrijd. Dommeweg eigenlijk, iedereen dacht dat ik gewoon afstapte. Helaas heb ik mijn knie gedraaid (waarschijnlijk juist in een greppeltje gestaan) en *knak* zei de knie - resultaat, een tibia fractuur. Hieraan de dag erna geopereerd (er steekt nu een plaat en bouten in om de verbrijzelde stukjes op zijn plaats te houden). Helaas is dit een énorm lange revalidatie.... Lady staat momenteel bij mijn lesgeefster om verder doorgereden te worden. Zij heeft ze in de zomer dan ook op wedstrijd uitgebracht. Hopelijk kan ik volgend jaar februari/maart terug rijden, maar ik mag niet teveel hopen.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:44

oliebol dat is wel balen ja! Ben je ook al lang zoet mee..

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:53

volg dit topic ook even, leuk al die rubiquils !

fijne dieren, ben zelf in het bezit van een 6 jarige tango x rubiquil

Afbeelding

balen @zwieke dat je nog niet kan rijden, begrijp je gevoel.......
Ik heb zelf 6 maanden niet kunnen rijden, heb in juni geheel onverwachts een hersenbloeding gehad en mijn paardjes zijn 5 maanden de wei in gegaan, ben twee weken geleden langzaam aan weer begonnen met verzorgen en rijden, ben er gelukkig goed uitgekomen en heb geen
verlammingen en eventwichtstoornissen, dus mag niet klagen, zo blij dat ik weer kan rijden ......

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 02:52

Leuk paard Valinsky!

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 06:27

Amai dan heb je idd heel veel geluk gehad ....zal wel schrikken geweest zijn

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:32

Wauw alweer een mooie vos!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:13

@ VALINSKY : Wat een leuk paardje! Vosje! <3 Phoeh, jij hebt ook geluk gehad! :(:)

dresjoepie

Berichten: 2529
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:24

heel nieuwsgierig hier wat is kurzwurt of iets uit de 6 proeven ??
rechtsom keert of zo

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:37

Keertwending op de achterhand

dresjoepie

Berichten: 2529
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:24

eike schreef:
Keertwending op de achterhand


Oke dank je wel Piitigge proeven idd

Sjonnie2009
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:34

Ook ik heb een Rubiquil, vosmerrie uit 2005.

Afbeelding

Ze heeft een fijn karakter en loopt met mij vooral dressuur, maar is ook een goede springer, vriendin sprong met gemak L-parcoursje met haar.
Komend voorjaar wil ik haar graag laten dekken.
Misschien willen jullie meedenken over welke hengst ik voor haar zal kiezen?

Wat ik aan haar zou willen verbeteren is een wat langer voorbeen/meer opwaarts gebouwd.
Het veulen blijft en ik hoop op een rustig karakter.

Ik ben benieuwd wie jullie zouden kiezen of hebben gekozen!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:36

Wat een prachtige merrie Sjonnie2009! Heb je ook een foto onder het zadel? Ben echt benieuwd :)) In welke "genre" zoek je je hengst? Mag het ook Gelders zijn oid?

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:47

Wat voor bloed zit er aan moeders kant Sjonnie? Mijn Rubiquil merrie is ook van 2005 en als ik die laat dekken, dan wordt dat met of Sorento of Spielberg. Maar voorlopig gaat dat nog niet gebeuren, we gaan net zo lekker :D

Sjonnie2009
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:04

zwieke schreef:
Wat een prachtige merrie Sjonnie2009! Heb je ook een foto onder het zadel? Ben echt benieuwd :)) In welke "genre" zoek je je hengst? Mag het ook Gelders zijn oid?


Dank je wel! Hieronder een paar foto's onder het zadel, ben zelf niet de beste ruiter, vergeef me...
Ik zoek in het genre: verbeter mijn merrie en wees braaf :j ;) :D
Het hoeft geen superbekende hengst te zijn.
En mijn man wil graag een zwart veulen :=

Afbeelding

Afbeelding

Sjonnie2009
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:07

Noppert schreef:
Wat voor bloed zit er aan moeders kant Sjonnie? Mijn Rubiquil merrie is ook van 2005 en als ik die laat dekken, dan wordt dat met of Sorento of Spielberg. Maar voorlopig gaat dat nog niet gebeuren, we gaan net zo lekker :D


Moederskant is Donnerstern (van Donnerhall)
Sorento of Spielberg ga ik even googlen.
Waarom zou jouw keuze op deze hengsten vallen?