ullaatje schreef:Hij word goed gereden Maud, dat is weer een troost.
Dat zeker! En het management daar is er ook top! Dus ik kan hem met een gerust hart achter laten. Zaterdag ga ik kijken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
diega schreef:Wat is het stilletjes hier?!
Dit weekend voor de eerste keer gestart met mijn Wynton (L1), hij heeft zijn ogen uitgekeken ( vooral naar twee Friezen die ook meededen) en veel gehinnikt naar zijn collega's maar hij was superbraaf en liep heel fijn.
Eerste proef 192 punten, tweede proef kon ik wat meer aan rijden en met 203 punten eerste geworden.
Dus supertrots op hem!
diega schreef:Thanks!
Dat vlugge slijt wel, da's bij die van mij er nu af.
Moet je er eens met een ritselige jas op gaan zitten... Ik dacht: hij stopt nooit meer..
Drukkers niet dicht van bodywarmer, die dan gaan "tikken" als je draaft, o o, daar gaat ie weer.
Met telefoon in broekzak rijden..die overgaat. Gelukkig na tijdje voicemail![]()
Maar nu is hij juist supercool.

Vudress schreef:Sorry dat ik hier zo ineens binnenval. Ik ben nieuwsgierig naar het karakter van de Wyntons. Klopt mijn idee dat het watervlugge boefjes zijn met heel veel looplust?

begint nu steeds beter op het achterbeen te komen en meer gedragen te lopen, al kost hem dat nog wel kracht. hij heeft nou eenmaal die tritt in de benen van wynton en zijn moeder, dus vlug in de benen blijft ie zat hihi, het zal nooit zo'n trage worden die in een zweefdrafje blijft hangen.
zijn benen zijn ook wel iets voller nu als hij uit de stal komt. vanavond nog even onder het zadel aanvoelen hoe hij is, en anders morgen de dierenarts erbij....
Een 4 jarig hengstje van Wynton X Royal Dance. Heeft echt een super karakter, zelfs met merries in de buurt. Met rijden is hij soms iets te braaf
), 2 witte sokken achter en 1 voor. Onze merrie is een Oldenburgse elite merrie, langs vaderszijde met Trakehner bloed Caprimond en langs moederskanten terug gaand op bekende Oldenburgse lijn Wega en Wega Weissena. Vorig jaar hadden we een hengstveulen van De Niro. Deze staat in opfok bij Eifelopfok.
.
smeetjoew schreef:En met een Wynton is het idd nooit saai
Maar eenmaal door het moeilijke punt heen (aanspanning maken van achter naar voren, echt een verbinding naar de hand toe) liep ze super. Die verbinding geeft de controle en als ik eenmaal die verbinding heb voelt ze ook safe en dan heb ik ook controle over het tempo. Als ze dan een keer wegspringt voelt dat ook niet eng. In verbinding is de galop ook safe. Zodra ze het loslaat van voren en de rug wegdrukt gaat ze stuiteren en daar word ik niet blij van.