Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:09

Empress schreef:
Hier ben ik wel trots op. :D

[ Afbeelding ]

Vet ! :D

Bhodi

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:00

Wow wat een leeftijd! Gefeliciteerd :D

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:27

@_sharonnn Wat een gave foto's joh! Ik had je topic ookal voorbij zien komen echt heel leuk!
Als het binnenkort mooi genoeg weer blijft ga ik ook weer voor een fotoshoot met die van mij :)
@Norton84 Leuk dat filmpje van de clinic!
@Bastiaan02 Haarlems blijven idd geweldige beesten :)
@Empress Ik snap dat je daar trots op bent haha! staat gewoon even in de krant!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:21

Gisteren is de zadelmaker geweest en er moest weer aardig wat verbouwd worden. Hij is op zijn schoft aardig wat breder geworden. Volgende keer moet er zelfs waarschijnlijk een nieuwe boom in het zadel.
Maar wat was dat beest weer braaf. Geen stap verkeerd gezet. We zijn bijna anderhalf uur bezig geweest met rijden, opvullen, passen , rijden etc. etc. Maar gelukkig is alles weer goed passend gemaakt en kan ie er weer een half jaar tegen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:35

Dusja, ik kom de mijne even spammen O:)
Hij is dus net 20 geworden, en afgelopen week hebben we echt heerlijk gereden.
Naja heerlijk :Y) hij was super heet, dus vandaar dat ik zelf ook wat slordig zit af en toe :P
Afbeelding
Afbeelding

Dit bedoel ik dus...
Afbeelding

En nog 2 van ons samen <3
Afbeelding Afbeelding

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:49

@bastiaan02 mooi dat alles nu weer voor een poosje goed ligt!
@MonteKarlo wauww wat een leuke en mooie foto's! En ook leuk dat je er eentje hebt die toont dat er nog behoorlijk pit in zit haha!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:52

Mooi foto's.

Ben benieuwd as week komt hier ook zadel passer

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:09

Welke komt er bij jullie ?
Ik moet de mijne ook na laten kijken binnenkort maar heb nog weinig ervaring met wie goed is enzo..

@jetpam en norton Thanks !

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:48

Bij ons komt altijd van Rijs. Kunnen we mee lezen en schrijven ondertussen. Zijn al jaren naar tevredenheid klant. Komt ook bij veel grote stallen.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:25

Bij mij komt altijd Herman van de Bunt van Countrymill. Die van mij heeft echt een lastige rug en hij heeft alles keurig passend gemaakt. Kom nu zo'n 2 jaar bij hem en nooit problemen.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:41

Wat is wedstrijd rijden toch een frustrerende bezigheid.Had mijn man in de eerste proef 181 ,gelukkig! In de tweede proef weer eens 179 en notabene ergens 1 punt gecorrigeerd naar boven en dan toch weeeer 179 krijgen. Worden er moedeloos van. Anders was ie L 2 geweest. Snap dat we blij moeten zijn met een punt. Moest het even kwijt.

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:10

Ik heb een Haarlem e-pony van 3 jaar gereden. Super braaf en rustig beestje! Heel koel in zn hoofd en niet snel bang. Vond hem alleen af en toe wel lui haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:12

Fijn hè zo'n jurysport? :n

Met Babs is alles prima, van de week de hoefsmid en dierenarts maar even regelen, want bekappen is een drama..

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:02

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren in het bezit van een Haarlem x Ramiro merrie. Ik gebruik haar als fokmerrie.
Ook enkele van haar nakomelingen zijn nog in mijn bezit.
Dit jaar verwacht ik weer een veulen van Apache

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:06

Wauw gave merrie!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:01

Wauw gave veulens ook. Pracht diertjes!

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:23

hey @laantje98, die van mij is ook haarlem x ramiro!
verder gaat hier alles prima (:
mooie foto's ook, en 20 zou ik zeker niet zeggen!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:19

Tot nu toe heb ik weer geluk. Mijn oude Zadel past nog steeds op diego

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:43

Zo alweer een poosje geleden dat ik op bokt had gezeten,
hoe gaat het met jullie paardjes? Hier alweer lekker genoten van het weer en Bailey alweer even op het winterland gehad(was deze winter erg nat dus eigenlijk alleen de paddocks gebruikt) en ik had hem bij voorbaat al helemaal ingepakt omdat ik dacht die gaat vast wel gek doen, loopt ie zo pompidom het land op en gaat rustig in het zonnetje staan chillen hahaha! :+
Maaarr bij het eraf halen gaf ie wel even een showtje weg voor degene die het leuk vinden ( https://www.facebook.com/photo.php?v=63 ... =2&theater ) dat is de link naar het filmpje haha! iemand had het gelukkig vastgelegd want ik was er helaas zelf niet bij.
Van het weekeind gaan we onze eerste M1 wedstrijd rijden, ik ben gewoon nu al zenuwachtig! :D Maar heb er ook weer zin in. Ben benieuwd naar jullie verhalen haha!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:11

Zoo ik ben er ook even niet geweest.

Bij het filmpje komt er te staan: "Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar". Kan het helaas niet bekijken. Leuk dat je komend weekend voor het eerst M1 gaat starten!! Ben benieuwd. Gewoon lekker je ding doen en niet te druk om maken. :)

Hier gaat alles ook goed. Erg druk met mn studie, afstuderen. Daarnaast de paarden vol in training. Ad doet het zooo goed de laatste tijd. Met crossen (training) springt hij alles, zaterdag hebben we onze eerste cross weer van het seizoen in Westerbork. Verder zijn we ondertussen al een paar keer L gestart met springen. Gaat nu ook lekker! 2 week geleden hadden we een balkje in het klassieke parcours en waren we foutloos in het rondje op tijd + 5e prijs. Heb hem vorige week tijdens Indoor Tolbert nog in het B gestart (i.v.m. stage kon ik geen L). Was hij ook foutloos; 7e en 5e en mochten door naar de finale. Tijdens de finale hadden we de 2e tijd maar helaas een balkje. Hij deed het wel suuuper. Dressuur zijn we eigenlijk niet echt meer mee bezig. :) Buiten straks lekker door in het L springen en de SGW wedstrijden.

Zag trouwens tijdens Indoor Tolbert ZZ finale twee Haarlems voorbij komen. O.a. Jurr Vrieling op Tum-Tum. Wist helemaal niet dat hij een Haarlem reed. Wat een gaaf beest. Jammer dat het geen hengst meer is, anders had ik het wel geweten. :) Hij werd 2e in de Finale.

Ik heb zin in het outdoor seizoen. =)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:14

Heel veel succes Jet, gaat vast helemaal goed komen, gewoon lekker een rondje rijden en kalm aan! :)

Dat klinkt ook veelbelovend Empress! Veel succes met je SGW wedstrijden.

Gaaf om te lezen dat Babs dr halfbroertjes en -zusjes het zo leuk doen.

Momenteel is alle ellende van Babs en mij voorbij en hobbelen we lekker rond, de eerste buitenritjes zitten er ook alweer op en 28 april starten we onze eerste onderlinge! Ben heel benieuwd haha.

Zo hobbelen we momenteel wat rond! Niet gek voor mn paard dat nog maar een dik halfjaar onder het zadel is en een groentje als baasje heeft, al zeg ik het zelf :+
Afbeelding

Afbeelding

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:49

@Empress Oh jammer dat jullie het niet kunnen bekijken.. ik zou ook niet weten hoe ik het op bokt moet plaatsen haha! Lekker hé dat het buitenseizoen weer van start gaat! En leuk dat je weer druk bezig bent met SGW en springen! Veel succes!
@_Sharonnn ziet er idd goed uit! Zo leuk ook even in het water.

Nou mijn wedstrijd daar hebben we het maar even niet meer over haha! Meneer liet me volledig in de steek helaas.. In de galop onderdelen constant omspringen(ja hij kant dat zelfs op een volte 10) haha! En te hoog bovenin willen lopen en sterk worden+ hij was te loperig zeiden ze. De Jury was wel leuk, ze had er bijgezet dat we een leuke combi zijn en dat als we aan een paar punten werken de rest vanzelf komt. Gelukkig heeft een vriendin van mij nog wel wat leuke plaatjes kunnen schieten en je kunt zien dat ik wel heb gelachen :P

Middendraf:
Afbeelding

En hier oeps foutje een wissel..
Afbeelding

Middengalop:
Afbeelding

Klaarr dit was wel een lachertje hoor haha:
Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:59

Wat een apekop! Haha
Volgende keer beter, kop dr veur :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:01

Volgende keer beter. Bale maar niets aan te veranderen.

Diego zijn we heel rustig aan het oppakken . Door de klappen wondjes van de vorige keer. Blift zij pees een beetje dik.

Nu op advies dap met beschermers rijden om de pees te beschermen . Diego en ik gaan dit jaar lekker rustig aan doen. We krijgen gezins uitbreiding dus nu actief wedstrijd gericht trainen. Heeft weinig zin als ik net als bij caithlin na 20 weken Het rijden niet meer gaat.

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:45

Jammer dat de wedstrijd niet zo goed ging, maar jullie zijn inderdaad een mooie combinatie :)