Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:06

ullaatje schreef:
Hij word goed gereden Maud, dat is weer een troost.

Dat zeker! En het management daar is er ook top! Dus ik kan hem met een gerust hart achter laten. Zaterdag ga ik kijken.

Arielle_

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:19

Mijn lieve Wynton komt als 't goed is toch op koninginnendag naar huis. We denken dat ie gewoon niet zo heel veel meer zal groeien, dus om de zomer nog door te laten groeien heeft niet zoveel zin. Hier heeft ie ook nog zat tijd om te groeien want hij staat grootste deel van de dag lekker buiten en in het begin zal ik er toch nog niet zoveel mee 'werken'.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:40

Wat is het stilletjes hier?!

Dit weekend voor de eerste keer gestart met mijn Wynton (L1), hij heeft zijn ogen uitgekeken ( vooral naar twee Friezen die ook meededen) en veel gehinnikt naar zijn collega's maar hij was superbraaf en liep heel fijn.
Eerste proef 192 punten, tweede proef kon ik wat meer aan rijden en met 203 punten eerste geworden.
Dus supertrots op hem!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:16

diega schreef:
Wat is het stilletjes hier?!

Dit weekend voor de eerste keer gestart met mijn Wynton (L1), hij heeft zijn ogen uitgekeken ( vooral naar twee Friezen die ook meededen) en veel gehinnikt naar zijn collega's maar hij was superbraaf en liep heel fijn.
Eerste proef 192 punten, tweede proef kon ik wat meer aan rijden en met 203 punten eerste geworden.
Dus supertrots op hem!

Kijk! Goed man!
Hier op zich ook goed. Blijft een heel vlug dier maar is wel braaf nu.
Gaan gelukkig de zomer weer tegemoet.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:01

Thanks!

Dat vlugge slijt wel, da's bij die van mij er nu af.
Moet je er eens met een ritselige jas op gaan zitten... Ik dacht: hij stopt nooit meer..
Drukkers niet dicht van bodywarmer, die dan gaan "tikken" als je draaft, o o, daar gaat ie weer.
Met telefoon in broekzak rijden..die overgaat. Gelukkig na tijdje voicemail :=

Maar nu is hij juist supercool.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:07

Super debuut Diega!! Ik hoop snel weer bij mijn wynton te kijken maar deze maand erg druk wegens verhuising en het ouderlijk huis wat 1mei leeg moet zijn..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:30

diega schreef:
Thanks!

Dat vlugge slijt wel, da's bij die van mij er nu af.
Moet je er eens met een ritselige jas op gaan zitten... Ik dacht: hij stopt nooit meer..
Drukkers niet dicht van bodywarmer, die dan gaan "tikken" als je draaft, o o, daar gaat ie weer.
Met telefoon in broekzak rijden..die overgaat. Gelukkig na tijdje voicemail :=

Maar nu is hij juist supercool.

Hahaha klinkt bekend. Ik kan mijn neus niet eens ophalen met rijden. Dan schiet ze al aan. :')
Hoe oud is die van jou nu?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:32

staat ze wel weer thuis suzanne?

goed gegaan dus diega!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:22

rockey schreef:
staat ze wel weer thuis suzanne?

goed gegaan dus diega!

Bijna. :')
Als de lente doorzet komt ze naar huis. Rijd er daar wel regelmatig mee.

Hoe gaat Dob?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:57

ja dob gaat goed!

heb deze maand een M1 debuut staan, had eigenlijk besloten hem wat jonge paarden wedstrijden te laten lopen en als hij 6 was, gelijk Z, maar ik merk dat hij nog zo weinig kilometers in de benen heeft, hij moet echt wat vaker mee. vandaar dat ik hem wat M1 wedstrijden wil starten hier in de buurt.
hij komt ook nog steeds drijf nat van de trailer etc.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:45

Ik ga jullie verlaten hier.
Ik heb mijn Wynton vorige week, vrij onverwacht en zeer snel verkocht.
( twee dagen )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:08

ullaatje schreef:
Ik ga jullie verlaten hier.
Ik heb mijn Wynton vorige week, vrij onverwacht en zeer snel verkocht.
( twee dagen )

Echt?? Wat jammer!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:22

Wat goed Diega! Congrats!
Jaa zoiets las ik al op fb Ulla... jammer, maar gefeliciteerd met de verkoop! Hij komt wel op een super plek terecht, daar ga je vast nog wat van horen!
Leuk Maud! En wedstrijden rijden is toch leuk joh! En voor die beesten alleen maar goed dat ze wat routine op kunnen doen en niet gelijk vuurdoop hebben in zo'n Z baan waar het toch maar meteen moet gebeuren.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:30

Sorry dat ik hier zo ineens binnenval. Ik ben nieuwsgierig naar het karakter van de Wyntons. Klopt mijn idee dat het watervlugge boefjes zijn met heel veel looplust?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:19

Vudress schreef:
Sorry dat ik hier zo ineens binnenval. Ik ben nieuwsgierig naar het karakter van de Wyntons. Klopt mijn idee dat het watervlugge boefjes zijn met heel veel looplust?

:j :')
Qua aanleg veel talent voor verzameling/sluiten en een sterk en actief achterbeen.
Maar je inschatting van het karakter klopt wel. Ik moet de eerste dooie Wynton nog tegenkomen. :')

Qua type wisselen ze nog wel. Die van mij is precies Wynton zelf, wat beknopt, zwart met veel bloed. Maar ik heb ook al grote gezien met veel maat en formaat.

Maar idd watervlug, tikkie dominant en ondeugend, sensibel, wel genoeg werklust en looplust. Die van mij is ook vrij kijkerig en spookt nogal maar ik weet niet of dat meer voorkomt bij de Wynton's. Is wel een Jazz trekje natuurlijk.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:40

heb je eigenlijk al een filmpje van haar onder het zadel suzanne? :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:07

Haha perfect omschreven Suzanne! :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:59

rockey schreef:
heb je eigenlijk al een filmpje van haar onder het zadel suzanne? :)

Nee nog niet, zal eens kijken binnenkort.
Hoe gaat Dob?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:07

ja hij gaat eigenlijk echt wel fijn :) begint nu steeds beter op het achterbeen te komen en meer gedragen te lopen, al kost hem dat nog wel kracht. hij heeft nou eenmaal die tritt in de benen van wynton en zijn moeder, dus vlug in de benen blijft ie zat hihi, het zal nooit zo'n trage worden die in een zweefdrafje blijft hangen.

maarrrrr nu ben ik het weekend met mijn vriend weg geweest en zou iemand van stal ze binnen en buiten zetten, maar nu schijnt dob zaterdag uit de paddock te zijn gebroken, waarna hij met veel bravour los heeft gelopen op het terrein. en onderuit is gegaan, maandag kreeg ik dit dus te horen. en nu had hij een aatal beschadigingen op zijn benen/lijf. vanaf maandag weer gaan trainen, maar hij starte maandag en gisteren wel erg moeizaam op, ik hoop dus maar dat het stijfheid is en niks anders.... -O- zijn benen zijn ook wel iets voller nu als hij uit de stal komt. vanavond nog even onder het zadel aanvoelen hoe hij is, en anders morgen de dierenarts erbij....

mooi klote dus!

StalVictory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:11

Hier ook een wynton nakomeling :) Een 4 jarig hengstje van Wynton X Royal Dance. Heeft echt een super karakter, zelfs met merries in de buurt. Met rijden is hij soms iets te braaf :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:21

Nou lekker dan Maud, hoe kan dat nou gebeuren dan? Heeft ie een schuiver onderuit gemaakt?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:27

ja dat ie een schuiver heeft gemaakt is duidelijk aan zijn beschadigingen te zien, zowizo een giga kras achter op zijn been en achter boven op zijn heup ook flinke krassen en huid eraf.

hoop dus ook echt maar dat hij stijf is van de val ...

ik had ze zaterdag ochtend namelijk zelf nog buiten gezet in de paddock, enigste is dat er geen stroom meer op de draden zit, maar goed hoe die dan los moet zijn gebroken, geeeeeeeen idee??? nog nooit gebeurd.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 04:49

Ik heb heel het topic doorgelezen. Mag ik met jullie mee chatten? Op 4 april is ons Wynton veulen geboren. Het is een merrietje, zwart, met een brede witte bles (maar nog niet zo speciaal als deze van smeetjoew :D ), 2 witte sokken achter en 1 voor. Onze merrie is een Oldenburgse elite merrie, langs vaderszijde met Trakehner bloed Caprimond en langs moederskanten terug gaand op bekende Oldenburgse lijn Wega en Wega Weissena. Vorig jaar hadden we een hengstveulen van De Niro. Deze staat in opfok bij Eifelopfok.

Ik zal later foto's plaatsen. Moet er nog goede nemen wat moeders is veel te beschermend en plaatst zich er steeds voor. Dan kunnen jullie zeggen wat jullie ervan vinden. Ik vind ze veel uitstraling hebben. Wel een propje. En ze heeft volgens mij veel mee van de moeder. Van karakter wel wat onzeker en verlegen. Ons De Niro veulen was van bij het begin veel meer aanwezig en eigenwijs. Die kwam zo op je af en deed zijn eigen ding.

Maar als ik jullie verhalen lees, zullen we er nog onze handen vol aan hebben :) .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:35

Ojee wat eng Maud! Hopelijk valt de schade mee... Pfft dat dat net moet gebeuren als je er niet bent.

En welkom gblover! Snel foto's! En met een Wynton is het idd nooit saai :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:13

smeetjoew schreef:
En met een Wynton is het idd nooit saai :D

:')
Die houden we er in. :j :')

Vandaag buiten gereden en in het begin scheet ik echt 10 kleuren. Was echt een wandelende tijdbom, zo gespannen. Voor elk geel bloempje sprong ze omhoog met een dikke scheet erachteraan. }:0
Mijn trainer heeft me in het begin even geholpen want ik zag het even niet meer zitten. Ik dacht echt: Ik doe dit niet, ik kan het niet, ik wil het niet. -O- Maar eenmaal door het moeilijke punt heen (aanspanning maken van achter naar voren, echt een verbinding naar de hand toe) liep ze super. Die verbinding geeft de controle en als ik eenmaal die verbinding heb voelt ze ook safe en dan heb ik ook controle over het tempo. Als ze dan een keer wegspringt voelt dat ook niet eng. In verbinding is de galop ook safe. Zodra ze het loslaat van voren en de rug wegdrukt gaat ze stuiteren en daar word ik niet blij van. :')
Eigenlijk moet je echt een solide aanleuning hebben, bijna zwaar. Echt op 2 teugels verbinding. En bij elkaar houden, gesloten houden. Dan kan je er aan gaan rijden en zelf het tempo bepalen.
Op het laatst loopt ze er zo wijs overheen, draven met veel schwung en tact, gave galoppade en een prachtige houding.
Het is dat ze dat laat zien en me dat laat voelen want anders had ik er al klaar mee geweest hoor. Maar het is zo'n wijs dier. Even doorzetten nog maar dan. :j