Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:17

Dankje!!

Ik heb haar uit Overijsel gekocht. Gewoon bij een 'particulier' weg. Ze komt uit een merrie van San Remo. De merrie meet ca 1.70 en ik hoop dat deze ook richting die stokmaat gaat!

Venetia

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:56

Is er al zicht op een Jazz-meeting? Lijkt me wel erg leuk! Heb laatst illegaal meegedaan aan de Flemmingh-meeting met mijn zelfgefokte Florencio x Jazz x Contango. Frenk Jespers gaf de lessen. Was super fijn! Is denk ik ook een hele goede voor onze Jazz dag!

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:02

Veel succes met je veulen Vulina! De moeder is aan de maat dus zal deze ook zeker wel maat gaan krijgen.
Papa Jazz is tenslotte ook niet de kleinste.

Afgelopen maandag was ik bij Adelinde en heb nu weer een afspraak voor 30 november. Als we een Jazz meeting willen doen denk ik dat het met haar wel moeilijk zal gaan worden. Ze heeft het nu zo ontzettend druk gekregen en denk dat het ook aan kosten waarschijnlijk niet te doen is....
Misschien Kirsten Beckers eens polsen bij haar op stal?

Wat vinden jullie daarvan?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:49

@JazzBest, ik begrijp dat je mijn optie van Frenk Jespers niet geschikt vindt?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:57

Ik ben bang, met zo'n jazz dag, als dat nog eventjes gaat duren, ik niet mee kan doen!!.. :7 Of het moet volgend jaar nazomer.. Maar goed, dat duurt meteen weer heel lang!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:59

Vulina schreef:
Dankje!!

Ik heb haar uit Overijsel gekocht. Gewoon bij een 'particulier' weg. Ze komt uit een merrie van San Remo. De merrie meet ca 1.70 en ik hoop dat deze ook richting die stokmaat gaat!

Nou als je er zat bent dan kom je er maar bij mij brengen :D

het maakt toch niet zoveel uit met wie we de jazz dag doen? het gaat toch ook om het idee

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:02

Haha, ik zal het onthouden ;)

Voor mij ook geen Jazz dag, beetje sneu nou, om dr al op te gaan zitten met 6 maand :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:17

:+

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:30

Voor mij zou het ook helemaal niet uitmaken wie de Jazz dag zou doen.
En denk dat het ook leuk moet zijn voor degene die wel verwant zijn met Jazz maar helaas niet zelf kunnen rijden.

Vandaag was het open dag bij de Mennoruiters in Burgum. Ik heb met Valentijn mijn Z2 kur gereden daarna heb ik mijn vriendin Caroline begeleidt tijdens een showblok met de goedgekeurde Friese hengst Jisse. Aansluitend heb ik nog een clinic gegeven aan 3 ruiters van de vereniging.
Een super leuke dag <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:58

Waar woon je dan Jazzbest? Bij mij in de buurt vermoed ik ;) Jammer dat ik niet eerder wist dat je daar moest rijden! (burgum) Had het wel even willen zien!

Edit: typefout :o

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:38

@Jazzbest: Super leuk!! Ik hoorde het al van Y.lona!! ;)

Vandaag weer op wedstrijd geweest.. Eerste proef een paar kleine foutjes, maar verder echt super tevreden.. Was hier 1e met 194 :D Tweede proef had ik grove fouten, wat resulteerde in 3x een 2.. :o .. Daar tegenover stonden ook weer veel 8en, wat resulteerde in 183 punten :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:08

Goed zeg Mienetje. En dan met 3 2-en nog een wp. Dat belooft wat.

Afgelopen dinsdag is de ostheo voor de 2e keer geweest bij Jazzy geweest. Ze was een stuk beter dan de vorige keer. Heb haar vandaag weer gelongeerd en bijgezet en dat gaat heel goed. Ze wilde met galop aanspringen nog wel eens omhoog komen, maar dat doet ze de laatste tijd niet meer. Nu moet ik er nog op.
Ik heb in onze enorme rijbaan 2 paddocks afgezet en 1 is zo groot dat ik daar m'n eerste keer rijden wel in kan doen. Dus ik heb daar de woensdag voor gereserveerd. Zal m'n dochter vragen wat foto's te maken, dan plaats ik die wel.

Nog 2 weekjes dan gaat het veulen er af en kan ze weer wat bijkomen. Ze is de laatste tijd behoorlijk ingevallen.
Terwijl ik haar toch behoorlijk voer, maar ja, dat veulen kost een hoop energie.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:14

@Setteli: Had ook helemaal niet verwacht dat ik daar ook nog een wp zou rijden, maar goed vond het wel heel leuk gejureerd, de dingen die niet goed gingen, werden enorm afgestraft, de dingen die wel goed gingen, waren ook meteen 8en!!..

Super trouwens dat het wat beter gaat met je paardje!! Nu hopen dat het woensdag onder het zadel ook goed zal gaan!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:31

Je hebt een tijdje er niet op gezeten Setteli??

Superr Mieneke! Leuk hoor! Gefeliciteerd!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:11

Vulina schreef:
Je hebt een tijdje er niet op gezeten Setteli??

Superr Mieneke! Leuk hoor! Gefeliciteerd!

1,5 jaar niet. De laatste keer heeft ze me er vies afgegooid. Dat had ze nog nooit gedaan. Toen door angst en tijdgebrek niet meer begonnen en haar maar laten dekken. Maar ze is compleet door de revisie gegaan (ostheopaat, tandarts, ander voer enz enz) en ik vind het nu heel goed gaan. Ik moet alleen m'n eigen angst overwinnen en weer gaan rijden. :o

elllenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:43

Wij hebben op stal en Jazz x Fünkenspiel staan.
hij is wel heel groot maar ook heel lief.
toen hij nog hengst was kon er helaas niemand goed mee opschieten omdat hij gewoon te veel hengst was,
maar nu hij al een tijdje ruin is kan iedereen er goed mee opschieten.
hij is nu 5 jaar en is ook erg braaf in de dresuur ring.

wat ik vooral bij Jazz nakomelingen zie is dat ze groot zijn en dat ze vaak zwart zijn.
op stal hebben wij nou al 3 Jazz nakomelingen gehad en alle drie waren ze zwart en groot.
(dit kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:45

Ah, dat zou mooi zijn! Ik wil graag zwart (check ;) ) en groot.. En een beetje braaf...

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:31

Hmm.. Dan valt Rumour met haar kleine 1.63 m. en vos een beetje buiten de boot :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:57

Otje is ook niet echt een reus met dr 1.65 :+

We zijn wel langzaam aan op de goede weg al hadden we laatste 2 weken een dipje. Vrijdag lekker het weer echt op paardrijden en kon ik ineens het hele circus doorrijden.
Zaterdag even gelongeerd zodat ik niets kon verpesten en zondag de ring ingereden, vol met foutjes maar wel gehoorzaam en daar was ik blij mee.
Uiteindelijk nog 2 winst en een 1e en 2e plaats :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:59

Goed bezig Irisje

Ik mag zondag weer aantreden, ben benieuwd!
De ene dag kan ik voor mijn gevoel een Z proef rijden de andere dag dan kan ik amper sturen zeg maar :')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:01

Dat gevoel herken ik totaal, op minder dagen kan ik nog niets gas geven laat staan dr hoofd naar beneden houden, op goede dagen kunnen we echt het complete circus doorrijden.

Succes zondag ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:02

Daarnaast is het op vreemd terrein ook altijd maar afwachten hoe dr pet staat :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:05

Mmh, ook bekend!

Heb nog even een quote van mezelf met Otje foto"s van half september.
xx_Irisje schreef:
Ik heb Otje spam!
Van vorige week in Hoogland, je ziet nog steeds verkeerde bespiering die maar langzaam veranderd in iets mooiere bespiering en iets te diep, maar is nog heel lastig om om lengte, aan de hand te houden zonder dat ze enorm opdrukt.
En ik zou best mn kin iets meer omhoog mogen houden :P

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:09

herkenbaar sommige foto's qua hoofd/hals houding vooral foto 4 en 8 :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:55

Wat zit er nog meer achter die van jou Irisje?? Qua aftekeningen is het bijna exact die van mij!