holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:10

Haha zijn ze toch allemaal bijna hetzelfde :D

Gaan er van jullie nog naar de knhs instructieweek? Ik ga zelf proberen om in week 4A te komen, de dressuur week! Nu nog hopen dat ik vrij kan krijgen van m'n werk :+

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:15

Nee, mij te duur haha!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:39

Allemaal nog de beste wensen voor 2014!! :D

Ik ga ook niet Renate. Hoe is het met je voet? Kwam laatst je topic tegen ;)

Jouw filmpje zag er goed uit Collendoorn!! Knap hoor! Bon schiet al in de stress als ze over een balkje moet draven :P Ze wordt dan zo druk dat ze de balk aantikt en dan durft ze niet meer!

Bon vorige week maar eens het S&T hoofdstel gepast en er een kwartiertje mee gereden. :) Ging heeel fijn. Alleen simpel lang en laag losgereden. Heb de oefeningen van het M2 en de Z1 er nu een heel eind op. Alleen de travers wil nog niet echt lukken :P Richting het voorjaar maar eens M2 starten, hoop wel weer wat meer regelmaat te krijgen in het rijden.. laatste tijd erg druk met werk, school, feestdagen..

Afbeelding

Afbeelding

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:01

annutjuuh: Mooooooooi! :oo

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:56

Zo bij gelezen, gaat goed met de paardjes zie ik gelukkig.

Eerst wil ik jullie natuurlijk allemaal een gezond, gelukkig, sportief 2014 wensen.

Annutjuuh, gaaf dat hoofdstel, staat goed !!!

Hier is het lang slecht gegaan met rijden, zonder slof niet meer te rijden, alleen maar vastpakken en vervelen. Erg moeilijk voor mijn dochter, want ja ze is maar 15 jaar en heeft dus ook geen engelen geduld :P
We werden er een beetje radeloos van en konden niet verklaren waar het door kwam. De instructeur had ook zoiets van ik begrijp niet waarom hij dit blijft doen, dus nog maar een keer de tandarts erbij omdat het probleem toch in de mond leek te zitten. Nu bleek dus dat de hengstentanden boven door zaten te komen, maar dat gaat heel langzaam en zit dus in zijn gehemelte te drukken en zorgt voor pijn. Ze zijn nu dus doorgeprikt, waardoor de druk weg is en wat wil het, sindsdien is hij gewoon weer te rijden zonder slof *\o/* Zo blij dat we naar maanden van zoeken en het niet begrijpen de simpele oorzaak hebben gevonden, nu hopen dat het zo blijft gaan.

We gaan dus voor een nieuw begin in 2014 +:)+

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:04

Haha ja gaat goed, op de blauwheid na :+ 2013 was niet mijn jaar qua paarden haha. Ik ga weer lekker trainen en hoop eind januari weer te kunnen starten.

Gaaaaaf dat hoofdstel :~

Kosta, mooi dat het nu weer beter gaat! Dat de Dayano's mogen knallen in 2014!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:55

Mijn jaar gaat ook niet vlot van start. De baan is zo nat dat ik er niet in kan rijden, maak nu af en toe maar een duinrit maar het is echt 3x niks :(

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:31

18 jan heb ik mijn eerste springles met Cay op vreemd terrein. Dat wordt wat hihi!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:29

Geen instructie week voor mij! Ben wel benieuwd hoe dat is trouwens ik zie hier altijd topics van. Volgens mij leer je er een hoop.

Wauw annutjuuh!! Staat mooi dat hoofdstel! Hopelijk mag je er snel mee aan de bak.

Cuba is niet zo een hele bange poepert! Hij kan zeker schrikken maar hij is eerder met hindernissen enz mega nieuwschierig.

Super kosta dat jullie weer lekker aan de bak kunnen! Vervelend altijd als je de oorzaak niet kan vinden.

Balen van de baan rochellex. Ben blij dat ik altijd een overdekte hal tot m'n beschikking heb. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker. Helaas is buiten bij ons vaak slecht, zodat we zelfs zomers veel binnen rijden.
En spannend op springles!! Waar ga je en met meerdere of alleen??

Morgen gaan we een buitenrit maken! Samen met m'n vriend en nog 2 andere! Eindelijk hebben we onze 2paardstrailer en kunnen we samen op stap.

En gister een nieuw zadel aangemeten. Hij is flink gegroeid met een jaar terug! Heel positief en als een zonnetje te rijden met het proefzadel, helaas moesten we die weer inleveren en gaan we verder met onze eigen..... Maar damn dat was ff koude kermis vandaag sjonge jonge, dus maar ff kijken hoe ik dat ga oplossen want kan 2/3 maanden wachten op het nieuwe zadel

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:57

Collendoorn, een ramp zijn die levertijden bij zadels, wel lekker dat je een fijn zadel gevonden hebt.

Rochelle, gaaf springles, komt vadt goed.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:16

Balen Rochelle! Maar leuk van je springles!

Collendoorn, lekker weet gehad? Hier scheen het zonnetje :)
Zadels zijn inderdaad een ramp! Kan altijd wel een tijdje duren..

Caramba liep echt lekker vandaag, we zijn weer bezig met schouderbinnenwaarts, maar dat vinden we beide erg lastig. We nemen lekker rustig de tijd overal voor en gaan eind deze maand lekker starten!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:12

Nou ik vind het eigenlijk schandalig! Eerst moet ik ruim een maand wachten tot hij kan. En dan nog zo lang op m'n zadel wachten!
Terwijl ik echt merk dat hij stukken beter liep met het andere zadel op.

Jaaa super weertje!! En een hele ervaring rijker mijn hemol......... Lag er bijna af. Het begon al vanaf het parkeerterrein naar het ruiterpad, hippe tippe Piaf blablaa. We waren met z'n vieren waarvan er nog 1 er zin in had. Toen eerste drafje explosie!!!!! Hij maakt zich rond springt omhoog en bokken, en dat een paar keer beugel kwijt gelukkig bleef ik zitten ( hij had niet door moeten gaan) toen hek door en jawel gelijk koeien. Meneer nog druk en gespannen flipt m toch!!! Rent zo weg ik vol in m'n voorganger geparkeerd, die schrikt ook dus ook rennen godzeidank kregen we ze terug vrij snel.

Toen heb ik veel drafstukken in galop gehad..... Haha maar verders op de onzinnige schrikmomenten een heerlijk ritje gehad. Maar het was me het dagje wel haha. Zo stout is hij buiten nog nooit geweest, maar was weer de eerste keer sinds september dus zal wel een samenloop van alleen zijn.

Wel super blij met onze trailer en de paarden deden het super naast elkaar.

Lukt wijken met gewoon goed met caramba? Meestal vinden ze wijken moeilijker dan schouderbinnen

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:00

Ja wijken gaat super! Dat doet hij echt super als hij goed los is. Op de rechterhand lukt de schouderbinnenwaarts wel aardig maar ik ben aardig scheef gaan zitten in de loop der tijd, dus dat probeer ik te corrigeren nu. Daardoor gaat het links om nog wat stroef, daar kan ik niet de goede hulpen geven.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:05

Nou, dat klinkt als een spannend ritje Collendoorn!

Cay was vandaag gewoon gevaarlijk, echt eng! Steigeren in stal toen ik hem aan het zadelen was. Dus toen heb ik de longeerhuld (dat lange touw, tussen de benen door) over het zadel gegooid en hem eerst een half uur flink laten lopen.

En toen ik erop ging was hij zo heerlijk los! Ik ga dit de komende tijd even doen, scheelt een hoop frustratie van beide kanten. Heb echt sinds tijden heerlijk gereden en eindelijk is goed een proef kunnen oefenen!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:59

Jaaa dat probleem herken ik, dan ga je zelf heel moeilijk de hulp geven en dat werkt lekker tegen! Blijven oefenen.

En rochelle wat een mafkees!!! Ook een drukke Dayano dus haha. Maar idd als dit helpt gewoon een tijdje zo doen, dan is de gekkigheid er een beetje uit. Wel zo veilig voor beide

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:33

Zo vandaag ging het echt lekker, les gehad heerlijk! Schouderbinnenwaarts ging echt goed ook, en een beginnetje gemaakt met keerwending om de achterhand. Aangezien daar toch wel veel tijd in gaat zitten, doen we nu af en toe spelender wijs z'n kont een stukje naar binnen op de volte. M'n instructie zei ook nog dat ze hem een gaaf paard vond! Altijd leuk :D

Rochelle, jeetje! Wat een draak, maar idd lekker longeren als het zo goed gaat toch? Kan je zelf ook lekker ontspannen rijden :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:06

Vandaag heb ik alvast de sticker 'For sale' bij Gilly aangebracht op Horsetelex. Wel even een momentje zo. Maar goed, dan is ze daar alvast bekend als te koop. Ik ga er gewoon van uit dat ik haar vanaf april/mei zadelmak ga maken. Inrijden gebeurt door een ervaren amazone die het leuk vindt om op jonge en grote paarden te zitten. Ik ga mij zelf daar niet aan wagen. Ook al vertrouw ik Gilly helemaal, ik heb de souplesse gewoon niet om rare acties op te vangen en daar help ik haar niet mee. Het wordt moeilijk haar te laten gaan gezien het verleden, maar ik gun haar aan iemand die haar de kans geeft in de sport goed te presteren, want volgens de veearts is de prognose voor de sport goed. En aangezien ik geen wedstrijdruiter ben... ;-). (En ze voor mij veeeeeeel te groot wordt!)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:07

Ik hoop dat je een fijn plekje voor Gilly kan vinden!

Had vandaag die springles op vreemd terrein. In het begin was hij heeeeel kijkerig maar na een kwartier ontdooide die een beetje. Paar keer balkjes gelopen en een aantal sprongetjes. Ben heeeel trots!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:57

Fijn dat het zo goed ging Rochelle. Wat dat longeren voor het rijden betreft. Dat doe ik zelfs met Bridie nog hoor. Ten eerste zit ik er niet op te wachten om ervan af te vallen en ten tweede is ze na dat half uurtje lopen aan de longe veel lekkerder onder het zadel te rijden. Voor mij is het dus voor een groot deel ook gemak om het zo te doen en ten tweede ben ik te lui om eerst een half uur met haar te vechten onder het zadel omdat ze stug is of gespannen of wat en dat ik daarna nog eens een keer kan gaan sporten ermee. Jullie hebben toch allemaal jonge paarden dus zo gek is het niet om eerst even te slingeren en zeker in de winter.... ;-)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 08:48

@annutjuuh: ziet er goed uit met stang en trens! Heel chique! Wanneer ga je M2 starten?

@kosta: hoe gaat het nu met die van jullie? Weer helemaal de oude?

@rochelle: gewoon lekker longeren dan! Vooral als dat zoveel ellende scheelt! Gaat het nu wel lekker? En fijn dat de springles zo goed ging! Diva vindt springen ook erg leuk.

@renateee: fijn dat je les goed ging!

@diane: als je het niet ziet zitten inderdaad lekker laten inrijden, dat soort dingen krijg je geen 2e kans voor! En ik hoop dat je een goed baasje kan vinden voor haar!

Hier gaat alles goed, Diva heeft lekker 2,5 week rust gehad (behalve dan wat stappen aan de hand en los gooien).
Daarna weer helemaal opgepakt en ze loopt weer heeel erg fijn. Volgende week regiokampioenschappen, ben benieuwd hoe dat gaat. In het M2 vind ik het allemaal erg moeilijk om te bepalen waar je ergens staat zeg maar. Een foutje is zo gemaakt en wordt behoorlijk afgestraft.
Na de regio komt de overstap naar het Z1. We zijn al begonnen met stang en trens en dat pakt ze heel fijn op. En die proeven zijn allemaal een stuk prettiger om te rijden vind ik.
Dus dat wordt de volgende uitdaging!
Verder nog mensen op wedstrijd de komende weken?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:07

Wat een ellende zeg, om die stomme bok meer in de oprichting te krijgen. Ik heb echt gigantisch spierpijn na mijn les van gister. We gaan Cay nu echt meer aan het werk zetten. Hij geeft nu zelf aan dat hij meer wilt en de uitdaging mist. Maar mijn god, wat wordt hij daar heet van en toch in protest komen door het niet snappen.. pffffft .. Ik gebruik nu de slof aan de ringen naast de schoft, zodat hij niet te laag kan zakken. Werkt opzich best prima.

En trouwens, ik heb mijn startkaart aangevraagd. Per midden mei gaan we toch echt beginnen <<)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:20

Leuk rochelle !! Voor het echie!

Ik ben geopereerd dus ik lag er even uit. Ondertussen er toch weer opgeklommen haha.

En een leenzadel nu, maar helaas is dat ook niet alles... Die ligt erg dicht op de schoft dus moet een bontje onder, Maarja beter dan te strak bij z'n schouders.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:24

Door een bontje wordt ze juist smaller he?! Zal wat dat betreft niet heel veel goed doen als het zadel al krap op de schoft ligt... Misschien voor het oog wel, toch maar snel hopen op een ander zadel. Had je nou een nieuw besteld?? :o

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:22

@collendoorn: wat voor zadel heb je besteld?

Wij hebben sinds vorige week ook een nieuw zadel, ligt echt super en zit ook super!

@rochelle: leuk! Heb je ook iets om naar toe te trainen!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:50

Cay moet denk ik ook een ander zadel. Zadelmaker van hulsebos is laatst nog geweest en was goed. Maar sinds een tijdje ontwikkeld cay een witte vlek onder het zadel. Reageert er niet op en is ook niet veel warmer.. Twijfelgeval, of hij ligt niet lekker of het wordt toch een schimmel :+