[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tomcat

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:47

Jammer, ik had gehoopt om de lijst toch wat te kunnen inkorten.
Toch bedankt en hopelijk zijn er nog mensen die reageren.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:06

Afbeelding

Troef is er wel maar Thijs niet, helaas.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:15

heeft er iemand foto's van de merrie Reine de Cap (moeder van mijn paardje en ook van de hengst Bigareau du Cap) ???
ze is een Grand Veneur x Arabel (foto's van deze mag ook Knipoog )

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:58

flyfly schreef:
Afbeelding

Troef is er wel maar Thijs niet, helaas.

OK dan!

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:22

Hoi hoi,

ik ben al een aardige tijd bezig met het uitpluizen van het stamboom van mijn paard.
Ik heb dan al een hoop informatie gevonden en ook een aantal foto's van wat voorouders.

Maar ik kan van een aantal paarden niks of maar weinig terug vinden.

Mijn paard is een KWPN'er van 12, en de vader is Hemmingway.

Zou je me kunnen helpen met wat info en foto's over de volgende paarden?

Janniek 91.8305 stb. rp. vos (moeder van mijn paard), Leandro 210083585 5759VRH (Vader van Hemmingway), Marle H 210810275 12565VRM (Moeder van Hemmingway), Tanja ster. 24571 STB (Moeder van Janniek), Idura 210051772 11605VRM (Moeder van Leandro), Romantiker 210404771 3663VRH (Vader van Marle H), Badia H 210384003 12563VRM (Moeder van Marle H), Miranda ster. pref. 9327STB (Moeder van Aram), Le Faquin XX keur 1967BB (Vader van Tanja), Cornida 7410HBSGRT (Moeder van Tanja), Warthburg H 210320903 (Moeder van Landgraf I), Sawara XX 210398363 (Vader van Idura), Cedura H 210389903 (Moeder van Idura), G. Ramiro Z pref (Vader van Romantiker) Dedy H 210446403 HOL (Moeder van Romantiker), Mangon 3828 (Vader van Badia H), Maibraut S 216258902 (Moeder van Badia H), Farn pref (Vader van Nimmerdor), Uppercut XX pref (Vader van Miranda), Delly ster (Moeder van Miranda), Aldis Lamp XX (Vader van Le Faquin XX), La Fagne XX XX (Moeder van Le Faquin XX).

Verder heb ik 1 open vakje op zijn papier staan, en daar zouden de ouders van Cornida moeten staan ingevuld. Aangezien die er niet staan, zou ik ook graag willen weten wie haar ouders zijn.

Het heeft voor mij geen haast in ieder geval, het is ook een enorme waslijst Lachen

Wel heb ik een hoop kunnen vinden over de vader Hemmingway, Aram, Landgraf I, Ladykiller en Ramonaa.

Hopenlijk kun je me helpen,

groetjes Mariska.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:23

Hoi,
Ik zou graag meer te weten willen komen over falco en vanitas
dit zijn hengsten. Heb je foto's of iets dergelijks?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:51

Hoi, ik ben op zoek naar fotos of info van de ouders van ;
Rubin JP (NRPS)
(V.Respect) (V.V. RubinsteinI)
(M. Gaby (Of Gabie) - (V.M. Ultrazon) - (M.M. Betsie)

Kan iemand mij helpen aan foto's?
Met name van: Gabie(Y) of van Ultrazon of Betsie???

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:58

Falco.
Afbeelding

Verrichting Ermelo 1990 (gedeelde 16e plaats)
Eerlijk, goed humeur. Af en toe gespannen en eigenwijs. Bij begin onderzoek net zadelmak. In de eerste weken komt hij vaak tegen het ruiterbeen in. Na extra longeerarbeid is dat verbeterd. Het kost zijn ruiter veel werk om hem aan het werk te zetten. Hij geeft zijn ruiter daarna wel een tamelijk goed gevoel. Laat zich dikwijls beneden zijn kunnen zien.
Stap ruim, veel tact en regelmaat. Draf heeft voldoende tact maar zou correcter mogen zijn. Galop ruim voldoende. Bij het springen toont hij een goede afdruk. Enigszins kijkerig. In het terrein zou hij op de sprong en in galop ruimer mogen zijn. Hij pakt wel goed aan. Voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als normaal. Voldoende aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als springpaard.
Bij aankomst rijke voedingstoestand, is tijdens onderzoek enigszins opgedroogd. Kreeg minder voer dan normaal.
Rustig stalgedrag. Enigszins bijterig tegenover zijn verzorgers.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 7.5
Galop 7
Rijproef 7
Springen vrij 6.5
Springen ohz 6.5
Terreinproef 7
Karakter 7
Stalgedrag 8
Trainingsrapport 7
Puntentotaal 71.50
Max punten 100
Plaatsing 16e van 30 (16)
Jaar verrichting 1990
Plaats verrichting Ermelo

Voortschrijdend totaal tot en met 2006
dekkingen 326
veulens 231

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 1-2
Straalbeen links 1-2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2-3
Sesambeentjes mediaal links 2-3
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 2
Sprong/spat rechts 2

Afstammelingen 1992 (veulens)
De gepresenteerde veulens bleken voldoende tot goed te zijn ontwikkeld. Ze vormen een uniforme collectie voldoende tot goed rijtypisch gebouwde veulens en vertonen ras en uitstraling.
Het hoofd is goed gevormd en vertoont een sprekende uitdrukking. De hals heeft een goede lengte en wordt goed gedragen. De schoft heeft voldoende lengte en ontwikkeling. De schouder heeft voldoende lengte, maar zou schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is dikwijls wat lang. De lendenen zijn goed gespierd. De croupe zou wat meer lengte kunnen hebben, is ook veelal wat rond, maar is wel goed bespierd. Het voorbeen is goed gesteld, het achterbeen eveneens. Het beenwerk heeft voldoende kwaliteit, maar het totale fundament zou meer zwaarte moeten hebben.
De stap is goed en vertoont voldoende ruimte. In draf tonen de veulens veel elan. Het drafmechanisme kenmerkt zich door een goede ruimte, een mooie oprichting en een goede balans. Het achterbeen kon iets beter ondergebracht worden.
De hengst kreeg eenvoudige tot goede merries te bedienen.
Getoond: 20 veulens uit 89 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (december; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Falco voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2000 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Falco voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 1
Aantal veulens springindex 23
Betrouwbaarheid springindex 73
Springindex 69
Aantal veulens dressuurindex 56
Betrouwbaarheid dressuurindex 80
Dressuurindex 114

Status
09-1996 export USA

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1990
Zeer rijtypisch gebouwde hengst met ras en kwaliteit.

1996 september export naar USA

Moederrapport 1987
Ulissa is een best ontwikkelde, soortige merrie.
Het hoofd is sprekend en droog. De hals is iets kort, maar goed van vorm met een lange nek. Hoewel de schoft er iets meer uit kon komen, is de ligging en ontwikkeling van de schouder best. De croupe is wat gespannen. Het beenwerk is hard en goed gesteld. Zowel de voorknie als het spronggewricht zouden iets royaler kunnen zijn. De voeten zijn wat plat.
Met een goede kootvering toonde deze merrie haar correcte gangen.
Stokmaat: 167.0 cm.

Afbeelding

Verrichting Ermelo 1982
Intelligente, evenwichtige hengst die alles goed bekijkt en graag loopt te pronken. Vriendelijk, opgewekt, attent, eerlijk en zeer brutaal. Humeur altijd goed. Gaat graag zijn eigen gang en trekt zich, elke dag opnieuw, in het begin van het werk weinig aan van zijn ruiter. Pas als hij alles goed heeft bekeken is hij bereid zich naar zijn ruiter voegen. Eenmaal zover werkt hij zeer goed. Bij begin onderzoek nog groen. Verrichting gekenmerkt door allure en elasticiteit.
Stap regelmatig en ontspannen. Draf met veel ruimte en zeer regelmatig. Ruime, vloeiende galop. Springt gemakkelijk. Onder het zadel goede techniek en veel vermogen. Ook bij vrij springen goed vermogen. Goed oog op de sprong, springt voorzichtig. In terrein op crosshindernissen beter dan op steeplehindernissen. Goede terreingalop. Trekt de slede erg gemakkelijk. Goede trekhouding. Zeer levendig orenspel, plezier in het werk. Ervaart werk als zeer licht. Ruim voldoende bereidheid om te werken.
Rijproef: mooie ruime bewegingen.
Springen ohz: mooie sprongen met veel regelmaat, weet zich goed te redden.
Springen vrij: toont vermogen.
Aangesp proef: trekt de onbelaste slede beter dan de belaste slede.
Terreinproef: zeer ruime galop, soms terughoudend.
Zeer veel aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als spring- en terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand. Tijdens onderzoek gespierder geworden.
Op stal zeer rustig en aanhankelijk.
Op 09-03 rechtsachter last van een zoolzweer; na enige dagen rust heeft hij daar geen last meer van.
Rapportage afgesloten op 07-06.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 9
Galop 8.5
Rijproef 8.5
Springen vrij 8.5
Springen ohz 9
Terreinproef 8
Aangespannen 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 94.50
Max punten 110
Plaatsing 1e van 25 (14)
Jaar verrichting 1982

dekkingen 322
veulens 217

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1984 (veulens)
Er is nogal enig onderscheid te maken tussen de geprikte en de uitgezochte veulens van deze hengst. In deze rapportage zal dan ook herhaalde malen worden gesproken van eerste groep (= geprikte veulens) en tweede groep (= uitgezochte veulens). De ontwikkeling van de veulens in de eerste groep was in het algemeen voldoende, in de tweede groep was de ontwikkeling goed. De veulens in de eerste groep konden in het algemeen rijtypischer van bouw zijn: de veulens uit de tweede groep waren wél rijtypisch van bouw en beschikten over goede rompen.
De veulens uit de eerste groep hadden dikwijls een iets lang, minder sprekend hoofd, de tweede groep veulens beschikte over meer sprekende hoofden. De hals was bij praktisch alle veulens mooi van vorm en bespiering en werd goed gedragen, hetgeen zich met name in draf bijzonder manifesteerde. In de eerste groep kon de schoft geprononceerder zijn en meer lengte hebben; dat gold ook voor de tweede groep, zij het in iets mindere mate. De schouder zou in de eerste groep veulens wat schuiner hebben kunnen liggen; in de tweede groep was dat duidelijk beter, maar ook hier was wel eens een rechte schouder waarneembaar. De ruglijn was bij de veulens in de eerste groep meermalen gezonken, bij de tweede groep was dat beter. De lendenen waren over het algemeen voldoende gespierd en aangesloten. De croupe bleek in beide collecties veulens breed en gespierd te zijn, maar miste nog wel eens de lengte en kon dikwijls ook hellender, derhalve iets meer rijtypischer van bouw zijn. De staart was nogal eens hoog ingezet. Het voorbeen was vrij algemeen wat fijn van bouw en een enkele keer was er ook sprake van een steile stand; in de tweede groep was het voorbeen doorgaans beter ontwikkeld. Het achterbeen is dikwijls gebogen, voorzien van matig ontwikkelde spronggewrichten en herhaalde malen werd een ingestoken pijp waargenomen. Hoewel het achterbeen in de tweede groep over het algemeen beter gesteld was, blijven de opmerkingen met betrekking tot pijpinsteek en hoek in het spronggewricht van kracht.
De veulens in de eerste groep stapten voldoende, maar misten iets souplesse; de tweede groep stapte met voldoende ruimte en stuwing, eveneens met wat weinig souplesse. De draf was in doorsnee goed en ruim maar met wat weinig schoudervrijheid; dat geldt dan voor de eerste groep, want de veulens uit de tweede groep draafden beter, met goed gebruik van het achterbeen, gemakkelijk en met bravour, maar ook hier zou soms iets meer schoudervrijheid, gewenst zijn.
De veulens vergezelden in doorsnee goede merries.
Getoond: 21 veulens uit 94 dekkingen.

Afstammelingen 1987 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Vanitas voor de WPN-fokkerij gehandhaafd.

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 2
Aantal veulens springindex 24
Betrouwbaarheid springindex 74
Springindex 76
Aantal veulens dressuurindex 70
Betrouwbaarheid dressuurindex 84
Dressuurindex 171

Goedgekeurde KWPN-zonen
CARITAS 84.533 Stb
FACET 87.5359 Stb

Status
1988 niet meer ter dekking; 06-1993 gestorven

Overige informatie
Een hengst met een mooi front, veel hengstuitdrukking en goede maat. In de bovenlijn kon hij iets rijtypischer zijn. Het achterbeen is even lang.

1988: vóór dekseizoen niet meer ter dekking gesteld

1993 (juni): gestorven. Na langdurige ziekte, met verschijnselen van vergiftiging, uiteindelijk gestorven aan koliek

Moederrapport 1982
Deze vriendelijke merrie werd op 17-jarige leeftijd in een prima conditie beoordeeld. Het is een gave merrie uit een prima moederlijn.
Het hoofd is droog en goed van vorm met een mooi oog. De hals met een mooie lange nek is goed van bouw, maar zou iets gespierder kunnen zijn. De ontwikkeling van de schouder zou wat royaler en de ligging wat schuiner moeten zijn. Verder geeft de bovenbouw geen aanleiding voor bemerkingen, terwijl de mooie lange croupe opvalt. Het beenwerk is hard met een best ontwikkeld spronggewricht en goede voeten.
De stap is goed en de draf vlot en levendig met een prima stuwing vanuit de achterhand.
Stokmaat: 166.0 cm.
De IBOP-proef werd afgelegd met een A.
Moeder en grootmoeder zijn UTV-kampioene geweest.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:06

Hallo,

Ik ben voor een vriendin op zoek naar informatie en een foto van de tuigpaard hengst Waterman uit 1980 (van Noran). Ik heb helaas geen tijd om het hele topic uit te spitten en met de zoekfunctie heb ik geen succes voor een foto.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 01:43

Jalenka_Kiya schreef:
Hallo,

Ik ben voor een vriendin op zoek naar informatie en een foto van de tuigpaard hengst Waterman uit 1980 (van Noran). Ik heb helaas geen tijd om het hele topic uit te spitten en met de zoekfunctie heb ik geen succes voor een foto.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Foto van Waterman http://www.sporthorse-data.com/d?i=199869&z=oEo1T1 als je op de foto klikt wordt de foto iets groter! Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:18

Bedankt, ik heb er intussen al een aantal via pb gekregen!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:10

De hengst Orvil (1972) van Uppercut x Adette was een goedgekeurde KWPN dekhengst, en is nadat hij afgekeurd is gekocht door mijn moeder (voor mijn tijd). Hij is afgemaakt wegens rugklachten op 12-jarige leeftijd. Ik kan evt. wel wat foto's van foto's maken van hem en hier plaatsen, als er interesse naar is. Uppercut, zijn vader, is een van de stamvaders van het tegenwoordige KWPN.

JustMeTo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:07

Foto Elcaro :)

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:16

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:28

Afbeelding

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:37

Hallo,
ik ben op zoek naar informatie over Farrington, Ekstein en Zion.
wie zou mij kunnen helpen hieraan?

alvast bedankt!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:10

Naam: FARRINGTON Keur Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1991
Evenwichtig, gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk, attent, goed humeur. Bij begin onderzoek al tamelijk ver aangereden. Mooie zelfhouding, laat zich goed sluiten, is makkelijk te rijden. Staartdracht vaak onrustig.
Stap mooi, ruim, regelmatig. Draf regelmatig, goed gedragen. Galop goed tact, goed gedragen, voldoende ruim. Bij springen matige afdruk, weinig vermogen, onvoorzichtig, levert geen grote springprestaties, maar doet wel zijn best. In terrein overtuigt hij niet. Geeft bij dressuur goed gevoel, bij springen matig gevoel. Ervaart werk als licht. Zeer veel bereidheid om te werken. Veel aanleg als dressuurpaard, matige aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.

Verrichtingscijfers
Stap 8.5
Draf 8
Galop 8
Rijproef 7.5
Springen vrij 5
Springen ohz 4.5
Terreinproef 6.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 74.00
Max punten 100
Plaatsing 12e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991

Fokregistratie
aantal dekkingen 2006 0
aantal veulens 2006 0

dekkingen 1037
veulens 802
hengstveulens 391
aangeboden hengsten 22
2e bez hengsten 5
3e bez hengsten 2
aangewezen hengsten
ruinen
sterruinen

merrieveulens 411
stamboekmerries 155
stermerries 41
keurmerries 23
preferente merries 1
prestatie merries

Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 1
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 1
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 3
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 2

Afstammelingen 1993 (veulens)
Deze hengst presenteerde een veulencollectie, die matig tot voldoende bleek te zijn ontwikkeld. Ze zijn rijtypisch gebouwd; in de groep geprikte veulens kwamen enkele kortbenige exemplaren voor.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is goed van lengte, goed van vorm, maar meermalen nog iets arm bespierd, althans bij de geprikte veulens. De goed ontwikkelde schoft loopt ver door in de rug. De schouder heeft een goede lengte en ligging. De rug is goed gevormd en de lendenpartij is goed aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte, is steeds goed gespierd, maar soms iets kort en soms ook enigszins plat. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is in meerderheid lang en vrij sterk gehoekt. In een enkel geval is er sprake van een achterbeen dat in feite te klein gehoekt is. Het fundament kon over het geheel genomen wat meer zwaarte hebben.
De stap is ruim en gemakkelijk. Alle getoonde veulens lieten een goed drafmechanisme zien, waarin sprake is van opdruk, goed achterbeengebruik en veel elasticiteit.
Veel veulens vertoonden een opmerkelijke schrale conditie.
De kwaliteit van de bediende merries kan gemiddeld worden genoemd.

Kort samengevat: matig tot voldoende ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die zonder uitzondering, met kracht en veel souplesse draven. Het achterbeen is veelal klein gehoekt.
Getoond: 18 veulens uit 83 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Farrington voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Farrington voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Keurverklaring 2002 (januari)
De combinatie van Wellington en Doruto bracht in Farrington een hengst die tijdens zijn aanlegtest veel aanleg voor de dressuur liet zien. Dat de Nimmerdor zoon Wellington beweging heeft doorgegeven zal inmiddels genoegzaam bekend zijn. De waarde van Doruto als het gaat om de specifieke aanleg voor de zwaarste dressuuroefeningen is ongeëvenaard. Groot is het aantal Doruto nakomelingen dat internationaal is uitgekomen in de Grand Prix, zoals Ideaal, Barbria, Chevalier, Carramba, Urion, Philip en Robby.
Helaas is Farrington vanwege een blessure zelf niet in de sport uitgebracht, hetgeen echter niets afdoet aan zijn genetische waarde, die overduidelijk leert dat van deze relatief jonge hengst dressuurpaarden verwacht kunnen worden. Van Farrington lopen enkele tientallen nakomelingen op M- en Z-niveau in de sport. Enkele producten zijn reeds doorgestoten naar ZZ-niveau, waaronder Luigi, L-Edition, Muffin, Michigan en Menneke.
Van Farrington zijn inmiddels 70 merries opgenomen in het stamboek. Daarvan zijn 35 ster (waaronder Perey, nationaal reserve-kampioen van 2001) en 9 keur verklaard.

Afstammelingen 2005 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Farrington definitief goedgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 17
Aantal veulens springindex 22
Betrouwbaarheid springindex 83
Springindex 62
Aantal veulens dressuurindex 155
Betrouwbaarheid dressuurindex 89
Dressuurindex 129

Status
03-2005 exp USA; diepvriessperma beschikbaar

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1990
Een langgelijnde, fors ontwikkelde, evenredig gebouwde, rijtypische hengst met goed gesteld beenwerk, dat voldoende kwaliteit heeft.

2005 (04-03) export (verhuurd) USA (Kathy Hickerson, Majestic Gaits Stoeterij).

Moederrapport 1991
Geen rapport; merrie is gestorven.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:14

Naam: EKSTEIN Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1989
Gehoorzaam, vriendelijk, brutaal, eerlijk, goed humeur. Kwam elf dagen later aan en was toen al zadelmak. Drie goede basisgangen.
Stap en draf hebben voldoende ruimte en zijn goed gedragen. Galop heeft veel tact en regelmaat maar zou enigszins ruimer mogen zijn. Bij het springen rolt hij zich graag op, heeft veel afdruk en is voorzichtig. Heeft zeer veel vermogen en geeft zijn ruiter een goed gevoel. In het terrein springt hij goed, galop zou ruimer mogen zijn maar is wel mooi vloeiend. Veel bereidheid om te werken. Looplustig, werkt met plezier. Ervaart werk als zeer licht. Veel aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal.
De eerste weken van het onderzoek is hij op stal tamelijk brutaal. Daarna gedraagt hij zich goed.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 8.5
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 8.5
Springen ohz 9
Terreinproef 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 83.50
Max punten 100
Plaatsing 1e van 27 (15)
Jaar verrichting 1989

Fokregistratie
aantal dekkingen 2006 0
aantal veulens 2006 0

dekkingen 698
veulens 552

Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 1
Sesambeentjes lateraal links 1
Sesambeentjes mediaal rechts 1
Sesambeentjes mediaal links 1
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen 1991 (veulens)
Deze hengst toonde een collectie veulens, die wisselend bleken te zijn qua type en ontwikkeling. Er traden amper voldoende ontwikkelde veulens aan, voldoende ontwikkelde en enkele goed ontwikkelde. Ze zijn voldoende rijtypisch, maar er komen enkele beknopte veulens voor (met name bij de geprikte), terwijl andere wat kort- en rondgeribd zijn; bij de uitgezochte veulens was het type veelal beter.
De hoofden geven variatie aan van voldoende gevormd tot lang; sommige missen expressie, andere beschikken daarover wel. De halzen zijn goed gevormd en van goede lengte en worden in beweging best gebruikt. De schoft is voldoende lang en ontwikkeld. De schouder bleek bij de geprikte veulens nogal eens recht te liggen en kon dan ook even meer lengte hebben; bij de uitgezochte veulens is de schouder langer en beter gelegen. De bovenlijn is nog wel eens week bij een overigens goed aangesloten lendenpartij. De croupe is goed gevormd, hellend en gespierd, maar de broekspier zou veelal langer door moeten lopen, waardoor het beeld van een wat arme schenkel ontstaat. Het voorbeen is consequent arm en ingesnoerd onder de voorknie. Het achterbeen is qua stand wisselend, van neigend naar recht tot sterk gehoekt. De sprongen zijn veelal kort en ondiep en zouden strakker afgewerkt moeten zijn; de pijpinsteek is vaak scherp.
De stap is matig krachtig en doet stug aan; de uitgezochte veulens stapten overigens beter. De draf kenmerkt zich door een goede oprichting bij voldoende ruimte, maar het achterbeen zou meer onder de massa moeten treden.
Een thuis beoordeeld veulen past in het hierboven geschetste beeld.
De veterinaire bevindingen hebben betrekking op het beenwerk, dat degelijker en solieder zou moeten zijn.

Kort samengevat: gevarieerde collectie van amper voldoende tot goed ontwikkelde veulens. Het type is wisselend van voldoende rijtypisch tot rijtypisch. Het fundament krijgt bemerkingen mee. In draf zou het achterbeen meer onder de massa moeten komen.
Getoond: 26 veulens uit 111 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Ekstein voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1999 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Ekstein voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2003 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt de reeds geëxporteerde Ekstein definitief goedgekeurd.
De exterieurvererving van Ekstein is boven het gemiddelde en het aantal nakomelingen van hem met een predikaat varieert van gemiddeld tot daarboven. Zijn nakomelingen zijn niet te grote, karaktervolle springpaarden en misschien komt zijn bloed als moedersvader nog beter tot zijn recht.

Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 16
Aantal veulens springindex 144
Betrouwbaarheid springindex 90
Springindex 126
Aantal veulens dressuurindex 63
Betrouwbaarheid dressuurindex 81
Dressuurindex 101

Goedgekeurde KWPN-zonen
IMPULS 90.8238 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
VINCENZO 02.08795 Stb (ex Vico vb KWPN)

Status
2001 na dekseizoen export Ierland

Overige informatie
HK KWPN Zwolle 1989 (01-03)
Bij herkeuring aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Exterieuromschrijving 1989
Wat weinig ontwikkelde, rijtypisch gebouwde hengst. Het hoofd zou iets fijner kunnen zijn.

2001 na dekseizoen export naar Ierland

2002 (03-10) goedgekeurd door de Irish Horse Board

Moederrapport
Moederrapport 1989
Wat beknopt aandoende, matig ontwikkelde merrie.
Hoofd, nek en hals zijn voldoende. De schoft is voldoende ontwikkeld, maar kort. De schouder zou schuiner moeten liggen. De rug is goed, met een goede lendenpartij. De croupe is best gespierd, maar kort. Het voorbeen is wat onderstandig en toontredend. Het achterbeen is wat aan de steile kant. Het beenwerk is voldoende ontwikkeld en heeft voldoende kwaliteit.
De stap is voldoende ruim. De draf is matig krachtig en wat op de voorhand.
Stokmaat: 160.0 cm.
Tevens werd een halfzuster van de hengst geïnspecteerd (v Purioso): een goed rijtypische en goed ontwikkelde jaarling.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:17

Naam: ZION Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1984
Attent, eerlijk met goed humeur. Vriendelijk, gehoorzaam en blij. Bij begin onderzoek nog groen. Kijkerig, snel afgeleid van werk. Vooral in begin angstig voor zijn mond en daardoor moeilijk te sturen. Daarom gereden met extra teugel aan neusriem. Na enkele weken mond aanzienlijk verbeterd. Snel bewegingsritme, houdt kruis hoog. Veel elasticiteit, laat zich plezierig rijden.
In begin zoekend en nauw, later krachtige stap. Draf regelmatig met veel souplesse, gaat in draf soms scheef. Galop in begin tamelijk wisselvallig, later gemakkelijke, lichtvoetige doch enigszins scheve galop. Laat bij vrij springen zeer goede sprongen zien, springt nogal gehaast. Bij springen onder het zadel handig, presteert goed. In terrein attent en betrouwbaar op de sprong, zeer goede terreingalop. Voor de slede braaf. In begin onderzoek matig tot voldoende bereidheid om te werken, later veel bereidheid. Ervaart werk als licht en is looplustig.
Rijproef: in stap niet altijd regelmatig, ruime sterke draf, zeer goede galop.
Springen ohz: zeer handig, niet altijd regelmatig in parcours.
Springen vrij: goede sprongen, nogal gehaast.
Aangesp proef: braaf maar niet de juiste trekhouding.
Terreinproef: zeer goede lichtvoetige galop in steeple; zeer makkelijke galop in cross, goed oog.
Veel aanleg als dressuur- en springpaard, zeer veel aanleg als terreinpaard.
Bij aankomst vet, is tijdens onderzoek rijtypischer geworden. Eet normaal.
Eerste weken op stal lastig tijdens verzorgen, later goed stalgedrag.
Staat bij aankomst voor op ijzers. Deze zijn op 16-03 verwijderd. Bij veterinaire keuring (22-03) op de volte op een harde bodem linksvoor onregelmatig. Buigproeven ondervoeten positief. Bij onderzoek (23-03) op de Faculteit voor Diergeneeskunde in Utrecht bleek dat problemen lijken veroorzaakt door gevoelige pezen.
Rapportage afgesloten op 04-06.

Stap 7
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 8.1
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8
Terreinproef 9
Aangespannen 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 90.10
Max punten 110
Plaatsing 5e van 30 (22)
Jaar verrichting 1984

Fokregistratie
aantal dekkingen 2006 0
aantal veulens 2006 0

dekkingen 62
veulens 48

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 2
Aantal veulens springindex 14
Betrouwbaarheid springindex 67
Springindex 94
Aantal veulens dressuurindex 11
Betrouwbaarheid dressuurindex 63
Dressuurindex 93

Goedgekeurde KWPN-zonen
EDWIG 86.4192 Stb
EKSTEIN 86.4432 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
IMPULS 90.8238 Stb

Status
03-1986 overleden (koliek)

Overige informatie
1986-03 overleden ten gevolge van koliek.

Moederrapport
Moederrapport 1984
Deze merrie is een voorbeeld van de combinatie van exterieur en verrichting. Naast haar prima bouw behaalde ze in 1981 het nationaal kampioenschap 'rijpaarden' en 'fokmerries onder het zadel'. Ze werd in prima contidie getoond. Heeft een goed gevormd hoofd, een lange nek en een fraaie halsvorm. Ze is verder best gemodelleerd met mooie verbindingen in de bovenbouw. Het beenwerk is kwalitatief en correct gesteld. Koten en voeten zijn ook best.
De bewegingen zijn gezien bovenstaande prestaties ruim met veel souplesse.
Stokmaat: 169.0 cm.
Haar IBOP-proef legde ze met het formidabel aantal punten van 98 af en ze behaalde hiermee een AA-certificaat.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:19

Moest je iets hebben van Grandioso en Promotor (beiden KWPN)?

Alvast bedankt.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:34

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:44

ik zoek kop foto's en in stand gezette foto's van volgende hengsten

*Jazz
*Havidoff
*Aktion
*Niagara (had in het topic al 1 gezien vroeg me af of iemand dr nog meer heeft)
*Democraat
*Ulft

alvast bedankt :D

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:57

Niagara
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pia de moeder van Ulft
Afbeelding

Elmi de moeder van Pia