nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:29

hij was ongeveer een week oud. Ik had eerder willen beginnen, maar had toen echt heel weinig tijd.
Ik heb zo'n halster met een knipje, maar als ik het halster over z'n oren wilde doen, schoot ie helemaal in de achteruit. Dus nu gewoon het gespje losmaken en dan gaat het heel goed.

Ik denk dat Dotan de 1.60 ook wel gaat halen hoor! Phoebe is nu 4 en is ongeveer 1.58 en groeit nog steeds. En zij was bij de geboorte een heel stuk kleiner dan Dotan.

Na de keuring ga ik Dotan te koop zetten. Met pijn in m'n hart. |(

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:54

Hmm misschien werkt dat bij Winchester ook wel. Ga ik even mn halster verbouwen haha.

Ja heel naar, Dotan is zo knap. Snap dat je het er moeilijk mee hebt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:01

ja ga volgend jaar weer terugdekken bij DC en dan proberen dat veulen wel te houden

met halster eerst het neusje erdoor en dan achter de oren vastmaken. dt werkt nu het beste

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:23

Ik ben benieuwd Setteli!

Mijn kleine verhaart trouwens heel apart. Eerst krijgt hij wat het lijkt kale plekjes, maar dit is pikzwart haar en dit zwarte haar verkleurt later weer naar valk. Helaas lijkt het hierdoor dus alsof hij oorlog heeft gehad en onder de wonden zit, en dat met de keuring voor de deur.. handig.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:39

ja dat heeft Dotan ook. Hij is onder zijn veulenhaar ook heel erg donker, het lijkt wel valk. Dat is natuurlijk niet mogelijk, maar hij is echt donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 01:16

Heeft cookie ook, die is/was bijna leverkleur richting "valk" maar het
Veranderd langzaam ook al weer wat meer naar wat "goudkleurig" hier en daar. Hij zit ook onder de plekjes maar daar issie ook een btje veulen voor. Het gaat soms letterlijk met vallen en opstaan.

Het meelopen aan een touwtje, heb ik persoonlijk bij veulens nooit problemen mee gehad, maar misschien heb ik geluk gehad. Wijken voor druk neem ik direct mee vanaf de geboorte. Soms iets meer druk nodig maar een pas de goede kant op, is gelíjk druk weg. Snappen ze meestal binnen enkele minuten. Cookie is nu wel die druk aan het uitproberen, hoever wel, hoever niet, boefje. Hij is erg wijs voor zn leeftijd. Met vlechten even een paar X een momentje gehad van onrust maar daarna heb ik hem zelf gedeeltelijk kunnen vlechten terwijl die op rust stond met enkel een halster touwtje achter zn oren haha.
Halster om, doe ik ook eerst zn neusje en dan achter zn oren door naar de andere kant om het gespje vast te maken. :j

Even wat anders.
Cookie heeft nog steeds best veel last van jeuk van zn veulenharen. Elke kans, grijpt hij aan om gekriebeld en gekrabbeld te worden, bij alles en iedereen. Wat kan ik doen om het een btje te verlichten? Ik ros hem al regelmatig en heb nu shampoo besteld om hem straks met de keuring mee te wassen, die ook wat jeukstillend is. Iemand nog meer ideeën?
Om hem te helpen met verharen dacht ik aan een furminator, maar of dat wel geschikt is? En of zn vacht daar wel beter van wordt? Heb geen ervaring met die dingen. Ik vind het zo vervelend voor hem, al die kriebels....

Wat zonde dat je dotan moet verkopen, snap dat dat heel moeilijk is. Hij is prachtig van type.
Komt het over twee jaar beter uit om een veulentje op te fokken, dan nu?
Anders zou je misschien kunnen overwegen hem wat langer in de opfok kunnen zetten, als hij verder helemaal is wat je ervan had verwacht? *probeer even mee te denken maar je zal ongetwijfeld alles al overwogen hebben*
Sterkte met je beslissing iig!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:27

Euforie schreef:
[ [url=m/MYtxGk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cookie in de oefen knotjes!
Met naald en draad is niet gewenst toch?

Prachtig front heeft cookie !
Ik doe het wel altijd met naald en draad, volgens mij maakt het niet uit (zolang je de vlechtjes maar mooi verdeeld over de hals)

Setteli schreef:
Halster omdoen gaat bij Dotan prima, aan het touwtje meelopen ook, maar moet hem niet dwingen een andere kant op te gaan, want dan gaat ie vol in de ankers.
Afsponzen gaat ook goed, en vrijdag heb ik hulp bij wassen en vlechten. Ik moet er 3 doen (Dotan, Jazzy en Phoebe), dus ben nog wel even bezig. Vlechten gaat bij Phoebe prima, maar wassen vindt ze niet zo grappig, zeker de achterbenen niet.
Jazzy heb ik al zolang niet meer gewassen of gevlochten, dus moet even kijken of ze dat nog wil hihihi

Je krijgt het er maar druk mee Setteli !
Ik ben erg benieuwd naar vrijdag (ter Aar) en zaterdag (Raalte )
Ik ga iig duimen voor de Don Cremello kinders dat ze het maar goed mogen gaan doen !

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:39

ga je zelf ook nog naar Raalte, Marjolein?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:07

Hoe fokt DC in combinatie met een paard?
Welke kleur komt er uit een zwartbruine?
Vindt DC zo gaaf...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:57

Setteli, Euforie en ik hebben alle 3 een DC veulen uit een paard. Mijn merrie is ook zwart-bruin. In mijn onderschrift staat een link naar mijn kleine!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:09

Myrthee_ schreef:
Setteli, Euforie en ik hebben alle 3 een DC veulen uit een paard. Mijn merrie is ook zwart-bruin. In mijn onderschrift staat een link naar mijn kleine!

<3
Wat een knapperd!
Succes vrijdag.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:09

Setteli schreef:

niet met een pony, maar waarschijnlijk wel als toeschouwer!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:29

marjolein88 schreef:
Setteli schreef:

niet met een pony, maar waarschijnlijk wel als toeschouwer!

Leuk!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:06

Grace-Kelly vandaag drachtig gescand! Dus rond 21 mei 2016 waarschijnlijk een klein Don Cremellootje of Grace-Kellytje hier op stal!

Ben zooo benieuwd!

Weet iemand van jullie trouwens of mijn merrie nou zwart is of donkerbruin (foto's in profiel)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:12

Ships nu geen tijd meer om nog wit pektouw te gaan halen! Dacht echt dat t niet gewenst was domdomdom!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:48

Kelly, ik denk dat ze donkerbruin is.

Euforie, ik ga morgen nog naar de ruitershop, dus kan eventueel voor je meenemen? Al is dat natuurlijk wel erg op het laatste moment dan..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:10

Kelly: Ik denk dat ze zwart is, vaak kleuren zwarte paarden in de zomer wat bruin maar zoals ik het zie op de foto's in je profiel is ze echt wel zwart. Als je echt zou willen weten welke kleur ze is zou je een kleurentest moeten laten doen.

Zo is bijv mijn huidige merrie homozygoot zwart getest (wat ik al vermoedde aangezien haar beide ouders zwart waren). Zij lijkt momenteel ook wat bruiniger dan in de wintermaanden maar dat komt door de invloed van de zon ;)
Afbeelding

Dazzle filmpjes die ik jullie beloofd had:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:07

Myrthee_ schreef:
Kelly, ik denk dat ze donkerbruin is.

[naam], ik ga morgen nog naar de ruitershop, dus kan eventueel voor je meenemen? Al is dat natuurlijk wel erg op het laatste moment dan..

Da's super lief van je! Maar ik moet onverwacht toch nog naar het centrum en daar zit ook een paardenwinkeltje. Dus even kijken of ze het daar hebben. Anders toch maar gewoon stiekjes. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:26

Dazzle doet het al goed zeg! Leuk!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:32

Thanks!

Hij is klaar, bevestiging van de gangen, rem en stuur zitten erop....

Was nooit mijn bedoeling om m zadelmak te laten maken door iemand anders, helaas dacht Dazzle dr anders over en dus heb ik m maar laten zadelmak maken... Ikzelf ben niet voor maart '16 terug in Nederland (sowieso niet want mn huidige merrie moet eerst veulenen in maart '16 voordat ik ook maar n voet terug in NL zet ;)), daarna komt hij naar huis en pak ik m op. Tot die tijd mag hij genieten van het jong zijn :)

Heb sowieso nog tijd genoeg ;)
Ben wel blij met z'n stokmaat, voor de tak waarin ik nu zit maakt t namelijk niet uit hoe groot ze zijn (western) en als blijkt dat hij die tak niet leuk vind ga ik m gewoon dressuurmatig rijden en tzt verkopen, voor nu mag hij lekker blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:47

Leuk! Gewoon zien waar het schip strandt.
Heb zelf ook jaren western gereden en dan heeft hij opzich een fijne maat, niet te groot niet te klein.
ben benieuwd volgend jaar. Iig fijn dat je hebt kunne. Besluiten om hem toch nog aan te houden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:31

hij gaat goed Lonneke! Leuk om Dazzle zo te zien. Phoebe en Dazzle hebben hun eerste winter in de opfok samen gelopen. En nu heb ik zelf een Don Cremello!

Net even geoefend voor het voorbrengen met Jazzy en Dotan. Hij blijft super netjes naast mamma meelopen, echt fijn.
Phoebe ging iets minder geslaagd. Ze heeft wat moeite met soepel door de bochten draven. Bodem in mijn wei is ook vrij hard, dus dat hielp niet echt mee. En ze begint ineens naar m'n vriend te bokken! Gek paard, ze moet zich zaterdag wel gedragen!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:44

Myrthe en Share, heel veel succes morgen op de keuring met jullie Cremello baby's!!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:04

Heel veel succes morgen !
Laten jullie wat weten als jullie geweest zijn?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:09

Dankjewel! Komt zeker goed Marjolein! Voelt wel dubbel. Aan de ene kant wil je zelf "winnen", aan de andere kant is Cookie natuurlijk ook heel leuk.