holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:08

Gefeliciteerd Rochelle! Duidelijk verhaal over het net iets meer kunnen sluiten en laten zakken, ook van Collendoorn. Ik zie dat ze namelijk allemaal vrij lange halzen hebben (en de rest trouwens ook hoor, enorm lange benen en zo) dus dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik doe veel werk aan de longe dus ik kan me voorstellen dat ik daar rekening mee ga houden zodra ik met Gilly aan de slag ga van het voorjaar.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:21

@annutjuuh: bedankt! We weten niet goed wat we moeten verwachten, het is altijd moeilijk inschatten! Ze gaan gewoon heel hard hun best doen en dan zien we het wel.
Wanneer ga je die van jou weer starten?
Ik ben blij dat die van ons fijn de trailer opgaat, tijdje problemen mee gehad, ben blij dat dat over is, wat een gedoe dan!

@ryantj: fijn dat het zo goed ging! Hoe oud is hij nu?

@nexus:ook M2 gestart, gaat het goed? ik vind het geen fijne klasse, maar goed we waren er wel snel doorheen!

@rochelle: hoe gaat het nu met Cay?

@collendoorn: fijn dat het op het eind wel goed ging!

@diane: ga je volgend jaar met je guppie beginnen?

Hier gaat alles ok. We moeten zondag alleen in de avond starten, dat vind ik zelf minder maar goed het is niet anders. Ben echt heel benieuwd hoe ze het doet op de wedstrijd. We moeten in 2 wedstrijden bij de 1e 3 eindigen dan mogen we naar de regiokampioenschappen. Spannend dus weer! Ze heeft nu wedstrijd en dan in januari nog 1.
Nog meer mensen op wedstrijd de komende tijd?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:34

Bedankt voor de felicitatie Diane!

Met Cay gaat het wel weer de goeie kant op geloof ik. Ik ga zo weer heen om in de baan te trainen.
Maar goed, het is maar net hoe de wind waait in Cay zijn hoofd :P

Ik hoop in januari mijn startkaart aan te vragen en dan zo rustig een beetje beginnen. Ik zelf vind het heel eng, omdat Cay zo verschrikkelijk naar dingen kan kijken en zich zo super aan kan stellen.. :\

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:53

Linda_Hans, ja van het voorjaar wordt ze 3 dus ga ik met haar aan de slag. Ik kan geen 2 paarden in pension veroorloven, dus ze komt dan ook te koop te staan. Afgezien van het dikke beentje is ze supermooi om te zien en haar gangen worden nu ook steeds beter. Het eerste jaar na de blessure was ze redelijk stijf in de rug, maar ze is dit najaar top van het land af gekomen. Alles is los en ze beweegt erg makkelijk. Alleen de smid is nog een probleem, daar gaan we de komende maanden ook aan werken. Daar zit echt een mega-trauma en dat is knap waardeloos. Hoeven uitkrabben is geen enkel probleem meer. Alleen dat vasthouden door een smid. Tja, daar heeft die vent haar goed mee verpest. Dus nu de komende keren sederen en kijken of ze er dan doorheen komt.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:15

@rochelle: gefeliciteerd!!!

@diane: rustig aan dan met haar en goed zoeken naar een fijne smid!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:28

Linda_Hans, ik heb een hele goede smid hoor, een vrouw. Maar Gilly raakt echt volledig in paniek en gaat door alles en iedereen heen om maar los te kunnen komen. Dat ik haar gewoon haar voeten kan uitkrabben is al een strijd geweest, terwijl ik haar 6 maanden lang alleen heb verzorgd en met haar heb gewandeld. Het is verder net zoals haar moeder echt een poets- en knuffelpaard, dus dit is zooooo zonde. Maar goed, een aantal keer sederen en ik hoop dat ze dan begrijpt dat haar niet weer pijn wordt gedaan. Misschien moet ik er in het voorjaar zelf maar een keer bij zijn. Rustig aan moet ik sowieso ook in het werk met haar doen, ik weet nu nog niet hoe het been zich houdt. Prognose is zelfs voor de sport (!) goed, maar ik ben er 1 van eerst zien en dan geloven. Ik ben wel blij dat ze haar Prok heeft, dan zou ze ook voor de fokkerij ingezet kunnen worden.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:37

linda_hans schreef:
@rochelle: gefeliciteerd!!!

@diane: rustig aan dan met haar en goed zoeken naar een fijne smid!

Dankjewel :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:52

Proficiat Rochelle!! :D Nieuwe teugels gekregen?? ;)

Ik rij Bon eigenlijk nooit met slof. Tijdje terug een paar dagen omdat ze moeilijk ging doen bij het halthouden en achterwaarts. Maar niet om meer door te sluiten ofzo. Ze is juist erg fijn in de hand en opzich vrij makkelijk door te sluiten.

Balen dat ze zo in de stress schiet Diane! Kost veel tijd en vertrouwen... maar dat komt vast goed.

Ik ben nu druk met school, dus denk volgend jaar weer wat opgeven. Ben nu thuis bezig met de travers, keertwendingen, stap-galop, galop-stap en een beginnetje met het appuyeren :)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:52

Nee, die teugels heb ik al een tijdje! Maar door de opmerking van mijn stalgenoot begon ik te twijfelen..

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:59

Leuk filmpje @rochellex, ziet eruit of dat je wel je handen vol had. Met zo mooi die oortjes erop!

Ik heb bij een jong paard meestal een slofje eraan hangen, zeker de eerste tijd. Heb je net iets meer te vertellen voor als ie de benen wilt nemen bijvoorbeeld en bij mijn Dayano hebben we even goed te tijd moeten nemen voor 'm aan 't bit te laten wennen. Dat bleef hij lang nogal eng vinden en met een slofje had ie 't veel sneller door!

Mijn Dayano is nu 3,5 jr @ linda_hans

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:34

@ linda_hans Hoe is je wedstrijd gegaan??

@ ROCHELLEx Gewoon starten! lekker doen kilometers maken is de beste optie.

Vanmiddag weer lessen, ben benieuwd!! Ik heb zelf gigantisch spierpijn. Vrijdag avond naar Bounz geweest (trampoline springen) Zaterdag voor het eerst hardgelopen, en vanmorgen weer.... auuuwwcchh!! Ik kan niet eens door m'n benen zakken!! haha

Wie weet is paardrijden wel heel goed ! :D

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:54

Hoe gaat het met de Dayano's?

@collendoorn: nog lekker gelest?

@annutjuuh: lekker aan het doortrainen!

Hier van het weekend wedstrijd gehad en achteraf gezien hadden we niet moeten gaan. Diva was niet helemaal fit, ze loopt gewoon even niet fijn. Aankomende week komt de osteopaat om even te kijken, want ze loopt altijd met veel souplesse en dat doet ze nu even niet, zeg maar.
Tot onze verbazing waren we nog 2x 2e (van de 9 combi's) en nog 2 winstpunten! Heel apart want ze heeft echt op 50% gelopen! (instelling heeft ze wel!)
Hopelijk knapt ze snel weer een beetje op!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:34

@linda_hans moet je nagaan hoe je gescoord had op 100%!!

Lessen ging lekker! Hij moest er even doorheen maar in de les gaat dat gewoon makkelijker!

Moet alleen nu op m'n eigen gaan letten, dat ik los in m'n onderrug blijf en me mee laat nemen door de beweging

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:07

Hier alles goed, vandaag lekker rondje buiten gedaan.

Ik ga straks naar de tattooshop om een afspraak te maken!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:21

Gaaf Rochelle!! Wat is bet geworden?

Hoe gaat het met de andere knappe kinderen?

Ik ga vandaag weer lessen met Caramba, gelukkig is mijn arm weer helemaal goed! Dus wij kunnen weer beginnen met trainen.
Ben er wel samen met mijn instructrice achter gekomen dat ik scheef ben gaan zitten om mijn arm altijd te ontlasten, en nu blijf ik zo zitten dus binnenkort maar even naar de fysio!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:45

Wat voor tattoo en waar?? En wanneer ga je hem zetten??

Lekker renateeee_ lessen blijft fijn!! wel vervelend dat je je zit bent gaan compenseren. Ik heb zelf een scoliose en merk de laatste tijd ook dat ik erg "scheef" kan trekken. Heel vervelend weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen, behalve me ervan bewust zijn.

Wij hebben gisteren mee gedaan aan het equipe kerst springen op de manege! Met een groep van 4!! Stik zenuwachtig was ik weer. Maar oh oh oh wat was hij braaf!!!! Hij heb alles gesprongen soms met een twijfel, maar dan toch gaan!! Super trots 1e rondje foutloos en 2e rondje 1 balk! Ik moet blijven werken aan m'n galop, doorgaan!! Haha. Ik hoop dat ik van de week het filmpje erop kan zetten.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:14

Collendoorn, ik ga zelf denk ik weer even naad de fysio als hij terug van vakantie is, ik hoop dat hij wat voor me kan betekenen..

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:05

Ooohh damn, heel verhaal getypt klik op op herstel (iPad) alles weg......

Even een korte samenvatting haha geen zin om alles weer te typen.
2e kerstdag was er equipe springen bij ons op de manege en ik deed mee met team zwart! Het mannenteam. Het idee is van de 4 personen, 8 parcours moeten er 4 foutloos zijn en dan mag 1 iemand de barrage rijden!
We zijn uiteindelijk 3e geworden!!

Super trots op Cuba want hij sprong het maar wel allemaal!! Wel het eerste parcours een soort "stop en go"

Maar jullie kunnen het zien hier de filmpjes.

http://youtu.be/zG_qYsvD8Xw

http://youtu.be/4epUSCJoqLw

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:41

Leuke filmpjes collendoorn! Ziet er netjes uit!

De tattoo komt van net onder mijn bh bandje over mijn zij tot het begin van mijn bovenbeen, dus aardig groot haha! Foto komt wel als hij erop staat.

Vandaag geoefend met Cay in de trailer, na 20 min stond hij er braaf op! Morgen nog maar een keer proberen etc!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:00

Zeker groot !! Ben benieuwd, mijn nichtje heeft het ook op die plek alleen tot haar heup zeg maar. Wel pijnlijk hoor ;)

Trailer oefenen.... Blijft altijd iets hè! Maar oefening baart kunst, straks loopt cay dr zo in!

En dankje!! Ik was weer stik zenuwachtig haha.
Meneer heeft er helaas wel mega spierpijn aan over gehouden, dus dat moeten we deze week maar weer loswerken!
Maar het springen is wel goed voor z'n achterhand, dus ook vaker weer doen :)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:05

Zo wat springt Cuba netjes! Bamba snapt het niet helemaal.. Haha

Trailer is inderdaad een gek ding om in te lopen haha :') Die van mij heeft enorm veel respect voor de longeerlijn dus die staat er altijd binnen 2 sec in als het niet zonder gaat haha.

Lessen was wel weer even goed voor ons, het gaat nu weer super! We zijn druk bezig om eerst een goede rij indeling te maken en kijken wat het beste werkt voor ons beide. Lang en laag in het begin is het niet voor ons maar rijd hem wel wat lager en ronder met losrijden.
Hoe doen jullie losrijden?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:12

Cay die komt omhoog onder druk, dus met een longeerlijn ernaast gaat niet veel goed doen. Hoop geduld...

Lang en laag beginnen is inderdaad ook niets voor ons, Cay let er niet van op. Ik begin inderdaad ook wat ronder en soms met wat overdreven buiging om hem goed los te krijgen. Ik rij heel veel kleine voltes, veel 8tjes en vooral veel schijnovergangen.

Als cay ook echt lui is aan mijn been en ik merk het direct rij ik hem eerst overdreven naar voren, paar tikkjes op zijn bips zodat hij goed naar voren schiet en wakker is. Want als hij echt lui is ga ik het niet redden met actief maken aan mijn been door overgangen. En als hij eenmaal los is, ga ik wel lang en laag rijden afwisselend met wat meer opwaarts.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:20

Haha! Ik denk dat Caramba met rijden een beetje t tegenovergestelde is. Hij eigenlijk nooit lui aan m'n been, hij is eerder veeeel te vlug niks mis mee natuurlijk. Maar ook om die reden kunnen wij in het begin niet laag kunnen rijden, hij heeft altijd te veel energie :')
Meestal erg lastig maar hij blijft wel erg koel in zijn hoofd

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:21

Gebeurt ook niet vaak hoor, cay is ook erg vlug. Maar soms kakt hij een beetje n of als hij een minder dsgje heeft.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:52

Ik ben ook zo trots op hem dat hij het zo lekker oppikt! Ik ben zelf totaal Geen springer dat maakt het toch lastiger.

Cuba moest ik ook niet met een longeerlijn de trailer in krijgen dat werd ook op de achterbenen. Idd geduld.... Heb een kleine cursus gevolgd en daar voel ik me heel fijn bij!

Loswerken, ik probeer het "laag" maar voor Cuba is laag zo moeilijk dat ik hem eerst ook wat ronder moet maken en vooral losser, veel galop naar binnen en buiten stellen. Ook in draf en veel overgangen.
Maar zoals nu met de mega spierpijn is alles onmogelijk haha! Zelfs aanspringen in galop gaat houterig en met z'n hoofd in de lucht!