Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

4ever2day

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:52

Ja komt vast wel goed Moniek!
Het hengstveulen van Glamourdale begint ook al te draven jonge _/-\o_
Ik ben heel erg benieuwd en als het niet goed uitpakt dan is het jammer dan :)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:55

<3 so in love with him <3

Afbeelding

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:26

Jeetje Dries wat een knapperd!!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:38

kara schreef:
Jeetje Dries wat een knapperd!!

Ja he en ook nog eens zo lief en een echte kroelkont. Eat kun je toch veel gaan houden van zo'n beesje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:50

Wauw Dries hij wordt met de dag knapper <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:04

Wauw wauw wauw *\o/* zo blij vandaag voor het eerst in de binnenbak gereden jeey haha en wat was hij groots <3 echt zo lief ik denk dat het kwartje begint te vallen bij m'n vriend :+:

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:29

Super moniek !!!!!!
Ben echt blij voor jullie!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:18

Dank je wel Dries, en dat te bedenken dat ik hem 3 wk geleden nog wilde verkopen :o
Echt ben zo blij dat de staleigenaresse mij over heeft gehaald om het toch nog te proberen... :D
Hij is echt zo vreselijk lief aan het worden , hij was natuurlijk aan de hand al erg lief maar hij is nu ook een soort van Relaxt erbij...

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:59

Wat hou ik van mijn knappe grote vent <3
Vanavond na mijn werk nog heerlijk even met hem gekroeld en gekust.
Hij stopte niet meer met kroelen vandaag ondanks zijn vriendjes allang weer aan het eten waten een stukje verderop. Toen ik weg ging volgde hij me tot het einde. Hier nog zeker 10 afscheidskusjes gegeven maar hij wilde echt niet dat ik ging hij wilde het liefst mee naar huis :D .
Toen ik weg liep bleef hij me nakijken daar smeld je toch van, wat een heerlijk beest. Zo verliefd op hem <3
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:32

Heerlijk zon dier, daar ga je nog zoveel plezier mee en van beleven <3

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:22

Ik mis de "vind ik leuk" knop Dries!
Heerlijk te lezen dat je zo ontzettend geniet van hem.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:03

Gaaf Dries!
Vandaag de keuring gehad en een eerste premie ontvangen! De jury vond het een mooi veulen, mooi opwaarts gebouwd maar iets kort in het lijf.
Ook het hengstveulen van Glamourdale liet zich geweldig zien! Helaas was hij te klein en daarom geen doorverwijzing naar de centrale keuring maar wel een eerste premie.

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:24

Wat gaaf Elise , mooie foto's . Haydn had dat ook als veulen dat ie wat kort was... Daar is nu niet veel
meer van te zien ;)
Mag je nou met de Dreamboy wel naar de CK ?

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:50

moniek21 schreef:
Wat gaaf Elise , mooie foto's . Haydn had dat ook als veulen dat ie wat kort was... Daar is nu niet veel
meer van te zien ;)
Mag je nou met de Dreamboy wel naar de CK ?

Nee helaas (of eigenlijk niet zo erg, want het is toch een heel gesjouw)
Had er eigenlijk niks van verwacht dus was super blij met een eerste premie.
De merrie is zelf ook iets kort en dat wist ik ook, maar zoals je al zegt kan dat nog bijtrekken. Ze draafde heel gaaf lichtvoetig de baan door en deed geweldig haar best.
Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik met haar ga doen, heb gisteren even een andere kant van haar leren kennen toen ik haar wou knotten. Ze was gewoon tegen mij aan het vechten toen ik wou dat ze rustig bleef staan. Absoluut geen angst maar puur vechten tegen mij. Uiteindelijk met drie man sterk haar in kunnen vlechten. Zo had ik haar nog niet eerder meegemaakt en ook vandaag heeft ze een paar keer geprobeerd te schoppen.
Is dit gewoon puur puberen of hebben jullie dit met jullie dreamboys ook (gehad)?

Ik had van de Glamourdale van tevoren het idee dat hij het mmisschien wel verder zou schoppen omdat hij extreem goed kan bewegen met super veel kracht en souplesse. Maar tegelijkertijd wist ik dat ie wel heel klein was. Hij begint nu pas een beetje de lucht in te gaan. Zijn grootte heeft hem genekt. Maar ontzettend veel reacties van mensen op hem gehad dus ben toch super tevreden over hem.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:45

Het is een veulen 4ever. Die gaan je uit proberen. En zeg nou zeg, knotten is nou niet echt iets voor een veulen. Die snappen er helemaal niets van dat ze zo lang stil moeten staan.
Die willen lekker lopen, lekker spelen en ravotten. Je kan hem niets kwalijk nemen dat hij niet begrijpt wat jij wil. Je hebt hem met 3 man aangepakt, een volgende keer zal hij wel 2x nadenken voordat hij zich zo laat gaan. Blijf consequent in je doen en laten, dat werkt heel goed.
Geef hem je vertrouwen, dat is belangrijk.
Maar de reactie van vandaag lijkt mij meer dan normaal.....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:43

Ik denk dat trudy gelijk heeft Elise, ze is nog zo jong ze snapt daar niets van, misschien had je vooraf al een paar keer kunnen oefenen ( heb je nu niks meer aan natuurlijk, maar dan zijn ze een beetje voorbereid ) ik heb met Haydn dat allemaal niet gehad hij heeft me ook nooit geprobeerd te schoppen, 1 x gebeten maar dat is ook hengsten gedrag... Dus stem verheven en hij heeft het nooit meer gedaan Haydn is erg gevoelig dus met dingen die hij niet mag hoef ik alleen m'n stem te verheffen en dan is het klaar.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:48

Ja Luna is ook overgevoelig en raakt super snel in paniek, maar dit was geen paniek.
Maar goed, ze zal me wel uitproberen dan. Ik heb nog nooit zo'n overgevoelig veulen gehad dus moet er even aan wennen.
Maar ik ben zeker consequent genoeg, maar wil haar ook niet bang maken omdat ze al zo angstig kan zijn.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:50

Dat had ik precies het zelfde met Haydn, alles rustig aan maar ga nu al niks uit de weg.. En als het even kan geen spanning op het touwtje nemen ( niet strak houden ) geef haar vertrouwen.. En laat haar veel zien klapperend zeil enz enz... Als ik Haydn nu zie, het rijden vind ie spannend maar verder kijkt hij nergens naar .. Dat is zoooo fijn zeker met zon gevoelig paard.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:37

Hoi! Ik kom ook even binnenvallen, wij zijn sinds gisteren officieel in het bezit van een Dreamboy x Zhivago x Havel hengstveulen. Een heel leuk en zelfstandig kereltje, genieten! Hij blijft natuurlijk de komende tijd ook bij zijn moeder bij de fokker, maar ook na die tijd blijft hij bij haar opfok. Is niet ver van ons vandaan en kleinschalig en zeer persoonlijk, zo kan het veulen fijn opgroeien met zijn leeftijdsgenootjes. Vind het erg leuk om te lezen over jullie Dreamboy nakomelingen, wat een prachtige snoetjes allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:45

Wouw essie wat een knappert!!
Welkom trouwens hier in het dreamboy toppic :)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:11

Ja idd Moniek, zijn gevoelige dieren heb ik al wel gemerkt. Maar het is en blijft een schatje en daar gaat het om. Ze moet vooral leren dat er niks is om voor in paniek te raken.

Welkom met je knappe Dreamboy!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:01

Leuk Essie. Ik heb haar op FB, en zag dat ze hengstveulen heeft verkocht.
Je hebt er een mooi veulen aan!
Succes met Kingston ;-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:57

Welkom Essie, wat een prachtig veulen daar ga je veel plezier van hebben.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:16

Gisteren op Haydn gezeten, we waren weer aan de kant in de binnenbak waar hij met mij ging rennen, hij bouwt aan deze kant veel spanning op... Zo ook gisteren en rechtsom ging hij ook heel hard wer rennen ( ik had zelf geen spanning ;) ) op een gegeven moment heeft m'n instructrice hem naar binnen gehaald omdat het er niet naar uit zag dat hij rustiger werd ( na 5 min rondjes rennen ) toen hij bijna bij haar was kon hij door de vele spanning maar 1 kant op ... Omhoog , dat deed hij dan ook... Ik ben er daarna afgegaan..toen was hij gelijk weer totaal ontspannen.
Vandaag is hij gemasseerd , toen bleek dat de linker rugspier behoorlijk strak was... Die is los gemaakt, als ik dan terug denk aan gisteren dat hij rechtsom zo ging rennen kan dat best gekomen zijn door die spier die zeer deed... Logische reactie voor zon gevoelig dier denk ik dan. Morgen ga ik er weer op maar dan aan de andere kant weer van de bak waar hij steeds zo ontspannen is ;) .

Was nog wel leuk vandaag, de hoefsmid was er en ik mag hem niet verkopen van hem.. Hij is zo gek op m en zegt dit is zon goeie daar ga je spijt van krijgen :Y)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:17

Heftig moniek! Hopelijk gaat het na de massage beter!

Vandaag weer naar Kingston geweest, heerlijk knuffeldier is het toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding