nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:11

Inderdaad dressuur is de basis en beide laten zien dat ze die hebben. Gewoon eerste en tweede geworden. De grote indoctro 196 en 201 punten en de baltic x indoctro 199 en 203 punten :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:14

Goed gedaan Marijkeeee!
Dikke punten, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:49

Wauw wat een punten, gefeliciteerd! :D

Wij zijn gister toch nog het strand op geweest <3
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:47

Stoere foto! Zo te zien heerlijk uitwaaien

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:43

Dreamer, dat is genieten zeg :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:29

Leuke foto Dreamer, waar waren jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:30

We zijn naar Wassenaar gereden, dat is voor ons het makkelijkste en daar wist ik waar we konden parkeren :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:27

Heb nog nooit zulke dressuurpunten gehad :+ vind het nog steeds wel grappig.

Morgenavond springclinic van P. v.d. S.chans. Ben benieuwd. Weer lekker springen :D

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:15

Mooie punten Marijke! Doe je goed!

En wat een leuke foto weer van ET!

Maj_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:33

Hallo!

Ik was aan het zoeken voor nog meer nakomelingen van Indoctro en toen kwam ik hier uit, super leuk zeg!!

Ik heb zelf ook een nakomeling van Indoctro x Kurette. Dino RK heet mijn topper. Komt uit 2008 en sinds 8 maandjes nu ruin :D. Druk bezig met inrijden en gaat steeds beter!! Heel werkwillig maar ontzettend veel temperament/heeel erg koppig. (Veel tegenslagen gehad ivm hoesten en onderzoeken. Nu staat hij op zaagsel en hoogwaarschijnlijk stofallergie.. Nu hoest hij gelukkig niet meer dus hard aan het trainen. Iemand anders daar ook last van toevallig?)

In februari heb ik hem gekocht. Het was de bedoeling om uiteindelijk een dekhengst ervan te maken maar hij is te klein gebleven... 1.54.. Lees dat dat vaker voorkomt bij nakomelingen van Indoctro. maar ik vind het niet erg, ik heb daardoor een top paard <3 <3

Ik vind hem erg veel van zijn vader weghebben? Wat vinden jullie :)???
Afbeelding

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:18

Welkom Maj_britt! Leuke Indoctro heb je daar! Wat zijn je plannen met hem voor de toekomst?

Mijn merrie is ook niet zo groot (1,64) Karakter herken ik ook wel, zo was Bin ook toen ze nog een uk was.

Maj_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:41

Dankje wel Evita :) We gaan over een half jaartje KNHS starten, ben heel erg benieuwd hoe wij het daar gaan doen. En in de toekomst zou ik wel verder willen met springen en misschien wel cross erbij haha.. Maar eerst nog even verder inrijden en dan binnenkort een sprongetje proberen :D

Jaa erg koppig karakter heeft Dino... Alles wilt hij op zijn manier dus ben soms wel een half uur in de strijd met hem om hem bijv alleen een voetje te laten geven (kan die natuurlijk allang al! maar dan heeft hij weer een rare dag hahaha)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:35

Hoi Maj-britt, welkom!
Wat een leuk beestje heb je daar. Aan de ene kant jammer dat hij zo klein gebleven is, maar ik lees ook dat dat nou juist jouw mazzel is. Je past er mooi op.
Was Dino nog niet ingereden toen je hem kreeg?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:10

Dat karakter zal vast beter worden naar mate hij ouder wordt Maj_britt ;)

Vandaag wedstrijd gehad. Ging niet lekker :( Heel veel spanning en wat stomme foutjes. Nu werkte het weer nou ook niet echt mee, wat een wind zeg! M'n jasje waaide steeds open en m'n plastron had een eigen leven... Maar ondanks dat het echt verrot ging toch weer 2 puntjes rijker!(181&183)

Een dingetje op wedstrijd zijn toch altijd wel de andere paarden. Bin is altijd al bang geweest als een ander paard haar tegemoet komt. Maar op wedstrijd is dit door al die adrenaline nog een tandje erger. (En natuurlijk ook veel meer paarden in de bak) Ze kwam vandaag ook weer steil omhoog. Herkennen jullie dit?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:10

Gefeliciteerd met je puntjes!
Dat herken ik ook Evita, in zijn basis is Twister best heel cool, maar teveel combinaties op een kluit leveren wel stress op. Daar heb ik ook last van, dus dat zal zeker een samenspel zijn.

Vandaag zijn wij voor het eerst alleen in het bos geweest. Ik had met iemand afgesproken, maar die kwam niet en toen ik eenmaal ter plekke was (trailer heen en weer geschud door de wind) toen wilde ik ook rijden. Wij vonden het best spannend, maar we hebben uiteindelijk bijna twee uur in ons uppie rond gereden en het ging prima.

Ik ben ontzettend trots om mijn Indoctro-kind.
Nu het met dit weer gelukt is, kunnen we het ook wel vaker doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:17

Zag dat ik nog helemaal niet gereageerd had! :oo

Heerlijke plaatjes Myca! Fijn dat je er ook alleen op uit kunt! Als het met dat waaibomen weer goed gaat zal het normaal zeker goed gaan.

Hier even een stop aangezien ik geen passend zadel heb. Zonder zadel gaat ook prima, maar wil ik niet te vaak doen i.v.m. de druk verdeling.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:19

Wat vervelend dat je geen passend zadel hebt Evita.
Hoe kan het dat je zadel ineens niet meer past.
Is Bin zo veranderd in haar bespiering?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:46

Het lag al een tijdje niet lekker meer. Dus ik had besloten de overgang naar een dressuurzadel te maken (heb nu een vzh) Zadelmaker had echter niks passends, Bin heeft ook geen makkelijke rug.

Het voornaamste probleem is dat Bin in de zomer best bol is, en in de winter erg slank wordt.

Maargoed, zadelmaker adviseerde me een Wow-zadel en tot die tijd kon ik nog wel doorrijden met dit zadel.

Afgelopen wedstrijd zag ik droge plekken op de bezweette rug van Bin (normaal zweet ze niet zo, dus niet eerder opgemerkt) Dus dat was voor mij de druppel om het zadel niet meer op te leggen.

Ik rij nu 1x in de week zonder zadel en 1x in de week met een geleend zadel om haar toch een beetje onder de man te houden. Verder longeren, grondwerk en vrijheidsdressuur. We vermaken ons wel! :j

En voor de Wow is het even sparen, die krengen zijn duur!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:43

Ik heb een WoW en ik ben er eigenlijk helemaal niet zo enthousiast over.
Hij ligt wel goed op Twister, maar ik rijd mezelf stuk in dit zadel als ik de hele tijd moet doorzitten.
Dat heb ik nog nooit eerder met een zadel gehad.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:08

Mijn paard is juist zo'n irritant ding dat gerust op iemand af walst als ik even niet goed oplet :oo Ze gaat dan níet aan de kant, gaat gelukkig altijd wel net goed.

Hier na een tijd stilstaan weer gereden, dacht eerst longeren, maar toch maar opgestapt. Bleek niet zo'n strak plan, maar ben blijven zitten 8)7

Heb haar mooi even gewassen, staart enzo even, manen weer netjes. Ziet er weer een stuk beter uit. Wat een irritant ding kan het zijn. Schrapen met het voorbeen met wassen, mijn shampoo fles bijna kapot en stom doen..

En ik vind het zó vet irritant dat ik haar oren niet kan bijknippen. Even die plukjes eruit zeg maar..

Verharen die van jullie ook al zo trouwens? Het komt er bij mijne met bakken vol vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:48

Bij die van mij ook, en dat terwijl ze al een keer geschoren is...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:40

Twister begint ook al wat te verharen.

Oren bijknippen is niet zijn favoriet, ik druk ze alleen even dicht, dan snel de uitstekende plukken wegknippen terwijl ik op een opstapje sta, dan is het voorbij voordat hij er erg in heeft.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:30

Daar heb ik nooit problemen mee met Bin. Die is erg gesteld op haar troetel momentjes en gaat daar ook echt even voor staan. Lijkt me best irritant als je zo'n ongeduldige draak hebt, haha!

Verharen doet ze nog niet. Zit wel weer een dikke vacht op ondanks dat ze al een keer geschoren is.

Myca, ik reageer zo even via PB

Ik wil jullie ook nog fijne feestdagen toe wensen! {:)

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:10

Wat een leuke kaart Evita!
Heb je Bin echt een kerstkrans omgedaan of heb je die er omheen gephotoshopt?
Je hebt een WoW-pb terug ;-)

En dat verharen... Ik denk echt dat dat met de extreem hoge temperaturen te maken heeft.
Normaal gesproken begint Twister pas als de dagen weer langer worden, dat zou dan dus eigenlijk pas vanaf vandaag mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:13

Geweldige foto! Jullie ook een fijne kerst alvast! :D