Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:12

Sharkj schreef:
Ben ook heel benieuwd!

Hoop dan wel dat paarden met krack als opa ook mogen :+

Haha nou zo niet gaan we gewoon mee om te kijken *\o/*

Elise_K

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 03:56

Leuk bedacht om van Uytert te benaderen hiervoor!
Mijn Krackje heeft inmiddels met z'n vakantie oppas alweer M1+6 op de teller staan *D Dat gaat hard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:38

Dat gaat lekker Elise :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:15

Super Elise! Schiet lekker op! :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:34

Haha dat gaat zeker hard! Zij heeft eigen vervoer en gaat dan ook minstens 2x per maand op wedstrijd. Doel voor eind januari (als ik hem weer inpik ;) ) is geloof ik M2 of selecteren voor de Overijsselse. Hoe uitdagender de doelen, des te leuker!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:23

Aah supee elis! Leuk dat die 2 zo goed gaan :) maar tof idee idd om zo'n clinic te houden

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:54

Ik heb nog niks gehoord ;) ... ze zullen het wel erg druk hebben ivm de HK

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:42

Geen bericht is voorlopig nog even goed bericht Moniek :+

Wauw Elise dat gaat hard! Fijn als je paardje het zo goed doet.

Mijn pony (koosnaampje :') ) gaat ook super goed ineens! Mega vreemd, twee weken terug heeft ze werkelijk álles eruit gebokt, zeker 10 rondjes achter elkaar. Aan de longe gelukkig :Y) Daarna heb ik een les gereden, waar ik vooral geleerd heb hoe ik mijn onzekerheid voor Gina kan 'verbergen' dus ben andere woorden; hoe ik écht de leiding kan nemen en niet 'in mijn hoofd' ga zitten (zoals ze dat zo mooi zeggen :') ). Dat uitgevoerd en BAM ik heb een mega ontspannen relaxte werkwillige pony ervoor terug gekregen <<)

Grappig want als ik ook maar even bezig ben met mensen langs de bakrand, een wegvliegende vogel of een tapijtsnipper die scheef ligt heb ik gelijk weer een rennering, vluchterig en onzeker paard terug. Het let zo nauw allemaal bij Gina! Hoe houden jullie je concentratie bij je paard? Of ben ik gewoon een te snel afgeleid persoon :\

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:19

Ik heb precies hetzelfde probleem jeska! Zijn er nu ook heel hard mee bezig en het begint zijn vruchten af te werpen. Zowel paard als ik hebben een concentratieboog van 5 seconden dus dat is soms nogal lastig maar het gaat steeds beter! :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:07

Die van mij doet dat alleen om onder werk uit te komen. Je kan haar ongeveer mummificeren met kuilplastic maar als ze dan moet dressuren en het wordt iets moeilijk dan is elke aanleiding er een om er onderuit te komen. Iemand die z'n hand omhoog doet om te krabben bijvoorbeeld :')

Leuk die doelen! welke doelen hebben jullie verder nog?

Mijn doelen voor 2017: selecteren voor de indoorkampioenschappen in de klasse L2
B springen starten. En in juli Z1 starten :D Best ambitieus maar niet onhaalbaar denk ik. Zondag weer 2 rondjes bb 90 springen. Ik ben heel benieuwd.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:53

Haha nouja dan ben ik in ieder geval niet de enige! :+

Mijn doel voor 2017 is om überhaupt te starten, vind ik al eng zat :\

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:53

Onze doelen voor 2017 zijn net als vibabu ons selecteren voor de regiokampioenschappen in het L2 .. en dan van het zomer M te gaan starten en weer meedoen met de kampioenschappen .. verder de wissels er goed op zetten en we zijn begonnen de 2e draf erop te krijgen .. dus eigenlijk hebben we een hoop doelen voor 2017 ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:09

Haha jeska dan hebben wij zo'n beetje het zelfde doel!

Al is voor mij het belangrijkste doel om fancy weer goed te krijgen en het plezier in het trainen weer terug te krijgen. Momenteel een beetje een dipje :+

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:24

Mooie doelen hebben jullie !
Altijd lastig die spanningsbogen ja. Ik had er met me eigen wel last van nu met deze 2 toppers niet. Lekker relaxt te rijden. De trento wil soms nog wel iets schrikken. Maarja dat is het ook.

Verder mijn doelen heel misschien ook wel een wedstrijdje starten met 1 van de paarden of beide :p

Vandaag les gehad met beide :D
Gingen beide fijn en weten waar we nu aan moeten werken gelukkig zat ik met beide op de juiste weg en had ik die oefeningen zelf al een x meegepakt vond fijn dat dat nu ook gezegt werd dat dat goed voor hun id

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:24

Fijn remke dat het goed ging en jullie al op de juiste weg waren!

Ik en fancy hebben momenteel motivatie problemen. Die van mij vloeien fort uit fancy helaas. Ik hou juist van paarden die een beetje brutaal en actief zijn, maar fancy is momenteel net een beginners paard :') alles gaat op het dooie akkertje. En ze is er totaal niet van onder de indruk als ik boos word -zucht- zet geen pas harder als ik haar eens flink aantik. Kan daar zo pissig om worden.. heb vanavond weer les en ga gelijk even vragen of mijn instructeur er van de week even op wil klimmen om te kijken wat hij ervan zegt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:51

Maar is toch fijn dat ze braaf is? Ik snap het niet zo :o als ze echt sloom is kan je misschien beter het voer wat opschroeven? Of een energie supplement?

Super Remke!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:03

Braaf is fijn... maar het is niet fijn als je om reactie vraagt en je 0,0 krijgt . Heb haar kwa voer al omhoog gegooid paar weken terug maar dit haalt vrij weinig uit. Plus dat we nu bezig zijn met haar gezondheid dus weet ook niet of ik er goed aan doe de boel nog meer op te gaan schroeven nu op dit moment. Ik heb het idee dat er iets is wat haar dwars zit , maar of dat lichamelijk of geestelijk is geen idee. Maar morgen komt de therapeut weer en gaan we naar het rijden kijken dus hoop dan wat wijzer te worden. Dat we in ieder geval uit kunnen sluiten dat ze nog blokkeert onder het zadel.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:07

Oh oke ja snap het, dat is zeker niet leuk. :( Wat vreemd dat ze zo loom is dan, zit er idd iets niet helemaal lekker. Beetje een winterdip? Keertje bloed afnemen om de waardes te checken? Merk wel dat mijn Krack een hoop krachtvoer kan hebben, krijgt 2 volle scheppen sportbrok en 1 schep fiberforce em een emmer luzerne per dag. Hoeveel krijgt fancy nu?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:29

Fancy krijgt momenteel 2 kilo brok (mix tussen sport / basis) en een schep pavo sportsfit muesli per dag.

Ik probeer uit te vinden waarom ze momenteel zo is. Lichaam zijn we druk mee bezig en haar manier van lopen verbeterd wel aanzienlijk , dus ga er vanuit dat we op de goeie weg zijn en dat dat er weinig mee te maken heb. Aan de hand en in de paddock heeft ze wel praatjes zat opzich, ze is nooit een stampij maker geweest. Maar met rijden is ze altijd wel wat frisser geweest , zeker in de winter.

Verder geeft ze overigens totaal geen reden om te denken dat ze iets onder de leden heeft ofzo. Ze zit prachtig in haar vel en ziet er gewoon fris en vrolijk uit.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:58

Hmm klinkt niet fijn Sharkj! Als een paard zelfs niet meer op klinke klappen van de zweep reageert is er vaak toch wel het een en ander aan de hand..
Ik had het op een gegeven moment ook met de moeder van mijn paard. Bijvoorbeeld in de proeven dan tegen het eind van de proef reageerde ze helemaal nergens meer op, zweep niet, wielspoor niet. Maakte allemaal geen snars uit, kwam gewoon geen sprankje energie meer uit. Uiteindelijk bleek dus dat haar heupen gewoon niet goed zaten, waarschijnlijk door de bevalling, en dat ze daardoor gewoon niet door wilde lopen met extra gewicht erop.
Zou inderdaad toch maar alles extra uitsluiten, misschien heeft ze wel in vrijheid een rare draai gemaakt en daardoor nu ergens pijn wat haar belemmert, kan allemaal zo gebeurt zijn zonder dat je er erg in hebt :j en idd bloed laten checken kan ook geen kwaad denk ik :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:44

Nou moet ik wel zeggen dat ze vanaf dag 1 af aan al niet onder de indruk is geweest van de zweep :') ze weet donders goed dat ik haar niet echt pijn wil doen.

En ze zit natuurlijk wel met die knieën waar we nu mee bezig zijn. Alleen snap ik het verband niet dat ze daar voorheen wel als een trein mee kon lopen en nu dus blijkbaar niet (tenzij het wat anders is) misschien dat het ermee te maken heb dat ze nu anders kan gaan en gaat lopen...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:49

Wel vervelend Sharkj, je kan haar nu met haar knieen zeker ook niet op rust zetten? Gewoon even 3 dagen niet rijden maar gewoon wandelen, longeren zonder bijzet of naar buiten of iets? Misschien gewoon even teveel gedaan of gevraagd? Gina is daar namelijk heel gevoelig voor, ze biedt zelf heel veel aan maar als ik dan toch te snel ga klapt ze als het ware dicht en is ze ook niet fijn meer te rijden. Of inderdaad even bloed prikken, wie weet iets te kort.

:wow: als ik zoveel voer erin zou gooien groeit Gina geloof ik dicht en vlieg ik door de bak haha. Gina krijgt 1 schep gastro + over de dag verdeeld en daarnaast alleen ruwvoer. Muesli kan ze op een of andere manier niet goed tegen, gaat ze van aan de schijt :Y)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:33

Ik doe eigenlijk al relatief rustig aan met haar. Ze word ongeveer 4x per week gereden ,waarvan 2x les en 2x gewoon rustig aan. Verder heeft ze vrij / wandelen we veel of gaat ze aan de longe , zonder bijzet want ik ben een luie longeerder :P met de knieën is het inderdaad niet goed om te lang niks te doen gezien die spieren en banden juist aan moeten sterken.

Maar mijn gevoel zegt gewoon dat er iets is wat ze gewoon echt niet leuk vind , maar of dat specifiek de dressuur is of dat ze gewoon knorrig is omdat ze niet meer het land op kan ( was voor haar het eerste jaar dus is het niet gewent ineens niet meer te mogen) en dat op deze manier te kennen geeft.

Zit er ook aan te denken om eens een paarden fluisteraar bij te laten komen , zijn al meerdere mensen in mijn omgeving die dat idee hebben geoppert. Alleen ik ben niet zo zweverig , maar aan de andere kant als je het niet probeert weet je het ook niet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:01

En lekker het bos in? Is dat mogelijk? Misschien is ze een beetje verveeld. :)

Fly krijgt ook 2 kilo sportbrok en 1 kilo fiberforce. :D en een hoop luzerne bij het krachtvoer. :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:23

Luzerne vind die van mij mwah dus dat liet ze lekker liggen :') dat fiberforce klinkt wel interessant, waarvoor voer je dat bij Essie?