Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:38

OOhw wat leuk Condesa! ben benieuwd hoe het is gegaan met je NF!

Ik heb vandaag wedstrijd gehad, echt echt geluk gehad met het weer. Voor dat ik ging zadelen regende het en toen ik ging afzadelen maar met rijden gewoon droog gehad! :D

De eerste proef ging lekker, ze was wat kijkerig maar toch 194 punten en een 2e plaats! :D *BLIJ* haha
Tweede proef zat ik er minder lekker in er gebeurde van alles langs de kant dus 186 punten en een 6e plaats. Nog niet eens zo slecht als ik dacht! :)

We zitten nu op 9 wp.. volgende week weer wedstrijd dan hoop ik toch wel dat 10e puntje binnen te halen!
Maar niet te veel op hopen want dan gebeurt het toch niet he ;-)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:57

Gefeliciteerd Kaaaren! Super :D
Ik heb net even lekker in de regen gereden, heerlijk is dat he :P ..

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:12

Vandaag is onze Florencio ook op clinic geweest. Ik verwacht eerstdaags de foto's! Zij is 4 jaar en is voor de eerste keer op vreemd terrein geweest. (heeft vorig jaar wel 6 weken een opleiding gehad).

Na wat rondgekeken te hebben en zich heeeeel groot gemaakt te hebben, begon ze toch te kalmeren... Braaf paard!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:11

Leuk weer eens wat van jullie te horen Seppe! Fijn dat ze het zo goed deed :)

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:00

Gefeliciteerd Kaaaren!!!

Lekker dat hij zo braaf was Seppe, ben benieuwd naar de foto's!

Hier heeft het ook de hele dag geregend, maar gelukkig heb ik de beschikking over een binnenbak. Dus lekker binnen gereden :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:22

helaas hier ook heel de dag geregent en beschik ik niet over een binnenbak :P dus heb in de regen gelongeerd.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:43

Xsander nope ken ik niet, maar ben dan ook helemaal niet uit de buurt :D

Condesa leuk toch! Succes alvast voor zaterdag :j

Janniek ach het kan niet elke dag lekker gaan, toch? ;) Bij mij gaat het meestal makkelijker als er iemand in het midden staat, als ik alleen rijdt krijg ik ook zelden dat gevoel…

Karen jullie gaan ook hard op wedstrijd! Gefeliciteerd :j

Koen ik hoop dat er snel foto’s komen, ben benieuwd! Jammer dat ik er niet kon bijzijn.. Gaat ze niet meedoen aan de 2-daagse?

Wedstrijdverslagje: Wedstrijd was weer hip hoi, een en al modder… Eerst moesten we kiezels over, dat durfde ze niet, sprong ze er toch op, ja man dat maakte een herrie, Benthe helemaal in paniek, rondjes draaien en springen, gelukkig sprong ze de goede kant op. Dan op zoek naar de ring, en jawel inrijden was compleet in de modder, klein stukje begaanbaar gras, na een tijd haar toch door de modder gekregen en ze liep best fijn. Hevig maar braaf :) Proefje ging ook best netjes, geen gespring in galop of wissels… Denk dat ze zelf aanvoelde dat het te gevaarlijk was :D 5de plek gekregen met 182 punten :) had zoiets van pff daarvoor zadel ik niet op, nu hoor ik net dat ik dan mijn winstpunten niet mee krijg :( Zijn er dus normaal 3..
Was ook iemand van bokt komen kijken die een hele gave foto maakte :D
Afbeelding
En hier een filmpje, zeker nog voor verbetering vatbaar, maar hou wel rekening met de modder…
http://www.youtube.com/watch?v=AQDBqDvI6gA

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:09

jeetje titsia, die ring waren wel heel erg blubber!!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:33

Zo die ring is wel erg slecht. Knap hoor dat je daar nog zo rond stuurt. Ik begrijp alleen niet waarom je die winstpunt niet krijgt?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:54

Blijkbaar moet je bij ons als je mee in de prijzen valt (dus systeem van 1/3 winst) mee te paard je "prijs" gaan ophalen, doe je dat niet krijg je ook je winstpunten niet :roll: ik stond 5de en achter mijn (of onder hoe je het bekijkt ;) )naam stond een lijntje getrokken wat dus wil zeggen dat de eerste 5 terug moeten opzadelen en een prijsuitreiking meerijden, tsja algemeen reglement, waar ze eigenlijk nooit op afgestraft hebben maar vanaf nu blijkbaar wel... :\

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:19

Ok nu snap ik het. Kan me voorstellen met zo'n bagger terrein dat je daar geen zijn in hebt. :o
Maar wel gefeliciteerd met je winst en prijs natuurlijk :D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:29

goed gedaan hoor titsia, wat een blubber zeg. jammer dat je niet te paard naar de prijsuitreiking bent geweest en je winstpunten nu niet tellen. maar dat vind ik wel een beetje een rare regel. ik breng vaak mijn paard al naar huis en ga dan zelf terug voor de prijsuitreiking.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:38

Leuke foto titsia, en gefeliciteerd..
Half 4 vertrekken we met de auto naar weeze airport, en dan gaan we 9 uur de lucht in :D heb er zo'n zin in!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:48

heel veel plezier :D

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:42

Met mijn nieuwe aanwinst Bacardi ging ineens niet zo goed.
Zaterdag stond ze met haar benen te trekken en de dagen erna is het alleen maar slechter gegaan.
Ze kreeg hoge koorts (40.4 graden), dikke keel/hals (van de injectie) en heeel suf, leek wel dronken met lopen en kon haar benen bijna niet voor elkaar zetten. :(
Na de antibiotica en pijnstilling-injecties kreeg ze ineens een hele dikke etter onderhals(bij de slokpijp zegmaar..). Daar heeft ze nu ook weer een zalfje voor gekregen en het is sinds gisteravond weer een heeeeel stuk opgeknapt :).
Ze koorts is gezakt en ze kan weer haar éne voet voor de andere zetten. :)

Donderdag zou eigenlijk de zadermaker komen, eventjes afwachten ofdat dat door kan gaan dus...

@Condesa. Echt een leuk paardje en fijn dat ze het zo goed doet!
@Fleur. Leuk cadeau van je ouders! :D
@Titsia. Ziet er netjes uit, ondanks de modderzooi. Wel heel banketstaaf van je winstpunten :(
@Xsander. Veeel plezier in Blanes! :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:35

@AJM: Wat vervelend dat het even zo slecht ging met je Flo, maar gelukkig gaat het nu weer beter, hopen dat ze snel helemaal beter is.

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:16

Dankje!
Gelukkig, vandaag gaat het alweer veel beter met haar. :)

EL4a1990 schreef:
@AJM: Wat vervelend dat het even zo slecht ging met je Flo, maar gelukkig gaat het nu weer beter, hopen dat ze snel helemaal beter is.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:23

[VN] Florenciano scoort tijdens de Eliteschau in Duitsland

AJM fijn dat het vandaag alweer wat beter met haar gaat!

Zitten jullie eigenlijk overal verspreid in NL? Toevallig allemaal niet tegen de BE grens aan ofzo? :P Lijkt me leuk om eens een clinic met onze flo'tjes te doen, maar naar Zwolle ga ik wel niet rijden :o

Zou mijn winstpunten wel krijgen, eerste keer krijg je blijkbaar gewoon een waarschuwing... Bij deze heb ik dus mijn 1ste waarschuwing, oef toch drie winstpunten, dat maakt mijn verliespunt toch al goed, en staat de teller op 27 :+ (we starten op 25 in B2) en pas bij 40 mag ik over zucht :+

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:30

Fijn dat het nu weer wat beter gaat AJM!

Titsia, ik woon in Drenthe, helaas niet echt bepaald dichtbij België :o wel een leuk idee!
Zijn dus echt hele andere regeltjes daar dan hier! :oo wel mooi dat je toch je wp krijgt :j

Trouwens die Florenciano, is dat een zoon van Florencio zelf? Kende die hengst eigenlijk niet eens := :o

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:17

Fijn dat het al weer wat beter gaat AJM. Het is nooit leuk als je paardje ergens last van heeft.
Een clinic organiseren is een leuk idee titsia, maar helaas ik zit ook niet bij Belgie in de buurt. Ik woon boven in Groningen :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:15

haha dat ligt allemaal lekker verspreid! Ik kom uit waalre, bij eindhoven.. maar dat ligt ook niet echt vlak bij Neerijse!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:31

Oh, leuk een clinic met Florencio's!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:36

Hier onze Cemmie met haar ruiter voor de eerste keer in een binnenpiste. Er was nog wel wat spanning, zeker wanneer er geluiden uit de muur blijken te komen en er overal spiegels hangen... Maar als ze ontspande, was dit het plaatje dat je zag:

Afbeelding

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:01

Klinkt erg leuk, een clinic! :)
Helaas wonen we heel erg verspreid...
Ik woon in midden gelderland, bij Tiel. Misschien kunnen we het ergens in het midden doen,
maarja het blijft dan nogsteeds lang rijden voor iedereen.

@Seppe. Leuk paardje met ruime draf (voor zover ik het kan zien..)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:11

AJM: fijn dat het al weer wat beter gaat!

Titsia: wat een goed idee, mijne staat bij tilburg in de buurt dus redelijk dicht bij belgie, lijkt me wel super gaaf om een clinic ofzo te doen. Eigenlijk moeten we dan wel een clinic doen bij de echte Florencio op stal :d